heeft hier iemand ervaring met het vervangen van de pvc deurtjes aan de kasten van oudere lichtgewicht caravanetjes?
de mijne is een Sterckeman 400 escala van 1992 en deze deurtjes moeten vervangen worden door stevigere .ik heb reeds het materiaal in huis gehaald hiervoor nl ;multiplex van 3mm
en balkjes van 25mm op 12mm .de bedoeling is de hele voorkant te verwijderen en dan in multiplex van 8mm een front te maken en hierin met de bovenfrees de openingen voor de deurtjes in te frezen ,en
hieraan de deurtjes op te hangen .kwestie het licht maar sterker te maken .als ik zo ver ben post ik zeker een paar foto's .
pvc deurtjes kasten herstellen
pvc deurtjes kasten herstellen
lodgy 1.6 of ford mondeo 2.0 tdci (130pk ) en sterckeman400
Re: pvc deurtjes kasten herstellen
RE.gif
Ik heb er geen ervaring mee maar 8 mm multiplex lijkt me nog redelijk zwaar...en dan in multiplex van 8mm een front
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.
Re: pvc deurtjes kasten herstellen
RE.gif
dat valt wel mee hoor op het totaal gewicht van de caravan, je wilt ook niet dat de deurtjes snel krom trekken, de deurtes in onze kip zijn nog dikker en massief hout
dat valt wel mee hoor op het totaal gewicht van de caravan, je wilt ook niet dat de deurtjes snel krom trekken, de deurtes in onze kip zijn nog dikker en massief hout
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: pvc deurtjes kasten herstellen
even verduidelijken de deurtjes (80% van het front )komen in 3mm op een frame van dunne latjes ,Het FRAME dus waar ik de deurtjes in afhang komt voor de sterkte (de kast bodem hangt nu door)in 8mm maar de openingen worden uitgefreest met de bovenfrees ,das wel veel werk maar een super streke en lichte oplossing ,verder is de caravan nog perfekt.
lodgy 1.6 of ford mondeo 2.0 tdci (130pk ) en sterckeman400
Re: pvc deurtjes kasten herstellen
RE.gif
Ik begin het te begrijpen..... sintduim.gif
Ik begin het te begrijpen..... sintduim.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.