Leuke vakantie anekdotes!

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8046
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Ron » vr 22 mar 2024 10:40

Ik weet niet of ik het al eens eerder geschreven hebt.
Maar 28 jaar geleden was het slapen op een parkeerplaats bij een tankstation vrij normaal.
Ik stond op een vrij rottig plekje omdat alles vol stond .
Een uurtje of 2 later wordt ik wakker omdat er iemand met een caravan de bocht vrij kort nam.
En met zijn zijwand de punt van onze achterzijde meenam.
En ik hoorde gewoon dat hij door wilde rijden.
Ik sprint de caravan uit om er achteraan te rennen voor kenteken.
Maar ook dat was in adams kostuum.
100 meter verder had ik het kenteken gelezen.
En met het terug wandelen kwam ik langs een tourincar bus die een sanitaire stop hield.
ruim 50 mensen die verbaasd keken naar die naakte man die gemoedelijk over de parkeerplaats liep. awhoea.gif awhoea.gif
Op dat moment ben ik ook zo moeilijk niet. awhoea.gif
De hoek van onze caravan bleek sterker dan de zijwand van de andere caravan.
Zijn zijkant zat een flinke deuk over de lengte en bij mij slechts de tentrail wat ingedeukt.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Jaap van Duijn » vr 22 mar 2024 11:03

Ja Ron,

Zo iets had in in denk 1985 in Duinkerken bij de ferry terminal.
We stonden daar tegen de duinen geparkeerd met caravan tegen de duin/muurtje en de auto er nog voor.
De 2 fietsen - toen nog - achter op en we lagen nou ja - bezig - en hoorden gestommel, waren ze de fietsen aan t stelen alleen zaten er nog van die dunne sloten op zoals toen nog kon.
En ja ik er uit ook in mijn adams kostuum, de mannen waren vlug vertrokken.
Echtgenote heeft die nacht zeer slecht geslapen, zelf geen last van maar we zijn op beter beschermde plekken gaan staan later die reis :).

Grtn Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8046
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Ron » vr 22 mar 2024 12:05

Sindsdien is het altijd onderweg op een camping overnachten.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door SBerend » vr 22 mar 2024 13:32

Het is Juli 2008. Wij staan op het nieuwste deel van Camping Kirchzarten. Aan de andere zijde van de heg in het iets oudere deel van de camping staat een Duits stel een de Eriba Hymer. Het is de laatste dag voor deze Duitse gasten. Voortent wordt afgebroken en opgeborgen. Op gegeven moment horen wij gehijg en wat andere geluiden en zien wij door de heg hoe in de caravan zijn zaad werd overgedragen. Die hadden schijnbaar niet door dat wij op een paar meter vandaan zaten mee te kijken. In September 2014 komen wij voor 2 overnachtingen wederom op deze camping. In dat geval staan wij op een andere plek. Wederom zien wij de caravan in de hoek staan zonder de bewoners. Maar onze eerste gedachte was wel weer terugdenkend van Juli 2008.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Chris » vr 22 mar 2024 15:30

Typisch gevalletje: "Gluren bij de buren".
awhoea.gif awhoea.gif

Ik heb dat wel eens op een andere manier mogen "meemaken" bij overburen op de camping.
Daar hingen voor de gezelligheid wat hangplantjes aan de scheerlijnen van de voortent.
En met enige regelmaat kwamen die hangplantjes s'avonds in een rustig dansende beweging, een beweging die we overdag niet zagen.
Als de plantjes weer tot rust gekomen waren gingen de echtelieden nog even gezellig samen naar de douches.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Peutje
Berichten: 656
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Peutje » do 4 apr 2024 18:06

Ooit in Frankrijk gestaan, waar op een moment wat denen kwamen Staan, vermoedelijk eerste keer kamperen. Hadden een mooi campinggas lamp, probeerden deze aan te doen maar steeds een steekvlam. Op een bepaald moment kwamen ze naar me toe om te vergelijken waarom onze lamp wel goed brandde. Ik keek naar de lamp en miste het kousje dus vroeg waar ze die hadden. Die hadden ze weggegooid omdat ze niet wisten wat ze er mee moesten. Heb ze toen mijn reserve kousje maar gegeven, en warempel de lamp deed het ineens.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”