100 sticker
Re: 100 sticker
Ook voor ons is het "vakantie"........ geen idee waar die aanvulling zo vaak vandaan komt als het over snelheid gaat........ en onze auto rijdt het prettigst in zijn toeren (ca. 1900 rpm) bij een snelheid van ca. 100 km/h op de GPS en dan is de sticker een buffertje voor een eventuele prent, zeker bij inhaalacties.
Wanneer ik 90 km/h of minder (zoals laatst in Zwitserland) rijd, vind ik dat de auto te weinig toeren maakt en schakel ik terug waardoor er juist weer wat meer toeren gemaakt wordt... dat kan vanzelfsprekend geen kwaad maar ik hou van mijn 1900 rpm naaimachientje en dat "dwingt" me naar 100 km/h kruissnelheid.
Wanneer ik 90 km/h of minder (zoals laatst in Zwitserland) rijd, vind ik dat de auto te weinig toeren maakt en schakel ik terug waardoor er juist weer wat meer toeren gemaakt wordt... dat kan vanzelfsprekend geen kwaad maar ik hou van mijn 1900 rpm naaimachientje en dat "dwingt" me naar 100 km/h kruissnelheid.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: 100 sticker
Niet veel last van motor loopt met caravan fijn tussen 2500 en 4500 tpm ;)
Maar zonder gekheid, dat is inderdaad wel iets. Je merkt het goed aan een auto wanneer hij prettig loopt.
Ik zou een programmeerbare CVT wel mooi vinden. Doel toerental selecteren en het toerental daar houden, dat kan prima.
Maar zonder gekheid, dat is inderdaad wel iets. Je merkt het goed aan een auto wanneer hij prettig loopt.
Ik zou een programmeerbare CVT wel mooi vinden. Doel toerental selecteren en het toerental daar houden, dat kan prima.
- Monster900
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 7 jun 2016 17:30
Re: 100 sticker
JanPunne schreef:RE.gif
Dan ben ik maar een sukkel.
Die sticker komt er bij ons niet op.
Trouwens, is 87 km/u op de TT sukkelen?
Wij ervaren dat toch echt anders!
Iemand die sukkelt, is daarom nog geen sukkelaar!!!
Ik heb liever toch geen billenknijpmoment, als ik een politie controle passeer, dan ben ik toch meer op mijn gemak mèt de sticker. Daarnaast is 87 km/u voor de letter van de wet te snel, als je een mieren**ker tegenkomt, moet je alweer betalen, dat drink ik liever op een of ander terrasje op!
Chateau Cantara 460 achter een Dodge RAM 2001 8.0 V10 op LPG of een VW Caddy 1.4 TSI op LPG
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19
Re: 100 sticker
Ik rijd steeds in vijfde op ong 2000t/min aan 90km/h(GPS),in zesde trekt hij het ook maar men beweert dat je daardoor de turbo meer belast en hem hierdoor zou kunnen opblazen.PremiumDiscovery schreef:Ook voor ons is het "vakantie"........ geen idee waar die aanvulling zo vaak vandaan komt als het over snelheid gaat........ en onze auto rijdt het prettigst in zijn toeren (ca. 1900 rpm) bij een snelheid van ca. 100 km/h op de GPS en dan is de sticker een buffertje voor een eventuele prent, zeker bij inhaalacties.
Wanneer ik 90 km/h of minder (zoals laatst in Zwitserland) rijd, vind ik dat de auto te weinig toeren maakt en schakel ik terug waardoor er juist weer wat meer toeren gemaakt wordt... dat kan vanzelfsprekend geen kwaad maar ik hou van mijn 1900 rpm naaimachientje en dat "dwingt" me naar 100 km/h kruissnelheid.
Nu is het wel zo dat men mij steeds heeft aangeraden om niet onder de 2000 t/min te cruisen wegens roetophoping.
Inderdaad,met de caravan op pad is voor mij altijd relaxen en snelheid heeft dan ook geen prioriteit.
De politie heeft mij nog nooit scheef bekeken in Duitsland omdat ik mischien wel 10 te hard ga,als ze kijken heeft het meer met het design van de Premium te maken...
Re: 100 sticker
RE.gif
1900 rpm bij 100 km/h is bij de Disco de 5e versnelling in de S-stand. In 6 vind (lees: denk) ik dat de auto te weinig toeren maakt voor een goede koeling. Voorts passeer je dan regelmatig met een hogere snelheid en toerental om de motor schoon te houden.
1900 rpm bij 100 km/h is bij de Disco de 5e versnelling in de S-stand. In 6 vind (lees: denk) ik dat de auto te weinig toeren maakt voor een goede koeling. Voorts passeer je dan regelmatig met een hogere snelheid en toerental om de motor schoon te houden.
Laatst gewijzigd door PD op wo 3 aug 2016 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: 100 sticker
Natuurlijk snap ik dat wel!Monster900 schreef:JanPunne schreef:RE.gif
Dan ben ik maar een sukkel.
Die sticker komt er bij ons niet op.
Trouwens, is 87 km/u op de TT sukkelen?
Wij ervaren dat toch echt anders!
Iemand die sukkelt, is daarom nog geen sukkelaar!!!
Ik heb liever toch geen billenknijpmoment, als ik een politie controle passeer, dan ben ik toch meer op mijn gemak mèt de sticker. Daarnaast is 87 km/u voor de letter van de wet te snel, als je een mieren**ker tegenkomt, moet je alweer betalen, dat drink ik liever op een of ander terrasje op!
Vond het alleen een mooi inkoppertje!
Maar de eerste die ons aan de kant zet omdat we 87 a 88 km/u rijden moet nog komen.
Onze auto doet rond de 1900 a 2000 toeren.
Rijdt als een naaimachientje.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19
Re: 100 sticker
Jou Landy ga je zeker niet oververhitten in zijn 6,dieselmotoren lopen niet gemakkelijk warm,zelfs ni met en 660 erachter!PremiumDiscovery schreef:RE.gif
1900 rpm bij 100 km/h is bij de Disco de 5e versnelling in de S-stand. In 6 vind (lees: denk) ik dat de auto te weinig toeren maakt voor een goede koeling.
Longinhoud is belangrijker dan Pk's en dat heb jij in overvloed dus zeer doen doe jij die motor niet hoor
Btw; ik ben trouwens intensief met 4x4'en bezig geweest en ooit verkoper geweest bij LandRover in Antwerpen.
Ooit met een Defender 2.5 TD5 mijn boot van 3,5t getrokken en dit was werkelijk een tractor,onvermoeid van Antwerpen naar Lago Magiore,dat was met mijn Discovery 300Tdi een ander verhaal...
Re: 100 sticker
RE.gif
Een kenner
Bijkomend voordeel van rijden in de 5e versnelling is de acceleratie van de combi wanneer ik wil passeren
Een kenner
Bijkomend voordeel van rijden in de 5e versnelling is de acceleratie van de combi wanneer ik wil passeren
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19
Re: 100 sticker
Idd,koppel ten over..PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Een kenner
Bijkomend voordeel van rijden in de 5e versnelling is de acceleratie van de combi wanneer ik wil passeren
Re: 100 sticker
Dat kan ook niet, want in Duitsland krijg je pas een bekeuring bij meer dan 10km/h te snel, dus gooi er nog maar een tandje bijBarts Modelairplanes schreef:
Ik rijd veel in Duitsland met de caravan en altijd 90km/h op GPS,nog nooit problemen gehad
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: 100 sticker
Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . .
Porsche + Tabbert
Re: 100 sticker
RE.gif
Logisch, jij tuttert overal 80
Logisch, jij tuttert overal 80
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: 100 sticker
RE.gif
Jij weet wel beter Hans.
Hoewel afgelopen week de Gotthard pas omhoog was idd 80
Jij weet wel beter Hans.
Hoewel afgelopen week de Gotthard pas omhoog was idd 80
Porsche + Tabbert
Re: 100 sticker
Gelet op de verhalen hier en elders denk ik dat je voor de tweede overtreding eerder aan de beurt bent dan voor eerste..VIP Premium schreef:Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . .
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: 100 sticker
VIP Premium schreef:Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . .
JanPunne schreef:Gelet op de verhalen hier en elders denk ik dat je voor de tweede overtreding eerder aan de beurt bent dan voor eerste..VIP Premium schreef:Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . .
Dikwijls is een inhaal verbod in Duitsland niet wat het lijkt,en mag je ,met de caravan, gewoon inhalen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: 100 sticker
Er staat vaak duidelijk bij dat het inhaalverbod voor vrachtwagens, bussen en auto's met aanhangers is.
Dan is het vrij duidelijk denk ik. Je hebt ook inhaalverboden waar er nog een onderbod met een tijdsbeperking of dat het alleen voor > 3500kg is.
Dan is het vrij duidelijk denk ik. Je hebt ook inhaalverboden waar er nog een onderbod met een tijdsbeperking of dat het alleen voor > 3500kg is.
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: 100 sticker
RE.gif
© meeder: Je hebt ook inhaalverboden waar er nog een onderbod met een tijdsbeperking of dat het alleen voor > 3500kg is
Precies,en daar mag je met auto en caravan dus gewoon inhalen,óók als de MTM van de combi +3500 kg is.
DE StVO ( de Duitse verkeerswet ) zegt dat bij VZ ( verkehrszeichen) 277( de zwarte auto met daarnaast de rode vrachtauto) een inhaalverbod is voor voertuigen boven de 3500 kg,dezelfde StVO zegt echter óók dat personen auto's en bussen daar van zijn uitgezonderd.
Dat onderbord voor 3,5 ton zul je niet zien;deze regel is z.w.z voor voertuigen boven 3,5 ton,dat hoeft men niet extra aan te geven,wel kan t zijn dat soms deze regel alleen geld voor voertuigen boven 7,5 ton,en dan staat er wel een onderbord bij.
INdien de combi minder is dan 3,5 ton heb je met deze wetgeving niks te maken,dan moet er een ander bord staan( wat er dan ook meestal staat) : VZ 276,de rode en zwarte auto,met een onderbord met daarop de betroffen voertuigcategorie;een vrachtwagen,een aanhanger,een bus en/of een bepaald tijdstip.
© meeder: Je hebt ook inhaalverboden waar er nog een onderbod met een tijdsbeperking of dat het alleen voor > 3500kg is
Precies,en daar mag je met auto en caravan dus gewoon inhalen,óók als de MTM van de combi +3500 kg is.
DE StVO ( de Duitse verkeerswet ) zegt dat bij VZ ( verkehrszeichen) 277( de zwarte auto met daarnaast de rode vrachtauto) een inhaalverbod is voor voertuigen boven de 3500 kg,dezelfde StVO zegt echter óók dat personen auto's en bussen daar van zijn uitgezonderd.
Dat onderbord voor 3,5 ton zul je niet zien;deze regel is z.w.z voor voertuigen boven 3,5 ton,dat hoeft men niet extra aan te geven,wel kan t zijn dat soms deze regel alleen geld voor voertuigen boven 7,5 ton,en dan staat er wel een onderbord bij.
INdien de combi minder is dan 3,5 ton heb je met deze wetgeving niks te maken,dan moet er een ander bord staan( wat er dan ook meestal staat) : VZ 276,de rode en zwarte auto,met een onderbord met daarop de betroffen voertuigcategorie;een vrachtwagen,een aanhanger,een bus en/of een bepaald tijdstip.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: 100 sticker
Dat ik het heb over de inhaalverboden voor auto's met aanhanger lijkt me duidelijk.eurotrotter schreef:VIP Premium schreef:Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . .JanPunne schreef:Gelet op de verhalen hier en elders denk ik dat je voor de tweede overtreding eerder aan de beurt bent dan voor eerste..VIP Premium schreef:Ik moet de eerste prent in Duitsland voor te snel rijden en inhalen bij een inhaalverbod met de caravan nog gaan scoren . . . . .
Dikwijls is een inhaal verbod in Duitsland niet wat het lijkt,en mag je ,met de caravan, gewoon inhalen.
Het gaat er ook hiet om om wat het lijkt maar om wat het gaat. Toch?
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Re: 100 sticker
Ik moet zeggen dat er in Duitsland inderdaad best regelmatig inhaalverboden zijn voor auto met aanhanger, maar ik heb Tempo100 en dat is hoger in rang al respecteer ik het wel tijdens afdalingen.
Inhalen via de 3e rijstrook doe ik nog maar zelden, al is dat wel een perfecte manier om meteen wat meer vrachtwagens te passeren wanneer die met elkaar aan het "modderen" zijn... maar dan moet je echt goed uitkijken voor snel naderend verkeer.
Een prent in Duitsland heb ik nog nooit gekregen en als ie toch komt... dan zal ik die wel verdiend hebben, niet zeuren dus.
Inhalen via de 3e rijstrook doe ik nog maar zelden, al is dat wel een perfecte manier om meteen wat meer vrachtwagens te passeren wanneer die met elkaar aan het "modderen" zijn... maar dan moet je echt goed uitkijken voor snel naderend verkeer.
Een prent in Duitsland heb ik nog nooit gekregen en als ie toch komt... dan zal ik die wel verdiend hebben, niet zeuren dus.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: 100 sticker
Die 100 km/u sticker zit er bij ons niet zozeer op, om (legaal) 100 km/u te mógen rijden (lukt zelden trouwens)
maar om eventueel 100 km/u te kúnnen rijden,
als het praktisch gezien beter uit zou komen met de doorstroming van het verkeer.
Lekker belangrijk, een eventuele boete....waar hebben we het over?
3 pizza's, misschien 2 Flensburg-punten en 1 'verdrietige' bijrijdster....
Overigens staat op ons TUV Nord certificaat,
ook onze naam, adresgegevens
en uiteraard het kenteken & chassisnummer etc
maar om eventueel 100 km/u te kúnnen rijden,
als het praktisch gezien beter uit zou komen met de doorstroming van het verkeer.
Lekker belangrijk, een eventuele boete....waar hebben we het over?
3 pizza's, misschien 2 Flensburg-punten en 1 'verdrietige' bijrijdster....
Overigens staat op ons TUV Nord certificaat,
ook onze naam, adresgegevens
en uiteraard het kenteken & chassisnummer etc
Re: 100 sticker
PremiumDiscovery schreef:Ik moet zeggen dat er in Duitsland inderdaad best regelmatig inhaalverboden zijn voor auto met aanhanger, maar ik heb Tempo100 en dat is hoger in rang al respecteer ik het wel tijdens afdalingen.
Inhalen via de 3e rijstrook doe ik nog maar zelden, al is dat wel een perfecte manier om meteen wat meer vrachtwagens te passeren wanneer die met elkaar aan het "modderen" zijn... maar dan moet je echt goed uitkijken voor snel naderend verkeer.
Een prent in Duitsland heb ik nog nooit gekregen en als ie toch komt... dan zal ik die wel verdiend hebben, niet zeuren dus.
Dat is mijn regel ook, als ik hem krijg is ie verdiend, gaat omgerekend dan om cent(en) per inhaalactie.
Moet ik er wel bij vermelden dat als ik inhaal bij een Inhaalverbod dit wil snel gebeurd, dus niet er naast blijven hangen wat je regelmatig ziet omdat ze te weinig vermogen hebben (of ze laten hem gewoon afzakken, die zijn er ook nog).
Porsche + Tabbert
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: 100 sticker
Toch mogen "wij"dat;t staat zelfs op ons nummerbord aangegeven: NL,Nur Links.PremiumDiscovery schreef:Inhalen via de 3e rijstrook doe ik nog maar zelden, .
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
- mienventie
- Berichten: 178
- Lid geworden op: ma 27 jun 2016 10:45
Re: 100 sticker
RE.gif RE.gif Nog een voorwaarde om in te halen als er een inhaalverbod geldt, dit werd ons door de Duitse politie verteld, dat als je het doet je het wel doet als de politie het niet ziet, en wij kunnen het weten , zie hier boven het bewijs.
Bij ons thuis heeft mijn man de broek aan maar ik bepaal welke
Re: 100 sticker
Ik "bezondig" mij er ook aan, die derde of zelfs eens gebeurd via de 4e baan, heb zelfs een gele NL sticker gekocht om het wat te verduidelijken
Rare regel, zelfs met een klein karretje mag het al niet.
Als de weg vrij is voel ik mij niet gehinderd om op de 3e baan 2 prutsende vrachtauto's in te halen, vooral niet als ik al geobserveerd heb dat dit met een miniem snelheidsverschil gebeurd,dat ik niemand achter mij hinder en er ook nog eens een heuveltje aankomt.....
Toch schijnt de boete vrij hoog te zijn, tegen 200 euro?
Rare regel, zelfs met een klein karretje mag het al niet.
Als de weg vrij is voel ik mij niet gehinderd om op de 3e baan 2 prutsende vrachtauto's in te halen, vooral niet als ik al geobserveerd heb dat dit met een miniem snelheidsverschil gebeurd,dat ik niemand achter mij hinder en er ook nog eens een heuveltje aankomt.....
Toch schijnt de boete vrij hoog te zijn, tegen 200 euro?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: 100 sticker
RE.gif
Je kent de uitdrukking "alle zegen komt van boven"?
Dat is zeker op de Duitse Autobahn van toepassing.
Een helicopter ziet men vaak over het hoofd en van helicopters maken ze in Duitsland veel gebruik.
Waar ik me wel over verbaas is dat er vaak geen inhaalverbod is voor touringcars of ander busvervoer, terwijl dat wel voor vrachtwagens en auto's met aanhanger geldt.
Waarschijnlijk is het economisch belang dan toch groter dan die enkele caravancombinatie..
Je kent de uitdrukking "alle zegen komt van boven"?
Dat is zeker op de Duitse Autobahn van toepassing.
Een helicopter ziet men vaak over het hoofd en van helicopters maken ze in Duitsland veel gebruik.
Waar ik me wel over verbaas is dat er vaak geen inhaalverbod is voor touringcars of ander busvervoer, terwijl dat wel voor vrachtwagens en auto's met aanhanger geldt.
Waarschijnlijk is het economisch belang dan toch groter dan die enkele caravancombinatie..
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.