Grotere maat Unico Torino
Re: Grotere maat Unico Torino
Ik moet eerlijk zeggen.. ik zag laatst een Thule cassette met zijwanden… dat begint toch al best aardig wat te worden.. uiteraard geen echte voortent maar een best alternatief.
Ik had op de vorige hut een voortent, ik zou het merk nog geen eens weten? Isabella? Iig de voortent overhandigd gekregen van de vorige eigenaar, op zolder gelegd en weer overhandigd aan de nieuwe eigenaar.. met toen zelfs een zakluifel met zijwanden.
Maar toch, ik blijf het mooi vinden..
Ik had op de vorige hut een voortent, ik zou het merk nog geen eens weten? Isabella? Iig de voortent overhandigd gekregen van de vorige eigenaar, op zolder gelegd en weer overhandigd aan de nieuwe eigenaar.. met toen zelfs een zakluifel met zijwanden.
Maar toch, ik blijf het mooi vinden..
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Re: Grotere maat Unico Torino
Even terzijde. Het gewicht van de Thule hangt wel aan 1 kant van de caravan Je kunt het dus niet meer verdelen. De zijstukken van de Thule waar je over hebt uiteraard wel. De Unico zal ook beter tegen weersvloeden blijven staan. Vorige week zaterdag is hier in Italië ook een Thule verloren gegaan. Verder de Unico kun je deels verdelen in je caravan.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: Grotere maat Unico Torino
Wanneer die 40 kg asymmetrische belading de stabiliteit van je combi merkbaar negatief beïnvloedt, had je toch al een waardeloze combi qua stabiliteit en reed je al op/over de limiet
Een beetje serieuze combi heeft echt geen last van een cassetteluifel
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Grotere maat Unico Torino
Het is ter info PD. Ik heb geen luifel.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: Grotere maat Unico Torino
Van mij ook al heb ik er wel één
Wat algemeen tegenwicht tegen de vele “gevaren” die op het forum nogal eens schromelijk worden overdreven…
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16331
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Grotere maat Unico Torino
Wij zijn juist weer afgestapt van zo’n dak ding, gewoon weer terug naar de Unico. Vonden wij mooier en steviger.
En dat gewicht, tuurlijk kan dit de druppel zijn, niet iedereen heeft massa’s over.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En dat gewicht, tuurlijk kan dit de druppel zijn, niet iedereen heeft massa’s over.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Grotere maat Unico Torino
Ik denk (en hoop) dat onze nieuwe Fendt met 2000 kg as geen probleem moet ondervinden van 40 kilo gewicht aan 1 kant.
Ik verwacht dat de Thule het bij mij gaat winnen op gebruik gemak.... Een weekendje weg, beetje zonnig en je draait hem zo uit. Verder ook bijv. rijdend naar het zuiden in een aantal dagen is het toch lekker om onder de luifel te kunnen zitten...
Het kan overigens ook allebei natuurlijk... :-)
Ik verwacht dat de Thule het bij mij gaat winnen op gebruik gemak.... Een weekendje weg, beetje zonnig en je draait hem zo uit. Verder ook bijv. rijdend naar het zuiden in een aantal dagen is het toch lekker om onder de luifel te kunnen zitten...
Het kan overigens ook allebei natuurlijk... :-)
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Re: Grotere maat Unico Torino
Nou rijdend luifel uit en er onder zitten gaat een beetje lastig
Maar ik begrijp wat je bedoel hoor.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Grotere maat Unico Torino
Hahah.... Ronk, wij rijden altijd gewoon met de luifel uit... scheelt weer een handeling als je op de camping aan komt... en er is genoeg ruimte voor op de vluchtstrook, zitten in de file direct in de schaduw..
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022
Re: Grotere maat Unico Torino
Jullie ook al??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Grotere maat Unico Torino
Cassetteluifel aan de ene kant, torino aan de andere kant, flink gas geven en je vliegt naar je bestemming
Re: Grotere maat Unico Torino
helemaal mee eens. Ik heb de Torino weer verkocht en een castte laten monteren. de cassette draai je veel sneller even in bij slecht weer. de Torino heeft bij ons op het dak gelegen.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: Grotere maat Unico Torino
De Torino is wel heel wat windvaster dan de Thule.
Dus die Thule had dan allang op het dak gelegen.
Ooit eens een filmpje gezien van diverse soorten luifels met een gegeven windkracht.
Wie/welke overleeft het langst..
Jammer dat ik het niet meer kan vinden zo snel.
Dus die Thule had dan allang op het dak gelegen.
Ooit eens een filmpje gezien van diverse soorten luifels met een gegeven windkracht.
Wie/welke overleeft het langst..
Jammer dat ik het niet meer kan vinden zo snel.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Grotere maat Unico Torino
Ben wel benieuwd onder wat voor omstandigheden die Torino op het dak heeft gelegen, wat voor maat het was en hoe deze vast stond.
Deze Chris?
Deze Chris?
Re: Grotere maat Unico Torino
Ik schreef daar 25 sept al over. Vaak is het een ander die de boel (helaas vaak te laat) mag vastzetten. Maar ja toen ik als tip over het gewicht begon kreeg ik PD op mijn dak
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: Grotere maat Unico Torino
Dat filmpje is een leuke (vooropgezette) promo voor een specifiek fabrikaat luifel, echter wanneer je de luifel niet fixeert (staanders aan de grond en luifelbalk met stormbanden, is het vanzelfsprekend niet erg stormvast; de knikarmen zijn ook niet gefixeerd....... dat geldt voor een Torino vanzelfsprekend ook; ook die zul je vast moeten zetten aan moeder aarde, anders gaat die ook hemelen
Vanzelfsprekend is een cassetteluifel wat minder stormvast dan een Torino maar ook een Torino is niet zaligmakend; echt stormvast wordt het pas wanneer de zij- en voorwand(en) ook gesloten zijn en dat laatste kan niet bij een Torino. Eén van de grote voordelen van de cassetteluifel vinden wij dat je deze snel en eenvoudig (elektrisch) kunt indraaien terwijl de grondplaten en stormharingen gewoon in de grond blijven zitten, dat kost je 1 a 2 minuten max en na de storm staat ie even snel weer uit...
In Oostenrijk hebben we in de nacht al eens een Unico Verona (zonder voorwand) afgebroken vanwege de wind; daar word je echt niet blij van.
Na 1x een Verona en 2x een Torino zijn wij inmiddels Thule cassetteluifel fan maar een Torino blijft ook fraai
Moesten we ooit terug naar een boogluifel, dan zou ik overigens een Fortex Explorer kiezen, die lijkt me wat stormvaster dan de Torino door de geïntegreerde stormbanden aan de voorzijde van de Fortex.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Grotere maat Unico Torino
Alles kan de lucht I als de kracht maar groot genoeg is
Spending a fortune to live like a wanderer