Polar caravan

fritsmahr

Polar caravan

Bericht door fritsmahr » za 16 jul 2011 15:16

Ik ben in het bezit van een Polar CTH 520.vanhet bouwjaar2000.Dit is een uitstekende reiswagen maar toch zou ik iedereen op een paar potentiele gebreken willen wijzen.
Het chassis kan op de plaats van de wiel c.q.as ophanging haarscheuren vertonen hetgeen op een vervanging van het middendeel neerkomt,kosten ongeveer 1200 euro
Bij de ramen en deuren ontstaan vaak scheuren in de aluminium bekleding,gevolg van spanning in het materiaal.
Deze klachten heb ik besproken met andere Polar bezitters die de zelfde ervaringen hebben.
Zelf rijden wij per jaar ongeveer 12000 km.per jaar veelal in de bergen.Het gevolg is dat de remschoenen altijd ieder jaar minstens 1 maal maar vaak 2 maal vernieuwd moeten worden.Het laten monteren van een 2500 kilo oploop demper lijkt wat verbetering te geven.
Als trek auto hebben wij een Mercedes GLK 2,2 diesel automaat 4wd.Onze rijstijl is rustig en de combinatie is prima.
De inrichting van de caravan af fabriek is voldoende maar een handige doe het zelfer kan een heleboel aan het interieur verbeteren.

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”