herstelling onder garantie blijft aanslepen...
herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Hallo allemaal,
Heb in juni dit jaar een nieuwe caravan gekocht bij een gekende Belgische verkoper.
Na eerste maal gebruik leek er een probleem te zijn met de dichting van de vensters en toen bij nadere inspectie een van de vesters in mijn handen had en volledig los kwam, heb ik de caravan direct aangeboden ter herstelling.
Dus begin Augustus zette ik de caravan af.
-Begin september kreeg ik te horen dat er een probleem was met al hun vensters van dit type nieuw model caravan.
Er werken 3 keer nieuwe stukken opgestuurd om dit probleem volgens de verkoper voor eens en voor altijd te verhelpen.
-Begin oktober na telofonisch en schriftelijk contakt met de verkoper kreeg ik te horen niks hielp en de fabrikant van de vensters een oplossing zocht...
Nu is mijn vraag kan ik als er geen oplossing komt deze caravan inruilen en eisen ik voor mijn geld een ander model kan krijgen of wat dan ook.
Indien er iemand ervaring heeft met soortgelijke situatie graag jullie mening of verhaal.
MVG
Sven
Heb in juni dit jaar een nieuwe caravan gekocht bij een gekende Belgische verkoper.
Na eerste maal gebruik leek er een probleem te zijn met de dichting van de vensters en toen bij nadere inspectie een van de vesters in mijn handen had en volledig los kwam, heb ik de caravan direct aangeboden ter herstelling.
Dus begin Augustus zette ik de caravan af.
-Begin september kreeg ik te horen dat er een probleem was met al hun vensters van dit type nieuw model caravan.
Er werken 3 keer nieuwe stukken opgestuurd om dit probleem volgens de verkoper voor eens en voor altijd te verhelpen.
-Begin oktober na telofonisch en schriftelijk contakt met de verkoper kreeg ik te horen niks hielp en de fabrikant van de vensters een oplossing zocht...
Nu is mijn vraag kan ik als er geen oplossing komt deze caravan inruilen en eisen ik voor mijn geld een ander model kan krijgen of wat dan ook.
Indien er iemand ervaring heeft met soortgelijke situatie graag jullie mening of verhaal.
MVG
Sven
Seat Leon ST 1.4 TGI CNG 2015
Across premium 330DSA 600kg max 900kg 2021
Across premium 330DSA 600kg max 900kg 2021
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Dit gaat om de Belgische wetgeving. Daar weet ik niks van af maar een en ander zal Europees geregeld zijn. In Nederland moet je de dealer tijd geven voor reparatie. Daar is hij mee bezig. Lukt het hem niet of niet binnen redelijke tijd dan kun je de koop ongedaan maken.
Gezien het nu geen caravan seizoen is zou ik hierover eens rustig wat informatie inwinnen, en afwachten.
Je mag een redelijke oplossing verwachten, dan wel herstel of schadeloosstelling
Gezien het nu geen caravan seizoen is zou ik hierover eens rustig wat informatie inwinnen, en afwachten.
Je mag een redelijke oplossing verwachten, dan wel herstel of schadeloosstelling
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Bedankt voor je inzicht.
Ben Belg dus vandaar ik schreef Belgische verkoper.
Is ook zo, ik betaal stalling bij mensen in me buurt en kan niets stallen
Gelukkig staat ze bij de vekoper binnen.
Geef hen nog tot maart volgend jaar, heb geen caravan gekocht om juist in de zomermaanden erop uit te trekken.
mvg
Sven De Clercq
Ben Belg dus vandaar ik schreef Belgische verkoper.
Is ook zo, ik betaal stalling bij mensen in me buurt en kan niets stallen
Gelukkig staat ze bij de vekoper binnen.
Geef hen nog tot maart volgend jaar, heb geen caravan gekocht om juist in de zomermaanden erop uit te trekken.
mvg
Sven De Clercq
Seat Leon ST 1.4 TGI CNG 2015
Across premium 330DSA 600kg max 900kg 2021
Across premium 330DSA 600kg max 900kg 2021
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Nieuwe caravan? Welk merk en type? Als er een probleem is met alle ramen van dit type caravan dan zullen er misschien forumleden zijn met hetzelfde probleem. Er zijn nogal wat nieuwe caravans afgeleverd dit jaar.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- dieseltijger
- Berichten: 11221
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
En nog een element in de discussie: U moet (Nederlandse wet - excuus...) de verkoper een redelijke termijn geven om het gebrek duurzaam te herstellen. 6 weken is vaak redelijk. Als U het over maart hebt - dan heb je het over 4 tot 5 maanden. U verzwakt daarmee uw positie.
Ik weet dat wij Nederlanders te assertief zijn - weeg die factor zelf eens gerust - maar u hebt ook onverwijld aanbetaald en de rest van de verschuldigde som voldaan. daarnaast: Hebt U vertrouwen in de caravan, gaat u met een gerust hart het komende decennium in? Zo nee: nu is het moment om er een klap op te geven.
Ik weet dat wij Nederlanders te assertief zijn - weeg die factor zelf eens gerust - maar u hebt ook onverwijld aanbetaald en de rest van de verschuldigde som voldaan. daarnaast: Hebt U vertrouwen in de caravan, gaat u met een gerust hart het komende decennium in? Zo nee: nu is het moment om er een klap op te geven.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Ik zou wel een aangetekend schrijven sturen waarbij je duidelijk vermeld dat je ze in de gelegenheid stelt het probleem op te lossen. Ook zou ik hier ook een termijn aanhangen waarbinnen dit moet gebeuren. Wanneer deze termijn overschreden word wederom schriftelijk melden. Wanneer je niks op schrift hebt sta je ook vaak zwakker. Succes. Hopelijk komen ze met een oplossing zodat jullie weer op tijd van de caravan kunnen genieten.
Gr. Chris.
Gr. Chris.
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Wel heb van in het begin alles op mail gezet en gevraagd, ook na teleofonisch contact het nogmaals op mail te zetten ook.
Heb nu laatste mail gestuurd met wat ze precies bedoelen met 'spoedig'.
Ben benieuwd naar hun laatste update.
Als er niet over een correcte tijdslimiet wordt gesproken, ga ik toch wel over een vergoeding of een mogelijks compromis beginnen.
Het gaat om een Across premium 330DS. Hun afzetmakt situeert zich voornamelijk in Spanje en Frankrijk.
Alvast erg bedankt voor jullie advies
mvg
Sven
Heb nu laatste mail gestuurd met wat ze precies bedoelen met 'spoedig'.
Ben benieuwd naar hun laatste update.
Als er niet over een correcte tijdslimiet wordt gesproken, ga ik toch wel over een vergoeding of een mogelijks compromis beginnen.
Het gaat om een Across premium 330DS. Hun afzetmakt situeert zich voornamelijk in Spanje en Frankrijk.
Alvast erg bedankt voor jullie advies
mvg
Sven
Seat Leon ST 1.4 TGI CNG 2015
Across premium 330DSA 600kg max 900kg 2021
Across premium 330DSA 600kg max 900kg 2021
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Beschikt u over een rechtsbijstandsverzekering? Zij kunnen vast advies geven. Ook de Federale Overheidsdienst Economie kan advies verstrekken.
Soms is het belangrijk om vooraf te weten wat wél en niet te doen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
- mrbullmastiff
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Ik zou het niet op de spits drijven met juridische brieven. Overleg is de beste oplossing, als het een gerenommeerde dealer is zal die dat ongetwijfeld ook op willen lossen.
Onderdelen leveringen is overal een groot probleem op het moment.
Mijn ouders wachten van een gerenommeerde Nederlandse Eriba dealer ook al drie maanden op een reparatie van een merk specifiek onderdeel.
Onderdelen leveringen is overal een groot probleem op het moment.
Mijn ouders wachten van een gerenommeerde Nederlandse Eriba dealer ook al drie maanden op een reparatie van een merk specifiek onderdeel.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
De dealer en fabrikant is er mee bezig.
Ik zou idd navragen wat zij spoedig vinden, en als dat binnen de lijn van wat jouw redelijk is, afwachten.
Er is een fabrikage fout, ik vind het dan ook voor de dealer spreken dat hij het echte probleem probeert op te lossen, en niet een noodgreep als oplossing verkoopt.
Een redelijke termijn is idd vaak 6 weken, maar geen rechter gaat hier mee akkoord in dit geval, het is nl niet redelijk om te verwachten dat de leverancier van de fabrikant een vernieuwd product levert binnen die tijd, het zal langs de ontwerper moeten, dan moet er een mal gemaakt worden en dan pas de productie, dan testen.
Begrijp ik goed dat je nu op vakantie had gewild, dit zou ik nl wel eens voorleggen aan de dealer. Stalling zou ik me niet druk over maken, dit was je ook kwijt als hij wel goed was.
Ik geloof er ook niet in dat jij je positie minder sterk maakt door te wachten. Zolang er nog positief contact is en ze concreet kunnen aangeven wat de verwachting is, denk ik dat je je positie sterker maakt. Je stelde ze namelijk ruimschoots in de gelegenheid. Zodra je het gevoel krijgt dat je aan het lijntje wordt gehouden zou ik er juridisch werk van maken.
Ik zou idd navragen wat zij spoedig vinden, en als dat binnen de lijn van wat jouw redelijk is, afwachten.
Er is een fabrikage fout, ik vind het dan ook voor de dealer spreken dat hij het echte probleem probeert op te lossen, en niet een noodgreep als oplossing verkoopt.
Een redelijke termijn is idd vaak 6 weken, maar geen rechter gaat hier mee akkoord in dit geval, het is nl niet redelijk om te verwachten dat de leverancier van de fabrikant een vernieuwd product levert binnen die tijd, het zal langs de ontwerper moeten, dan moet er een mal gemaakt worden en dan pas de productie, dan testen.
Begrijp ik goed dat je nu op vakantie had gewild, dit zou ik nl wel eens voorleggen aan de dealer. Stalling zou ik me niet druk over maken, dit was je ook kwijt als hij wel goed was.
Ik geloof er ook niet in dat jij je positie minder sterk maakt door te wachten. Zolang er nog positief contact is en ze concreet kunnen aangeven wat de verwachting is, denk ik dat je je positie sterker maakt. Je stelde ze namelijk ruimschoots in de gelegenheid. Zodra je het gevoel krijgt dat je aan het lijntje wordt gehouden zou ik er juridisch werk van maken.
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Even luidop denken... ben je aangesloten bij Test-Aankoop dan kan je de vraag aan hen voorleggen of zoals geschreven indien je omnium hebt en rechtsbijstand via de verzekering.
Wettelijke garantieperiode is 2 jaar. Daar ben je nog niet.
De aankoop ongedaan maken? Ik heb er mijn twijfels over omdat de dealer en fabrikant oplossingen zoeken.
Wettelijke garantieperiode is 2 jaar. Daar ben je nog niet.
De aankoop ongedaan maken? Ik heb er mijn twijfels over omdat de dealer en fabrikant oplossingen zoeken.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
- Bob Diesel
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
- Locatie: Maasgouw
- Contacteer:
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Dit is wat de NL wetgeving voorschrijft
Wat zijn mijn rechten bij een afwijkend product?
Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. Ga daarom terug naar de verkoper. Deze moet het probleem gratis voor u oplossen. Meestal betekent dit dat u een nieuw product krijgt. U hoeft ook niet te betalen voor het terugsturen van het verkeerde product. Want u hebt recht op een gratis oplossing.
De verkoper moet het probleem binnen een redelijke tijd oplossen. Ook mag u hier niet te veel last van hebben. Duurt het bijvoorbeeld lang voordat de fabrikant een nieuw product kan leveren? Dan kan de verkoper u tijdelijk een product te leen geven.
Kan de verkoper het juiste product niet leveren, omdat er geen product bestaat dat voldoet aan de beschrijving op de website? Of aan de beschrijving die de verkoper u bij de aankoop heeft gegeven? Dan hebt u recht op uw geld terug.
Bron:
Consuwijzer
En een redelijke termijn
Dit jaar nog, stel TS wil half Januarie voor 6 weken of langer naar Spanje
Of voor je het weet is het nieuwe seizoen in aankomst
Het duurt reeds een tijd
Wat zijn mijn rechten bij een afwijkend product?
Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. Ga daarom terug naar de verkoper. Deze moet het probleem gratis voor u oplossen. Meestal betekent dit dat u een nieuw product krijgt. U hoeft ook niet te betalen voor het terugsturen van het verkeerde product. Want u hebt recht op een gratis oplossing.
De verkoper moet het probleem binnen een redelijke tijd oplossen. Ook mag u hier niet te veel last van hebben. Duurt het bijvoorbeeld lang voordat de fabrikant een nieuw product kan leveren? Dan kan de verkoper u tijdelijk een product te leen geven.
Kan de verkoper het juiste product niet leveren, omdat er geen product bestaat dat voldoet aan de beschrijving op de website? Of aan de beschrijving die de verkoper u bij de aankoop heeft gegeven? Dan hebt u recht op uw geld terug.
Bron:
Consuwijzer
En een redelijke termijn
Dit jaar nog, stel TS wil half Januarie voor 6 weken of langer naar Spanje
Of voor je het weet is het nieuwe seizoen in aankomst
Het duurt reeds een tijd
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB
Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Wanneer herstel door overmacht (gebrek aan materiaal) langer duurt, zou je in geval van een geplande vakantie een leencaravan kunnen vragen.
Er staan nog duizenden niet afgebouwde caravans en campers bij de fabrieken die allemaal nog op onderdelen wachten om te worden afgebouwd.
Iedereen kent wel een verhaal over auto’s, fietsen, meubels etc etc met lange levertijden of lange wachttijden op een onderdeel.
Het is vervelend, maar je zult geduld moeten hebben. Zolang als de dealer je op de hoogte houdt van de voortgang of er nu wel of geen nieuws is, zou ik me geen zorgen maken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Er staan nog duizenden niet afgebouwde caravans en campers bij de fabrieken die allemaal nog op onderdelen wachten om te worden afgebouwd.
Iedereen kent wel een verhaal over auto’s, fietsen, meubels etc etc met lange levertijden of lange wachttijden op een onderdeel.
Het is vervelend, maar je zult geduld moeten hebben. Zolang als de dealer je op de hoogte houdt van de voortgang of er nu wel of geen nieuws is, zou ik me geen zorgen maken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Ik had wel eens gehoord van het merk Across, maar ze zijn wel lastig te vinden op het www.
Heel kleine fabrikant... http://across-car.es/en/caravanas/
Dat zou het persoonlijker kunnen maken... of juist lastiger ??
Ik hoop op een goede afwikkeling....
En voor mij is een redelijke tijd ook geen maanden en maanden..
Heel kleine fabrikant... http://across-car.es/en/caravanas/
Dat zou het persoonlijker kunnen maken... of juist lastiger ??
Ik hoop op een goede afwikkeling....
En voor mij is een redelijke tijd ook geen maanden en maanden..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Ik zou niet meteen uitgaan van onwil of onkunde van de verkoper.
Op dit moment is er een grote schaarste aan ongeveer van alles. Ook kunststof grondstoffen. Ik heb er in mijn werk nogal mee te maken. Het kan goed zijn dat de fabrikant van de caravan wel een nieuw raam heeft besteld, maar dat hier een levertijd op zit van een paar maanden.
Ik zou gewoon eens naar de dealer stappen en vragen hoe het zit.
Op dit moment is er een grote schaarste aan ongeveer van alles. Ook kunststof grondstoffen. Ik heb er in mijn werk nogal mee te maken. Het kan goed zijn dat de fabrikant van de caravan wel een nieuw raam heeft besteld, maar dat hier een levertijd op zit van een paar maanden.
Ik zou gewoon eens naar de dealer stappen en vragen hoe het zit.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Hoe is dit verhaal afgelopen? Of is het nog niet afgelopen?
Re: herstelling onder garantie blijft aanslepen...
Beste mensen, alvast mijn beste wensen en dat 2022 eindelijk een kanteling mag teweegbrengen in deze gekke tijden...
Goed, wat mijn caravan betreft nog steeds geen nieuws, is nu ook winter ten top dus wacht nog effe tot eind januari om navraag te doen bij de dealer hoe het zit met het ontwerp en productie van de nieuwe serie vensters voor de across caravans. Zal eveneens ook de moment zijn ik ga duidelijk maken, dit niet zo langer kan onder de voorwaarden enkel garantie, dat hier ook iets extra voor mag uit de bus komen.
mvg
Sven
Goed, wat mijn caravan betreft nog steeds geen nieuws, is nu ook winter ten top dus wacht nog effe tot eind januari om navraag te doen bij de dealer hoe het zit met het ontwerp en productie van de nieuwe serie vensters voor de across caravans. Zal eveneens ook de moment zijn ik ga duidelijk maken, dit niet zo langer kan onder de voorwaarden enkel garantie, dat hier ook iets extra voor mag uit de bus komen.
mvg
Sven
Seat Leon ST 1.4 TGI CNG 2015
Across premium 330DSA 600kg max 900kg 2021
Across premium 330DSA 600kg max 900kg 2021