Toevallig kwam ik een brochure een nieuwe Feeling 515 tegen.
Op de site van Eriba wordt er nog niets over gemeld.
Het lijkt op een familie caravan met dwarsbed en stapelbedden.
Inclusief slaapdak 5 tot 7 slaapplaatsen.
Iemand die meer weet?
Eriba Feeling 515
Re: Eriba Feeling 515
Nog nooit van een Feeling 515 gehoord (ook niet van een Nova Light 515).
In welke brochure heb je dat gevonden?
In welke brochure heb je dat gevonden?
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak
Re: Eriba Feeling 515
Als je de laatste officiële prijslijst 2022 van 1-11-2021 van de site https://www.eriba.com/nl/nl/service/brochure download zie je dat de Feeling en Nova Light 515 er al in staan maar nog niet met prijs en alle gegevens.
Laatst gewijzigd door Trina op wo 24 nov 2021 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Re: Eriba Feeling 515
Gaat waarschijnlijk om een model waarvan ze de intentie hebben om deze te bouwen, als de vraag groot genoeg is.
In het verleden is er wel eens een Feeling met stapelbed achteraan geweest, en een zithoek die moest ongebouwd worden tot bed.
Dat model was geen groot succes.
Ik vrees dat dit model ook niet echt populair gaat worden, een zithoek zo vlak voor het bed zo mij in alle geval niet aanspreken.
Het zal zeker geen lichte Feeling zijn.
Hij is breder dan de andere Feeling en ook de langste.
Het is een Pual-bouwwijze uit Bad Waldsee en dat is niet de lichtste bouwwijze die er op de markt is, maar wel een zeer degelijke.
Neem daarbij dat Hymer in hun catalogen meestal wat lichter inschat dan de realiteit, dan zou ik toch durven gokken dat deze om en bij de 1300 kg leeggewicht zal hebben, en dat is dan zonder slaapdak.
In het verleden is er wel eens een Feeling met stapelbed achteraan geweest, en een zithoek die moest ongebouwd worden tot bed.
Dat model was geen groot succes.
Ik vrees dat dit model ook niet echt populair gaat worden, een zithoek zo vlak voor het bed zo mij in alle geval niet aanspreken.
Het zal zeker geen lichte Feeling zijn.
Hij is breder dan de andere Feeling en ook de langste.
Het is een Pual-bouwwijze uit Bad Waldsee en dat is niet de lichtste bouwwijze die er op de markt is, maar wel een zeer degelijke.
Neem daarbij dat Hymer in hun catalogen meestal wat lichter inschat dan de realiteit, dan zou ik toch durven gokken dat deze om en bij de 1300 kg leeggewicht zal hebben, en dat is dan zonder slaapdak.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak
Re: Eriba Feeling 515
Goedenavond mannen,
Ik kwam toevallig jullie conversatie online tegen omdat ik op Eriba 515 zocht.
De Nova light en de feeling is inmiddels te bestellen en onze Nova light wordt volgende maand geleverd.
Zilveren beplating en kwalitatief erg mooi afgewerkt en verzorgd.
Ik heb m’n knaus sudwind 450 fu 2021 model 60 years verkocht en ik ben toch wel erg blij met m’n aankoop.
Wat een verschil in sluitwerk en afwerking.
Isolering schijnt ook erg goed te zijn.
Rijcomfort is nog afwachten maar heb regelmatig de Nova light van m’n pa erachter gehad en dat rijdt top.
Jij bent erg te spreken Bart over die Pual bouwwijze?
Mvg Joost
Ik kwam toevallig jullie conversatie online tegen omdat ik op Eriba 515 zocht.
De Nova light en de feeling is inmiddels te bestellen en onze Nova light wordt volgende maand geleverd.
Zilveren beplating en kwalitatief erg mooi afgewerkt en verzorgd.
Ik heb m’n knaus sudwind 450 fu 2021 model 60 years verkocht en ik ben toch wel erg blij met m’n aankoop.
Wat een verschil in sluitwerk en afwerking.
Isolering schijnt ook erg goed te zijn.
Rijcomfort is nog afwachten maar heb regelmatig de Nova light van m’n pa erachter gehad en dat rijdt top.
Jij bent erg te spreken Bart over die Pual bouwwijze?
Mvg Joost
Volvo V60 5 cilinder diesel met daarachter een Knaus Sudwind 450FU 60 years edition uit 2021
Daarbij een Unico Bologna en een cassetteluifel
Daarbij een Unico Bologna en een cassetteluifel
Re: Eriba Feeling 515
De 515 Nova Light en Feeling hebben dezelfde indeling als de een aantal modellen van LMC, Bürstner en Dethleffs. Ik neem aan dat Hymer goed weet hoe deze modellen verkopen.Bartje schreef: ↑wo 24 nov 2021 18:23Ik vrees dat dit model ook niet echt populair gaat worden, een zithoek zo vlak voor het bed zo mij in alle geval niet aanspreken.
Het zal zeker geen lichte Feeling zijn.
Hij is breder dan de andere Feeling en ook de langste.
Het is een Pual-bouwwijze uit Bad Waldsee en dat is niet de lichtste bouwwijze die er op de markt is, maar wel een zeer degelijke.
Neem daarbij dat Hymer in hun catalogen meestal wat lichter inschat dan de realiteit, dan zou ik toch durven gokken dat deze om en bij de 1300 kg leeggewicht zal hebben, en dat is dan zonder slaapdak.
Ik ben wel verbaasd dat ze de 515 maar met 1 indeling leveren en dat er geen indeling met enkele bedden of Frans bed leverbaar is.
Juist de Nova Light en Feeling zijn relatief licht. De Nova Light weegt maar 1.100 kilo rijklaar, de Feeling 1.170 kilo.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600