SEAT Tarraco
Re: SEAT Tarraco
RE.gif
Ik had eigenlijk hoop dat er wat duidelijker zou staan hoe het werkt en wanneer de achtwrwiel en erbij zouden komen maar zo precies wordt dat niet omschreven.
Het zou een Haldex koppeling moeten zijn?
Ik had eigenlijk hoop dat er wat duidelijker zou staan hoe het werkt en wanneer de achtwrwiel en erbij zouden komen maar zo precies wordt dat niet omschreven.
Het zou een Haldex koppeling moeten zijn?
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: SEAT Tarraco
De Emuk spiegels zijn ook besteld!
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: SEAT Tarraco
Mooie kleur. Ik heb de Kodiaq Sportline in Crystal Black besteld. Hoop vandaag te horen of die al ingepland is voor productie. Ik vond de Kodiaq mooier dan de Tarraco met name in Sportline uitvoering. Zo zie je maar smaken verschillen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
Re: SEAT Tarraco
Ik heb best even getwijfeld tussen de Kodiak en de Tarraco.
1 van de Kodiak rijden er al tig rond.
2 ik heb iets tegen vierkante wielkasten.
Ronde wielen in vierkante wielkasten vind ik minder, aangezien wielen rond MOETEN zijn, moet de wielkast dat dan ook maar zijn.
Het is wel zo dat de Kodiak wat aparter is, met name de zijkant van de Tarraco lijkt wel erg veel op het origineel (VW Tiguan Allspace).
ALS het de Kodiak was geworden, dan in rood!
1 van de Kodiak rijden er al tig rond.
2 ik heb iets tegen vierkante wielkasten.
Ronde wielen in vierkante wielkasten vind ik minder, aangezien wielen rond MOETEN zijn, moet de wielkast dat dan ook maar zijn.
Het is wel zo dat de Kodiak wat aparter is, met name de zijkant van de Tarraco lijkt wel erg veel op het origineel (VW Tiguan Allspace).
ALS het de Kodiak was geworden, dan in rood!
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
-
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: SEAT Tarraco
Arno, had je nog een proefrit gemaakt met 2200kg erachter?
Eric
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: SEAT Tarraco
achter komt er steeds meer bij naarmate voor grip verliest, dit werkt ook links en rechts, dus alle 4 wielen worden elektronisch geregeld, stel linksvoor gaat doorslippen, dan wordt dat wiel een beetje afgeremd, daardoor gaat er meer kracht naar rechts, slipt die ook door dan meer kracht naar achteren, dit werkt allemaal elektronisch en met een Haldex in het midden voor de verdeling voor en achter. Quattro gebruikt doorgaans een torsen, maar je kunt er nooit 100% vanuit gaan dat elke model hetzelfde werkt over de verschillende modeljaren.
Hier een leuk filmpje voor een beetje meer helderheid: https://www.youtube.com/watch?v=ZSkwYwgd3ZI
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: SEAT Tarraco
Duidelijk filmpje!
Thanx.
Ik heb de "drive select" knop altijd op individual staan, dan kun je nog wat dingen zelf instellen als: stuurbekrachtiging, klimaat beheersing, mate van acceleratie in ACC modus en nog wat, weet ik ff niet uit het hoofd.
Dan zou dus die 4drive (4motion in VW taal) gewoon ALTIJD moeten werken, in welke stand die knop ook staat.
Dat kan ik dus niet duidelijk vinden in het boekje, ik ga uit van ja...
De modus "off-road" en "snow" veranderen dan alleen de mate van elektronische stabiliteit controle en differentieel en zo, niet de 4drive.
Thanx.
Ik heb de "drive select" knop altijd op individual staan, dan kun je nog wat dingen zelf instellen als: stuurbekrachtiging, klimaat beheersing, mate van acceleratie in ACC modus en nog wat, weet ik ff niet uit het hoofd.
Dan zou dus die 4drive (4motion in VW taal) gewoon ALTIJD moeten werken, in welke stand die knop ook staat.
Dat kan ik dus niet duidelijk vinden in het boekje, ik ga uit van ja...
De modus "off-road" en "snow" veranderen dan alleen de mate van elektronische stabiliteit controle en differentieel en zo, niet de 4drive.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: SEAT Tarraco
RE.gif
idd het systeem werkt altijd, ook als je dus hel snel van een rotonde afrijdt en je rechter voorwiel wil gaan doorslippen, dat gebeurd gewoon niet meer, het moment dat hij grip verliest wordt het verdeeld over de andere 3 wielen, bij alleen FWD zou dan je sliplampje gaan knipperen, nu dus niet, of wellicht 1 flitsje als er net nog niet ingegrepen is door het systeem.
idd het systeem werkt altijd, ook als je dus hel snel van een rotonde afrijdt en je rechter voorwiel wil gaan doorslippen, dat gebeurd gewoon niet meer, het moment dat hij grip verliest wordt het verdeeld over de andere 3 wielen, bij alleen FWD zou dan je sliplampje gaan knipperen, nu dus niet, of wellicht 1 flitsje als er net nog niet ingegrepen is door het systeem.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: SEAT Tarraco
@Arno, dit filmpje geeft je een norg mooier beeld bij de praktijk, de vergelijking tussen 4M en Quattro met de wielen op rollers geplaatst in verschillende settings
https://www.youtube.com/watch?v=9RpIBy4UgHw
https://www.youtube.com/watch?v=9RpIBy4UgHw
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: SEAT Tarraco
In mijn vorige passat had ik ook 4 motion. Reed heerlijk met de caravan. Door druk op de trekhaak kwam er direct meer aandrijving op de achterwielen.
Ik vond er 1 nadeel aan en dat was dat bij lastwisselingen je de as naar achter hoorde. Misschien was dat bij mij alleen en komt het niet bij anderen voor. Ik heb nog proef gereden in een kodiaq 4x4 en die had het ook.
Nu dus maar een simpele Kodiaq sportline zonder 4x4 ;-)
Ik vond er 1 nadeel aan en dat was dat bij lastwisselingen je de as naar achter hoorde. Misschien was dat bij mij alleen en komt het niet bij anderen voor. Ik heb nog proef gereden in een kodiaq 4x4 en die had het ook.
Nu dus maar een simpele Kodiaq sportline zonder 4x4 ;-)
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: SEAT Tarraco
RE.gif
Dus als je de caravan aanpikt merkt de auto dat door de kogeldruk op de trekhaak en komt er al gelijk aandrijving naar de achterwielen ook al is er nog geen gripverlies van de voorwielen?
Dus als je de caravan aanpikt merkt de auto dat door de kogeldruk op de trekhaak en komt er al gelijk aandrijving naar de achterwielen ook al is er nog geen gripverlies van de voorwielen?
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: SEAT Tarraco
Gewoon een 'echte' 4x4 nemen ipv een AWD ;) geen gedoe met aandrijving die verschuift. ook geen lawaai
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
Re: SEAT Tarraco
RE.gif
Ja want een 2007 Landcruiser is zo stil en comfortabel.....
Wel een goede trekker, zeker.
Ja want een 2007 Landcruiser is zo stil en comfortabel.....
Wel een goede trekker, zeker.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: SEAT Tarraco
In Nederland schrijft de wet nog steeds voor dat men zo veel mogelijk van de rechterrijstrook gebruik moet maken,dus na een voertuig te hebben ingehaald terug gaan naar de rechter rijstrook.
Geen aso gedrag,maar gewoon de regels in acht nemen,
In Duitsland hebben de meesten angst voor de rechter rijbaan,als daar 500 meter ruimte zit tussen twee langzamere vrachtwagens blijven de meesten toch ,met minimale tussenafstand,op de linkerrijbaan.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: SEAT Tarraco
Haha Ja hoor ;) niks mis mee.. Leren bekleding, airco, en zoveel lawaai maakt hij niet op de snelweg.. was wel een auto van 70k he ;) daar hadden ze in 2007 ook al wel wat luxe op zitten
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
Re: SEAT Tarraco
RE.gif
Je kunt er leer en airco en stoelverwarming en weet ik nog meer in hangen, comfortabel vond ik 'm nog steeds niet.
Ik kreeg eens zo'n ding (Landcruiser) mee toen ik met een veewagen wat pony' s moest ophalen ergens.
Op zeker dat de Tarraco veel comfortabeler is!
Zelfs met 20" eronder, om over het geluid nog maar te zwijgen.
Maar de Tarraco had wel problemen gehad met die veewagen en 6 pony's, de Landcruiser niet!
Je kunt er leer en airco en stoelverwarming en weet ik nog meer in hangen, comfortabel vond ik 'm nog steeds niet.
Ik kreeg eens zo'n ding (Landcruiser) mee toen ik met een veewagen wat pony' s moest ophalen ergens.
Op zeker dat de Tarraco veel comfortabeler is!
Zelfs met 20" eronder, om over het geluid nog maar te zwijgen.
Maar de Tarraco had wel problemen gehad met die veewagen en 6 pony's, de Landcruiser niet!
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: SEAT Tarraco
Volgens mij weet jij dat ik in Duitsland werk, daar is het probleem juist NIET ook links hangen is daar veel minder dan hier, met ertussen schieten bedoel ik dan ook niet op de rechter rijbaan (daar rij ik nooit achter iemand, behalve met file, aangezien ik doorgaans sneller rij dan het verkeer rechts..), maar als ik links rij en een acceptabele afstand hou van mijn voorganger, halve snelheid in meters in verplicht in Duitsland, ander direct je rijbewijs kwijt.eurotrotter schreef: ↑vr 5 jun 2020 17:05In Nederland schrijft de wet nog steeds voor dat men zo veel mogelijk van de rechterrijstrook gebruik moet maken,dus na een voertuig te hebben ingehaald terug gaan naar de rechter rijstrook.
Geen aso gedrag,maar gewoon de regels in acht nemen,
In Duitsland hebben de meesten angst voor de rechter rijbaan,als daar 500 meter ruimte zit tussen twee langzamere vrachtwagens blijven de meesten toch ,met minimale tussenafstand,op de linkerrijbaan.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: SEAT Tarraco
Hier een filmpje van een andere 4wd specialist, op 1, 2 en 3 rollen.
Als toetje op 3 rollen met een caravan van 1150 kg erachter.
Ook het vorige model RAV4 hybrid komt nog even voorbij.
De subaru is de nieuwe forester e-boxer.
Is een permanent 4wd.
https://youtu.be/aEhWbaA4F2o
Eric
Als toetje op 3 rollen met een caravan van 1150 kg erachter.
Ook het vorige model RAV4 hybrid komt nog even voorbij.
De subaru is de nieuwe forester e-boxer.
Is een permanent 4wd.
https://youtu.be/aEhWbaA4F2o
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: SEAT Tarraco
Volgens mij wel ja. Dat is mij destijds verteld. Of het nu kogeldruk is, de stekker in de doos, of meer gewicht in achterbak geen idee, maar de aandrijving werd meer verdeeld waardoor je standaard meer achterwiel aandrijving kreeg. Ik heb nog nooit zo'n stabiele combi gereden als met de 4 motion passat en hij moest toch 1800 kg meenemen.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: SEAT Tarraco
RE.gif
om eerlijk te zijn lijkt me dat sterk, zelf ook 180K km gereden met een nieuwe Passat uit 2016, nooit iets van kunnen merken, maar ook nooit iets over kunnen lezen, VIP is ook 4Motion specialist, wellicht kan hij er meer over zeggen.
om eerlijk te zijn lijkt me dat sterk, zelf ook 180K km gereden met een nieuwe Passat uit 2016, nooit iets van kunnen merken, maar ook nooit iets over kunnen lezen, VIP is ook 4Motion specialist, wellicht kan hij er meer over zeggen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: SEAT Tarraco
Nog niet, die bewuste caravan staat nog op een camping, en als hij thuis komt ben ik net weg.erichendri schreef: ↑do 4 jun 2020 15:22Arno, had je nog een proefrit gemaakt met 2200kg erachter?
Eric
Is nu ook niet echt noodzaak meer voor omdat we een caravan hebben gekocht die "maar" 2000 kg weegt.
Dat durf ik er sowieso wel achter te hangen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: SEAT Tarraco
Los van de algemeen bekende werking van 4-motion, heb ik nog nooit gehoord dat als er een aanhangwagen/caravan achterhangt het systeem anders werkt.
Dat de Passat een uitstekende stabiele combinatie was (2.200 kilo of meer erachter) heb ik hier veelvuldig gemeld, maar ik heb nooit iets gemerkt van wat Henrdik38 schreef.
Porsche + Tabbert
-
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: SEAT Tarraco
Klopt, je merkt er ook niks van als je normaal rijdt bij een 4-motion etc…. .
Je merkt ook niks van de permanente 4wd als je normaal rijdt.
Tot………
En als je moet remmen heb je ook dezelfde problemen als een 2wd.
Eric
Je merkt ook niks van de permanente 4wd als je normaal rijdt.
Tot………
En als je moet remmen heb je ook dezelfde problemen als een 2wd.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: SEAT Tarraco
RE.gif
Dat de 4-Motion ingrijpt heb ik regelatig meegemaakt, maar nooit specifiek dat er een ander configuratie is als er een stekker van de caravan/aanhangwagen werd ingestoken.
Dat de 4-Motion ingrijpt heb ik regelatig meegemaakt, maar nooit specifiek dat er een ander configuratie is als er een stekker van de caravan/aanhangwagen werd ingestoken.
Porsche + Tabbert