kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Gebruikersavatar
Cheese
Berichten: 365
Lid geworden op: za 6 feb 2016 23:12

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Cheese » zo 7 feb 2016 23:18

Wij zijn heel tevreden over de kwaliteit van onze Knaus Blueline 450 uit het jaar 2000. En we hopen er nog vele jaren mee op vakantie te kunnen. Wat kleine dingetjes gehad, lekkende kranen. Het ringluchtleidingstelsl beschadigd door de belading onder in het luik. Iets te zware hoeklamp gesmolten. Ondanks de leeftijd van nu 16 jaar vinden we dit model er nog steeds modern uitzien.
knaus blueline 450TF (bj 2000, 1300 kg beladen), met Ford
s-max 2.0 tdci. S edition diesel 163 pk (bj2013) automaat
Fantastische caravantrekker.
En vrouw, kind en hond.

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Knaussudwind420qd » ma 15 mei 2023 22:58

Helaas heeft onze knaus ook de nodige problemen gehad ,De dealer Meerkerk heeft goed zijn best gedaan en op de led leeslampjes na die worden nog vervangen door nieuwe Voor de hordeur die opnieuw gesteld was en het blokje gelijmd is heb ik nu een kunt stof slierten gordijn gemonteerd is zeer goed gelukt .
Ik wilde de caravan afhalen bij de fabriek dit werd afgeraden ivm Corona Ik denk dat er veel nauwkeuriger bij de eindcontrole gekeken word Volgende keer beter
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Petare
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 30 okt 2019 16:18

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Petare » di 16 mei 2023 10:40

Toch een interessant onderwerp.
Ook ik heb het idee dat er nu anders tegen de bouwkwaliteit aangekeken word. Helaas kan alleen de toekomst het bewijzen...

Onze Knaus uit 2022 met nog maar 1400km en 7 overnachtingen gaat over 1.5mnd voor de 3de naar de dealer omdat we weer iets gevonden hebben... We zijn er enorm trots op, maar over de kwaliteit laten we ons nog niet uit. Helaas is tot nu bijna iedere keer gewoon slecht gebouwd.

• Omvormer verkeerd aangesloten, pin 9 en 10 omgewisseld.
• Buitenlamp en binnenlamp verkeerd om aangesloten (pin 9).
• Eindstop van de gordijnen niet sterk genoeg om tijdens het rijden de gordijnen op te vangen.
• Deurhendel WC nu al lam, oké we hebben 3 kinderen, 1 ervan staat op zijn tenen om erbij te kunnen, nr 3 loopt net. Kleine k*t schroefjes in dat dunne hout hebben niks om vast te houden.. Had affabriek al een bout moer verbinding moeten zoals thuis bij alle klinken.
• Kabel van/naar de auto al doorgesleten op het chassis. En nee niet door de klinkers van de drempels.
• Dat led lampje maar dat is elders geproduceerd.
• Buis ringverwarming onder de caravan onvoldoende afgekit/bevestigd waardoor regen tijdens het rijden kon I werken.
• Thermostaat (koperen buisje) van de kachel aan de verkeerde kant (achterkant) van de kachel waardoor deze de caravan niet goed verwarmde.

Hopelijk is deze keer de laatste keer, want we halen er gelukkig ook veel kampeerplezier uit als het wel werkt en er zijn ook nog steeds plannen om er in te investeren na wat we allemaal al gedaan hebben. Zo willen we nog een Airmix, vrouw ook toch nog wel ultraheat en is het serviceluik te klein terwijl een grotere lijkt te passen.
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8059
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Ron » di 16 mei 2023 13:20

Het grotere service luik zit wel in de sudwind.
Volgens mij is daar het bed ook iets hoger dan in de sport.
Bij mij zat de omvormer ook verkeerd aangesloten.
Maar dan de + en - 12V

Maar voor alle andere genoemde dingen hebben andere merken ook last van.
En wel of geen kinderen scheelt enorm .
Een caravan is vanwege het gewicht fragieler gebouwd.
Dus daar moet wat voorzichtiger mee omgegaan worden.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Peutje
Berichten: 657
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Peutje » di 16 mei 2023 16:42

Wij hadden een Südwind uit 2004. Die was super robuust. En hebben sinds 2019 een nieuwe Südwind. Deze is op zich prima maar heb wel het gevoel dat alles 'dunner' is dan de sudwind uit 2004, ondanks dat niet lichter in gewicht overigens. Dat gezegd hebbende hebben we nog 0 klachten over de huidige die al 15.000km in de benen heeft afgelopen jaren naar Scandinavië met veel in uit en herpakken.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36301
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Chris » di 16 mei 2023 16:54

Ik had na aflevering 3 klachten aan mijn Sudwind 2017..
1e De tafel hoog/laag wilde niet lekker..... direct een nieuwe poot gekregen.
2e De pomp maakte af en toe een bijzonder geluid.... direct een nieuwe pomp gekregen.
3e Sores met de WC deur, de magneetsluiting wilde niet lekker... bleek een schroefje weg te zijn... opgelost..

1 & 2 beide geen eigen Knaus product maar voorkomend in vele caravans

En... de Sports hebben idd het kleine serviceluik omdat de Sudwinds en andere lattenbodem met schotelveren heeft... daardoor kan er een hoog luik in.
Er zitten echt duidelijke verschillen in deze 2 serie's..... dat is ook waarom de prijs gerechtvaardigd is...


Wel heb ik gehoord van de techneuten bij mijn dealer dat de Sport niet in Jandelsbrunn gemaakt wordt.
Zou daar een verschil zitten... net als de Engelse Honda's...???
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Niels83 » di 16 mei 2023 18:44

Alles wordt steeds sneller gebouwd. Ik heb weleens het idee dat producten worden gemaakt om de garantie periode mee te gaan. Bij telefoons hebben we al geaccepteerd dat die na 3-4 jaar er mee ophouden.

Dat de meubels lichter aanvoelen lijkt me logisch. Caravans moeten binnen een bepaald gewicht vallen wil hij interessant zijn, maar we willen wel ook steeds meer er in. Elk knopje, en apparaatje heeft gewicht. Daarvan komen er steeds meer. Maar hij moet wel onder de 1200 kilo blijven omdat hij wel achter die niet te grote 3 cilinder moet kunnen hangen. Dus dan ga je gewicht besparen.

Is de kwaliteit minder, vast wel, maar je moet ergens schipperen. Wat ik lees aan te kort komingen zijn slordigheden bij het bouwen niet zoveel dat het kapot gaat of sneller slijt. Dat zegt vooral iets over dat het bouw proces sneller moet, en de kwaliteits controle minder is. Dat is een keuze van de fabrikant. Elke stap die moet worden gezet kost geld, dus is het ws goedkoper om die kwaliteits controle door de consument te laten doen, en de reparaties door de dealer.

mark m
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door mark m » di 16 mei 2023 21:10

[re.gif]

Toch over onze Knaus eigenlijk niet dan lof. Inmiddels 2 jaar oud en we zijn er totaal 15+ weken mee op vakantie geweest.

In het begin 1x terug geweest voor een paar puntjes (o.a. Een lade die zwaar liep en of wat kleine puntjes) daarna hebben we eigenlijk niks meer mee gehad. Gewoon prima! Ondanks 2 kleine kinderen die niet altijd helemaal te sturen zijn.

Enig punt van slechte bouwkwaliteit vind ik de ondersteuning van de zitkussens, die is te slap en wil ik nog een keer verstevigen.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Conradi » di 16 mei 2023 22:32

Ik vind dat de kwaliteit in de caravanbouw enorm vooruit gegaan is dankzij het gebruik nieuwe kitten, isolatieschuim en lijmen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36301
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Chris » di 16 mei 2023 22:57

Eigenlijk denk ik ook dat elke vergelijking wat mank gaat.
Mijn eerste Sudwind uit 1987 was totaal niet vergelijkbaar met mijn huidige Sudwind uit 2017.
De techniek is gigantisch uitgebreid en verbeterd.
Ook de bouwtechniek.. zoveel verfijnder dan toen...
Maar dus ook bergen meer toevoegingen tov 1987

En dan komt natuurlijk... hoe meer er in zit hoe meer er ook stuk kan.
Maar gaat het ook stuk??
De basis niet volgens mij.
Slechte caravans bestaan niet meer.... wel caravans die meer aandacht tijdens de bouw en eindcontrole hadden mogen hebben..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4344
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door WillyL » wo 17 mei 2023 10:11

Die pin 9/10 omwisseling is iets 《DIN》Duits denk ik. Bij mijn Dethleffs uit 2010 moest ik ook de pinnen wisselen. De koelkast stond op de permanente en binnenlichtjes op de geschakelde (motor-aan), net omgekeerd maar ik dacht dat dit zelfs zo gedocumenteerd stond in de manual.
Dat foutje bij de verwarming zou niet mogen - gebrek bij de vorming/aandacht van het assemblagepersoneel.
Deurhendels ed moeten wel stevig vastzitten, beter voorzien op die (vezel)platen .
Laatst gewijzigd door WillyL op wo 17 mei 2023 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18994
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Hobby Linka » wo 17 mei 2023 10:45

WillyL schreef:
wo 17 mei 2023 10:11
De koelkast stond op de permanente en binnenlichtjes op de constante
Permanente spanning en constante spanning. Dat is toch hetzelfde? Of moet een van de twee de geschakelde spanning zijn die wegvalt als de motor van de auto wordt stop gezet.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4344
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door WillyL » wo 17 mei 2023 10:47

whoops... tipvaut... moest "permanent .../... geschakeld" zijn.

stom.gif van me en txs - gecorrigeerd ondertussen.
Het was om te testen of iedereen wakker was whistle.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8043
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door VIP » wo 17 mei 2023 10:55

WillyL schreef:
wo 17 mei 2023 10:11
Die pin 9/10 omwisseling is iets 《DIN》Duits denk ik. Bij mijn Dethleffs uit 2010 moest ik ook de pinnen wisselen. De koelkast stond op de permanente en binnenlichtjes op de geschakelde (motor-aan), net omgekeerd maar ik dacht dat dit zelfs zo gedocumenteerd stond in de manual.
Dat foutje bij de verwarming zou niet mogen - gebrek bij de vorming/aandacht van het assemblagepersoneel.
Deurhendels ed moeten wel stevig vastzitten, beter voorzien op die (vezel)platen .

Iets typisch Duits (DIN).

Zou betekenen dat je auto en caravan beide correct zouden moeten werken. (Beide Duits)

Of wellicht heeft de vorige eigenaar iets aangepast…!?
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18994
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Hobby Linka » wo 17 mei 2023 11:07

[re.gif]

Lijkt mij ook. 4x Skoda en 2x Peugeot met dezelfde caravan (Hobby) nooit problemen ondervonden. Ook nu weer een Skoda als caravantrekker en alles werkte zoals het zou moeten.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Ab
Moderator
Berichten: 26766
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Ab » wo 17 mei 2023 15:18

Petare schreef:
di 16 mei 2023 10:40
Zo willen we nog een Airmix, vrouw ook toch nog wel ultraheat en is het serviceluik te klein terwijl een grotere lijkt te passen.
Dat laatste zal lastig worden..
Een serviceluik maakt gebruik van het uitgezaagde deel van de caravanwand. Het is niet meer dan een kader met kozijn.
Dat gaat niet meer in jouw geval..
Tenzij er een stuk sandwichwand los te koop zou zijn.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36301
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Chris » wo 17 mei 2023 15:26

En de airmix...mmmm

Stel je daar niet veel van voor hoor.
Ik had het in mijn 1e Knaus ook zitten maar het verschil in uitblaastemperaturen was nauwelijks merkbaar....

En de ultra heat....
Bedenk dat meer en meer campings het stroomverbruik afrekenen ipv een vast tarief.
Met een Ultraheat kan dat flink oplopen dan.
En..
Lang niet alles campings beschikken over voldoende vermogen om de ultraheat maximaal te kunnen gebruiken.
Het zijn enorme stroomzuipers..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Peutje
Berichten: 657
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Peutje » wo 17 mei 2023 16:32

[re.gif] afgelopen jaar in Scandinavië prima kunnen gebruiken die ultraheat, beste investering los van het feit dat alle stroom daar zon beetje 16a altijd is en inclusief is in de prijs van de camping (die al erg goedkoop zijn daar). Gas was dus echt alleen voor het koken (en vorig jaar als vulling al enorm duur). Ligt dus een beetje waar je naar toe gaat of een ultraheat 'loont'.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36301
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Chris » wo 17 mei 2023 16:48

[re.gif]
Exact...
Maar ik schreef ook : Bedenk ook dat meer en meer campings... etc etc..
We weten allemaal de verhalen van wintersporters in Oostenrijk die elektrisch verwarmden en honderden euro's meer af moesten tikken.
De andere kant van de Ultraheat.

Ik heb er ook wel eens over gedacht maar niet gekocht...
Elektrisch verwarmen vind ik niet een fijne warmte... droog..

Mijn Knausje heeft vloerverwarming.... modern gadget... heerlijk... dat bestond nog niet toen mijn 1e Knaus gebouwd werd..konden ze nog niet eens van dromen.
Ik had in die Sudwind een waterpomp en een toilet... dat waren de mogelijke extra's toen.
Moet je nu komen...pagina's vol met extra mogelijkheden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4344
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door WillyL » do 18 mei 2023 10:31

De camping in LDF waar we vorige week stonden gaf 10A zonder extra kosten.
Ultraheat 's avonds en 's nachts op 1000W (zelfs geen 2000A, < 6A dus) en dat was voldoende om caravan op 15° en zelfs 20° te houden bij 5° à 10° buiten.
Airmix kan je via een schuiver instellen op bijmengen van (frisse) buitenlucht. Wij hadden hem op ongeveer de helft staan en de ringventilator op stand 1 of 2, laag dus. Die Airmix zorgt dus voor aanvoer van verse lucht gemengd met warmte van de Ultraheat. Zonder die extra buitenlucht hadden we vroeger last van hoofdpijn, ook al stonden in de zithoek de vensters op kierstand. Aan het bed hebben we die liever niet zo staan wanneer het kouder is. Er is een uitblaasopening naast het bed + ringbuizen met openingen onder het bed. Ik denk dat dit samen met de Airmix voor net voldoende zuurstof of afvoer CO2 zorgt om de hoofdpijn te vermijden .
Dus ja, wij vinden de Airmix en Ultraheat wel nuttig.


Ergens op dit forum beschreef ik de moeite om de Airmix te installeren. De ventilator hangt nu elders achter de kachel (aan de kastwand) want daar waar de Airmix normaliter door de vloer moest zat een deel van het chassis. De aanvoerbuis heb ik moeten verlengen zodat die op een betere plaats buitenlucht kon happen. Al bij al wel goed zelf te doen wanner je wat handig bent.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Petare
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 30 okt 2019 16:18

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Petare » do 18 mei 2023 14:57

Ab schreef:
wo 17 mei 2023 15:18
Tenzij er een stuk sandwichwand los te koop zou zijn.
Dat is bekend! We hebben al geinformeerd bij de dealer en die heeft (rest) stukken liggen van de buitenkant. Moeten het 'sandwich' deel alleen zelf maken.
Chris schreef:
wo 17 mei 2023 15:26
En de airmix..

En de ultra heat....
Airmix is voor ons alleen om frisse lucht van buiten naar binnen te forceren, niet om te koelen. Soms heb je net van die klamme ochtenden waar een airco overkill is, maar de ramen verder open niet wenselijk kan zijn.

Ultraheat is ook niet mijn wens hoor.. Die komt duidelijk van de vrouw af.. En we staan in Nederland vaak zat op campings waar we naar gebruik betalen. We houden dat ook zelf in de gaten met de KWH meter. Hoewel die meer is om een oogje te houden in het Amperage op campings waar we maar 6A krijgen...

Hoewel het verbruik van een S5002 ook stevig is hoor. 2 en een beetje nacht op een stalen 5KG fles en je bent klaar.. Met je Beneglas flesje kun je fan alsnog stevig aftikken. Daarom hebben wij nu een kunstof 10kg eigendomsfles.
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4344
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door WillyL » do 18 mei 2023 15:36

[re.gif] 540... zoooo groot is dat nu ook weer niet om echt veel gas op te stoken - tenzij je 26° wilt natuurlijk en deuren en ramen open laat - toch niet tijdens dit tussenseizoen.
Putje winter is anders maar dan haalt die 2000W maximum van de Ultraheat het ook niet.
Op die S500n staat toch een thermostaat. Indien te koud gaat de gaskraan verder open en daarna toe. Je moet hem niet conqtant op een hoge stand zetten.
Mijn ervaring met de S300n is dat die op waakvlam ook behoorlijk warmt (en verbruikt) en die gaat dus dikwijls tijdens de dag uit wanneer er geen extra warmte nodig is.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
andrehj
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 28 aug 2016 14:34

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door andrehj » vr 19 mei 2023 12:46

Chris schreef:
wo 17 mei 2023 15:26
En de ultra heat....
Bedenk dat meer en meer campings het stroomverbruik afrekenen ipv een vast tarief.
Met een Ultraheat kan dat flink oplopen dan.
En..
Lang niet alles campings beschikken over voldoende vermogen om de ultraheat maximaal te kunnen gebruiken.
Het zijn enorme stroomzuipers..
Toevallig gisteren nog uitgerekend:
Gasvulling 5 kg voor een BP gas light kost tegenwoordig een idiote 50 euro. Als je dan uit gaat van 75% rendement van de gaskachel, kom je op €1.84 per kWh warmte.
Stroom kost hier op de camping maar € 0.80 per kWh.
Hier staat het elektrische ventilatorkacheltje dus elke ochtend even aan.
Is meer meer dan een factor 2 goedkoper dan verwarmen op gas.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36301
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Chris » vr 19 mei 2023 16:12

thumbup.gif
Je kan alles wel willen uitrekenen.
Daar ben ik mee gestopt...ga nu alleen voor wat lekker is mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16338
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

kwaliteit Knaus slechter dan 18 jaar terug?!

Bericht door Jan van Vijven » vr 19 mei 2023 20:40

Koop je toch een 10 kg BP fles, die kocht ik vandaag voor €65.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”