Doorreiscamping s nachts vertrekken

Randy
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 8 mei 2020 00:00

Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Randy » zo 9 jan 2022 20:42

Hallo allen,

In de meivakantie willen wij naar de Cote d'Azur.
Wij spelen met de gedachte om vrijdag te vertrekken omdat onze zoon dan om 12 uur vrij is. Het idee is om dan alvast de eerste 200 tot 300 km te maken en dan een camping te pakken.

Doorreiscampings genoeg tussen Brussel en pak m beet grens Luxemburg. Maar wij zijn specifiek op zoek naar een camping waar je ook in de nacht mag vertrekken, p.m. 04:00 uur. Want dan slapen de kinderen nog ff lekker een paar uur.

Maar die campings zijn lastig te vinden. Jullie een idee?

Bedankt alvast!
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Chris » zo 9 jan 2022 21:52

Even en zijstraat...
Blijf je dan 1 nacht op die camping en wil je zaterdag's weer verder???
Dan moet je goed kijken of de Duitsers ook naar de Cote gaan, want dan is het druk druk druk..

Wij reden daarom pas op zaterdag - zondag nacht, uurtje of 3 s'nachts weg. ( dat was wel hoogseizoen.)
Dan reed ik achter de file's van de zaterdag aan.... via Parijs dan wel, maar bij Parijs geen enkele last van oponthoud.
Over Lyon heb ik ook gedaan.... en knetter vast gestaan...en dat was zelfs niet eens op zaterdag.

En...sorry... ik ken geen campings waar je om 4 uur s'nachts mag vertrekken.
Beetje camping heeft dan een dichte slagboom.
7 uur als je geluk hebt..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

wolf
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door wolf » zo 9 jan 2022 22:17

in de camping van Arlon hoor ik toch regelmatig mensen heel vroeg vertrekken. Dat is een echt typische doorreiscamping.
Ik zou het daar even navragen.
Uitbater is een Nederlander (of spreekt in elk geval Nederlands)
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Randy
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 8 mei 2020 00:00

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Randy » ma 10 jan 2022 09:20

Bedankt voor de snelle reactie.

Het is te hopen dat het de zaterdag een beetje meevalt met de drukte. Maar het is het laatste weekend van april, dus ga er vanuit dat het wel mee valt.

Zojuist contact gehad met de eigenaresse van Camping Arlon. En het is geen probleem om in de nacht weer te vertrekken. Dus super tip, tnx!

Mochten er nog meer campings waar dit mogelijk is, ook als het verderop de route is naar Cote d'Azur of voor de zomervakantie richting Gardameer ben ik ook erg benieuwd!
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Chris » ma 10 jan 2022 10:09

Kijk even wanneer de Duitse schoolvakanties vallen..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Randy
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 8 mei 2020 00:00

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Randy » ma 10 jan 2022 10:19

De paasvakantie zoals die daar heet eindigt op 23-4. Het weekend dat wij dus juist naar het zuiden rijden. Dus dat is gunstig.
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18376
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door deusjevo » ma 10 jan 2022 10:24

[re.gif]
Dan heb je wellicht wel wat “kruisend” verkeer van zuid naar noord.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Randy
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 8 mei 2020 00:00

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Randy » ma 10 jan 2022 10:27

Ongetwijfeld.

Maar we kunnen ook niet alles uitsluiten helaas:-).
Het moet tijdens zo een reis altijd een beetje mee zitten en in het ergste geval doen we een dagje langer over de reis.
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1423
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Bob Diesel » ma 10 jan 2022 10:28

Randy schreef:
ma 10 jan 2022 09:20

Zojuist contact gehad met de eigenaresse van Camping Arlon. En het is geen probleem om in de nacht weer te vertrekken. Dus super tip, tnx!

Mochten er nog meer campings waar dit mogelijk is, ook als het verderop de route is naar Cote d'Azur of voor de zomervakantie richting Gardameer ben ik ook erg benieuwd!
Ik wil dit ook graag weten
Dan weet ik waar ik niet naar toe ga
Als je om 04.00 wilt gaan rijden ,dan ben je dus in het midden vd nacht aan het spoken als andere mensen slapen
En dat word je dan ook op een doorreis camping niet in dank af genomen
Zou toch eens nadenken over je reis gedrag scratch.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Randy
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 8 mei 2020 00:00

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Randy » ma 10 jan 2022 10:33

Bedankt voor je bijdrage.
Camping Arlon is het dus niet voor jou.

Volgens de eigenaresse worden we dichtbij de uitgang geplaatst zodat niemand 'last' van ons heeft.
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium

Reizigers

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Reizigers » ma 10 jan 2022 10:47

04.00u.
Lekker zeg, dus om 03.00u ga je al eea rommelen.
Ook camperaars doen dat niet als ze op een camperplaats staan.
Ga dan bij een benzinestation tussen de vrachtwagens staan.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8046
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Ron » ma 10 jan 2022 10:58

Is het geen idee om juist s'nachts door te rijden ?
Ik vind het zelf ook niks.
Maar als je graag hebt dat de kinderen slapen.
Is dat een betere oplossing.

Maar wat is er mis met rijden als de kinderen wakker zijn ?
Je geef ze een kaart in hun handen .
Laat ze mee navigeren, leren ze nog wat ook.
Doe spelletjes onderweg , Ik neem mee? auto 's tellen ? gekke mee zing muziek opzetten enz enz.
Zo leren ze geduld te krijgen.

Onze zoons hebben het er nog steeds over , dat de reis net zo leuk is.
Ze gaan nu zelf ook met auto en caravan op vakantie .
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Randy
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 8 mei 2020 00:00

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Randy » ma 10 jan 2022 11:10

Heren,

Bedankt voor de reacties.
Maar mijn vraag was of er campings zijn waar ik in de nacht kan vertrekken. Mogelijk zijn er campings waar dat kan en waar je dus als mede kampeerder van weet dat je buurman in de nacht kan vertrekken. Ik vroeg niet wat anderen ervan vinden.

Sorry dat ik zo reageer, maar het is best vervelend als je meerdere berichten krijgt die eigenlijk alleen maar kritiek geven en geen antwoord op de vraag geven.

In de nacht rijden heeft niet mijn voorkeur. En mijn kinderen houden niet zo van het rijden. Vandaar dat ik aan deze 'hybride' oplossing dacht van deels in de nacht rijden.
Ik heb in de afgelopen 7 jaar veel geprobeerd het wat leuker te maken voor ze en dat lukt ook wel. Maar ik vond dit eigenlijk een prima idee van mijzelf, alleen had ik de geschikte camping nog niet gevonden.
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8046
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Ron » ma 10 jan 2022 11:24

[re.gif]
Midden in de nacht vertrekken is niet echt standaard.
Dus jouw mede kampeerders weten het over het algemeen ook niet.
Naast het antwoord welke camping die mogelijkheid bied, krijg je ook tips om de reis leuker/leerzamer te maken.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Niels83 » ma 10 jan 2022 11:57

Je weet het er vertrekken toch nooit. Ooit eens vertrokken naar zuid Kroatië om 15.00 met een nachtelijke stop in in een hotel in zuid Duitsland zodat we zaterdag voor de drukte uit konden rijden. Wist ik veel dat de hele autobahn werd verbouwd. Gevolg we kwamen daar om 3.00 aan.

Ook eens vanuit Kroatië op zaterdag om 16.00 zodat we achter de drukte aan zouden rijden. Wist ik veel dat het zo'n 50km voor de grens tot in Duitsland gewoon 1 file was. Gevolg we deden 28 uur over in 1 keer naar huis rijden zonder caravan.

Wij vertrekken vanuit huis nu ook meestal rond 3.00 dat wordt dan vaak 4.00. helaas zijn de kids dan eestal toch wel te wakker. Grote voordeel vinden wij dat als de spits begint wij gaan ontbijten ergens in België of noord Frankrijk. Met de lunch zijn we dan op de eerste camping . De verplaatsingen hierna houden we op 2 tot 3 uur rijden.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4339
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door WillyL » ma 10 jan 2022 15:03

Ieder zijn meug...
Het is maar goed dat de campingbaas je dan aan de ingang zet.
Ik woon tegenover een Proxy Delhaize. Om 5 uur in de nacht is er een eerste levering met achteruitrijdende vrachtwagen. Soms met vervelend gepiep van zijn verwittigingssignaal en daarna het rolgeluid van transpalletmovers. Je kunt je niet inbeelden hoe vervelend en luid dat kan klinken in een verder stille straat en goed geïsoleerd huis. Gelukkig slapen wij aan de achterkant (wel met zijraam aan kant DH). Nee, draaiende motors en ander geluid moet ik niet hebben 's nachts en ja, 4 uur is nog steeds nacht voor mij en al zeker niet in een slecht geluidsgeïsoleerde caravan.
Het is niet voor niets dat de meeste campings geen verkeer toelaten van 22h tot 7h.

Om positief te eindigen. Jaaaaaaaren geleden was camping in Mamer in Luxemburg (onder hoge vuaduct) deels een doorgangscamping voor NLders. Misschien mag je daar ook vroeg vertrekken.
De trekkers stonden er op een middenvelder met auto en caravan (bijna) aangekoppeld en konden dus zonder veel kabaal vroeg vertrekken.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

wolf
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door wolf » ma 10 jan 2022 20:01

in Arlon zijn er idd plaatsen waar je gerust gewoon aangekoppeld kunt overnachten en dat gebeurt daar ook zeer veel.
Wij hebben er nooit last van gehad en zijn geen vroeg-vertrekkers.
Bijkomend kun je daar, buiten coronatijd, lekker eten.
Je moet wel tegen de muziek in de toiletten kunnen: continue Sinatra bij de heren en Claude Francois bij de dames haphop.gif

Maar... hoe meer mensen daar niet graag naartoe gaan, hoe liever wij het hebben. blij.gif
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Randy
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 8 mei 2020 00:00

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Randy » ma 10 jan 2022 20:52

wolf schreef:
ma 10 jan 2022 20:01
in Arlon zijn er idd plaatsen waar je gerust gewoon aangekoppeld kunt overnachten en dat gebeurt daar ook zeer veel.
Wij hebben er nooit last van gehad en zijn geen vroeg-vertrekkers.
Bijkomend kun je daar, buiten coronatijd, lekker eten.
Je moet wel tegen de muziek in de toiletten kunnen: continue Sinatra bij de heren en Claude Francois bij de dames haphop.gif

Maar... hoe meer mensen daar niet graag naartoe gaan, hoe liever wij het hebben. blij.gif
Bedoel je met aangekoppeld overnachten dat ze ook vroeg vertrekken en dat dat geen overlast geeft?

Ik had zelf al bedacht om aangekoppeld te blijven en alvast de elektra kabel op te bergen voor het slapen gaan. Dan blijven er alleen twee uitdraaipoten aan de achterkant en een neuswiel over die ingedraaid moeten worden. Verder is het dan een kwestie van instappen en wegrijden. Moet met de overlast wel meevallen lijkt mij.

Het is mij al meerdere keren overkomen dat onze buren in de ochtend ook ineens weg waren zonder dat wij daar iets van gemerkt hebben.
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Chrisje113 » ma 10 jan 2022 21:52

Als je een “doorreis camping” neemt is de kans aanwezig dat je iets kan horen. We nemen al jaren een doorreis camping richting Kroatië en horen nooit iemand vertrekken. De meeste mensen houden toch rekening met elkaar is mijn ervaring.
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

wolf
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door wolf » ma 10 jan 2022 22:31

[re.gif] [re.gif] Het is een glooiend terrein, maar er zijn heel wat plaatsen waar het zo egaal is dat je inderdaad niet moet afkoppelen, scheelt dus zeker heel wat in geluid en werk bij het vertrekken.
Je zegt dit gewoon tegen de uitbater bij aankomst en de man begeleid je met zijn bromfiets naar zo'n plek.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door eurotrotter » di 11 jan 2022 14:01

deusjevo schreef:
ma 10 jan 2022 10:24
[re.gif]
Dan heb je wellicht wel wat “kruisend” verkeer van zuid naar noord.
Daar heb je geen last van (als je tenminste niet gaat spookrijden mrgreen.gif mrgreen.gif )
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Randy
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 8 mei 2020 00:00

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Randy » di 11 jan 2022 14:36

[re.gif]
Haha, ik was het maar niet van plan:-)
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18376
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door deusjevo » di 11 jan 2022 15:14

eurotrotter schreef:
di 11 jan 2022 14:01
deusjevo schreef:
ma 10 jan 2022 10:24
[re.gif]
Dan heb je wellicht wel wat “kruisend” verkeer van zuid naar noord.
Daar heb je geen last van (als je tenminste niet gaat spookrijden mrgreen.gif mrgreen.gif )

Ik bedoelde meer op de onderwegcampings knipoog.gif
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Paul Vingerhoets
Berichten: 2440
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Paul Vingerhoets » di 11 jan 2022 18:15

Ach als de pootjes goed gesmeerd zijn, de kinderen nock out dan valt het vertrek nog wel mee.

Heb je de pech dat er iemand (te) vroeg wil vertrekken dit dan een half uur duurt met draaiende motor en jengelende kinderen dan hebben anderen daar wel last van op een gegeven moment.

Ik vertrek voor mijn werk bijna dagelijks om 05:00 uur maar voor mijn vakantie met de caravan no way,! Een uur of 9 in de ochtend is vroeg genoeg

Maar ieder zijn ding in overleg met de beheerder moet best het een en ander mogelijk zijn lijkt me al is het overnachten net buiten de poort.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Randy
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 8 mei 2020 00:00

Re: Doorreiscamping s nachts vertrekken

Bericht door Randy » di 11 jan 2022 19:59

[re.gif]
Dat is een goede, de pootjes laat ik volgende maand extra smeren tijdens de BOVAG beurt.
De kinderen worden knock out overgegooid van caravan naar auto, starten en wegwezen. Moet volgens mij allemaal wel zachtjes kunnen.

De beheerder heeft er geen problemen mee en ik kreeg ook niet de indruk dat het haar voor het eerst werd gevraagd. En misschien kom ik er dan ook wel achter dat het toch niet zo relaxed is als ik dacht. maar misschien ook wel mrgreen.gif
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid, 204 pk, 350 nm (gecombineerd) - Caravelair Antares 510 Luxe 2004. Voorheen: Opel Grandland X 1.2 Business Executive+, 130 pk, 230 nm - Peugeot 308 SW - 1.6 BlueHDI Blue Lease Premium

Plaats reactie

Terug naar “België”