Pagina 4 van 4

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Geplaatst: do 19 apr 2012 13:32
door Peter R
Ze worden trouwens nog steeds nieuw gemaakt, die creme-kleurige dingen, speciaal voor het reizende volk. In Duitsland is er nog 1 dealer die ze nieuw levert, en ik denk in Bulgarije ook. In Duitsland leggen ze speciale bussen in vanuit Italiƫ, Spanje enz, waar hele stammen mee worden aangevoerd tot bij de dealer. Elk jaar leveren ze zo'n 60-70 tal van die Baronessen etc.
En blijkbaar kopen die lui alle 5 jaar een nieuwe. Het zou een prestige-zaak zijn, volgens de Duitse dealer.

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Geplaatst: do 19 apr 2012 14:03
door pd0bao
Nou nieuwe "kopen" ? Na 5 jaar, als het nieuwe eraf is, worden het een soort zelfontbranders en branden derhalve "vanzelf" af. De Soc.Diensten verstrekken dan een nieuwe.
Dat is/was dan ook de reden dat verz.mij soms moeilijk doen/deden dat merk te verzekeren. Heb je als persoon,een goed schadeverleden dan lukt het toch wel.

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Geplaatst: do 19 apr 2012 15:03
door Peter R
Er zullen er in het verleden vast al wel enige in rook zijn opgegaan, maar ik zie de sociale diensten van de lage landen echt geen nieuwe Tabberts van 40K uitdelen aan behoeftige reizigers. Of vergis ik me ?

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Geplaatst: do 19 apr 2012 15:08
door mr-leo
Nou... soms delen ze zelfs villa's uit! (in Utrecht bijvoorbeeld) :)

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Geplaatst: do 19 apr 2012 16:25
door Kingpin1966
Peter R schreef:Er zullen er in het verleden vast al wel enige in rook zijn opgegaan, maar ik zie de sociale diensten van de lage landen echt geen nieuwe Tabberts van 40K uitdelen aan behoeftige reizigers. Of vergis ik me ?
De sociale diensten misschien niet, maar de verzekeraars waren wel steeds de pineut.

De doorloopsnelheid van Tabberts onder deze bevolkingsgroep begon op een gegeven moment wel erg schrikbarende vormen aan te nemen.
Vandaar dat verzekeringsmaatschappijen al bij voorbaat het klamme zweet in niet nader te noemen lichaamsopeningen hadden staan als er weer een Tabbert in "rook" was opgegaan, zoals pd0bao al opmerkte.
Met de nieuwe Tabbert gaat het gelukkig al weer de goede kant op, al zijn er nog steeds verzekeraars die standaard geen Tabberts meer willen verzekeren.

De goeden moeten het weer met de kwaden ontgelden, zoals altijd.

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Geplaatst: vr 20 apr 2012 09:26
door Peter R
Beetje on topic...

Ik heb gisteren de vloerverwarming en de ALDE uitgetest. Die bevallen alvast prima. Ik vind WEL het oude bedieningspaneel met de schuivertjes gebruiksvriendelijker dan die nieuwlichterige LCD dingen. Ik vraag me bovendien af waar de Tabbert-luitjes de temperatuursensor hebben verstopt !

Wel wat ongemakkelijker zijn de externe aansluiteingen voor spanning : Tabbert heeft in zijn oneindige wijsheid aparte CEE's voor de electrische verwarming en al de rest gemonteerd. Als je op de camping maar 1 electro-aansluiting hebt moet je een splitter voorzien.

De pot heeft GEEN apart spoelwaterreservoir. Het spelwater komt uit de grote watertank. Dus geen rose spul meer.

De disselklep met autobusscharnier is een gigantische verbetering tegenover de gewone klep.

De LED's van de achterlichten geven een probleem met de Benz-bus. Alles werkt naar behoren, maar er staat steeds een 'check achterlichten' waarschuwing op m'n dashboard.

de 4-motorenmover is een plezier om mee te rangeren, maar ik heb de indruk dat de wiellagers behoorlijk onder stress komen te staan als je zo'n dubbelas om z'n as draait. Oh boy !

Hebben ze toch weer een te lange schroef gebruikt in de badkamer. Ik merk een bobbeltje in het fineer aan de zithoekkant. Straks eens uithalen en een stukje korter maken.

Het hang- en sluitwerk is van uitstekende kwaliteit. Alles gaat netjes op slot en past perfect.

Hij is behoorlijk obees. Op het COC staat een leeggewicht van 1800kg. De standaard MTM is 2000kg. Gelukkig lieten we hem oplasten naar 2500kg. De weegschaal gaf 2150 kg aan. En had -ie een lege 70L watertank en kunststof gasflessen !

De uitdraaisteunen zijn moeilijk bereikbaar.

De LED-binenverlichting met allerlei schakelprogramma's is een plezier.

Het uitrollen en inrollen van de rollo's ging makkelijker in de Hobby. Maar de Seitz-vensters isoleren VEEL beter heb ik de indruk.

Het ding blijkt een dubbele bodem te hebben.

Meer ervaringen NA de reis !

Re: Hoe bevalt de Tabbert?

Geplaatst: vr 20 apr 2012 10:20
door Micky
RE.gif

wat de verlichting betreft, als je even een weerstandje tussen de draden van het achterlicht zet dan is het over, dat komt omdat de trekhaak signaleert dat er iets achter hangt en de boordcomputer ook het verbruik van die lichten controleert, doordat de ledjes heel weinig stroom gebruiken denkt de boordcomputer van de auto dat er een lampje stuk is. Met een weerstandje er tussen, is de stroomvraag van de achterlichten hoger en signaleert de boordcomputer een "normaal" stroomverbruik aan de achterlichten.

als er achter de lichtunits ruimte is, kun je ze daar plaatsen, de weerstandjes worden wel iets warm omdat ze de stroom in warmte omzetten.