slippënde mover

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

slippënde mover

Bericht door Fam de Goeij » wo 16 jul 2014 09:12

Hoi hebben wij weer !! :oops:

Had ik voor mn vakantie een hernia van mijn rug ,dus schaf ik een( Kronings) handbediende mover aan met het idee zo bescherm ik mn ruggetje .
Op de eerste de beste camping waar het wat schuin afliep ging onze caravan zowat aan de haal ......de rollen slipten finaal over de nieuwe op juiste spanning zijnde banden :(

Toen de caravan op een vd vlakke plaatsen gezet daar zat een kuiltje van zo,n 5 cm diep in het droge gras weer slippen scratch.gif

Ook staken de pijnlijke verschijningen van mn hernia weer op wat het allemaal niet leuker maakte .

Thuis nu de fabricant gebeld om infpo van een mogelijke oorzaak .....die dacht aan verkeerde afstelling en verwees naar de dealer .De dealer gebeld en afspraak gemaakt voor as vrijdag weer extra caravan uit de stalling halen er naar toe rijden etc das allemaal te overzien maar een welgemeend sorry kreeg men niet over de lippen :(
Das nou zo jammer ,ze wisten dat ik last van mn rug heb en adviseerden deze mover. Is wel juist monteren dan zo moeilijk of werd t klusje afgeraffeld?
of zeur ik omdat ik waar voor mn zuurverdiende geld verwacht??

nou ja ik hoop dat na vrijdag het move gebeuren werkelijk doet waarvoor het onbtworpen is! thumbup.gif

pd0bao40

Re: slippënde mover

Bericht door pd0bao40 » wo 16 jul 2014 09:34

RE.gif Zijn de NIEUWE (wel op juiste spanning zijnde) banden misschien van een ander hoogte percentage
dan de banden waarop de mover opbouwer rekening hield ? B.v. 80% banden vervangen door 60%
Noem maar een dwarsstraat, er zijn meer wegen die naar Rome leiden, Jaap.
Laatst gewijzigd door pd0bao40 op wo 16 jul 2014 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: slippënde mover

Bericht door Nordicman » wo 16 jul 2014 10:00

Hier heb ik in het verleden met Reich onder de Fendt 510 TG ook last van gehad, extra steunen laten monteren en alles opnieuw afgesteld, was iets minder het doorslippen bleef, toen gaf men de harde C banden de schuld. Echt opgelost is het probleem niet.
Nu hebben we een handbediende Camptek V2 omdat ik zo min mogelijk poespas wilde ivm storingen of slijtage, nu moet ik zeggen: deze mover gaat niets uit de weg, enige mindere punt is de m.i. Lagere rijsnelheid, maar elke hobbel of oprijblok neemt hij zonder te slippen, het gele Fiamma oprijblok neemt hij zelfs aan de hoge kant. thumbup.gif
Misschien dat jou mover wat korter op de band afgesteld moet worden.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: slippënde mover

Bericht door Ab » wo 16 jul 2014 11:59

Ik had daar vorig jaar ook last van met mijn Simpark.
Aan 1 kant.
De oorzaak was een klapband, de mover was daardoor iets verschoven van de band af.
Op de camping even losgedraaid, en weer op de juiste afstand gezet.
Een paar minuten werk.. en het functioneerde weer als vanouds.
De afstand van de mover tot de band is best belangrijk.. :wink:
Bij heel veel movers is dat 20 mm.
Dat stel je af tijdens de montage, rekening houden met een andere bandmaat is dus niet aan de orde.
Het afstellen moet ook gebeuren bij een belaste as, dus de caravan moet op zijn wielen staan.
Veel dealers hebben een brug, waarbij de wielen vrij hangen als de caravan opgetild wordt.
Op zich niet zo'n groot probleem, maar afstellen moet dan gebeuren met de caravan op de grond.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Vliedje

Re: slippënde mover

Bericht door Vliedje » do 17 jul 2014 16:19

caravan.gif Misschien is het mogelijk om er een volautomaat van te laten maken? Dan worden de rollen nl. altijd goed op de banden gedrukt. Ook als de banden inmiddels zijn afgesleten, of misschien niet helemaal goed op spanning zijn, worden de rollen toch altijd optimaal op de band gedrukt. Bij ons werkt dat in elk geval altijd goed en je kunt je rug 100% ontzien.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7840
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: slippënde mover

Bericht door Nimma » do 17 jul 2014 17:01

RE.gif niet als het door wat dan ook ontregeld is. Dan moet gewoon even los en weer op de juiste plek vastgezet worden. Ook bij een automaat.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Vliedje

Re: slippënde mover

Bericht door Vliedje » do 17 jul 2014 17:54

RE.gif ja, da's logisch zou een zekere JC zeggen. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: slippënde mover

Bericht door JPGeetje » do 17 jul 2014 20:49

Een automaat is mooi, je hoeft niets meer te doen dan op een knopje te drukken.
En bij onze P1 kun je ook niet vergeten om de rollen weer van de band af te halen want dat doetie automatisch als je de stekker in de auto steekt.
Zelf als de moveraccu leeg is zullen de rollen eraf gestuurd worden. Hij onttrekt daar dan zijn benodigde stroom voor van de auto.
Allemaal mooie stukjes techniek die inmiddels wel bij meerdere movers in gebruik zijn, maar......
Als die techniek weigert sta je wel mooi te kijken.
Het zal waarschijnlijk vrijwel nooit voorkomen maar ik heb het gehad.
Een rol wilde niet meer elektrisch van de band af komen, wat ik ook probeerde, hij weigerde dienst.
Gelukkig had ik het sleuteltje bij me waarmee ik de rol handmatig kon bedienen.
Daar sta je dan met je mooi stukje techniek boos.gif
Toen heb ik toch gedacht; had ik maar een handmatige genomen. stom.gif Daar kan die techniek het in ieder geval niet weigeren omdat die er doodeenvoudig niet op zit.
Enfin, het is een storing geweest die zich in de beginperiode enkele malen heeft voorgedaan. Ze was net zo snel weer weg als ze gekomen was.
De oorzaak is nooit gevonden want bij de dealer deed hij het steeds goed.
Dit jaar nergens (meer) last van gehad en ben nu toch wel blij met al die mooie techniek whistle.gif whistle.gif

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Vliedje

Re: slippënde mover

Bericht door Vliedje » vr 18 jul 2014 13:54

RE.gif Ja Jan, als de techniek je in de steek laat houdt alles op. Gelukkig maar, dat de rollen ook nog handmatig zijn aan te drukken en los te maken. Maar voorlopig ben ik erg blij met deze rugsparende oplossing. knipoog.gif

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: slippënde mover

Bericht door peter s » vr 18 jul 2014 22:16

"""Als die techniek weigert sta je wel mooi te kijken""""

Yep, hebben we paar weken terug gezien. 2 1/2 uur voordat het pad op de camping weer vrij was. Kortom groot amusement voor ons en anderen, zweten en rommelen voor de caravanbezitter! Telefoneren met thuisfront bracht pas opheldering.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: slippënde mover

Bericht door Fam de Goeij » wo 23 jul 2014 12:14

Het probleem is hopelijk weer verholpen .......maar sorry voor het niet correct werken kon er niet vanaf stom.gif

De mover motoren stonden niet op de juiste zelfde afstand vd banden .Dus zei ik... daarom slipte die ook al op vlak terrein in Praag in april direct na de montage. Toen ik hen na die April week erover belden zeiden ze dat dat slippen normaal was op nat gras .
Vervolgens lieten ze mij met mn slechte Hernia rug op vakantie gaan ......4 weken met een slechtwerkende (direct verkeerd gemonteerde )mover.
En nu is het verhaal : Ik zou ergens tegen aan gereden zijn met de mover terwijl er nergens iets aan te zien is ..
Waarom kan er bij bedrijven in dit land nooit eens een sorry of wat vervelend voor U vanaf en wordt toe gegeven dat de fout misschien ook wel bij hun kan liggen!!....ik betaalde toch niet voor niets 1295 euro?

In ieder geval hoop ik dat hij nu wel hellinkjes neemt en voor mijn oktobertrip krijgt mijn Hobby n grote beurt wel bij de eigen dealer en die heeft beloofd ook nog te kijken of de Kronings mover nu wel goed afgesteld staat .


Jammer dat Oktober nog zo ver weg is....... zucht.gif

Voor wie nu nog weg gaat ......prettige vakantie allemaal. haphop.gif

Vliedje

Re: slippënde mover

Bericht door Vliedje » wo 23 jul 2014 12:56

RE.gif Hopelijk is het nou dan goed opgelost. Goed gemonteerd heb je er gewoon een goede en betrouwbare mover aan. De manier waarop het door de leverancier is afgehandeld verdient zeker geen schoonheidsprijs. Gelukkig zijn er ook nog voldoende, die fouten wel durven toegeven en daar ook naar handelen.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”