KIP Sunline KS 41TTZ

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » zo 28 aug 2022 23:28

Chris schreef:
zo 28 aug 2022 21:40
Is dit nou een leerproject of een verdien model??

Alle gekheid op een stokje.....heb je ook buiten de chassisbalk geïnjecteerd??
Verdien model? Als ik zonder verlies (zonder uren te rekenen) afscheid kan nemen ben ik meer dan tevreden knipoog.gif

Toen de 550 SG werd aangekondigd hadden we na het zien van wat foto's en filmpjes daar onze zinnen op gezet, wat ook wel links/rechts op het forum te lezen is. In de veronderstelling dat het niet zo'n vaart zou lopen de 465 te koop gezet....maar dat ging sneller dan verwacht, dus toen moesten we wat (we hadden al een aantal kleine vakanties geboekt) en snel het kippetje gekocht. Prima caravan, maar tot de geplande levering van de 550 in maart is nog 7 maanden, gooit corona roet in het eten loopt dat wellicht nog wat uit, dus daar willen we wel wat dingen naar ons zin maken tot die tijd. Onder andere de vloer, want daar zat wat flex in (hoop dat het opgelost is nu). Die dingen pak ik gewoon aan voor ons eigen comfort, want als eentje 's avonds naar de wc gaat is de ander gelijk wakker van het gekraak van de vloer whistle.gif

Verder een normaal fietsenrack besteld, die mee moet naar de 550, maar die komt pas eind september, dus maar tijdelijk een fietsenrack voor achterop gekocht op marktplaats (zeker geen fan van) voor de time being en de Victron PPP-40 om de koelkast onderweg van stroom te voorzien.
Ook nog een Torino maat 7 op de kop getikt en dit past verbazingwekkend goed op ons kippetje blij.gif

We zijn nu 2 keer weg geweest met het kippetje, en het bevalt ons heel erg goed. Onze ervaring, van die 2 keer, is dat het verschil maakt of je met een 2021 tendenza de camping op komt rijden of met een 1995 kippetje, de reactie op het kippetje spreekt ons veel meer aan.
Wat dat betreft is de 550 met ruim 770cm zeker niet onze keuze, liefst hadden we het kleiner gehad.....

Buiten de chassisbalk niet geinjecteerd, ik had niet het idee dat daar veel flex zit en heb me geconcentreerd op de loop-paden.
Mocht het alsnog nodig zijn dan koop ik er 1 of 2 kokers bij en neem ook dat nog even onder handen.

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » zo 28 aug 2022 23:33

ronk schreef:
zo 28 aug 2022 22:58
Goed bezig geweest Bert. thumbup.gif
Heb je een gewone hand bediende spuit gebruikt ?
Er zij er ook die op luchtdruk werken.
Dat gaat nog makkelijker.
zoonlief is laborant bij een kit fabrikant en werkt daar dagelijks mee.
Met een handbediende kitspuit Ron, dat geeft ook meer gevoel met wat/hoe je bezig bent vind ik.
Morgen eens kijken wat het resultaat is. Eind van de dag de stalactieten aan de onderzijde eraf gezaagd, maar bij sommige vormde de lijm al weer een nieuwe, dus die heeft nog wel even tijd nodig om uit te harden.

Benieuwd morgen of het gekraak is opgelost knipoog.gif

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » zo 28 aug 2022 23:39

Nog even terugkomend op dat verdienmodel, we hebben al verschillende vrienden/familie die eventueel met het kippetje op vakantie/weekendje weg willen, dus dat alleen is al mooi.
Zo zijn we met de 465 een paar weken geleden naar een "gezinscamping" in Doorn geweest ( het grote bos) waar mijn neefje met vrouw en kinderen op bezoek is geweest, de kinderen hebben genoten thumbup.gif . Zou leuk zijn als die ook nog eens zelfstandig op pad kunnen met het kippetje, heb het kenteken van de FJ aangepast zodat die samen met het kippetje op B rijbewijs te rijden is.

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » ma 29 aug 2022 16:19

Zo, hij is er een flink stuk van opgeknapt.....maar het kan beter.
Ik gok dat er nog wel 2 kokers bij kunnen, dus dat ga ik doen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door Chris » ma 29 aug 2022 18:49

Is je haar al geknipt dan??? awhoea.gif awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » ma 29 aug 2022 20:54

Morgen 17:15 uur zit ik bij de kapper mrgreen.gif

Dus daarna voorzichtig doen, denk dat ik je tip van een panty ga opvolgen.... knipoog.gif
Eerst maar eens een paar kokers op de kop tikken.

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » wo 31 aug 2022 16:25

Haartjes geknipt, d'r is een klein beetje lijm op mijn hoofdhuid achter gebleven, maar dat mag de pret niet drukken mrgreen.gif
2 extra kokers permacol op de kop getikt en het bestelde stukje vinyl opgehaald, dat gaat er volgende week in.

vinyl.jpg

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » do 1 sep 2022 19:15

Jaap van Duijn schreef:
do 25 aug 2022 11:32
Ja in 1992 dacht waren het er maar 2.
Er zitten welgeteld 5 enkele stopcontacten in.
1 in de badkamer
1 boven het achterste zitje
1 boven de entree
1 boven de keuken
1 onder in het keukenkastje voor het boilertje (vermoed dat deze er later in is gezet).

En nu 2 dubbele erbij aan de linker en rechter zijde boven het zitje aan de voorkant blij.gif

links.jpg
rechts.jpg

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » vr 2 sep 2022 21:10

Ik had nog een Torino maat 7 gekocht en ondanks de daklijn van het kippetje past die prima thumbup.gif


Torino7a.jpg

Torino7b.jpg

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1859
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door EricS » za 3 sep 2022 08:31

Heb net draadje van A tot Z (59 berichten...) gelezen....wat gaaf !

Ook hier een zwak voor de Kip uit die tijd, zijn begonnen met een grey-line uit 98, later een Shuttle.

Super hoe je deze 'tijdelijke' caravan onder handen neemt, complimenten!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door Ron » za 3 sep 2022 09:09

Je hebt voor de kip dus geen aparte luifel nodig.
De Torino staat hem super goed thumbup.gif
Goed bezig Bert.
Bij de volgende CFW met de Kip of de Fendt ?
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » za 3 sep 2022 09:20

Als Fendt de levertijd niet haalt wordt het zeker het kippetje mrgreen.gif

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » za 3 sep 2022 09:24

Iemand tips/ervaring hoe het vinyl op de vloer te leggen?
- Los
- Dubbelzijdige tape langs de randen
- Overal dubbelzijdige tape
- Verlijmen

Input wordt gewaardeerd thumbup.gif

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door Ron » za 3 sep 2022 09:33

Als je toch vinyl gaat leggen.
Leg er dan ook direct vloer verwarmings folie onder.
Daar ga je geen spijt van krijgen
https://www.topheatshop.com/binnenverwa ... 2v-24v-42v
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » za 3 sep 2022 14:45

[re.gif]
Heb ik wel naar gekeken, maar is me te duur voor hoeveel gebruik ik zelf van het kippetje ga maken
De nieuwe zit het wel in knipoog.gif

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door Ron » za 3 sep 2022 23:19

De prijs van de folie die hier boven staat valt toch reuze mee ?
Desnoods alleen onder de tafel.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » zo 4 sep 2022 09:07

Paar meter folie, voedingstrafo erbij en voor je het weet ben je weer ruim €200 kwijt
Op zich geen probleem als ik voornemens was om er zelf nog veel mee weg te gaan, maar geld investeren voor een ander pas ik voor mrgreen.gif

Ik verbaas me er wel over dat er op nieuwe voorraad modellen bij de dealers amper vloerverwarming zit , maar wel die E optie op de Truma combi ketel (prijstechnisch vergelijkbaar) heel vaak aanwezig is (bij NL dealers, DSL kom je die optie amper tegen, want strompauschale)
Ik zou juist geen E willen, maar wel VV.

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » di 6 sep 2022 14:29

Ondertussen heeft het kippetje ook als les aanhanger voor het E rijbewijs haar dienst bewezen. thumbup.gif

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » do 8 sep 2022 20:24

In de afgelopen dagen nog 2 kokers permacol in de vloer gespoten (totaal 5) en het vinyl vervangen.

Als ik het weer moet doen zou ik het anders aanpakken, dan zou ik het injecteren van de permacol van binnenuit doen.
Dan zou ik ook even een lijn uitzetten op welke hoogte de bankjes tegen de wanden zitten, dat was nu wat lastig met het terug plaatsen.. Wel eerst het bestaande vinlyl eruit wat mooi als mal kan fungeren. Nu ook eruit gehaald als mal en dat werkt prima. thumbup.gif
Dan zou ik gaten op 15cm afstand boren, gaten van 5mm boren, wat voldoende is voor de kitspuit, en die gaten vullen met tussen de gaten stenen als contra gewicht. Als dat droog is, nogmaals in de tussenliggende ruimtes gaten boren. Uiteindelijk kom je dan op een raster van 7,5cm.
Meer gaten, minder vullen, minder verspilling, minder rommel en uiteindelijk een reparatie die onzichtbaar is en naar ik vermoed beter dan van onderaf.

Gelukkig geen rotte of zwakke plekken in de vloer, dus die was nog prima thumbup.gif
vloer1.jpg

vloer2.jpg

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door WanFie » do 8 sep 2022 21:47

Is gaten boren om de 7,5 cm en dan om de 15 cm vullen niet handiger? Dan zie je wanneer het genoeg is, en op plaatsen waar niks uitkomt, kun je nog wat bij spuiten.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

TFJ

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door TFJ » vr 9 sep 2022 07:52

[re.gif]
Dan heb je geen ruimte meer om contra gewicht/stenen te plaatsen. En als de lijm ergens omhoog komt bij de stenen zitten die aan de vloer gelijmd. awhoea.gif

workel

Re: KIP Sunline KS 41TTZ

Bericht door workel » vr 9 sep 2022 09:43

[re.gif]
@TFJ, je laat er geen gras over groeien met je modificaties, top.

Kip 2.0, ziet er erg goed uit met behoud van originaliteit. Blijven mooie caravan die Kip. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Het kippetje van TFJ

Bericht door Ron » vr 16 sep 2022 23:28

Het kippetje wordt goed gebruikt. thumbup.gif
Laatst gewijzigd door Ron op za 17 sep 2022 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verkeerd in titel
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

TFJ

Het kippetje van JFT

Bericht door TFJ » za 17 sep 2022 05:40

[re.gif]
Jazeker, het kippetje bevalt ons erg goed. mrgreen.gif
Afgelopen week naar Groningen/Friesland geweest, maar vanwege de voorspelde neerslag een paar dagen eerder naar huis gekomen.
Mooie test voor Pascal om wat kilometers te maken met de caravan, nu zo ook haar E heeft gehaald. Ze heeft wel lekker hier in de buurt kunnen oefenen op bochtjes achteruit met het kippetje (ik had het gewicht op kenteken van de FJ aangepast, zodat ze het kippetje ook legaal met B mocht rijden).

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Het kippetje van JFT

Bericht door Ron » za 17 sep 2022 09:27

Leuke campings en verschillende gebieden heb je uitgezocht.
Lekker wandelen met de hond.
Straks wil je de nieuwe Fendt niet meer hebben ,dan ben je zo aan de Kip verslingerd. awhoea.gif


Wij hebben dit jaar geen vrij weekend meer om met de caravan op pad te gaan.
Mijn weekenden vallen vaak doordeweeks , en dan moet er vaak opgepast worden e.d
En vanaf oktober tm 1 april kunnen we niet bij de caravan tenzij we een specifieke datum opgeven dat we weg willen.

Maar E in de pocket is wel lekker.
Gefeliciteerd.
Dat maakt keuzes van auto en caravan wel makkelijker.
Of een aanhanger bij een verhuizing o.i.d
Ik heb al 43 jaar het hele alfabet. als er wielen onder zitten voor op de openbare weg , mag ik ermee op pad.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Kip”