Kleding alvast in de kasten?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
foxhound
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 10:48

Kleding alvast in de kasten?

Bericht door foxhound » ma 1 mar 2010 20:14

Er is vast al wat over geschreven en ik zag ook dat sommige mensen de kleding voor vertrek al in de kastjes doen.

Toch nog deze vraag.. :lol:
Doen jullie de kleding voor vertrek al in de kledingkast en de bovenkastjes voor en achter?
Wij nemen ongeveer 30 kg aan kleding mee; 2 volwassenen en 2 kleine kinderen. Is dit 'gewicht' niet nadelig? Ik kan mij indenken dat elk extra gewicht bovenin de kasten negatief kan uitpakken voor wat betreft stabiliteit en slingeren.

Wat is jullie ervaring/mening?

Groet,
Foxhound.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo met Home Car Racer 43 Trophy DD en Truma Sr mover.

Signmaker

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Signmaker » ma 1 mar 2010 20:43

Theoretisch zou het slecht kunnen uitvallen, echter in de praktijk valt het niet slecht uit (bij ons tenminste), dus ja wij hanegen en leggen alles thuis al op z'n plaats

Gerhard N

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Gerhard N » ma 1 mar 2010 20:56

Ook wij doen voor vertrek de kleding al in de kastjes en hebben nog niet ervaren, dat het de stabiliteit o.i.d. beinvloed, dus gaan we er gewoon mee door :lol:

Gebruikersavatar
Marc A
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 22:39
Locatie: vlakbij Antwerpen

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Marc A » ma 1 mar 2010 21:36

hallo

wij doen de kleding nog niet in de kasten,
wel in van die handige plastiek tassen, en dan op de vloer naast het bed

met vriendelijke groeten
Marc
Caravelair Venicia Premium 550
VW transporter T5 2,0 TSI

foxhound
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 10:48

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door foxhound » ma 1 mar 2010 21:44

edit moderator: onnodige quote op voorgaand bericht verwijderd. klik hier

Wij doen het ook in die plastic boodschappen tassen die je ook nog kunt dichtritsen. Vervolgens zetten we die in de auto. Echter, lijkt het mij ook wel handig als we de kleding in de caravan al laden.
Ik ben alleen bang dat die 30/50? kilo verkeerd uitpakt als je dat hoog in je caravan in de kasten doet.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo met Home Car Racer 43 Trophy DD en Truma Sr mover.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3245
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Leentje » ma 1 mar 2010 21:50

Kleding van ons gaat in de kasten, voor de kinderen in kratten (opvouwbaar van supermarkt). Zo kan hun kleding in hun tentjes staan.
Bij kortere vakanties gaat alles binnen meteen op zijn plek, gewon bovenin.
Dat lichtgewicht spul haalt niet zoveel kilo (zomer).
Schoenen gaan in kratten op vloer caravan of achter in auto.
Kratten met boeken en evt wat blikwerk gaat wel op de grond, dat is veel meer gewicht dan wat kleding.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

492up

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door 492up » ma 1 mar 2010 22:16

Wij doen alle kleding al in de kastjes en de hangkast, maar kan me niet voorstellen dat die kleding 30 kg weegt, kastjes zijn over de hele caravan verdeeld, en zware spullen gaan uiteraard zo laag mogelijk, meestal in de bankkasten of onder het bed.

foxhound
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 10:48

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door foxhound » ma 1 mar 2010 22:30

Ik heb de kleding (en misschien zaten er ook een paar handdoeken bij :lol: ) gewogen. Ga maar eens na: als je met het vliegtuig gaat, en je neem 'maar' 2 koffers mee, zit je ook snel aan 50 kg.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo met Home Car Racer 43 Trophy DD en Truma Sr mover.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19813
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Daphne » ma 1 mar 2010 22:32

foxhound schreef: Wij nemen ongeveer 30 kg aan kleding mee; 2 volwassenen en 2 kleine kinderen.
Die 30 kg zal toch wel verdeeld zijn over de grote kledingkast en de kleinere bovenkasten? Dan hoeft het niet nadelig te zijn.

Wij hebben onze kleding ook gewoon in de kasten liggen. Dat is eenmaal het gemak van een caravan. Alles al op z'n plek hebben liggen. Alleen de kinderen, die in een tent slapen, hebben hun kleding in tassen die tijdens de vakantie in hun eigen tent liggen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

foxhound
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 10:48

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door foxhound » ma 1 mar 2010 22:34

Edit moderator: onnodige quote op voorgaand berichtje verwijderd

Dat wel. De kleding van de volwassenen gaan in de kledingkast ( en dat is relatief de zwaarste kleding). De rest van de kinderen en wat klein goed van ons gaat in de kasten.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo met Home Car Racer 43 Trophy DD en Truma Sr mover.

PVN

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door PVN » ma 1 mar 2010 22:37

hier gaat al zolang als wij kamperen, 20 jaar de kleding meteen in de kastjes, hebben nog nooit nadelen ondervonden

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door PeterD » di 2 mar 2010 07:20

Bij ons gaat alle kleding tijdens de rit in de caravan, in de hangkast en bovenkastjes.
Ook het linnengoed is opgeborgen in de kastjes.
Alleen de reserve dekbedhoezen zitten in een tas in de bankkast.
Tijdens de rit worden er wat hand- en theedoeken gebruikt om in de bovenste keukenkastjes alles "zeevast" te zetten.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Knaus440
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Knaus440 » di 2 mar 2010 11:35

Bij ons gaat alles voor de deur op zijn plek in de caravan, dus kleding in de kasten en keukenspullen op hun plek etc. Op die manier regel ik mijn kogeldruk.
Ik moet er niet aan denken dat alles pas zijn eigen plek krijgt wanneer je op de camping staat.
De kleding die beter kan hangen komt dus in het hangkast deel, de rest op de planken.
Ook zwaardere dingen als boeken liggen alvast op hun plek in de bovenkastjes.
Dat hebben we jaren gedaan toen we met de vouwwagen campeerden. Al die tijd die je dan kwijt was met het handig inrichten, brrrrr.
Met de cravan, en hiervoor met de camper, is het juist zo prettig dat na het aankomen op de camping alles al klaar staat voor gebruik en ontspanning.
Nooit gemerkt dat kastjes door gingen hangen, gingen wrikken oid.
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door ine » di 2 mar 2010 14:19

Bij ons gaat alle kleding en linnengoed in de hang en leg kastjes bovenin.
Zware dingen zoals boeken ,schoenen en de opblaaskajak ,een zware, gaan in de auto.
Wij gaan met zijn tweeen,dat maakt natuurlijk wel iets uit.
De tent ligt onder het bed en de stokken ook in de auto.
O was het maar weer zo ver. knipoog.gif
Groeten Ine aflower.gif
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

IvoW

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door IvoW » di 2 mar 2010 16:27

Kleding gaat bij mij in een sport/reistas. Met inladen laad ik eerst de auto vol met de zwaarste spullen, afgezien van het keukengerei, (lege) jerrycan en electriciteitskabel. Die voorwerpen liggen namelijk altijd in de caravan. Ook de gasfles gaat onderweg in de caravan.
Dan komt het er uiteindelijk meestal op neer dat alleen het beddengoed in de caravan ligt.

Eenmaal op de camping gaat de kledingtas onder het bed. Als je wat nodig hebt, kun je hem er zo onderuit schuiven en het bed ombouwen naar zithoek gebeurt alleen bij echt slecht weer. Dan kan ik met veel moeite de kledingtassen in de kledingkast proppen. Maar handig is die plek niet, want onderin de kledingkast staat bij gebrek aan een disselbak op mijn oldtimer puck ook de jerrycan. En daar wil je wel bij kunnen, wat niet gaat als de kast vol kleding ligt. Eigenlijk is die kledingkast een beetje een nutteloze ruimtevreter, waar ik in de toekomst nog het e.e.a. aan wil wijzigen, door bijvoorbeeld het onderste deel waar de jerrycan staat bereikbaar te maken vanuit het keukenkastje.

foxhound
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 10:48

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door foxhound » di 2 mar 2010 19:02

Zo gaat het ook ongeveer bij ons. Beddegoed, keukengerei en alle andere vaste zaken in de caravan, tassen met kleding in de auto.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo met Home Car Racer 43 Trophy DD en Truma Sr mover.

Gebruikersavatar
Peli71
Berichten: 431
Lid geworden op: za 24 feb 2007 09:41
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Peli71 » di 2 mar 2010 21:34

30 kilo??? Wij doen het met 17 kg. Welliswaar 2 volwassenen en een kind van 7 jaar, maar toch vind ik 30 kg wel erg veel.
Enfin, kleding wordt verdeeld over de bovenkastjes, de 'zware' kledingstukken gaan de hangkast in (op een hangertje).
Tip zoek eens op het excel spreadsheetje 'caravanbelading deluxe', daar zul je meer aan hebben dan je nu druk te maken over kleding. Als je alles concequent weegt zul je misschien van andere zaken schrikken....
Beyerland Sprinter 460MD - jun 2000

foxhound
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 10:48

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door foxhound » di 2 mar 2010 22:27

Ik meen te hebben gewogen en op 30 kg uit te komen. :wink:
De andere zaken die ik in de caravan meeneem weeg ik ook. Al deze zaken liggen laag in de caravan. Ik mag hem tot 1100 kg beladen en kom steeds rond 1020 uit. De kleding gaat dan wel in de auto.
Juist omdat ik alle zaken laag in de caravan leg, was mijn vraag over de kleding boven in de kastjes. Ik zie echter wel dat jullie bijna allemaal de kleding in de kasten doen.
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo met Home Car Racer 43 Trophy DD en Truma Sr mover.

Wijna_I

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Wijna_I » vr 5 mar 2010 22:38

Wij hebben ook wel met een Home Car gecaravand, maar het is nog nooit in mij opgekomen om mijn kleding niet gewoon op de plek te hangen dan wel te leggen. Daar kan de caravan echt wel tegen. We namen ook best veel mee toen en het lag allemaal in de caravan. Geen probleem.

Groetjes,
Inge

Hobby Max

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Hobby Max » za 6 mar 2010 15:09

Bij ons gaat ook alles op zijn plaats in de caravan. Jaren geleden hebben we wat niet in de kasten en bedbanken paste, thuis gelaten.
De stoelen en tafel gaan tijdens de rit in de auto.
Deze "bepakking" bevalt ons uitstekend. Op de camping aangekomen alleen de poten te hoeven uitdraaien en klaar.

René

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door René » zo 7 mar 2010 15:56

Omdat wij veel trekken met de caravan, wordt de caravan volledig klaargemaakt zodat als we aankomen alleen de poten moeten uitdraaien en de stekker aan de paal moet.
Wel zorgen we ervoor dat de gewicht verdeling goed is, dus lichte spullen boven ,zwaar beneden, kogeldruk op ong 60 kg.
verder nooit problemen gehad. thumbup.gif

BMA

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door BMA » ma 8 mar 2010 09:56

Met kleding heb ik bij de belading nooit rekening gehouden. Die hang en leg ik direct op hun vaste plekje in de kast. Voor serviesgoed geldt hetzelfde, al leg ik de wijnglazen wel plat en opgerold in een placemet.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12843
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Trina » ma 8 mar 2010 10:14

De kleding in tassen?
Dan heb je nog meer werk als je net op de camping bent. scratch.gif

Aankomst;
Caravan waterpas zetten.
Spullen er uit (tafel, stoelen, voortent)
Water halen.
Toilet vullen.
Koffiespullen pakken, koffie zetten.
Voortent opzetten
Tapijt er in leggen.

Met bovenstaande zijn wij minstens een uur of 2 verder en als je dan ook nog de kleding moet opruimen.
Het handige van een caravan is juist dat je alle spullen al op de plaats hebt waar het hoort.

Nee hoor, voor mij thuis lekker rustig inpakken in de kastjes waar we het willen hebben.

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door eurotrotter » ma 8 mar 2010 20:13

Bij ons gaat ook de kleding in de bovenkastjes,nog nooit geen problemen mee gehad,maar alleen de kleding.
Niet stiekum wat levensmiddellen voor de eerste dagen,dat gaat in een plastic krat in de auto of boven de as.

Gr Peter
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Peet

Re: Kleding alvast in de kasten?

Bericht door Peet » di 30 mar 2010 04:37

Alle kleding op zijn plek.
Ik ben op vakantie en heb dan geen zin om na een dag rijden de kastjes nog in te gaan ruimen, om die vervolgens twee dagen later weer uit te ruimen. En aan het eind van die dag weer heel de riedel in te ruimen. scratch.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”