reservewiel
-
- Berichten: 530
- Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08
Re: reservewiel
Wij zaten vorig weekend aan de koffie en toen viel mijn oog ineens op een schroef in de caravan band….
“Ach, die wissel is wel even na de koffie”.
Dus ik de boel opgekrikt, pootjes soms even wat bijgedraaid om de boel stabiel te houden, 10min werk.
Zo wiel staat vrij, sleutel…… sleutel?? Grrrrr….wel een krik en wiel, maar geen sleutel meegeleverd met de Knaus
Gelukkig aardige buren met een kruissleutel, maar heel irritant. Gelukkig kwam ik er nu achter en niet onderweg.
Dus voor de volgende rit een kruissleutel kopen.
En maakt het nog uit welke prop-set? Vind wel goed idee, gebruik het voor mijn mtb en racefiets (beiden tubeless) ook.
V60 ook zo’n pompje+latex, waardeloos.
“Ach, die wissel is wel even na de koffie”.
Dus ik de boel opgekrikt, pootjes soms even wat bijgedraaid om de boel stabiel te houden, 10min werk.
Zo wiel staat vrij, sleutel…… sleutel?? Grrrrr….wel een krik en wiel, maar geen sleutel meegeleverd met de Knaus
Gelukkig aardige buren met een kruissleutel, maar heel irritant. Gelukkig kwam ik er nu achter en niet onderweg.
Dus voor de volgende rit een kruissleutel kopen.
En maakt het nog uit welke prop-set? Vind wel goed idee, gebruik het voor mijn mtb en racefiets (beiden tubeless) ook.
V60 ook zo’n pompje+latex, waardeloos.
Re: reservewiel
Leg die kruissleutel in je auto
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: reservewiel
Ik zou geen kruissleutel kopen maar een telescopische wielsleutel, kun je net wat meer kracht op uitoefenen en ligt minder in de wegdaniel1975 schreef: ↑do 1 jun 2023 07:59Wij zaten vorig weekend aan de koffie en toen viel mijn oog ineens op een schroef in de caravan band….
“Ach, die wissel is wel even na de koffie”.
Dus ik de boel opgekrikt, pootjes soms even wat bijgedraaid om de boel stabiel te houden, 10min werk.
Zo wiel staat vrij, sleutel…… sleutel?? Grrrrr….wel een krik en wiel, maar geen sleutel meegeleverd met de Knaus
Gelukkig aardige buren met een kruissleutel, maar heel irritant. Gelukkig kwam ik er nu achter en niet onderweg.
Dus voor de volgende rit een kruissleutel kopen.
En maakt het nog uit welke prop-set? Vind wel goed idee, gebruik het voor mijn mtb en racefiets (beiden tubeless) ook.
V60 ook zo’n pompje+latex, waardeloos.
.
https://www.bol.com/nl/nl/p/proplus-wie ... 074201429/
.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: reservewiel
2 jaar terug stonden vrienden rondom Oosterijk met een klapband, zijn redelijk snel weg gesleept ( snelweg = gevaarlijk )
Daarna een halve dag bij een garage gewacht die geen enkele haast had..
Je kon figuurlijk kaartje trekken en als je over paar uur aan de beurt was, dan werd je geholpen..
Heb ik toch liever een noodwiel, 1e beste camping opsnorren.
Volgende dag zonder caravan een garage zoeken voor banden wissel..
Daarna een halve dag bij een garage gewacht die geen enkele haast had..
Je kon figuurlijk kaartje trekken en als je over paar uur aan de beurt was, dan werd je geholpen..
Heb ik toch liever een noodwiel, 1e beste camping opsnorren.
Volgende dag zonder caravan een garage zoeken voor banden wissel..
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: reservewiel
Ik wil ook self supporting zijn.
Caravan en auto een reservewiel.
Passende krik en passende dopsleutels voor de wielmoeren.
Passende speciale dop voor het Nemesis wielslot.
Momentsleutel om op de juise kracht de wielbouten aan te trekken... EN na 50-100 km NA te kunnen trekken.
En zo'n uitschuif sleutel voor de mover die ook geschikt is voor de wielbouten.
Caravan en auto een reservewiel.
Passende krik en passende dopsleutels voor de wielmoeren.
Passende speciale dop voor het Nemesis wielslot.
Momentsleutel om op de juise kracht de wielbouten aan te trekken... EN na 50-100 km NA te kunnen trekken.
En zo'n uitschuif sleutel voor de mover die ook geschikt is voor de wielbouten.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: reservewiel
Ik blijf het toch een vreemd fenomeen vinden wat een overblijfsel van 'vroeger' lijkt te zijn.
De ANWB rukt het meeste uit voor defecte accu's. Nu zie ik hier niemand roepen dat hij een reserve accu mee zeult. DIng is makkelijker te plaatsen, lichter dan een reservewiel en in sommige gevallen (bijvoorbeeld Lexus Hybrid) bepaald niet standaard.
Ook in de top 10 staat koppelingskabels (bij handbakken dus). Nog niemand gelezen die zo'n ding meeneent als reserve.
Maar bij een band willen we 'zelf supporting' zijn. Mij ontgaat echt de hele logica.
@deusjevo: eens in de 5 jaar een niet repareerbare lekke band? Dan heb jij veel pech of ik veel geluk. Bij mij staat de teller op 1 stuks in 27 jaar (wel een paar die een propje nodig hadden) en dat is beide auto's, caravan en vouwwagen samen.
De ANWB rukt het meeste uit voor defecte accu's. Nu zie ik hier niemand roepen dat hij een reserve accu mee zeult. DIng is makkelijker te plaatsen, lichter dan een reservewiel en in sommige gevallen (bijvoorbeeld Lexus Hybrid) bepaald niet standaard.
Ook in de top 10 staat koppelingskabels (bij handbakken dus). Nog niemand gelezen die zo'n ding meeneent als reserve.
Maar bij een band willen we 'zelf supporting' zijn. Mij ontgaat echt de hele logica.
@deusjevo: eens in de 5 jaar een niet repareerbare lekke band? Dan heb jij veel pech of ik veel geluk. Bij mij staat de teller op 1 stuks in 27 jaar (wel een paar die een propje nodig hadden) en dat is beide auto's, caravan en vouwwagen samen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: reservewiel
Geluksvogel !
Bij mij klopt 1 x per 3 jaar wel zo ongeveer..gemiddeld genomen dan over de laatste 50 jaar.
Ooit ook wel eens 3 banden in 1 jaar lek gehad of geklapt.
Bij mij klopt 1 x per 3 jaar wel zo ongeveer..gemiddeld genomen dan over de laatste 50 jaar.
Ooit ook wel eens 3 banden in 1 jaar lek gehad of geklapt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: reservewiel
Jij bent inderdaad een geluksvogel denk ik?RDDR schreef: ↑do 1 jun 2023 17:01Ik blijf het toch een vreemd fenomeen vinden wat een overblijfsel van 'vroeger' lijkt te zijn.
De ANWB rukt het meeste uit voor defecte accu's. Nu zie ik hier niemand roepen dat hij een reserve accu mee zeult. DIng is makkelijker te plaatsen, lichter dan een reservewiel en in sommige gevallen (bijvoorbeeld Lexus Hybrid) bepaald niet standaard.
Ook in de top 10 staat koppelingskabels (bij handbakken dus). Nog niemand gelezen die zo'n ding meeneent als reserve.
Maar bij een band willen we 'zelf supporting' zijn. Mij ontgaat echt de hele logica.
@deusjevo: eens in de 5 jaar een niet repareerbare lekke band? Dan heb jij veel pech of ik veel geluk. Bij mij staat de teller op 1 stuks in 27 jaar (wel een paar die een propje nodig hadden) en dat is beide auto's, caravan en vouwwagen samen.
Hangt wellicht ook beetje samen met de hoeveelheid km’s die je maakt.
Had 3 maanden geleden nog een lekke band trouwens, schade viel mee, lekkage langs het ventiel met TPMS sensor dus niet onoplosbaar.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: reservewiel
Geen accu’s mee ? Nog nooit een nieuwe accu nodig gehad maar wel een paar keer een lekke band gehad en dan blij met een reservewiel.
En een koppelingskabel ? Zijn er dan nog auto’s die dat hebben ? Volgens mij was de laatste die dat had onze fiat 127, maar misschien heb ik het verkeerd. Dat gaat tegenwoordig toch hydraulische ?
En een koppelingskabel ? Zijn er dan nog auto’s die dat hebben ? Volgens mij was de laatste die dat had onze fiat 127, maar misschien heb ik het verkeerd. Dat gaat tegenwoordig toch hydraulische ?
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Re: reservewiel
Hand geschakelde auto’s hebben nog een koppelingskabel, automaten niet meer.
Met m’n koppelingskabel heb ik in 38 jaar nog nooit problemen gehad gelukkig en een accu voel je meestal wel op tijd aankomen.
@RDDR: stel dat dat scenario van die lekke band naar dat weekje wintersport jouw gezin zou overkomen, wat denk je en jouw gezin dan als je pas weer op dinsdag je weg kan vervolgen richting de Alpen?
Ik weet precies hoe mijn meiden mij zouden noemen maar dat zal ik hier niet neerpennen
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: reservewiel
Een koppelingskabel heb ik al bijna 30 jaar niet meer gezien bij handgeschakelde auto's.
Re: reservewiel
Dat kan heel goed, ik ook niet
Zelfs een Qashqai uit 2023 heeft er nog eentje
https://www.onderdelenshop24.com/koppel ... qai/2023bj
Zelfs een Qashqai uit 2023 heeft er nog eentje
https://www.onderdelenshop24.com/koppel ... qai/2023bj
Laatst gewijzigd door deusjevo op do 1 jun 2023 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: reservewiel
Wij hadden nog een Seat cordoba uit 2000 die zo’n kabel had. Dat weet ik nog want daar hadden we toen regelmatig problemen mee
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
- dieseltijger
- Berichten: 11221
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: reservewiel
Statistics: 2 gescheurde ventielen in een jaar, door eigenwijsheid. 2 lekke banden bij Toyota in ongeveer 20 jaar ( schroeven in band)., 1 geklapte koppelingskabel bij motorfiets. Gelukkig had ik een gereedschapssetje en een reserveksbel. Kwam wel met zwarte handen en 20 minuten te laat op een meeting..
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- Bob Diesel
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
- Locatie: Maasgouw
- Contacteer:
Re: reservewiel
En een accu ligt zeker in vakantieland Frankrijk in iedere supermarché
En auto materialen zaken zijn er genoeg, iedere stad heeft er minstens 1
Hoef je dus echt niet mee te slepen
Vorig jaar nog 1 gekocht , nadat de auto voor de 2e x tijdens de tour niet wilde starten
Bij een Le,clerc , niks duurder als in NL
En auto materialen zaken zijn er genoeg, iedere stad heeft er minstens 1
Hoef je dus echt niet mee te slepen
Vorig jaar nog 1 gekocht , nadat de auto voor de 2e x tijdens de tour niet wilde starten
Bij een Le,clerc , niks duurder als in NL
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB
Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB
-
- Berichten: 530
- Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08
Re: reservewiel
[quote=deusjevo post_id=970531 time=1685605955 user_id=[quote=daniel1975 post_id=970503
Ik zou geen kruissleutel kopen maar een telescopische wielsleutel, kun je net wat meer kracht op uitoefenen en ligt minder in de weg
.
https://www.bol.com/nl/nl/p/proplus-wie ... 074201429/
.
IMG_3619.jpeg
[/quote]
Ook wel een idee ja! Thnx.
Ik zou geen kruissleutel kopen maar een telescopische wielsleutel, kun je net wat meer kracht op uitoefenen en ligt minder in de weg
.
https://www.bol.com/nl/nl/p/proplus-wie ... 074201429/
.
IMG_3619.jpeg
[/quote]
Ook wel een idee ja! Thnx.
Re: reservewiel
Ik verzin het niet:Gerrie schreef: En een koppelingskabel ? Zijn er dan nog auto’s die dat hebben ? Volgens mij was de laatste die dat had onze fiat 127, maar misschien heb ik het verkeerd. Dat gaat tegenwoordig toch hydraulische ?
https://www.anwb.nl/wegenwacht/informat ... chgevallen
Neem aan dat er nog genoeg auto's zijn met zo'n ding als die in de top 10 staat bij de wegenwacht.
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: reservewiel
Dat ANWB lijstje is wel "dik"..
Gebroken distributie riem..... in 95% van de gevallen is dan het blok naar de maan.... en je bent wel een heel grote druiloor als je daar geen service op laat plegen op tijd...
Wij hier... ja wij..ons forummers!!!.... willen zelfs de laatste 0,1 bar juist in de banden hebben, en geen enkele van ons zal met een overjarige distributieriem naar het buitenland vertrekken denk ik.
Distributie valt dus ook af, ligt al naast de koppelingskabels bij het fabeltjes vuilnisbakje.
En voor een kapot lampje laat ik de ANWB niet naar Kroatie komen.... regel ik zelf wel even..
Accu?? in de hele wereld wel te vinden.
ANWB lijstje is dus wat "overdone" vind ik.
Gebroken distributie riem..... in 95% van de gevallen is dan het blok naar de maan.... en je bent wel een heel grote druiloor als je daar geen service op laat plegen op tijd...
Wij hier... ja wij..ons forummers!!!.... willen zelfs de laatste 0,1 bar juist in de banden hebben, en geen enkele van ons zal met een overjarige distributieriem naar het buitenland vertrekken denk ik.
Distributie valt dus ook af, ligt al naast de koppelingskabels bij het fabeltjes vuilnisbakje.
En voor een kapot lampje laat ik de ANWB niet naar Kroatie komen.... regel ik zelf wel even..
Accu?? in de hele wereld wel te vinden.
ANWB lijstje is dus wat "overdone" vind ik.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- dieseltijger
- Berichten: 11221
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: reservewiel
Ja hoor. Hier nog een auto met een ordinaire bowdenkabel om de koppeling te bedienen. Soms raakt er gewoon iets defect - ongeacht het feit dat er onderhoud "by the book" heeft plaatsgevonden. En ik neem aan dat de ANWB meer ervaring met pech oorzaken heeft dan wij.
Ik zou nog een multi-V riem verwachten, maar blijkbaar vormen deze geen issue.
Ik zou nog een multi-V riem verwachten, maar blijkbaar vormen deze geen issue.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: reservewiel
In NL... en het hele jaar door...
Ik hoop echt dat de combi's die richting camping in het buitenland vertrekken geen afspiegeling is van wat de ANWB door het jaar heen meemaakt.
Op TV die serie... uhh... ja die...
Als je dat toch ziet, wat een schamel onderhoud, zeg maar ontbreken van onderhoud wat er soms gepleegd wordt.....
Die auto's gaan vast niet naar het warme zuiden met een hut erachter.
De huidige motoren zijn best wel bedrijfszeker in vergelijk met 20 jaar geleden.
Ik hoop echt dat de combi's die richting camping in het buitenland vertrekken geen afspiegeling is van wat de ANWB door het jaar heen meemaakt.
Op TV die serie... uhh... ja die...
Als je dat toch ziet, wat een schamel onderhoud, zeg maar ontbreken van onderhoud wat er soms gepleegd wordt.....
Die auto's gaan vast niet naar het warme zuiden met een hut erachter.
De huidige motoren zijn best wel bedrijfszeker in vergelijk met 20 jaar geleden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: reservewiel
Die gebroken distributieriem komt vaker voor dan je denkt. De oorzaak ligt niet altijd bij niet op tijd onderhoud maar soms ook door verkeerd onderhoud (zoals nog wel eens bij de 1.0 Ecoboost met wetbelt van Ford en de PSA 1.2 blokken).
Ik ben wel verbaasd over de koppelingskabel. Alle auto's waarmee ik sinds de eeuwwisseling heb gereden hebben een hydraulische koppeling gehad. Maar ergens is het wel te begrijpen, een kabel is waarschijnlijk goedkoper.
Verkeerd tanken komt ook best vaak voor als je het een Wegenwacht vraagt.
Ik ben wel verbaasd over de koppelingskabel. Alle auto's waarmee ik sinds de eeuwwisseling heb gereden hebben een hydraulische koppeling gehad. Maar ergens is het wel te begrijpen, een kabel is waarschijnlijk goedkoper.
Verkeerd tanken komt ook best vaak voor als je het een Wegenwacht vraagt.
- dieseltijger
- Berichten: 11221
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: reservewiel
Gewoon een ontwerpkeuze. Ik rij best wel geriatrische Toyota's, de koppelingskabel is least of my worries, die gaan langer mee dan de rest van de auto.
De storingsgevoelige delen zijn sterk merk- en leeftijds afhankelijk. Zo wil er wel eens een bobine de geest geven bij VAG motoren, etc. En bij oude Toyota's kan je last hebben van incontinente radiatoren. Nou, dan neem ik een flesje radweld en er is water in de drinkwatertank.
Wat je meeneemt aan reserve onderdelen moet je zelf weten. Je kent jouw auto en caravan, neemt de ervaring van de ANWB en forummers tot je, en maakt keuzes Wij hebben gewoon een zee aan ruimte over dus een volwaardig reservewiel, -waterpompje enzovoorts meenemen is geen punt. En wat anderen er van vinden (altijd wel een aspect van een forum) zal je toch je derrière oxideren.
De storingsgevoelige delen zijn sterk merk- en leeftijds afhankelijk. Zo wil er wel eens een bobine de geest geven bij VAG motoren, etc. En bij oude Toyota's kan je last hebben van incontinente radiatoren. Nou, dan neem ik een flesje radweld en er is water in de drinkwatertank.
Wat je meeneemt aan reserve onderdelen moet je zelf weten. Je kent jouw auto en caravan, neemt de ervaring van de ANWB en forummers tot je, en maakt keuzes Wij hebben gewoon een zee aan ruimte over dus een volwaardig reservewiel, -waterpompje enzovoorts meenemen is geen punt. En wat anderen er van vinden (altijd wel een aspect van een forum) zal je toch je derrière oxideren.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- fortissimo
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21
Re: reservewiel
Grappig dat te lezen van reserve accu's ed.
Ik heb bij deze auto en onze vorige auto ruim 7 jaar met de fabrieksaccu gereden.
Op een gegeven moment steeds een lege accu. Garage mat hem door en hij was goed.
Uiteindelijk vonden ze het toch wel raar en de leeftijd van de accu gaf wel wat te denken. Dus een nieuwe er in.
Wat ik trouwens niet zag en ook al jaren niet meer gehoord heb, is een gesprongen V-snaar.
Iets wat volgens mij vroeger wel vaak voor kwam.
Vroeger lag dat volgens mij in elke auto. Net als reservelampjes.
Ik heb ook geen reservelampjes in mijn auto. Om de simpele reden dat ik die zelf bijna niet vervangen kan.
1x had ik een kapot linker dimlicht. Even in het boekje kijken.
Draai je stuur naar rechts, verwijder de drieschroeven in het spatbord, verwijder dit, verwijder dat...
Uhm.. ik heb pechhulp, ik bel ze wel.
O, lange wachttijd, ik sta toch in Rhoon vlak bij het ANWB gebouw. Ik ga wel langs.
Ik werd direct geholpen.
Monteur besluit echter via de bovenkant het lampje te vervangen.
Na ruim een half uur ging de auto de brug op om vervolgens de hele plaat onder de motor te verwijderen.
Wat bleek. Het lampje was na een half uur gelukt. Alleen viel het oude lampje en zijn gereedschap in de motorkap :D
Ik heb bij deze auto en onze vorige auto ruim 7 jaar met de fabrieksaccu gereden.
Op een gegeven moment steeds een lege accu. Garage mat hem door en hij was goed.
Uiteindelijk vonden ze het toch wel raar en de leeftijd van de accu gaf wel wat te denken. Dus een nieuwe er in.
Wat ik trouwens niet zag en ook al jaren niet meer gehoord heb, is een gesprongen V-snaar.
Iets wat volgens mij vroeger wel vaak voor kwam.
Vroeger lag dat volgens mij in elke auto. Net als reservelampjes.
Ik heb ook geen reservelampjes in mijn auto. Om de simpele reden dat ik die zelf bijna niet vervangen kan.
1x had ik een kapot linker dimlicht. Even in het boekje kijken.
Draai je stuur naar rechts, verwijder de drieschroeven in het spatbord, verwijder dit, verwijder dat...
Uhm.. ik heb pechhulp, ik bel ze wel.
O, lange wachttijd, ik sta toch in Rhoon vlak bij het ANWB gebouw. Ik ga wel langs.
Ik werd direct geholpen.
Monteur besluit echter via de bovenkant het lampje te vervangen.
Na ruim een half uur ging de auto de brug op om vervolgens de hele plaat onder de motor te verwijderen.
Wat bleek. Het lampje was na een half uur gelukt. Alleen viel het oude lampje en zijn gereedschap in de motorkap :D
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
Re: reservewiel
Dat kan je nog zelf doen met halogeen. Met de nieuwe led-verlichting kan je niks meer (zelf) vervangen. Als ik het goed begrepen heb is het zo dat als er een lamp stukgaat er een hele nieuwe unit in moet.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16331
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: reservewiel
De ANWB zit niet voor niets de hele zomervakantie door heel Europa heen, er rijden dus echt wel ietwat minder onderhouden karretjes met hut die kant op.Chris schreef:In NL... en het hele jaar door...
Ik hoop echt dat de combi's die richting camping in het buitenland vertrekken geen afspiegeling is van wat de ANWB door het jaar heen meemaakt.
Op TV die serie... uhh... ja die...
Als je dat toch ziet, wat een schamel onderhoud, zeg maar ontbreken van onderhoud wat er soms gepleegd wordt.....
Die auto's gaan vast niet naar het warme zuiden met een hut erachter.
De huidige motoren zijn best wel bedrijfszeker in vergelijk met 20 jaar geleden.
Het onderhoud van die hut zal dan niet veel beter zijn…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)