Ervaringen met Kip Isa White

EdwinV
Berichten: 96
Lid geworden op: za 29 apr 2023 09:46
Locatie: Twente, vlak bij Enschede

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door EdwinV » ma 19 jun 2023 20:31

En er is waarschijnlijk een extra Kis Isa White bezitter bijgekomen (tenzij ik er één heb gekocht die eerder van een forumlid is geweest). Afgelopen vrijdag hebben we een Kip Isa White 41 TCB van 2015 opgehaald en onze Adria ingeruild. Wat een mooie caravan voor ons, echt prachtig. Hoop dat de geweldig luxe grote absorptiekoelkast met de ventilatortjes het goed gaat doen in warm weer.
Tot nu toe heb ik slechts één "minder geslaagd" onderdeel van de caravan gevonden. Dat is het mooie panorama-daklicht van 130 x 50 cm: heeeeeel veel binnenvallend licht, maar dus óók heel veel warmte binnen en dat luik kan niet open. Tot overmaat van ramp is het van buiten ook niet echt met een dakluifeltje te verduisteren zonder een ladder mee te nemen.
Heeft iemand suggesties om de warmte buiten te houden zonder een airconditioning mee te moeten nemen?
Nu: Kip Isa White 41 TCB met Volvo XC40 T5

Farvetglass
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 21 jun 2023 16:10

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Farvetglass » wo 21 jun 2023 17:23

Wij zijn in afwachting van de Kip isa white 41 TD begin juli
Bouwjaar 2010
De verwachting is dat wel het een en ander tegen komen en gebruik zullen maken van dit forum
we proberen nu onze kip Sunline 36EK te verkopen als er nog liefhebbers zijn…Tips zijn welkom
Groet Ruud

Jeronimo
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 jul 2023 11:48

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Jeronimo » wo 19 jul 2023 13:57

Hallo allemaal, en nog eentje.... Ook ik ben sinds maart vorig jaar in het bezit van een Kip Isa White 41. Inmiddels al diverse reizen mee gemaakt. Maar op m'n eerste reis ook veel pech mee gehad (Simpark mover stuk, doorgebrande zekering, slecht werkende koelkast, hor onder dakluik ging kapot, piepende remmen, een krakende koppeling). Inmiddels zijn veel klachten verholpen/opgelost. Afgelopen voorjaar een fietsendrager op de dissel laten plaatsen. Nu kunnen ook onze e-bikes mee op onze reizen. Maar ik heb een vraag aan andere bezitters. Hoe poetsen jullie die "pukkelige" zijkanten van de caravan?

Jeronimo
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 jul 2023 11:48

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Jeronimo » do 20 jul 2023 21:57

Hallo Farvetglass, gefeliciteerd met je KIP caravan. Wat bedoel je met "knevel"? Is dat de metalen plaat van het slot aan de binnenzijde van de deur, die bij het dichtdraaien van het slot, tegen de binnenrand komt?

Jeronimo
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 jul 2023 11:48

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Jeronimo » do 20 jul 2023 22:02

IMG_1420.JPG
Ik bedoel dat grijze ding linksonder op de foto.

Farvetglass
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 21 jun 2023 16:10

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Farvetglass » do 20 jul 2023 22:08

Dank voor je reactie
Nee niet daar, maar aan de buitenzijde zijkant service Luik
IMG_3816.jpeg
Knevel
als je het slot opent en het mechanisme draait zie je een rubber afdichting deze is volledig verteerd en smeet alles onder een zwarte smurrie

Jeronimo
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 jul 2023 11:48

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Jeronimo » do 20 jul 2023 22:16

Ik heb geen serviceluiken met deze sluiting. Ik heb Thetford serviceluiken met in de linker- en rechter bovenhoek een drukknop. Jouw knevel ziet eruit als die van een Dometic serviceluik.

Farvetglass
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 21 jun 2023 16:10

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Farvetglass » vr 21 jul 2023 09:24

Goedemorgen ja helemaal correct vooralsnog zijn deze rubbers niet los te krijgen… je moet een hele unit afnemen maar dan is het nog niet klaar! Om het slot over te zetten is speciaal gereedschap nodig en geloof het er zijn ook nog verschillende gereedschappen want ze zijn verschillend !!! Alleen bij de caravan dealer te doen , lekker hè

Plaats reactie

Terug naar “Kip”