Welke internet oplossing voor in de Caravan

Gebruikersavatar
Snoopy
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 7 jun 2023 07:51
Locatie: Zoetermeer / Zuidplas
Contacteer:

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door Snoopy » do 6 jul 2023 15:43

Ik zou ook graag gebruik maken van CaravanWIFi en heb e.e.a. uitgezocht. whistle.gif

MIFI router: TP-Link M7450 (300 Mbit variant)
Kost je ongeveer 124 euro.
Info op: https://www.wifiwijs.nl/beste-mifi-router/

En dan de datakaart. Dat was het moeilijkste. Wilde een kaart waarvan het tegoed NIET na 1 maand verloopt.
Deze verloopt pas na 1 jaar. thumbup.gif
Ook graag te gebruiken in de EU.

Kijk eens op: https://prepaidinternet.nl/simkaarten/alwaysconnected/
Daar neem je b.v. de kaart voor 28,95. Daar krijg je maar liefst 10GB voor en is een JAAR geldig.
En in de gehele EU. blij.gif

Dit is misschien ook een tip voor anderen. knipoog.gif
--- Caravelair Alba 390 (2023) met Ford Puma X-line X
Je mag mij ook "Olaf" noemen. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23466
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door PD » do 6 jul 2023 15:48

Wij zijn zojuist thuis van 3 weken Duitsland, Oostenrijk, Italië en weer Duitsland en hebben qua dataverbruik nergens naar gekeken.

ZiggoGo, F1TV en Netflix gekeken wanneer ons dat uitkwam, allemaal op basis van onze onbeperkte data abonnementen. Streamen met de iPad naar de TV, iPhones als hotspot.

Uiteindelijk hebben we ca. 70 GB verbruikt zonder enige hapering. De EZ-V4 router hebben we helemaal niet gebruikt. Ook in de caravan met gesloten blinderingen uitstekende ontvangst op de iPhones.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door Frup » do 6 jul 2023 15:51

[re.gif] [re.gif]
10 GB is toch niet veel als je er ook tv mee kijkt?
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
Snoopy
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 7 jun 2023 07:51
Locatie: Zoetermeer / Zuidplas
Contacteer:

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door Snoopy » do 6 jul 2023 17:14

[re.gif]
Dat klopt @Frup, maar met een Prepaid kun je natuurlijk ook meer data kopen.

Het kan ook goedkoper, maar realiseer je dat de meesten van ons niet maanden op vakantie gaan. Een doorlopend abonnement is dan schreeuwend duur. Het zijn doorgaans weekendjes weg en een keer met de zomervakantie 3 weken richting het zuiden. Dan heb je de gemiddelde gebruiker wel te pakken denk ik.
--- Caravelair Alba 390 (2023) met Ford Puma X-line X
Je mag mij ook "Olaf" noemen. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 96
Lid geworden op: do 18 mar 2021 21:13
Locatie: Zwolle

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door mikage » do 6 jul 2023 20:10

PD schreef:Ook in de caravan met gesloten blinderingen uitstekende ontvangst......
Wij hadden daar juist wel erg last van doordat de gsm mast(en) erg ver weg stonden. Het signaal was er soms wel, soms niet. Dus veel haperingen. Wij hebben dat opgelost door een reserve (oudere) telefoon in de rand van het dakluik te plaatsen en die als hotspot te gebruiken. Dan komt et signaal niet gehinderd door aluminium of blinderingen directer binnen. Werkte uitstekend moet ik zeggen.
Fendt Topas 495E
Subaru Forester

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door fjord390 » vr 7 jul 2023 09:44

Vodafone prepaid € 14,00 per week unlimited ,nu actie voor €7,00 tot 4 september ook in de EU . thumbup.gif
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 926
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door jackt » vr 7 jul 2023 13:08

Voor EU geldt wel een Fair Use Policy...dus niet onbeperkt data....beperkt tot 2Gb per dag..
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

NN

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door NN » vr 7 jul 2023 13:21

Denk dat dit ondertussen weer effe anders is.
Ze schrijven duidelijk: unlimited internet bundels kan je onbeperkt internetten overal in NL en de EU.
Onbeperkt is niet 2 GB/dag.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19821
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door Daphne » za 8 jul 2023 08:43

fjord390 schreef:Vodafone prepaid € 14,00 per week unlimited ,nu actie voor €7,00 tot 4 september ook in de EU . thumbup.gif
Nou lekker dan. Heb een paar dagen geleden nog €14 betaald.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19821
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door Daphne » za 8 jul 2023 08:47

sardonis schreef:Denk dat dit ondertussen weer effe anders is.
Ze schrijven duidelijk: unlimited internet bundels kan je onbeperkt internetten overal in NL en de EU.
Onbeperkt is niet 2 GB/dag.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Nee dat is niet ondertussen anders. In de voorwaarden (ergens ver weg) staat 2 Gb per dag buiten NL. Maar blijkbaar wordt hier niet op gehandhaafd. Ik gebruik al jaren deze bundel op vakantie en ook afgelopen 4 weken kon ik meer dan 2 Gb per dag gebruiken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door Ferdi » za 8 jul 2023 09:35

Micky schreef:
mpors schreef:
vr 3 mar 2023 12:52
Micky nog even een vraag, de router die jij gebruikt werkt die ook met een simkaart waar een sim code op zit, je weet wel de code welke je moet invoeren als je telefoon uit is geweest.
ja, weet niet meer hoe, kom je wel tegen met installeren, maar elke simkaart heeft een pincode en het werkt gewoon bij mij, je kunt er dus ook gewoon de simkaart van je eigen mobiel instoppen
Als je een simkaart hebt met actieve pincode, kan je deze in je telefoon aanpassen en de pincode uitschakelen. Daarna werkt deze zonder pinyin je Mifi


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 926
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door jackt » za 8 jul 2023 11:12

7 dagen Unlimited

7 dagen lang onbezorgd onbeperkt online met Prepaid Unlimited. In Nederland en de rest van de EU-landen. Voor gebruik in de EU geldt een Fair Use Policy (FUP).
Het staat er toch echt....die FUP...maar ook dit staat er op de site:
Extra data nodig deze zomer? Met de Unlimited internet bundels kan je onbeperkt internetten overal in NL én in de EU.
dus dan maar er van uitgaan dat wat Daphne aangeeft de praktijk is....
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Henri Berends
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door Henri Berends » za 8 jul 2023 12:48

[re.gif] pas maar op. Zometeen lezen ze mee....

Overigens heb ik Frankrijk ervaren dat de 4G ook niet altijd dekkend kan zijn. Zo ook betaalde wifi die snelheid mist. Dus streamen is er dan helemaal niet bij.
Stonden in een smal vallei, waar ik toch mijn caravan zo kon plaatsen dat ik met de vaste sat.schotel scherp beeld had.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23466
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door PD » za 8 jul 2023 13:19

Fair Use Policy met onbeperkt data abonnement blijkt in de praktijk geen probleem. Wij hebben afgelopen 3 weken (21 dagen) ca. 70 GB verbruikt, ofwel gemiddeld ca. 3,3 GB per dag. Dit betekent dat we zeker ook dagen van +5 GB hebben gehad want ons datagebruik fluctureert per dag nogal; bijv. ingeval van een F1-weekend kijk ik al snel 3 uur, ofwel 5-6 GB per dag en het heeft nimmer gehaperd thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

soldier
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door soldier » za 8 jul 2023 15:04

We staan sinds een week in Dld en gebruiken voor t eerst een Vodafone unlimited bundel. Dit in combinatie met de EZ v5 en een Huawei dongel die in de usb aansluiting vd EZ is gedaan. Werkt perfect en volstrekt zonder beperkingen! We hebben hier op de camping geen wifi mogelijkheid maar wel een goede 4G optie via o.m. Vodafone.de
Las zojuist bij het updaten vd bundel dat de prijzen idd tot september zijn gehalveerd, kado van Vodafone voor de vakantiegangers.
Blij met deze 4G unlimited optie, we gaan hier zeker vaker gebruik van maken.
PS bij het bestellen vh gratis simkaartje van Vdf krijg je ook nog eens €5 gratis tegoed, al met al 5 dagen gratis internetten dus. thumbup.gif
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

PatrickdD
Berichten: 43
Lid geworden op: za 12 mar 2022 09:17

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door PatrickdD » di 11 jul 2023 12:52

Vanmorgen een TP-Link 7350 en een Vdf prepaid kaartje gehaald, alles ingesteld en getest, werkt als een tierelier.

Nieuwsgierig hoe het in de vakantie gaat bevallen, met 2 opgroeiende kinderen is de vraag naar data gegroeid. whistle.gif
2007 Ford S-max 2.5T - 2022 Burstner Premio Life 490 TK

soldier
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door soldier » di 11 jul 2023 18:38

Mijn dochter zei zojuist nog dat t internet in en rond de caravan werkt als thuis (kpn glasvezel) Een groot compliment van een veelgebruiker.
Eergisteren Max zien winnen, op t eind vd dag ca 8 Gb gebruikt.
Je kunt overigens pas een nieuwe bundel inschakelen na afloop vd oude. Heb het gedaan via een sms vanaf de Huawei dongle. Binnen 5 minuten nieuwe bundel. Top!
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door moyzo » wo 12 jul 2023 09:31

Ik werd al een tijdje geleden door een KPN medewerker geattendeerd om onze abonnementen op een hoop te gooien en op 1 een unlimited te gaan gebruiken.
Mijn sim only was aan verlenging toe, de iphone 12 pro werkt nog als een tierelier dus even gebeld.
Had er nu eentje voor mn moeder waarvan de GB's naar mij toe gingen maandelijks en een reserve voor kleine oudere iphone die meegaat met echtgenoot tijdens hardlopen en suppen.( voor geval van nood bereikbaar te zijn of te kunnen traceren)

Al met al gisteren uit laten rekenen en we zijn nu met meer GB"s 15 euro goedkoper uit per maand. Inderdaad onbeperkt voor €25.
Wat we wel doen: films en series downloaden met wifi indien mogelijk en met de lightning connector van apple met scart-kabel tv kijken. Nu begint die kabel of connector soms even moeilijk te doen, verbinding valt weg en ik vind het ook niet makkelijk dat er weer een draad van de tv naar de tafel of aanrecht hangt.
Dus misschien een draadloos systeem aanschaffen zoals thuis bijv. de chromecast.

Kroatie, onze bestemming voornamelijk heeft op de meeste campings perfect internet wifi dus daar gebruiken we niet veel. Zal voornamelijk in Nederland zijn in de weekenden op de camping.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3532
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door troapel » wo 12 jul 2023 09:58

[re.gif]
Is een Apple TV dan niks voor jou? Kost een paar centen, maar ik vind het super! Je kan ook makkelijk streamen van je iPhone of MacBook. Voor de rest gebruik je de afstandsbediening.
We hebben eentje in de woonkamer staan en vinden het geweldig. Voor vakantie is het misschien wel aan de dure kant.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

NN

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door NN » wo 12 jul 2023 10:45

Streamen via de Chromecast van reeds aanwezige media gaat bij mijn weten niet lukken.
Hetgeen je wenst te kijken kost data ook al staat het reeds op het apparaat vanwaar je streamt.
Een simpele draadloze oplossing wat streamen van laptop naar TV mogelijk via eigen wifi netwerk wil ik ook wel kennen.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


stronk
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door stronk » wo 12 jul 2023 10:57

Wanneer je de gastmodus instelling activeert, zendt het Chromecast-apparaat zijn eigen wifi-signaal uit. Vervolgens kun je, door in een app te tikken die werkt met Chromecast, vanaf het scherm van je iOS- of Android-apparaat streamen zonder verbinding te maken met wifi (lees: internet).

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door janoniem » wo 12 jul 2023 11:08

Wij gebruiken al jaren een Sitecom NLX-2100 Wifi Range Extender maar nu de mobiele bundels steeds goedkoper en groter worden en Wifi op campings niet overal naar tevredenheid werkt bereiken we een omslagpunt.
Mijn vrouw heeft bij KPN nog een oud Telfort abonnement (KPN netwerk) waarbij niet gebruikt tegoed 3 maand overloopt.
Door deze constructie is vóór vertrek altijd 12 Gb beschikbaar.
Zelf heb ik een HN abonnement (Vodafone netwerk) dat ik tijdelijk kan opwaarderen naar 15 Gb (voor € 13 per maand).
Eén van de beide wordt als hotspot ingezet en zo hebben we, ook voor iPad en laptop, voldoende data om een maand door te komen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 926
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door jackt » wo 12 jul 2023 16:22

50% korting op alle prepaid Unlimited bundels
Extra data nodig deze zomer? Met de Unlimited internet bundels kan je onbeperkt internetten in heel Nederland.
tekst op site van Vodafone kennelijk aangepast........staat geen EU meer bij....
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3532
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door troapel » wo 12 jul 2023 18:00

[re.gif]
Vandaag nagevraagd in de Vodafone-winkel en dit is alleen te gebruiken in Nederland.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

PatrickdD
Berichten: 43
Lid geworden op: za 12 mar 2022 09:17

Re: Welke internet oplossing voor in de Caravan

Bericht door PatrickdD » do 13 jul 2023 15:11

Ben nieuwsgierig of mensen in het buitenland momenteel problemen ervaren?
2007 Ford S-max 2.5T - 2022 Burstner Premio Life 490 TK

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”