Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Lucas » vr 15 jul 2022 15:37

Besançon is een mooie stad met een indrukwekkende Citadel. De vallei van de Doubs en mooie plaatsjes als Ornans zijn dan ook binnen bereik. Streek heeft zeker genoeg te bieden. En de Jura (wat ik zelf misschien wel de mooiste streek van Frankrijk vind) is ook niet ver. Alvast veel plezier!

Pensioenopreis
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Pensioenopreis » di 19 jul 2022 11:41

We hebben er veel zin in en het is al bijna 8 augustus dat we vertrekken. Met alle tips hebben we een route samengesteld. We houden ook altijd een blog bij met foto's en verhalen, maar dat mag denk ik niet gedeeld worden hier??
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Ron » di 19 jul 2022 12:31

[re.gif]
Blogs , reisverhalen en foto's zijn we gek op hier. thumbup.gif
Vooral doen dus.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Pensioenopreis
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Pensioenopreis » vr 22 jul 2022 23:11

Haha, mijn reisblog is pensioenopreis.nl, dat is zowel insta als fb, daar, zal ik vanaf ca 10 aug (bijna) dagelijks wat foto's en verslag delen
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Pensioenopreis
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Pensioenopreis » za 23 jul 2022 08:01

Pensioenopreis schreef:
vr 22 jul 2022 23:11
Haha, mijn reisblog is pensioenopreis, dat is zowel insta als fb, daar, zal ik vanaf ca 10 aug (bijna) dagelijks wat foto's en verslag delen. Ook te bereiken via www.pensioenopreis.nl (als je insta hebt)
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Ron » za 23 jul 2022 10:17

[re.gif]
Je mag het reis verslag ook hier rechtstreeks op het forum zetten.
Graag zelfs.
Open daar wel een apart topic voor.
In de rubriek reisverhalen.
viewforum.php?f=101
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Pensioenopreis
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Pensioenopreis » za 30 jul 2022 12:23

WanFie schreef:
zo 3 jul 2022 19:37
Ik heb op een kaart van Frankrijk eens bijgehouden waar we geweest zijn. Dat was in de oostelijk helft net een krentenbrood. En vrijwel overal is het prima bevallen.

Een paar algemene tips:
1. Blijf in eind juli en Augustus weg, veel te druk en veel te warm. Dat laatste zeker in het zuiden.
2. Reis op zaterdagmiddag of zondag (geen vrachtverkeer). En niet op zwarte zaterdagen. Kijk op de ANWB site voor de drukke perioden.
3. Tank bij de supermarkten. Veel goedkoper.
4. Fransen bemoeien zich meestal nergens mee. Ook niet wanneer je op een plaats staat die onderloopt bij een flinke bui.
5. Wij voelen ons het best thuis in de Provence, maar de Elzas en Dordogne zijn ons ook erg goed bevallen. Drukke gebieden zoals rond Parijs en net ten zuiden van Lyon dan weer minder.
6. Het is in sommige gebieden vlak, en op andere plaatsen juist weer erg bergachtig.
7. Koop een Michelin boek en fiets op de witte weggetjes. Meestal prima te doen. Let wél op stijging.
8. Campings in een dal bevallen ons beter dan op de heuvel. Je komt dan nooit uitgeput op de camping aan na het fietsen.
9. Op sommige campings worden in de schoolvakantie kampen georganiseerd. Gezellig, maar geeft ook wat rumoer.
10. in de wijngebieden verblijven in september ook vaak druivenplukkers op de camping. Dat zijn vaak mensen die van de ene locatie naar de andere trekken en het sanitair net echt netjes achter laten.
11. De parkeerplaatsen bij tankstations aan de snelweg staan vaak vol met vrachtwagens, op die zonder tankstation veel minder. Dus tanken en doorrijden naar de volgende groene parkeerplaats.
12. enz.

Maar voor ons blijft Frankrijk het ideale vakantieland.
Ik ben alles nog eens aan het doornemen. Erg bedankt voor de tips
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Pensioenopreis
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Pensioenopreis » ma 8 aug 2022 21:50

Morgen gaan we dan eindelijk onderweg, zoals gezegd zijn we op onze blog te volgen. We zijn gezond gespannen wat we gaan beleven
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door SBerend » ma 8 aug 2022 22:40

Goede reis en veel plezier.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Pensioenopreis
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Pensioenopreis » di 9 aug 2022 19:41

ronk schreef:
di 19 jul 2022 12:31
[re.gif]
Blogs , reisverhalen en foto's zijn we gek op hier. thumbup.gif
Vooral doen dus.
Het lukt me alleen om drie foto's als bijlage toe te voegen, bij anderen zie ik er wel meer
Volvo XC60 diesel, Adria Adora 462UP

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door PMT » di 9 aug 2022 19:49

WanFie schreef:
zo 3 jul 2022 19:37
Ik heb op een kaart van Frankrijk eens bijgehouden waar we geweest zijn. Dat was in de oostelijk helft net een krentenbrood. En vrijwel overal is het prima bevallen.
Maar voor ons blijft Frankrijk het ideale vakantieland.
Ik pin de campings die wij bezocht hebben al jaren in Maps en als je dan inzoomt was de oostelijke en zuidoostelijk helft van Frankrijk bij ons ook echt de meest favoriete kant. Wij bezochten ook andere landen in Europa maar zoals je kunt zien was Frankrijk toch wel ons favoriete vakantiedoel.
Deze kaart staat bij de introductie van onze vakantie website
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 019557&z=4
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Ron » di 9 aug 2022 20:20

Pensioenopreis schreef:
di 9 aug 2022 19:41
Het lukt me alleen om drie foto's als bijlage toe te voegen, bij anderen zie ik er wel meer
Waarom de een maar 3 foto's kan toevoegen en andere meer weet ik niet.
Ik doe net een test met 5 en dat ging gewoon.
@Trina zal het antwoord daarop wel weten.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Daphne » di 9 aug 2022 20:29

Dat komt omdat jij moderator bent.
Het gewone volk kan maar 3 foto’s invoegen. Tapatalk heeft die beperking niet daarom zie je soms meer foto’s in een bericht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1423
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Bob Diesel » di 9 aug 2022 20:30

Doe je toch 2 x 3 =6
Of meer knipoog.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Stigter » di 9 aug 2022 20:33


Daphne schreef: Tapatalk heeft die beperking niet daarom zie je soms meer foto’s in een bericht.
De reguliere versie van Tapatalk kan je maar 1 foto per keer plaatsen. Bij de betaalde versie kan je meer foto's tegelijk plaatsen.
Groet Arnold

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Daphne » di 9 aug 2022 20:37

@Stigter.
Je kunt meerdere foto’s in 1 bericht in Tapa zetten maar niet meerdere tegelijk invoegen. Moet per stuk.

Ik heb geen betaalde versie en kan heel veel foto’s in 1 bericht plaatsen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Stigter » di 9 aug 2022 20:41

Ja dat is zo maar dan is het niet in één keer te selecteren uit de galerij maar meerdere keren uit de galerij selecteren voor het plaatsen.
Groet Arnold

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Morgoth » do 11 aug 2022 13:00

WanFie schreef:
zo 3 jul 2022 19:37
Ik heb op een kaart van Frankrijk eens bijgehouden waar we geweest zijn. Dat was in de oostelijk helft net een krentenbrood. En vrijwel overal is het prima bevallen.

Een paar algemene tips:
1. Blijf in eind juli en Augustus weg, veel te druk en veel te warm. Dat laatste zeker in het zuiden.
2. Reis op zaterdagmiddag of zondag (geen vrachtverkeer). En niet op zwarte zaterdagen. Kijk op de ANWB site voor de drukke perioden.
3. Tank bij de supermarkten. Veel goedkoper.
4. Fransen bemoeien zich meestal nergens mee. Ook niet wanneer je op een plaats staat die onderloopt bij een flinke bui.
5. Wij voelen ons het best thuis in de Provence, maar de Elzas en Dordogne zijn ons ook erg goed bevallen. Drukke gebieden zoals rond Parijs en net ten zuiden van Lyon dan weer minder.
6. Het is in sommige gebieden vlak, en op andere plaatsen juist weer erg bergachtig.
7. Koop een Michelin boek en fiets op de witte weggetjes. Meestal prima te doen. Let wél op stijging.
8. Campings in een dal bevallen ons beter dan op de heuvel. Je komt dan nooit uitgeput op de camping aan na het fietsen.
9. Op sommige campings worden in de schoolvakantie kampen georganiseerd. Gezellig, maar geeft ook wat rumoer.
10. in de wijngebieden verblijven in september ook vaak druivenplukkers op de camping. Dat zijn vaak mensen die van de ene locatie naar de andere trekken en het sanitair net echt netjes achter laten.
11. De parkeerplaatsen bij tankstations aan de snelweg staan vaak vol met vrachtwagens, op die zonder tankstation veel minder. Dus tanken en doorrijden naar de volgende groene parkeerplaats.
12. enz.

Maar voor ons blijft Frankrijk het ideale vakantieland.
Ja, voor ons ook. Wij zijn ook liefhebbers van de Provence.

Even een aanvulling:
- Langs de snelweg bij tankstations en wegrestaurants kom je een hoop onvriendelijke Franse medewerkers tegen. Laat je daardoor niet tegenhouden. Op je bestemming zijn de meeste mensen gewoon aardig.
- Om ziektes en braakneigingen te voorkomen kun je de openbare toiletten die je op parkeerplaatsen zonder verdere voorzieningen kunt vinden beter links laten liggen.
- De doorsnee Fransman is geen geduldige heer in het verkeer. Ze zullen en moeten je voorbij. Op bergwegen zet ik af en toe de combi even aan de kant om verkeer er langs te laten of geef ik een signaal naar rechts als ik een stuk weg kan overzien zodat men mij kan inhalen.
- In files rijden de motoren en scooters als volslagen idioten. Let op je caravanspiegels!
- In heel Frankrijk mag je in de zomer niet op kolen barbecueën.
- In veel druk bewoonde gebieden heb je een milieu sticker nodig.
- Tolwegen (de blauwe borden) rijden lekker en vlot, de Route National (de groene borden) zijn leuker maar schieten minder goed op. Wij combineren doorgaans een beetje.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door CNB » do 11 aug 2022 15:23

PMT schreef:

Ik pin de campings die wij bezocht hebben al jaren in Maps en als je dan inzoomt was de oostelijke en zuidoostelijk helft van Frankrijk bij ons ook echt de meest favoriete kant. Wij bezochten ook andere landen in Europa maar zoals je kunt zien was Frankrijk toch wel ons favoriete vakantiedoel.
Deze kaart staat bij de introductie van onze vakantie website
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 019557&z=4
Hoe pin je dit zo mooi in Maps?
Is daar een handleiding voor?


Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7840
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Nimma » do 11 aug 2022 17:30

Morgoth schreef:
do 11 aug 2022 13:00
WanFie schreef:
zo 3 jul 2022 19:37
Ik heb op een kaart van Frankrijk eens bijgehouden waar we geweest zijn. Dat was in de oostelijk helft net een krentenbrood. En vrijwel overal is het prima bevallen.

Een paar algemene tips:
1. Blijf in eind juli en Augustus weg, veel te druk en veel te warm. Dat laatste zeker in het zuiden.
2. Reis op zaterdagmiddag of zondag (geen vrachtverkeer). En niet op zwarte zaterdagen. Kijk op de ANWB site voor de drukke perioden.
3. Tank bij de supermarkten. Veel goedkoper.
4. Fransen bemoeien zich meestal nergens mee. Ook niet wanneer je op een plaats staat die onderloopt bij een flinke bui.
5. Wij voelen ons het best thuis in de Provence, maar de Elzas en Dordogne zijn ons ook erg goed bevallen. Drukke gebieden zoals rond Parijs en net ten zuiden van Lyon dan weer minder.
6. Het is in sommige gebieden vlak, en op andere plaatsen juist weer erg bergachtig.
7. Koop een Michelin boek en fiets op de witte weggetjes. Meestal prima te doen. Let wél op stijging.
8. Campings in een dal bevallen ons beter dan op de heuvel. Je komt dan nooit uitgeput op de camping aan na het fietsen.
9. Op sommige campings worden in de schoolvakantie kampen georganiseerd. Gezellig, maar geeft ook wat rumoer.
10. in de wijngebieden verblijven in september ook vaak druivenplukkers op de camping. Dat zijn vaak mensen die van de ene locatie naar de andere trekken en het sanitair net echt netjes achter laten.
11. De parkeerplaatsen bij tankstations aan de snelweg staan vaak vol met vrachtwagens, op die zonder tankstation veel minder. Dus tanken en doorrijden naar de volgende groene parkeerplaats.
12. enz.

Maar voor ons blijft Frankrijk het ideale vakantieland.
Ja, voor ons ook. Wij zijn ook liefhebbers van de Provence.

Even een aanvulling:
- Langs de snelweg bij tankstations en wegrestaurants kom je een hoop onvriendelijke Franse medewerkers tegen. Laat je daardoor niet tegenhouden. Op je bestemming zijn de meeste mensen gewoon aardig.
- Om ziektes en braakneigingen te voorkomen kun je de openbare toiletten die je op parkeerplaatsen zonder verdere voorzieningen kunt vinden beter links laten liggen.
- De doorsnee Fransman is geen geduldige heer in het verkeer. Ze zullen en moeten je voorbij. Op bergwegen zet ik af en toe de combi even aan de kant om verkeer er langs te laten of geef ik een signaal naar rechts als ik een stuk weg kan overzien zodat men mij kan inhalen.
- In files rijden de motoren en scooters als volslagen idioten. Let op je caravanspiegels!
- In heel Frankrijk mag je in de zomer niet op kolen barbecueën.
- In veel druk bewoonde gebieden heb je een milieu sticker nodig.
- Tolwegen (de blauwe borden) rijden lekker en vlot, de Route National (de groene borden) zijn leuker maar schieten minder goed op. Wij combineren doorgaans een beetje.
Het is echt niet allemaal waar wat je schrijft: ik kwam deze zomer nauwelijks onvriendelijk personeel tegen bij tankstations; en BBQ op kolen mag soms wèl. Op diverse campings spijt gehad dat ik het thuis heb gelaten dit jaar 😉
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Morgoth » vr 12 aug 2022 10:29

[re.gif]
Naja, misschien ligt het wel aan mij mrgreen.gif
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Lupo
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 9 mei 2022 19:54

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Lupo » vr 12 aug 2022 10:57

Om rekening mee te houden in Frankrijk:

Een aantal grote musea hebben een gratis bezoekdag, eerste zondag van de maand
Jongeren uit de EU hebben gratis toegang, en vaak hun begeleiders (ouders/grootouders) dan ook!
Veel steden hebben een toeristenpas (tegen betaling) waarmee vervolgens alle attracties te bezoeken zijn
Camping eigenaren weten perfect hoe je van hun camping met het OV naar de stad in de buurt komt en terug!
Met een vriendelijke benadering en een vriendelijke vraag zelfs docenten uit Nederland korting krijgen op verblijf, museum of park met entree
Kijk ook even op deze site: https://www.dorpenfrankrijk.nl/frankrij ... frankrijk/

In de Xonrupt Longemer (Vogezen) is een camping die oldtimers (caravans, campers en auto's) 20% korting geeft in het hoogseizoen

En waar in Frankrijk is het eigenlijk niet leuk? Geen idee, iedere streek heeft zijn eigen-aardigheden.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door Morgoth » vr 12 aug 2022 13:29

Lupo schreef:
vr 12 aug 2022 10:57
En waar in Frankrijk is het eigenlijk niet leuk? Geen idee, iedere streek heeft zijn eigen-aardigheden.
Precies, het is meer waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat. Ik vind bijvoorbeeld vrijwel de gehele cote 'd azure helemaal niks. Veel te druk en te toeristisch. En vooral bij Marseillan en Cap 'd Agde vind ik ook het achterland vlak en weinig spannend. Maar de stranden zijn er super en de boulevards eindeloos lang. Dus als je daarvan houdt moet je er juist wel naar toe. De stranden van Cap 'd Agde zijn 's avonds niet geschikt voor kinderen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door PMT » vr 12 aug 2022 16:48

CNB schreef:
do 11 aug 2022 15:23
Hoe pin je dit zo mooi in Maps?
Is daar een handleiding voor?
Misschien handig om onderstaande site hiervoor te bekijken, beter kan ik het niet uitleggen.
Zo maak ik ook al jaren de routes die ik tijdens vakanties gereden heb met de drank bezochte plaatsen.

https://www.seniorweb.nl/artikel/persoo ... van-google
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Waar raden julie aan heen te gaan in franrkijk

Bericht door PMT » vr 12 aug 2022 17:01

Morgoth schreef:
vr 12 aug 2022 13:29
En vooral bij Marseillan en Cap 'd Agde vind ik ook het achterland vlak en weinig spannend......
Iets verder rijden het achterland in, vanaf de Orb in het NP is het schitterend. Roquebrun, Minerve, Mons, Bédarieux liggen toch echt in prachtig heuvelachtig gebied waar je soms met de auto aardig omhoog gaat en je leuk kunt kanoën bv Wij kwamen toen de kinderen klein waren veel in Vias en het heeft ook even geduurd voor we dat ontdekt hebben.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”