Welke Mifi-router kopen

Citrorob

Welke Mifi-router kopen

Bericht door Citrorob » wo 22 jun 2016 15:53

Ik ben mij aan het oriënteren voor een mifi-router maar ik zou er eigenlijk één willen hebben die ook gelijk vergelijkbare opties heeft als een Alpha.
Het mag natuurlijk ook een wifi-router zijn welke je ook als mifi-router kunt gebruiken.

Ik heb nog niet echt gevonden wat ik zoek maar wellicht heeft iemand van jullie iets gezien.

De voorkeur zou uitgaan naar één exemplaar met een accu voeding zodat deze ook zonder voeding is te gebruiken. (Zoals je ook bij veel mifi-routers ziet)

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Vigo » wo 22 jun 2016 16:13

Ik heb ook interesse in zo'n ding en zit aan deze te denken: TP-Link M7300

Maar of hij vergelijkbare functies heeft als die jij aanhaalt weet ik niet.

Citrorob

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Citrorob » wo 22 jun 2016 16:23

Ik heb zelf hier naar gekeken.

Deze lijkt dat i.i.g. wel te kunnen maar heeft niet de mogelijkheid van een externe antenne voor de Wifi.
Dat heeft hij wel voor de 4G.
http://www.mobielverbinden.nl/huawei-e5 ... /pid=44631

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Vigo » wo 22 jun 2016 16:33

Mooi ding maar wel een stuk duurder, het is maar net wat je er mee wilt, voor mij gaat het alleen om onderweg eens een campingsite te raadplegen, mijn post op te halen en even op Facebook te kijken, youtube en films, grote bestanden e.d. hoef ik er niet mee binnen te halen.
Ik vind de keuze moeilijk.

Citrorob

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Citrorob » wo 22 jun 2016 16:48

Hij is idd ca. 50% duurder.
Maar ik wil hem ook zakelijk gebruiken en dan is functie belangrijk.
Hij moet het vooral doen wanneer hij dat moet doen

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Conradi » wo 22 jun 2016 17:31

Prima keuze!
De E5577s-321 houdt 't met de ingebouwde accu wel een (werk)dag vol. De externe antenne-aansluiting is aardig bedacht, maat mijn ervaring is dat het nauwelijks werkt. Heb 't wel 'es geprobeerd maar dat viel dik tegen. Bij slecht ontvangst kun je 'm beter tegen een raam leggen of (met een zak) in een boom hangen, daarvoor is die grote accu wel lekker :wink:
Volgens mij wissel je de SIM door de behuizing te openen? Heb een MiFi gehad waarbij je er aan de zijkant in een gleufje stak, maar dat is een ramp. Als het SIM'metje iets verbogen is (of van die stansen heeft) is de kans groot dat 'ie blijft hangen...

Zelf heb ik onlangs de E5770s-320 aangeschaft, omdat ik voor een project ook een vaste RJ45-verbinding nodig had.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Vigo » wo 22 jun 2016 17:36

Maar goed, zoals ik hierboven aangeef waarvoor ik zo'n apparaat wil denk ik dat ik wel toe kan met een wat simpelere en goedkopere mifi, of zie ik dit verkeerd?

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Jan Br » wo 22 jun 2016 19:49

Ik zelf heb de 5377, kost 125,- is 4g geschikt, maar een belangrijk voordeel is ook, dat hij kan inloggen op bv een camping netwerk en kan dan die wifi-verbinding weer delen met meerdere apparaten. Werk op dit moment met deze wifi op een 4g vodafone prepaid kaart en het werkt meer dan uitstekend. Op de vorige camping was een goede camping- wifi en draaide alles via d mifi op dat netwerk. blij.gif blij.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

MichelvDijk

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door MichelvDijk » wo 22 jun 2016 19:55

Als 4g niet een vereiste is dan kan je een huawei E5331 ook prima kopen voor nog geen 50,- bij conrad.nl
4G is leuk maar nog niet overal beschikbaar in buitenland, dus dan kan een 3G ook prima volstaan en doet kwa snelheid ook prima zijn best.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Jan Br » wo 22 jun 2016 19:59

MichelvDijk schreef:Als 4g niet een vereiste is dan kan je een huawei E5331 ook prima kopen voor nog geen 50,- bij conrad.nl
4G is leuk maar nog niet overal beschikbaar in buitenland, dus dan kan een 3G ook prima volstaan en doet kwa snelheid ook prima zijn best.
Maar kan geen campingwifi delen
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Vigo » wo 22 jun 2016 20:00

MichelvDijk schreef:Als 4g niet een vereiste is dan kan je een huawei E5331 ook prima kopen voor nog geen 50,- bij conrad.nl
4G is leuk maar nog niet overal beschikbaar in buitenland, dus dan kan een 3G ook prima volstaan en doet kwa snelheid ook prima zijn best.
Ja hoe zit dit eigenlijk met dat 4G in Spanje en Portugal?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23436
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door PD » wo 22 jun 2016 20:01

Ik heb alles "nog" in 3G: De Dongle kan ik gebruiken icm de R36 router of evt. rechtstreeks in de laptop en de Mifi gewoon portable, bijv. als we gaan wandelen of met de auto onderweg zijn:

Dongle: HUAWEI E353 U2 3G
Mifi: HUAWEI E5331
Laatst gewijzigd door PD op wo 22 jun 2016 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Ab » wo 22 jun 2016 20:01

Ach..over een jaar heb je het niet meer nodig.
Als het allemaal doorgaat wat men zegt..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23436
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door PD » wo 22 jun 2016 20:17

RE.gif
Ik verwacht dat je het nodig houdt !
Het is heel handig om met een Mifi of de bekende R36 een eigen netwerkje op te zetten waarop dan al je devices als tablets, laptop etc. zijn gekoppeld. Wel zal de keuze van de (prepaid) datasim eenvoudiger worden en overal bruikbaar zijn thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

MichelvDijk

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door MichelvDijk » wo 22 jun 2016 20:23

Piet P schreef:
MichelvDijk schreef:Als 4g niet een vereiste is dan kan je een huawei E5331 ook prima kopen voor nog geen 50,- bij conrad.nl
4G is leuk maar nog niet overal beschikbaar in buitenland, dus dan kan een 3G ook prima volstaan en doet kwa snelheid ook prima zijn best.
Maar kan geen campingwifi delen
Met die 20gig waar ik maar 1,- per gig voor betaal wil ik die camping wifi ook niet, want die is traag en slecht bereikbaar op plekken. Als alle jeugd inlogt op die wifi duurt het eeuwen voor ik een site heb kunnen laden. Dus nee niet nodig ;)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Conradi » wo 22 jun 2016 21:05

Ab schreef:Ach..over een jaar heb je het niet meer nodig.
Als het allemaal doorgaat wat men zegt..
Roaming is dé goudmijn voor de telco's. Het wordt weliswaar in 2017 'opgeheven' maar de EU moet nog met een Fair-use Policy komen. Gezien het gelobby van de telco's schat ik de kans dat je dan drie weken in het buitenland kunt internetten, zònder extra kosten, op nul in :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door fjord390 » wo 22 jun 2016 21:23

MichelvDijk schreef:
Piet P schreef:
MichelvDijk schreef:Als 4g niet een vereiste is dan kan je een huawei E5331 ook prima kopen voor nog geen 50,- bij conrad.nl
4G is leuk maar nog niet overal beschikbaar in buitenland, dus dan kan een 3G ook prima volstaan en doet kwa snelheid ook prima zijn best.
Maar kan geen campingwifi delen
Met die 20gig waar ik maar 1,- per gig voor betaal wil ik die camping wifi ook niet, want die is traag en slecht bereikbaar op plekken. Als alle jeugd inlogt op die wifi duurt het eeuwen voor ik een site heb kunnen laden. Dus nee niet nodig ;)
Ik zie geen huawei 5331 bij conrad maar de huawei 5330 en als je je gebruiksaanwijzing bekijkt kan het volgens mij wel om op een wifi netwerk in te loggen.

citaat:
Scenario 2: Accessing the Internet Using a Wi-Fi Network
When you use the Mobile WiFi in Wi-Fi coverage areas, for example, an airport, cafe, hotel, or
your home, the Mobile WiFi can access the Internet via Wi-Fi networks, helping save your 3G
or 2G network usage
scratch.gif

zelf eenzelfde gebruikt in frankrijk met lebara simkaart en werkte perfect.
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

MichelvDijk

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door MichelvDijk » wo 22 jun 2016 21:46

Ik kan het inderdaad ook niet vinden in mijn mifi zijn menu, dus ik denk van niet met de E5331 iig. Maar voor mij niet van belang ook.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door apejoekie » wo 22 jun 2016 21:54

Ik heb ook naar die TP-LINK gekeken. Lijkt mij een mooi apparaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Vigo » wo 22 jun 2016 21:57

Zou dit wat zijn voor het simpele werk waar ik hem voor nodig heb?

Mifi tp link m7350

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door apejoekie » wo 22 jun 2016 22:01

Geen idee. Ik kan er maar weinig reviews van vinden. En Als ze er zijn dan is de inhoud niet echt duidelijk. Over het algemeen is men wel tevreden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3468
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door troapel » wo 22 jun 2016 22:17

Ik heb de Huawei 5330 en dat is echt alleen een Mifi, dus niet om verbinding te maken met een Wifi-signaal.

Ik ben dik tevreden ondanks dat de batterij na een halve dag wel leeg is.

Hij is makkelijk te bedienen via een app op je telefoon. Via deze app moet je dus ook je pincode van het kaartje invoeren. Daarna heb je ook de mogelijkheid om Pin uit te schakelen.

Er zijn nog veel meer opties. Ook kan je instellen hoeveel internet je hebt en kan je dus ook zien hoeveel je dus nog over hebt.

Ook kan je via de app smsjes ontvangen en versturen.

Zie hieronder een Printscreen van mijn telefoon hoe de app eruit ziet. Zo kan je dus ook zien dat ik een smsje heb gekregen (linksonder).

Afbeelding
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3468
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door troapel » wo 22 jun 2016 23:19

Trouwens, ik zie nu wel staan dat hij als Wifi-extender kan worden gebruikt. Maar of dat dezelfde functie biedt als bijvoorbeeld een Alfa R36 weet ik niet. Ik denk het zelf niet trouwens.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door Micky » wo 22 jun 2016 23:28

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Ik verwacht dat je het nodig houdt !
Het is heel handig om met een Mifi of de bekende R36 een eigen netwerkje op te zetten waarop dan al je devices als tablets, laptop etc. zijn gekoppeld. Wel zal de keuze van de (prepaid) datasim eenvoudiger worden en overal bruikbaar zijn thumbup.gif
Dat denk ik ook wel, verder zie je de ontwikkelingen nu al, ik heb sinds 1 juni dus een Duits Telekom (T-mobile) abonnement, met bellen Flat Rate in heel Europa (dus onbeperkt bellen en gebeld worden binnen zone 1 ) en Onbeperkt data (hoogste snelheid) binnen zone 1 waarbij na 10gig de snelheid naar beneden gaat maar wel gereset kan worden, dit alles incl. iPhone 6S (64gb) voor minder dan 100,- in de maand incl. BTW voor 24 maanden, uiteraard betaald door de baas, maar goed het gaat om het idee wat je al kunt krijgen op dit moment.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Welke Mifi-router kopen

Bericht door primera » wo 22 jun 2016 23:38

kan de telefoon ook niet dienst doen als mifi?
Want ik heb van de week mij eerste smartphone gekocht waarmee ik een wifi hotspot mee kan opzetten.
Het toestel wat ik heb de acer liquid Z330 is ook in een duo verkrijgbaar.
Dwz 2 kaarten.
Hiermee zou je toch 1 telefoonabonnement in kunnen steken en in de andere een internet kaartje.

Kan zijn dat ik er het fout heb.
Maar heb zelf de ballen verstand van.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”