Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif
Ik lees toch echt iets anders, en als het anders bedoeld is, dan moet ook anders worden verwoord. Juist deze regels geven problemen door het verkeerd interpreteren of verkeerd verwoorden. Maar in de meeste gevallen is het een onjuiste interpretatie.
Daarnaast is bij een losse weging is 40 kg “overgewicht” geen enkel probleem. De technisch toelaatbare massa is nog steeds 1300 kg ondanks het terugkeuren. Dat is nog minder dan 5%. Daar wordt niet eens voor bekeurd en valt binnen de marge/tolerantie.
Als het gaat om het maximum trekgewicht niet te overschrijden dan hoort het gewicht van de kogel bij het autogewicht.
Ik lees toch echt iets anders, en als het anders bedoeld is, dan moet ook anders worden verwoord. Juist deze regels geven problemen door het verkeerd interpreteren of verkeerd verwoorden. Maar in de meeste gevallen is het een onjuiste interpretatie.
Daarnaast is bij een losse weging is 40 kg “overgewicht” geen enkel probleem. De technisch toelaatbare massa is nog steeds 1300 kg ondanks het terugkeuren. Dat is nog minder dan 5%. Daar wordt niet eens voor bekeurd en valt binnen de marge/tolerantie.
Als het gaat om het maximum trekgewicht niet te overschrijden dan hoort het gewicht van de kogel bij het autogewicht.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif
Je hebt gelijk, valt ruim binnen de marge.
Ik moet ook nog een beetje wennen aan het afwegen van wat er wel of niet mee kan en zo ja, waar dan?
We zijn tot nu toe gewend met een C1 camper te reizen, die had een laadvermogen van 1600kg!
Dan kijk je dus nergens naar....
Het doorlezen van de diverse draadjes hier op het forum maken me weer wat wijzer, met dank aan een ieders inzet [kerstduim.gif]
Je hebt gelijk, valt ruim binnen de marge.
Ik moet ook nog een beetje wennen aan het afwegen van wat er wel of niet mee kan en zo ja, waar dan?
We zijn tot nu toe gewend met een C1 camper te reizen, die had een laadvermogen van 1600kg!
Dan kijk je dus nergens naar....
Het doorlezen van de diverse draadjes hier op het forum maken me weer wat wijzer, met dank aan een ieders inzet [kerstduim.gif]
Mercedes Sprinter 318 met aan de haak een Hobby 720WLC
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Als ik het hier zo lees moet ik met niet veen inzitten.
Als de gewichten op papier klopt dan zit ik safe bij een eventuele controle
Als de gewichten op papier klopt dan zit ik safe bij een eventuele controle
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Dat is een verkeerde gedachte.. dat er bij controle veel te gemakkelijk gedaan word wil niet zeggen dat je je caravan overbelaad met de gedachte krijg toch geen prent..
Als je zo denkt ben je verkeerd bezig.
* althans zo intrepeteer ik je verhaal.
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif
Exact...
Ik heb zo'n grote politie controle meegemaakt als uitgenodigde.
Dan zie je het heel anders in eens..
Blijf safe... da's het allerbeste.
Exact...
Ik heb zo'n grote politie controle meegemaakt als uitgenodigde.
Dan zie je het heel anders in eens..
Blijf safe... da's het allerbeste.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Voor alle duidelijkheid, ik ben niet van plan om overbeladen te vertrekken.
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif
Gelukkig niet zeg...
Maar dat begreep ik wel, je bent er te secuur mee bezig.
Gelukkig niet zeg...
Maar dat begreep ik wel, je bent er te secuur mee bezig.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Lang geleden maar met die Chinese ziekte lag alles zo een beetje stil.
Nu heb ik een kogeldrukmeter gekocht en gaan meten.
Onbeladen 20kg als je er zo mee rijdt wipt hij enorm
Met gasfles en voortent onder de voor bank 60kg in de zomer ben ik niet van plan om de zware voortent mee te nemen maar enkel de luifel die 2keer niets weegt gasfles is ook niet echt nodig. Vooraan in de caravan kan je niet zoveel kwijt. Het Frans bed zit vanachter. Daar kan wel veel onder maar niet goed voor het gewicht.
Nu achterop de caravan staat nog een fietsrek voor 3 fietsen, als ik daar de fietsen zou opzetten zonder voortent en gasfles zou ik een negatieve kogeldruk krijgen. Nu begrijp ik niet wie er een fietsrek opzet met zo'n lage kogeldruk. Dus heb ik nu van voor één gemonteerd om 2 elektrische fietsen op te plaatsen ( zonder batterijen die gaan in de auto mee)
Mijn gedacht is dat ze die caravan hebben weg gedaan omdat hij niet goed reed omwille van een slechte belading.
Met de fietsen erop en 1 gasfles moet ik nog wegen maar denk dat het wel goed komt.
Is het normaal dat een caravan leeg zo weinig kogeldruk heeft? Een bed van voor waar ze veel onder kan zou wel beter geweest zijn maar het is nu zo
Nu heb ik een kogeldrukmeter gekocht en gaan meten.
Onbeladen 20kg als je er zo mee rijdt wipt hij enorm
Met gasfles en voortent onder de voor bank 60kg in de zomer ben ik niet van plan om de zware voortent mee te nemen maar enkel de luifel die 2keer niets weegt gasfles is ook niet echt nodig. Vooraan in de caravan kan je niet zoveel kwijt. Het Frans bed zit vanachter. Daar kan wel veel onder maar niet goed voor het gewicht.
Nu achterop de caravan staat nog een fietsrek voor 3 fietsen, als ik daar de fietsen zou opzetten zonder voortent en gasfles zou ik een negatieve kogeldruk krijgen. Nu begrijp ik niet wie er een fietsrek opzet met zo'n lage kogeldruk. Dus heb ik nu van voor één gemonteerd om 2 elektrische fietsen op te plaatsen ( zonder batterijen die gaan in de auto mee)
Mijn gedacht is dat ze die caravan hebben weg gedaan omdat hij niet goed reed omwille van een slechte belading.
Met de fietsen erop en 1 gasfles moet ik nog wegen maar denk dat het wel goed komt.
Is het normaal dat een caravan leeg zo weinig kogeldruk heeft? Een bed van voor waar ze veel onder kan zou wel beter geweest zijn maar het is nu zo
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Is er een mogelijkheid om de fietsen voor op de dissel te plaatsen.
Komt beter uit met het gewicht.
Fietsenrek achter verwijderen, nog beter voor het gewicht.
Komt beter uit met het gewicht.
Fietsenrek achter verwijderen, nog beter voor het gewicht.
Ik hoef niet in het geld te zwemmen maar pootje baden zou leuk zijn.
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Ik heb nu van voor een fietsrek geplaatst voor 2 fietsen.
Die van achter ga ik niet gebruiken, ik kan deze laten hangen of verwijderen. Ben er nog niet uit.
Het fietsrek weegt niets het is van aluminium en hangt niet in de weg, op de camping kan het nog gebruikt worden als droogrek
Die van achter ga ik niet gebruiken, ik kan deze laten hangen of verwijderen. Ben er nog niet uit.
Het fietsrek weegt niets het is van aluminium en hangt niet in de weg, op de camping kan het nog gebruikt worden als droogrek
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Het achterste fietsrek heb ik ervan gedaan.
Was gewoon 2 boutjes vanonder lossen en de bovenkant haakt over een beugel. Op 2 min hangt hij er weer aan als het nodig zou zijn
Was gewoon 2 boutjes vanonder lossen en de bovenkant haakt over een beugel. Op 2 min hangt hij er weer aan als het nodig zou zijn
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Vrees het wel: onze Knaus heeft leeg een kogeldruk van 32kg en hoewel ik de Sprite niet gemeten heb leeg, vermoed ik dat die nog lager is gebaseerd op het weg gedrag. Wij moeten alles wat we meenemen voorin leggen (waar onder onze bedden ook veel ruimte is) om de kogeldruk rond de 75 - 80 kg te krijgen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif Ik ben uitermate blij dat onze Knaus Südwind 500 EU juist ook zo weinig kogeldruk heeft of te wel ik noem het maar in " balans" ligt . Kun je heerlijk tussen as en kogel met gewicht experimenteren. Volume zaken die niets wegen of ander zaken via het extra achterluik of bankklep achter in, onder de rondzit.
Fietsen ( lichtgewicht) gingen in het verleden op de auto. De huidige e-Bikes zonder accu en tassen op de dissel. Kogel druk tussen de 80/85 kg.
Dus wees blij mocht er nog bij ooit fietsen meenemen sprake zijn dan heb je geen problemen.
En mocht je bij voortschrijdend inzicht toch een reserve wiel willen meenemen zou dat nog in de disselbak meekunnen. ( ik zie dat liever voor de wegligging onder de caravan dichtbij de as verdwijnen)
En om toch een beetje on topic te blijven voor iedereen die hiermee " worsteld"
Ga gewoon je E achter B halen. Heb je toch jaren plezier van en dien je je in minder bochten te wringen. Onze dochters hebben wij dit gelijk bij hun rijbewijs erna laten halen. En een plezier dat ze ervan hebben met het rijden van de caravans.
Zelfs mijn echtgenote heeft het lang geleden omdat ze laat was begonnen met het rijbewijs op haar 49 e nog E achter B gehaald. En wat we daar voor plezier op onze leeftijd nog steeds aan hebben.
Ze rijdt nog steeds, maar ja wel dan met een automaat.
Fietsen ( lichtgewicht) gingen in het verleden op de auto. De huidige e-Bikes zonder accu en tassen op de dissel. Kogel druk tussen de 80/85 kg.
Dus wees blij mocht er nog bij ooit fietsen meenemen sprake zijn dan heb je geen problemen.
En mocht je bij voortschrijdend inzicht toch een reserve wiel willen meenemen zou dat nog in de disselbak meekunnen. ( ik zie dat liever voor de wegligging onder de caravan dichtbij de as verdwijnen)
En om toch een beetje on topic te blijven voor iedereen die hiermee " worsteld"
Ga gewoon je E achter B halen. Heb je toch jaren plezier van en dien je je in minder bochten te wringen. Onze dochters hebben wij dit gelijk bij hun rijbewijs erna laten halen. En een plezier dat ze ervan hebben met het rijden van de caravans.
Zelfs mijn echtgenote heeft het lang geleden omdat ze laat was begonnen met het rijbewijs op haar 49 e nog E achter B gehaald. En wat we daar voor plezier op onze leeftijd nog steeds aan hebben.
Ze rijdt nog steeds, maar ja wel dan met een automaat.
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Hoe verder het gewicht van de kogel staat( dus naar de as toe) hoe minder de invloed van dat gewicht op de kogeldruk werkt.Hendrik S schreef: ↑do 25 jun 2020 16:18
Nu achterop de caravan staat nog een fietsrek voor 3 fietsen, als ik daar de fietsen zou opzetten zonder voortent en gasfles zou ik een negatieve kogeldruk krijgen. Nu begrijp ik niet wie er een fietsrek opzet met zo'n lage kogeldruk. Dus heb ik nu van voor één gemonteerd om 2 elektrische fietsen op te plaatsen ( zonder batterijen die gaan in de auto mee)
Anderzijds werkt gewicht van een fietsendrager achter de as altijd maximaal op een negatieve kogeldruk.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif RE.gif
Is ook waar: wij hebben geen fietsen en geen reservewiel, wat zorgt voor een lagere kogeldruk. Dus dat we dan meer moeten laden aan de voorkant is wel logisch. Meesten hebben fietsen en zeker een reservewiel.
Is ook waar: wij hebben geen fietsen en geen reservewiel, wat zorgt voor een lagere kogeldruk. Dus dat we dan meer moeten laden aan de voorkant is wel logisch. Meesten hebben fietsen en zeker een reservewiel.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif
Nu ik dat zo lees, ik vergeet altijd dat wij een reservewiel hebben haha. Hangt achter de as, dus niet ver naar achteren maar wel aan de achterkant.
Nu ik dat zo lees, ik vergeet altijd dat wij een reservewiel hebben haha. Hangt achter de as, dus niet ver naar achteren maar wel aan de achterkant.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif
Lekker thuis laten, scheelt weer
Tyreslime + compressortje, zoals een Makita DMP180Z en hopen dat je nooit een band krijgt die niet repareerbaar is.
Lekker thuis laten, scheelt weer
Tyreslime + compressortje, zoals een Makita DMP180Z en hopen dat je nooit een band krijgt die niet repareerbaar is.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif
Mij niet gezien, ik ben graag self supporting.
Heb ook altijd bij al m’n auto een volwaardig reservewiel of een thuiskomer meebesteld.
Moet er niet aan denken om bijvoorbeeld onderweg naar wintersport op vrijdagnacht een klapband te krijgen.
Mij niet gezien, ik ben graag self supporting.
Heb ook altijd bij al m’n auto een volwaardig reservewiel of een thuiskomer meebesteld.
Moet er niet aan denken om bijvoorbeeld onderweg naar wintersport op vrijdagnacht een klapband te krijgen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Als je een flinke inrijding krijgt heb je niks aan je Tireslime,en zul je alsnog een bandendienst moeten bellen.
Weet je wat dat kost? zo een banden dient naar de vluchtstrook of parking laten komen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Tsja, ik heb een 2 tons mini garagekrik bij mij ( bij aflevering door Knaus meegeleverd) en nog een schaarkrik voor het geval dat. Oh, ook nog een 12 volts minicompressor voor flink wat atmosfeer.
Met zo'n 4 kapotte banden in al die jaren en een flinke schade bij een klapband ga je er wel anders over denken. De ravage die zo' n klapband aan flarden aan je caravan, wielkast c.q aan je mover motor, velg kan veroorzaken wil echt niet hebben. En dat los je vaak echt niet op met Tyerslime .
En inderdaad het gebeurt meestal op de ongelukkigste momenten of plaatsen.
Met zo'n 4 kapotte banden in al die jaren en een flinke schade bij een klapband ga je er wel anders over denken. De ravage die zo' n klapband aan flarden aan je caravan, wielkast c.q aan je mover motor, velg kan veroorzaken wil echt niet hebben. En dat los je vaak echt niet op met Tyerslime .
En inderdaad het gebeurt meestal op de ongelukkigste momenten of plaatsen.
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Het leven zit vol risico's, maar ik heb dit expliciet gevraaagd aan de caravan verzekering en zij zien een klapband als een ongeval en helpen en betalen dan de hulp kosten. De band zelf moet je uiteraard wel zelf betalen.eurotrotter schreef: ↑di 30 jun 2020 15:43Als je een flinke inrijding krijgt heb je niks aan je Tireslime,en zul je alsnog een bandendienst moeten bellen.
Weet je wat dat kost? zo een banden dient naar de vluchtstrook of parking laten komen.
Mijn tegenvraag: hoe lang rij je al met een caravan en hoe vaak heb je een niet reprareerbare band gehad?
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
Wij zijn nu aan ons 9e seizoen begonnen en hebben 1 x een klapband gehad.
Waarschijnlijk door een gescheurd ventiel.
Ik rijd al 32 jaar auto's en heb slechts 1 x de reserveband nodig gehad (thuiskomertje).
1 x een langzaam leeglopende band gehad, bleek een schroef in te zitten.
Al met al dus besloten om nu geen reservewiel te bestellen in de auto, ANWB lid binnen en buitenland, dus het zal allemaal wel opgeloste worden als het nodig is.
Er is wel een sealant aanwezig + compressor.
Voor de caravan is wel een reservewiel aanwezig.
Waarschijnlijk door een gescheurd ventiel.
Ik rijd al 32 jaar auto's en heb slechts 1 x de reserveband nodig gehad (thuiskomertje).
1 x een langzaam leeglopende band gehad, bleek een schroef in te zitten.
Al met al dus besloten om nu geen reservewiel te bestellen in de auto, ANWB lid binnen en buitenland, dus het zal allemaal wel opgeloste worden als het nodig is.
Er is wel een sealant aanwezig + compressor.
Voor de caravan is wel een reservewiel aanwezig.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif
Bovenstaande verhaal voor de auto vindt iedereen logisch, maar voor een caravan (zeker gezien de TS van dit topic een probleem met gewicht heeft) is ineens een onaanvaardbaar risico.
In 5 jaar caravan rijden => 0 kapotte banden
In 10 jaar motor rijden => 1 kapotte band, was niet met sealant op te lossen geweest, maar op de motor heb ik geen reserveband en geen sealant bij me. Gelukkig was dit 200 meter van huis, ook hier kan ik allerhande rampscenario's verzinnen en toch ligt er geen motorrijder wakker van.
24 jaar auto rijden => 4 kapotte banden, was alle 4 de keren met sealant op te lossen geweest
Oftewel: ik durf het prima aan en zou het oprecht adviseren als je zoals TS op jacht bent naar een lager gewicht.
Mijn sealant + comprossor (excl accu, die tel ik al bij het boor) wegen samen nog geen 2,5 kg. Een simpele garage krik weegt 9kg, een stalen velg met band weegt 20 tot 30 kg.
Lijkt me de makkelijkste manier om laten we zeggen 30kg gewicht te besparen (=23.5kg velg + 9kg krik - 2.5kg van mij oplossing).
ANWB of in mijn geval Ohra verzekering dekt deze gebeurtenissen en zo niet had ik het nog steeds gedaan.
Bovenstaande verhaal voor de auto vindt iedereen logisch, maar voor een caravan (zeker gezien de TS van dit topic een probleem met gewicht heeft) is ineens een onaanvaardbaar risico.
In 5 jaar caravan rijden => 0 kapotte banden
In 10 jaar motor rijden => 1 kapotte band, was niet met sealant op te lossen geweest, maar op de motor heb ik geen reserveband en geen sealant bij me. Gelukkig was dit 200 meter van huis, ook hier kan ik allerhande rampscenario's verzinnen en toch ligt er geen motorrijder wakker van.
24 jaar auto rijden => 4 kapotte banden, was alle 4 de keren met sealant op te lossen geweest
Oftewel: ik durf het prima aan en zou het oprecht adviseren als je zoals TS op jacht bent naar een lager gewicht.
Mijn sealant + comprossor (excl accu, die tel ik al bij het boor) wegen samen nog geen 2,5 kg. Een simpele garage krik weegt 9kg, een stalen velg met band weegt 20 tot 30 kg.
Lijkt me de makkelijkste manier om laten we zeggen 30kg gewicht te besparen (=23.5kg velg + 9kg krik - 2.5kg van mij oplossing).
ANWB of in mijn geval Ohra verzekering dekt deze gebeurtenissen en zo niet had ik het nog steeds gedaan.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlage
RE.gif
Als je echt op de gewichten moet gaan letten is het inderdaad een keuze die je kan overwegen.
Zelf heb ik vrij geregeld lekke banden gehad, met de Octavia’s toch wel geregeld, met de Qashqai 2 x in 4 jaar, zelfs met de Range Rover ondanks de AT banden al eens lek gereden.
Ik reed altijd wel door het onherbergzame Rotterdamse havengebied dus had wat extra kans op lekrijden.
Zin in geknoei met die bandenblubber heb ik niet dus hup, ander wiel eronder en lekke band naar de bandenboer.
Heb trouwens begrepen dat na toepassen van die bandenblubber de band niet meer gerepareerd kan worden?
Als je echt op de gewichten moet gaan letten is het inderdaad een keuze die je kan overwegen.
Zelf heb ik vrij geregeld lekke banden gehad, met de Octavia’s toch wel geregeld, met de Qashqai 2 x in 4 jaar, zelfs met de Range Rover ondanks de AT banden al eens lek gereden.
Ik reed altijd wel door het onherbergzame Rotterdamse havengebied dus had wat extra kans op lekrijden.
Zin in geknoei met die bandenblubber heb ik niet dus hup, ander wiel eronder en lekke band naar de bandenboer.
Heb trouwens begrepen dat na toepassen van die bandenblubber de band niet meer gerepareerd kan worden?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Nieuwe caravan in gewicht verlagen
RE.gif
Reparatie is wel mogelijk. Tire Slime wordt niet hard en is weer weg te spoelen. Echt blij zal de bandenboer er niet van worden.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Reparatie is wel mogelijk. Tire Slime wordt niet hard en is weer weg te spoelen. Echt blij zal de bandenboer er niet van worden.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60