Tec 450 Travel king
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 25 aug 2015 07:40
Tec 450 Travel king
Goedemorgen,
ik zit met een vraag waar ik op internet niets over kan vinden.
We hebben ons oog laten vallen op een Tec 450 Travelking uit 2003 echter staat er iets in de beschrijving wat ik nergens kan bevestigen.
maximaal totaal gewicht : 1100 kg
leeg gewicht 910 kg ( incl 70 / 90 kg rijklaar gewicht )
laadvermogen 190 kg
Volgens de verkoper zit dus bij het "leeg gewicht" al de voortent/gasfles etc. etc., dus die genoemde 190 kg laadvermogen is daadwerkelijk wat er nog in mag.
Is dit zo, ik hoef van die 190 kg niet meer de gasfles/voortent/stokken e.d. af te trekken?
ik zit met een vraag waar ik op internet niets over kan vinden.
We hebben ons oog laten vallen op een Tec 450 Travelking uit 2003 echter staat er iets in de beschrijving wat ik nergens kan bevestigen.
maximaal totaal gewicht : 1100 kg
leeg gewicht 910 kg ( incl 70 / 90 kg rijklaar gewicht )
laadvermogen 190 kg
Volgens de verkoper zit dus bij het "leeg gewicht" al de voortent/gasfles etc. etc., dus die genoemde 190 kg laadvermogen is daadwerkelijk wat er nog in mag.
Is dit zo, ik hoef van die 190 kg niet meer de gasfles/voortent/stokken e.d. af te trekken?
Re: Tec 450 Travel king
Op het kenteken van de caravan staat leeggewicht, wat het daadwerkelijke leeggewicht zou moeten zijn, maar dat is meestal niet zo. Kan meer of minder zijn. En je hebt rijklaargewicht. Dat is het gewicht incl gas, elektrakabel en een halve watertank. Elke fabrikant heeft daar weer een eigen norm voor. Een voortent zal nooit onderdeel uitmaken van dat rijklaargewicht.
De enige zekerheid krijg je door de caravan leeg te wegen. Dan weet je wat je werkelijk nog mag meenemen.
De enige zekerheid krijg je door de caravan leeg te wegen. Dan weet je wat je werkelijk nog mag meenemen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Tec 450 Travel king
Waarom vraag je dat niet direct aan het caravanbedrijf waar de Tec te koop staat. RDW zegt dit over de caravan:
- Bijlagen
-
- Screen Shot 2015-08-25 at 09.35.09.png (44.48 KiB) 10079 keer bekeken
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 25 aug 2015 07:40
Re: Tec 450 Travel king
Hoopte dat er hier een (oud) eigenaar van dezelfde caravan is die dit verhaal kan bevestigen danwel ontkrachten :-)
Re: Tec 450 Travel king
RE.gif
Ik denk dat bevestiging van het verhaal niet gaat lukken. Als op het kenteken 910 kg staat, ga er dan van uit dat dit echt zonder extra's is. Het leeggewicht is gewoon realistisch voor deze lengte. Misschien dat iemand nog een kampeer en caravankampioen van februari 2003 heeft, waar de meeste caravans van dat jaar in staan die door de ANWB zijn gewogen.
Ik denk dat bevestiging van het verhaal niet gaat lukken. Als op het kenteken 910 kg staat, ga er dan van uit dat dit echt zonder extra's is. Het leeggewicht is gewoon realistisch voor deze lengte. Misschien dat iemand nog een kampeer en caravankampioen van februari 2003 heeft, waar de meeste caravans van dat jaar in staan die door de ANWB zijn gewogen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Tec 450 Travel king
Zoals @Daphne al zei: je komt er maar op 1 manier achter en dat is de caravan op de weegbrug zetten. Het rijklaar gewicht wordt soms verschillend geïnterpreteerd.
Re: Tec 450 Travel king
het rijklaar gewicht staat ongeveer va 2011 pas op het kenteken, 910 + tent 30kg + gasflessen 24 kg = 964 kg.
wegen die wagen, maar die 964 (of meer) gaat de weegbrug aangeven. dan lekker laten staan.
wegen die wagen, maar die 964 (of meer) gaat de weegbrug aangeven. dan lekker laten staan.
Re: Tec 450 Travel king
Leeggewicht op kenteken kan 5% meer of minder zijn.
Staat vaak als * aangegeven in de folders deze afwijking.
Is bij 900 kg toch een verschil van 45 kg.
Praktijk is dat het vaak 5% meer is.
Enigste juiste gewicht is wegen middels een weegbrug.
Remmenbank is ook maar bij benadering.
Frans
Staat vaak als * aangegeven in de folders deze afwijking.
Is bij 900 kg toch een verschil van 45 kg.
Praktijk is dat het vaak 5% meer is.
Enigste juiste gewicht is wegen middels een weegbrug.
Remmenbank is ook maar bij benadering.
Frans
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 25 aug 2015 07:40
Re: Tec 450 Travel king
Dank allen,..... ik ga eens rustig nadenken wat ik ermee ga doen.
Re: Tec 450 Travel king
Hmmmm.... ik stel persoonlijk wat vragen bij het max.gewicht. Ik vindt 1100kg voor dit model wat weinig!
Een vergelijkbare Travel King 450 uit 2005 mag namelijk 1300kg wegen en één uit 2001 mag 1200kg wegen. Het zou mij niks verbazen als de vorige eigenaar de max massa naar beneden heeft laten keuren!
Daar zou je nog even naar kunnen informeren...
Een vergelijkbare Travel King 450 uit 2005 mag namelijk 1300kg wegen en één uit 2001 mag 1200kg wegen. Het zou mij niks verbazen als de vorige eigenaar de max massa naar beneden heeft laten keuren!
Daar zou je nog even naar kunnen informeren...
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Tec 450 Travel king
RE.gif
nee, dan zou er achter F.1 max technische massa: het oorspronkeliik gewicht moeten staan op het kentekenbewijs
nee, dan zou er achter F.1 max technische massa: het oorspronkeliik gewicht moeten staan op het kentekenbewijs
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 25 aug 2015 07:40
Re: Tec 450 Travel king
Update.
De tec is het niet geworden.
We hebben nu een delta 410 uit 2006 gekocht en tot nu toe helemaal happy mee :-)
De tec is het niet geworden.
We hebben nu een delta 410 uit 2006 gekocht en tot nu toe helemaal happy mee :-)
Re: Tec 450 Travel king
Gefeliciteerd!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G610-U20 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G610-U20 met Tapatalk