Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Hallo,
Ben even niet zo aktief geweest op dit forum….maar sinds begin september is de caravan dus geleverd. Ben nu wel voor het eerst Tabbert bezitter, in het kamperen met de caravan ben ik geen nieuwkomer, met name door de ouders hier veel ervaring mee opgedaan. Over het algemeen wordt de caravan voor de wintervakantie gebruikt, vandaar ook de lengte (ruimte), in de zomer ben ik wat meer op het water actief.
In 1986 kocht ik zelf een eerste caravan, destijds een Duits merk welke op wens van de koper een caravan bouwde, als enige merk destijds met de mogelijkheid van een sneeuwafdooi automaat in het dak, speciaal voor de wintervakantie!
In 2002 de tweede caravan gekocht, de eerste fabrikant was failliet gegaan. Er was geen echt maatwerk meer mogelijk bij de tweede fabrikant, maar er werd dus een goed alternatief gevonden ter vervanging van de eerste caravan, ook wel weer compleet en lux, leder, airco etc.,
Dus beide caravans elk 16 jaar in bezit gehad, het waren altijd tandemassers met een totaallengte van over de 9 meter.
In 2017 ben ik mij weer gaan oriënteren voor een vervanging welke aan mijn wensen kon voldoen en ben bij Tabbert terrecht gekomen, de caravan is dus ruim 8 maanden na het tekenen van het contract in september 2018 geleverd, de caravan is in Duitsland nieuw gekocht en als nieuwe caravan in Nederland toegelaten, bij RDW geen enkel probleem gehad voor de kentekenregistratie.
De Duitse grens begint bij wijze van spreken in mijn achtertuin derhalve ook geen probleem om caravan daar te kopen of te laten onderhouden, financieel voordeel zit natuurlijk in het BTW tarief welke in Duitsland lager is ten opzichte van Nederland. Overigens laat ik het onderhoud aan mijn NL auto's ook bij een Duitse dealer uitvoeren, voor garantiewerkzaamheden geen enkel probleem.
Na weken de mogelijke aanpassingen besproken te hebben met de dealer en de 2 produktieleiders van Tabbert is de keuze uiteindelijk gevallen op een Cellini 750 HTD, mede wegens de kastruimte, afwerking, design, degelijkheid en de mogelijkheid van speciale wensen in de uitvoering, zoals een compleet zwaarder chassis van Alko te weten het 3.500 kg. chassis i.p.v. het „standaard“ 2.800 kg. chassis.
Het mooie is de dubbele bodem waarin de watertank, autark pakket/accu en omvormer/booster etc. is geïnstalleerd dit is perfect voor het zwaartepunt van de caravan, en neemt geen ruimte uit de caravan in beslag.
Een nadeel zou kunnen zijn van de dubbele bodem dat er geen Alde vloerverwarming in kan, maar hier is dus een elektrische vloerverwarming geïnstalleerd.
Door de installatie van de Alde verwarming hebben de bankkasten en en wanden waar nodig dubbele bodem en wand.
De eerste ervaringen met deze Tabbert en de Alde verwarming tijdens de wintervakantie in Fieberbrunn van half december tot half januari, is gewoon perfect geweest. De contructie van het interieur geeft een perfecte luchtcirculatie in de caravan, zonder ingeschakelde vloerverwarming was de vloer zelfs aangenaam van temperatuur.
In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de TVT-constructie, met het gelijmde kunstof proviel, maar Tabbert wilde dit echter niet toepassen in deze lengte van de caravan met dit zware chassis, omreden de mindere stabiliteit van TVT, ze geven natuurlijk ook 10 jaar waterdichtheidgarantie.
Gezien de extra’s bestelde opties was het 3.500 kg. chassis echter een must.
Van de TVT opbouw sprak mij de alu vloer (onderzijde) aan. In overleg met de productieleiders werd de onderzijde van de gehele caravan ook van een aluminium plaat voorzien, dus deze is over de traditionele vloer gemonteerd, dit scheelt weer impregneren op den duur.
Super hoe de productieleiders zijn omgegaan met vragen en uitvoering van wijzigingen en aanpassingen.
Nog even enkele technische specificaties, het eigengewicht van de caravan is af-fabriek dus leeg, inclusief alle opties, 2.850 kg, het totaalgewicht mag zijn 3.500 kg derhalve dus een laadvermogen van 650 kg.
De totaallengte is 10,27 meter, de opbouwlengte inclusief de disselbak en kofferruimte 8,80 meter.
Caravan wordt dus „standaard“ redelijk compleet af-fabriek geleverd, de navolgende opties zijn hier nog af-fabriek bijgekomen;
Reich pro 3.5 mover
Onderzijde vloer in aluminium beplating (speciale bestelling)
3.500 kg chassis (speciale bestelling)
E&P stabilisatiesysteem (compleet)
Oyster twin automatische schotel
Alde 3020 verwarming
Alde smart control
12 volt (autark) pakket,
Truma duocontrol, gasfilter, weergave met eis-ex, crash-sensor
Dakreling
Aluminium reservewiel
2 extra sierlijsten aan de zijkant
Verlichte luifellijst
Dakverkleding voor de airco/heki
Comfort slaapsysteem
Kledingkast in badruimte i.p.v. badkast
Dressoir met 3 deuren
Geen spiegelmontage op 2 kledingkastdeuren slaapruimte (speciale bestelling)
6 extra spots in slaapkamer
2 buiten stopcontacten
7 extra stopcontacten in de caravan
Oyster twin automatische schotel
2 Smart t.v.‘s
Compleet soundsysteem met ingebouwde subwoofer
led vloerverlichting onder de caravan
189 liter koelkast
Ventilator voor koelkast
75 liter watertank met indicator
Houten rooster voor in de douche
De huidige caravan heeft natuurlijk ook wel ten opzichte van de vorige 2 meer elektronica aan boord, in het forum hoop ik hier dan de nodige kennis en/of tips op te kunnen doen.
navolgend wat foto's van de caravan Groeten,
Eric-Norbert
Ben even niet zo aktief geweest op dit forum….maar sinds begin september is de caravan dus geleverd. Ben nu wel voor het eerst Tabbert bezitter, in het kamperen met de caravan ben ik geen nieuwkomer, met name door de ouders hier veel ervaring mee opgedaan. Over het algemeen wordt de caravan voor de wintervakantie gebruikt, vandaar ook de lengte (ruimte), in de zomer ben ik wat meer op het water actief.
In 1986 kocht ik zelf een eerste caravan, destijds een Duits merk welke op wens van de koper een caravan bouwde, als enige merk destijds met de mogelijkheid van een sneeuwafdooi automaat in het dak, speciaal voor de wintervakantie!
In 2002 de tweede caravan gekocht, de eerste fabrikant was failliet gegaan. Er was geen echt maatwerk meer mogelijk bij de tweede fabrikant, maar er werd dus een goed alternatief gevonden ter vervanging van de eerste caravan, ook wel weer compleet en lux, leder, airco etc.,
Dus beide caravans elk 16 jaar in bezit gehad, het waren altijd tandemassers met een totaallengte van over de 9 meter.
In 2017 ben ik mij weer gaan oriënteren voor een vervanging welke aan mijn wensen kon voldoen en ben bij Tabbert terrecht gekomen, de caravan is dus ruim 8 maanden na het tekenen van het contract in september 2018 geleverd, de caravan is in Duitsland nieuw gekocht en als nieuwe caravan in Nederland toegelaten, bij RDW geen enkel probleem gehad voor de kentekenregistratie.
De Duitse grens begint bij wijze van spreken in mijn achtertuin derhalve ook geen probleem om caravan daar te kopen of te laten onderhouden, financieel voordeel zit natuurlijk in het BTW tarief welke in Duitsland lager is ten opzichte van Nederland. Overigens laat ik het onderhoud aan mijn NL auto's ook bij een Duitse dealer uitvoeren, voor garantiewerkzaamheden geen enkel probleem.
Na weken de mogelijke aanpassingen besproken te hebben met de dealer en de 2 produktieleiders van Tabbert is de keuze uiteindelijk gevallen op een Cellini 750 HTD, mede wegens de kastruimte, afwerking, design, degelijkheid en de mogelijkheid van speciale wensen in de uitvoering, zoals een compleet zwaarder chassis van Alko te weten het 3.500 kg. chassis i.p.v. het „standaard“ 2.800 kg. chassis.
Het mooie is de dubbele bodem waarin de watertank, autark pakket/accu en omvormer/booster etc. is geïnstalleerd dit is perfect voor het zwaartepunt van de caravan, en neemt geen ruimte uit de caravan in beslag.
Een nadeel zou kunnen zijn van de dubbele bodem dat er geen Alde vloerverwarming in kan, maar hier is dus een elektrische vloerverwarming geïnstalleerd.
Door de installatie van de Alde verwarming hebben de bankkasten en en wanden waar nodig dubbele bodem en wand.
De eerste ervaringen met deze Tabbert en de Alde verwarming tijdens de wintervakantie in Fieberbrunn van half december tot half januari, is gewoon perfect geweest. De contructie van het interieur geeft een perfecte luchtcirculatie in de caravan, zonder ingeschakelde vloerverwarming was de vloer zelfs aangenaam van temperatuur.
In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de TVT-constructie, met het gelijmde kunstof proviel, maar Tabbert wilde dit echter niet toepassen in deze lengte van de caravan met dit zware chassis, omreden de mindere stabiliteit van TVT, ze geven natuurlijk ook 10 jaar waterdichtheidgarantie.
Gezien de extra’s bestelde opties was het 3.500 kg. chassis echter een must.
Van de TVT opbouw sprak mij de alu vloer (onderzijde) aan. In overleg met de productieleiders werd de onderzijde van de gehele caravan ook van een aluminium plaat voorzien, dus deze is over de traditionele vloer gemonteerd, dit scheelt weer impregneren op den duur.
Super hoe de productieleiders zijn omgegaan met vragen en uitvoering van wijzigingen en aanpassingen.
Nog even enkele technische specificaties, het eigengewicht van de caravan is af-fabriek dus leeg, inclusief alle opties, 2.850 kg, het totaalgewicht mag zijn 3.500 kg derhalve dus een laadvermogen van 650 kg.
De totaallengte is 10,27 meter, de opbouwlengte inclusief de disselbak en kofferruimte 8,80 meter.
Caravan wordt dus „standaard“ redelijk compleet af-fabriek geleverd, de navolgende opties zijn hier nog af-fabriek bijgekomen;
Reich pro 3.5 mover
Onderzijde vloer in aluminium beplating (speciale bestelling)
3.500 kg chassis (speciale bestelling)
E&P stabilisatiesysteem (compleet)
Oyster twin automatische schotel
Alde 3020 verwarming
Alde smart control
12 volt (autark) pakket,
Truma duocontrol, gasfilter, weergave met eis-ex, crash-sensor
Dakreling
Aluminium reservewiel
2 extra sierlijsten aan de zijkant
Verlichte luifellijst
Dakverkleding voor de airco/heki
Comfort slaapsysteem
Kledingkast in badruimte i.p.v. badkast
Dressoir met 3 deuren
Geen spiegelmontage op 2 kledingkastdeuren slaapruimte (speciale bestelling)
6 extra spots in slaapkamer
2 buiten stopcontacten
7 extra stopcontacten in de caravan
Oyster twin automatische schotel
2 Smart t.v.‘s
Compleet soundsysteem met ingebouwde subwoofer
led vloerverlichting onder de caravan
189 liter koelkast
Ventilator voor koelkast
75 liter watertank met indicator
Houten rooster voor in de douche
De huidige caravan heeft natuurlijk ook wel ten opzichte van de vorige 2 meer elektronica aan boord, in het forum hoop ik hier dan de nodige kennis en/of tips op te kunnen doen.
navolgend wat foto's van de caravan Groeten,
Eric-Norbert
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
WoW, wat een prachtig ding!
Wat voor orgel komt ervoor?
Uhh, heb je bij Essberger gevaren trouwens?
Je foto is groot zat maar kan geen naam onderscheiden.
Wat voor orgel komt ervoor?
Uhh, heb je bij Essberger gevaren trouwens?
Je foto is groot zat maar kan geen naam onderscheiden.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Wat een ding zeg Echt een Superhut
Ik ben ook wel benieuwd naar de trekker
Ik ben ook wel benieuwd naar de trekker
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Holy Moly idd wat een apparaat en ook ik ben benieuwd waar je dit mee trekt
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
In een woord fantastisch.
De Cellini is een gigantisch en prachtig apparaat, ook die met uitschuiferker is extreem.
Geloof het of niet, vanmiddag nog een filmpje op Youtube gekeken.
Heel veel plezier ermee gewenst, pracht wagen
PD: je kunt je lijstje weer aanpassen
De Cellini is een gigantisch en prachtig apparaat, ook die met uitschuiferker is extreem.
Geloof het of niet, vanmiddag nog een filmpje op Youtube gekeken.
Heel veel plezier ermee gewenst, pracht wagen
PD: je kunt je lijstje weer aanpassen
Porsche + Tabbert
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Prachtig, prachtig, prachtig OTTY!
Beter en mooier kun je haast niet krijgen.
Ik ben ook benieuwd naar je trekker.
Veel en veilige kilometers gewenst!
Beter en mooier kun je haast niet krijgen.
Ik ben ook benieuwd naar je trekker.
Veel en veilige kilometers gewenst!
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
En ik maar denken dat het niet groter en zwaarder kon.....
Wat een bakbeest zeg pffff
Wel prachtig hoor en welkom hier
Wat een bakbeest zeg pffff
Wel prachtig hoor en welkom hier
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Woww Eric-Norbert, da's mooi! Top
Ben erg benieuwd naar het interieur
Ben erg benieuwd naar het interieur
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Niet mijn smaak - maar tsjonge: wat een design keuzes: dubbele bodem, de dakconstructie, de isolatie.... Imposant!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- Carnavalswiertz
- Berichten: 1741
- Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Wow wat “moet” zoiets wel niet kosten?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16341
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Wow, schitterende hut.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
De basisprijs in NL ligt rond 57k en met de genoemde accessoires zal ie al snel +80k kosten. Dan snap ik wel dat je de caravan zelf importeert vanuit Duitsland.
Enige kanttekening, naast de totale lengte, voor mij zou de maat van het bed zijn; in deze prijsklasse 201x137 cm... dus nogal smal.
TS schrijft dat ie al lang met +9 m lange caravans rijdt, dus hij zal voldoende ervaring hebben want een dikke 10 m is nogal wat ! Daarmee is deze caravan met afstand de grootste en met 3.500 kg de zwaarste hier op het forum.
Blijft de vraag.... welke trekker De longbody Range Rover zou niet misstaan... Dit schreeuwt om een foto !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Wow, ik ben niet gauw onder de indruk, maar hier word ik toch wel "stil" van. Volgens mij mis je alleen de slide-out mogelijkheid.
En ook hier, Reuze benieuwd naar de trekker!!!
En ook hier, Reuze benieuwd naar de trekker!!!
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Gefeliciteerd met je (ongeveer 28 m³ grotere dan de onze) prachtige aankoop. Een Hummer als trekker?
- sander_knaus
- Berichten: 285
- Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Wauw supervet ding,die worden niet snel overtroffen.
Ga je er ook mee op pad? of krijgt dat "gevaarte" een vaste staan plek?
Ga je er ook mee op pad? of krijgt dat "gevaarte" een vaste staan plek?
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Dank zij de posting kijk ik toch met andere ogen naar Tabbert: Innovatief, degelijk, en gerieflijk. Nu snap ik waarom deze caravan zo geliefd is bij de bekende veelgebruikers zoals kermisexploitanten, rondtrekkers die de caravan permanent bewonen.
Ik heb me laten leiden door mijn vooroordelen en het uiterlijk van de caravan in plaats van me de vraag te stellen waarom bij genoemde groepen de Tabbert nu zo populair is.
Echte eye-opener!
Ik heb me laten leiden door mijn vooroordelen en het uiterlijk van de caravan in plaats van me de vraag te stellen waarom bij genoemde groepen de Tabbert nu zo populair is.
Echte eye-opener!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Prachtige caravan. Daar ga je heel veel plezier aan beleven. Gefeliciteerd.
Even uit nieuwsgierigheid. Wat voor watersporten?
Even uit nieuwsgierigheid. Wat voor watersporten?
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Wauw, wat een enorm indrukwekkend apparaat is dat En een max. gewicht van 3.500kg is natuurlijk ook gigantisch.
Miste nog wat interieurplaatjes, dus even aan het googlen geslagen, maar dat ziet er ook echt voortreffelijk uit zeg . Ziet hij er zo uit van binnen?
Ben net zoals anderen wel benieuwd wat ervoor staat
Miste nog wat interieurplaatjes, dus even aan het googlen geslagen, maar dat ziet er ook echt voortreffelijk uit zeg . Ziet hij er zo uit van binnen?
Ben net zoals anderen wel benieuwd wat ervoor staat
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
-
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Goh met deze Tabbert ben zeker geen Tobbert dat is duidelijk, mooie hut.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Ik kan me alleen nog maar aansluiten op voorgaande reacties. En dat alleen voor vakanties Ik zou er nog wel in willen wonen.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Prachtig chalet op wielen
Benieuwd of dat paleis aan een Ram gekoppeld wordt
Benieuwd of dat paleis aan een Ram gekoppeld wordt
-
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Gefelicitaart met je mooie caravan en veel vakantie plezier ermee.
Ik gok het erop dat er een bus voor komt te staan daar je ook je watersport
spullen mee moet nemen.
Toch blijf ik benieuwd naar de trekkert.
Eric
Ik gok het erop dat er een bus voor komt te staan daar je ook je watersport
spullen mee moet nemen.
Toch blijf ik benieuwd naar de trekkert.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Gefeliciteerd! Deze caravan kocht je vast niet om eens per jaar drie weken mee op pad te gaan ;-)
Alle mannen zijn benieuwd naar het trekpaard. Ik eerlijk gezegd naar foto's van de binnenzijde.
Veel plezier en veilige km's gewenst!
Alle mannen zijn benieuwd naar het trekpaard. Ik eerlijk gezegd naar foto's van de binnenzijde.
Veel plezier en veilige km's gewenst!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
RE.gif
Niet alleen mannen
Jammer dat OTTY nog niet gereageerd heeft
Ik gok op een Dodge Ram
Niet alleen mannen
Jammer dat OTTY nog niet gereageerd heeft
Ik gok op een Dodge Ram
Re: Sinds september 2018 ook Tabbert bezitter
Ja, of zo'n vrachtauto waar onze wilby van 10.70 bij 3.70m mee vervoerd is
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.