Overnachtings camping + prijs

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1890
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door RichTrip » do 16 jun 2022 10:48

[re.gif]

Mmm, het is nog vroeg in de ochtend, maar met dit soort reacties kan ik al bijna mijn zak chips en een biertje weer tevoorschijn halen..... whistle.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

MaartenV
Berichten: 90
Lid geworden op: do 20 aug 2020 18:27
Locatie: Sprundel

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door MaartenV » do 16 jun 2022 11:43

Ik snap beide 'kampen'. En in beide gevallen wordt 'heftig' gereageerd.
Ik snap de ophef ook niet zo, nu ben ik nog maar sinds enkele jaren met een caravan op pad, en in mijn geval zou ik denken: 'het zal wel, ik betaal en rij weer door'

Ik ken ook fora waar een algemeen klaagtopic is, dat is wellicht iets voor zulke berichten?
Knaus Sudwind 500tl '03

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Ron » do 16 jun 2022 12:24

Heren.
Ieder heeft er wel een mening over.
TS heeft er o.a moeite mee dat de prijs niet aangegeven staat.
Daarnaast vond hij de prijs/kwaliteit verhouding niet correct.
En dat mag.
We kunnen niet in de portemonnee van TS kijken.
Ook ik ben wel eens op een camping onderweg tegen gekomen. Waarvan ik de prijs ook veel te hoog vond.
Dan is het even zuchten en weer door.
Laten we stoppen met het wellus en niettus.
Ieder heeft zijn zegje gedaan.
En stoppen met reageren voor dat we te persoonlijk gaan worden.
En genieten van het kamperen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Knaus440
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Knaus440 » do 16 jun 2022 12:31

Och, ik zie dit als koffietafel gesprekken in de kroeg.
Niemand wordt persoonlijk afgekraakt toch. Wel meningen en ideeën over en weer.
Ik heb er geen last van dat onze overnachtings camping 25 euro is. We kiezen voor een rustige ontspannen reis, zouden ook in 1 keer naar Zwitserland kunnen rijden.
En geen 3-4 weken aaneen omdat we nog meer plannen hebben, en een budget wat we willen besteden.

Het andere punt van 12 uur is 12 uur zou voor mij ook wel eens lastiger kunnen zijn als we net om 12.01 uur voor de deur staan. Maar Frankrijk is Frankrijk. Ook al heeft deze camping van TS nederlandse beheerders!!!

Zwart op wit lijkt het wat krasser, maar dit item is toch zo'n koffie/kroeggesprek?
Ik moest ook wel grinniken om de tikkies.

[re.gif] inderdaad, we moeten het niet persoonlijk maken!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4339
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door WillyL » do 16 jun 2022 12:34

Tja sommige campings rekenen goed door.
Sommige Nederlandse gemeentes trouwens ook met hun toeristenbelasting. Voorbeeld Sint-oedenrode 1€/p/d. Veere heeft er nog meer verstand van 1.30/persoon/dag in eigen overnachtingsmiddel.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8040
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door VIP » do 16 jun 2022 13:53

[re.gif]

Wij betaalde enkele weken geleden in St.Oedenrode 1,80 toeristenbelasting per persoon.
Porsche + Tabbert

Knaus440
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Knaus440 » do 16 jun 2022 14:54

Grappig, ik ben es gaan kijken naar prijzen van onderweg campings. En vond er eentje 15 km verder als waar we gepland hadden. Alleen voor 13.50 euro. MAAR geen tijden van laat aankomers of vroeg vertrekkers. En ook niet op de camping achter een hefboom oid. Plekje voor de camping op een parkeerplaats, zonder stroom en flink stuk lopen voor toilet oid.
Eigen een betaalde l'Aire voor mijn gevoel.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door dieseltijger » do 16 jun 2022 15:08

Ik let bij doorgangscampings nooit op de prijs - maar eerder: ligt het niet te ver af van de route en...is het open op het tijdstip van arriveren.

Verder: we hadden het handige boekje van de ANWB voor "campings onderweg" beviel goed. Tweede les: de omschrijvingen zeggen niet alles. We komen in de buurt van Langres, daar was een bijzonder leuke camping op de stadswallen - volgens de omschrijving. . Helaas vol, dus 80 km verder gereden naar een camping 5 kilometer ten zuiden van Langres die volgens de ANWB regelmatig (te) vol was. Nou, die was dus om 20:00 nog wel open - we hadden een lieflijk plekje. Prima! Sterker: nog een extra nachtje geboekt om met de fiets via de Voie Vert naar Langres te gaan. Ook prima.

De terugrit was - zoals vermeld - haastig. We stonden voor nul Euro op een aire. Uit zorgen voor overvallen hebben we een aire gekozen zonder beschutting, en dan heb je best wel last van het langsrijdende verkeer. Maar onze caravan is van alle gemakken voorzien... 22 uur arriveren, en om 7:00 weer weg. De auto accu gaf spanning voor de verlichting, de koelkast gaat op gas dus...geen probleem.

Dus ja...een beetje out of the box denken, niet te kneuterig zijn en een beetje om kunnen gaan met onzekerheid (nou ja...geen plek op camping X als je aanbelt - er zijn ergere dingen). Beviel prima. En ongetwijfeld heb je een keer pech (ook goed).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Knaus440
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Knaus440 » do 16 jun 2022 15:46

Op vakantie gaan we rijden, tot het moment dat we geen zin meer hebben in doorrijden.
Dat is soms na 200 km, soms na 550km, en heel soms was dat 750km in 1 ruk.
Dit jaar gaan we in 2 dagen naar Zwitserland, gereserveerde camping plek.
Maar het rijden zolang we het nog wel te doen vinden, is onze keus.
Dan gebruik ik Archies camping zoeker. En kiezen we een overnachtings plek. Liever geen grote super de luxe camping, maar een kleinere dicht bij de snelweg.
Prijs is niet zo van belang voor 1 nacht.

Archies is een hele mooie app voor dit zoeken ter plekke.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door aukemuis » do 16 jun 2022 20:23

Gaat negentig dagen op vakantie en heeft het over zeven euro. Ik haak hier ff af. Ja en hij is tussen 12 en 2 dicht. Hey het is zijn bedrijf. Zouden we hier ook weer eens naar moeten gaan kijken.
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3244
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Leentje » do 16 jun 2022 21:21

Bij campings in Frankrijk "weet je" dat de aankomst meestal na drie uur (of 4) is. Dat betekent op een kortere route eerst uitslapen bij vertrek van de vorige camping, of heerlijk lunchen onderweg zonder haast.
Eenmalig 7 euro meer dan gehoopt of gedacht na 90 dagen vakantie? Ik kijk uit naar de tijd dat we 90 dagen weg kunnen. Nog 10 jaar minus 14 dagen dan mogen wij ook! haphop.gif (mits de regeltjes niet veranderen)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Ab » do 16 jun 2022 21:32

Nou...om 4 uur aankomen had een volle camping betekend.
Wij waren er om 12.30 op onze huidige camping aan de Loire.
Nog 2 plaatsen over.
Om 15.00 niet meer.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Vadervan3
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Vadervan3 » do 16 jun 2022 22:06

freekvo schreef:
do 16 jun 2022 10:39
Tjongejonge wat een overtrokken reacties! Ik ben het best wel met Bob eens dat € 25 voor een (kennelijk) erg simpele overnachtingscamping best wel stevig aan de prijs is. Ik zou dat zelf niet zo schrijven (ik zou helemaal niets schrijven btw) maar goed, ieder heeft zn eigen stijl.

Maar om dan zo te reageren als hiervoor? Zijn jullie allemaal aan vakantie toe? En "te belachelijk voor woorden" is beneden peil en wordt ook nog eens geschreven door degene met de grootste klont boter op zn hoofd. Want kennelijk is het geen probleem om elk weekend weer de zoveelste foto van dezelfde 'geweldige' camping te posten of foto's van de zoveelste keer dat we uit eten zijn (of het eten bij de caravan laten bezorgen) of te melden dat je je toch al uitgebreide campinguitrusting hebt uitgebreid met de zoveelste onnodige gadget.
Daar hoor je ons toch ook niet over? (behalve nu dan eventjes tussen neus en lippen door)

Wees eens wat liever voor elkaar, mensen...........
25 euro voor een overnachtingscamping is gewoon een prima prijs. Ik heb al op een gestaan die 60 kostte.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1423
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Bob Diesel » do 16 jun 2022 22:20

Juist ,op tijd aankomen ,deden we , zoek een plekje en meld je later
Zo gaat dat in Frankrijk op de meeste municipal campings .

Maar op door reis op een voor ons onbekende camping
Zoekend naar de tarief lijst
Welke niet scratch.gif en dat is verplicht in FR op hing aan de buitenkant vd receptie
Echter aan de binnenkant vd de deur ,pas zichtbaar na opening om 16.00

Had deze zichtbaar baar geweest had ik omgedraaid en door gereden
Want het is niet nodig om meer als de bekende acsi prijs te betalen
Doe dat allemaal rustig , maar door dat ik dat liever niet doe en mij daar niet voor schaam
Kan ik wel veel langer on route zijn mrgreen.gif

Het gaat dus totaal niet om €7 als je 8000 km in 3 maanden wegstuurt
Maar de manier van communiceren en de prijs/kwaliteit verhouding


Wel heerlijk geslapen , dank u en nu de hut aan het leegsleuren geweest

Wees gerust een dief van je eigen beurs , ik ben dat niet

[re.gif]
Dit was veruit de duurste camping met het minste aan alles
Welke wij deze reis gehad hebben van de ik dacht 20 campings

De duurste met 4 **** kwalificatie , verwarmd zwembad 180 vierkante mtr en 10A electro was incl Tax sejour €19,20
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

TFJ

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door TFJ » do 16 jun 2022 22:46

Vadervan3 schreef:
do 16 jun 2022 22:06

25 euro voor een overnachtingscamping is gewoon een prima prijs. Ik heb al op een gestaan die 60 kostte.
€60 voor een overnachtings-camping?

Benieuwd welke camping dat is!

TFJ

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door TFJ » do 16 jun 2022 22:51

PD schreef:
wo 15 jun 2022 22:01
Psies, wat een zielige vertoning, dit topic whistle.gif TS, stuur me maar een tikkie voor die € 7,- awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Benieuwd bij hoeveel tikkies jij een toontje lager zingt whistle.gif
awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Niels83 » vr 17 jun 2022 00:39

Tsjah..

Je gaat er toch zelf staan? Je hebt uren moeten wachten bij een camping waar niets is en de prijs niet transparant.
In de uren had je zelf heel goed op Google maps kunnen kijken.

Daarbij valt mij op dat campings gewoon echt een pak duurder zijn geworden. Waar ik vroeger best wat campings kende waar je voor onder de 15 euro goed kon staan. Zie je die steeds meer sluiten en zijn vergelijkbare campings ineens richting de 25 euro, of overgenomen en is er een springkastelen animatie paradijs van gemaakt. Maar ja doe je niks aan.

Knaus440
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Knaus440 » vr 17 jun 2022 08:23

@Bob, als kwaliteit en communiseren zo van belang is, adviseer ik je om eerst even te kijken naar het communiseren van gebruikers over een camping.
Deze camping eordt uitgebreidt beschreven door gebruikers. En een deel zal jouw "klachten" herkennen. Het gepensioneert Nederlands echtpaar wat deze camping beheert komt er niet altijd positief vanaf. Met op de site ook de prijzen trouwens.
Zoals gezegd, wij gebruiken Archies en google bij een voor ons onbekende overnachtings camping. Of we vonden dat we niet "moeten zeuren" over een camping wanneer we er niks van wilden weten.
En ja, we hebben ook wel eens een overnachtings camping gehad die zwaar tegenviel.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1423
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Bob Diesel » vr 17 jun 2022 08:46

[re.gif]
Had de camping zijn prijzen goed zichtbaar gecomuniceerd
Zo als verplicht in Frankrijk
Dan had ik id doorgereden

Ben al tich x langs deze camping gereden
Nu bij echt warm weer dachten we stoppen ,om 14,30
Na een pilsje en 1,5 uur verder ging de deur open
Toen hadden we geen zin meer om te gaan

Van zelfsprekend heb ik de beheerder er op gewezen dat hij
zijn prijslijs aan de receptie buiten Moet op hangen ,
Zichtbaar bij aankomst , dus niet achter een gesloten deur
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door DV_t » vr 17 jun 2022 09:21

Het is misschien wat meer dan je gewend bent geweest maar vind dit niet "schandalig". Als de Economische situatie zo door gaat dan zal het allemaal nog wel duurder worden....

1 camping in Denemarken blijft mij wel bij. Onze jongste moest slapen tussen de middag dus op tijd naar een camping gegaan. Daar hadden ze nog 1 plekje beschikbaar voor 1 nachtje. We waren net een aantal dagen in Denemarken dus de omrekening niet direct in de gaten. Uiteindelijk hebben we daar 118,00 euro (880 DKK) betaald voor 1 nacht met dit uitzicht:
Uitz.PNG
ps. mag ik PD alsnog een Tikkie sturen voor het verschil mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1423
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Bob Diesel » vr 17 jun 2022 09:34

Vandaar dat ik graag in Frankrijk zit
En dus ook eigenlijk nog nooit een municipal ben tegen gekomen
Welke te gekke tarieven hanteert

En eigenlijk was het
We kwamen de bocht om scratch.gif laten we nu eens hier stoppen

Voor iedereen welke a la campagne in Frankrijk vertoeft
Weet dat het daar ,,nog,, steeds goed toeven is
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4339
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door WillyL » vr 17 jun 2022 10:12

[re.gif] en ik in Nederland! Prachtige camping in Domburg aan een schappelijk ACSI-tarief (met klein supplement voor comfortplaats - dus nietzeuken met (afval)water.
Moet enig risico zonder reserveren hadden we gelukkig nog een plek.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Wim Verso » vr 17 jun 2022 12:28

Campings die niet aangesloten zijn bij een organisatie zoals Acsi en Best Deal, kunnen vragen wat ze willen, het is maar waarvoor je wilt kiezen, meestal in het voor of naseizoen kies ik voor een Acsi camping, maar het gebeurt ook wel eens anders, zoals wij een aantal jaren geleden, op weg naar Hongarije neerstreken op deze camping.
Gasthof camping Familie Stumpfer in Schonbuhel aan de Donau, dichtbij de snelweg en een mooie locatie aan de Donau, hebben daar vaker gestaan, prijs toen al 29 euro per nacht.
Maar het is inderdaad voor die tijd een beste prijs.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23458
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door PD » vr 17 jun 2022 16:02

TFJ schreef:
do 16 jun 2022 22:51
PD schreef:
wo 15 jun 2022 22:01
Psies, wat een zielige vertoning, dit topic whistle.gif TS, stuur me maar een tikkie voor die € 7,- awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Benieuwd bij hoeveel tikkies jij een toontje lager zingt whistle.gif
awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Ach voor die paar droeftoeters betaal ik wel hoor, dat redden we wel 😉 Overigens met de knuppel in het hoenderhok, wij betalen komende nacht € 18,- in Aichelberg….. omdat de rest van de campings onderweg Ausgebucht zijn 😂😂😂

Omdat ik nog geen tikkies heb ontvangen, gaan we vanavond weer wel uit eten 🤗
Bijlagen
C27270F6-D40E-4684-A923-7C6A0CA93958.jpeg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 177
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Overnachtings camping + prijs

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » vr 17 jun 2022 16:09

[re.gif]
thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”