Kopen...huren...of niks

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
willianv
Berichten: 1098
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door willianv » zo 29 dec 2019 21:41

@PD; ik heb deze berekening ook eens gemaakt.... Ben er toen ook maar snel mee gestopt. Had niet eens de verzekering en stallingskosten erbij gerekend, laat staan afschrijving en extra brandstofkosten. Conclusie was al heel snel dat iets huren op de camping of met het vliegtuig op vakantie gaan waarschijnlijk financieel interessanter zou zijn....

De laatste tijd komt wel steeds vaker de ingeving om ook Amerika en Canada eens te gaan bezoeken... en dat gaat lastig worden met caravan.

Dit zou voor ons de reden zijn om de caravan te verkopen, het is overal zo mooi maar helaas kan je niet overal met (eigen) caravan geraken.
En de caravan behouden voor alleen de meivakantie gaat dan wel erg prijzig worden...
Laatst gewijzigd door willianv op zo 29 dec 2019 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23464
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door PD » zo 29 dec 2019 21:43

RE.gif
Daar zeg je wat...……. ik ben de caravanverzekering van € 93,25 per maand nog vergeten :oops: zal ik nog ff aanpassen in de vorige post aflower.gif
Daar wordt het niet beter van.

Wij denken er ook steeds vaker aan om het spulletje te verkopen en andere bestemmingen te gaan bezoeken, maar dan ben je al snel beperkt tot 3 a 4 reisjes per jaar.
Laatst gewijzigd door PD op zo 29 dec 2019 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Joppnl
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 aug 2016 18:24
Locatie: Kuuk aan de Maas

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Joppnl » zo 29 dec 2019 21:57

Beste mensen,

nogmaals, bedankt voor alle antwoorden en inzichten.

Even een kleine update.

Persoonlijk: sja...nog steeds natuurlijk erg jammer dat de caravan verloren is gegaan maar goed...daar is niks meer aan te doen.

Een andere hobby van me is fietsen. Dus (naast dat ik per week tussen de 100 en 250 km fiets) ging de fiets altijd mee op vakantie, achterop de caravan, om ter plekke onderweg de omgeving te bekijken en om ook een paar honderd km's te rijden.

Wat ook altijd al in m'n achterhoofd zat is om vakantie en fietsen echt te combineren dus het (voorlopige) idee is om eens een keer alleen met fiets en bepakking er op uit te trekken, bv via een mooie route naar Zuid-Frankrijk, daar zijn wat 'standaard' routes voor die o.a. langs / over verlaten spoor tracks gaan (zie Vennbahn en de Groene Route naar de Middellandse zee).

Geen idee of dat gaat bevallen, het fietsen lijkt me super maar het gekl**i in zo'n klein tentje...ooit (en ik denk velen die nu caravannen) zo begonnen,toen grotere tent, nog grotere tent, vouwwagen overgeslagen en door naar caravan) dus of ik dat nu echt leuk ga vinden...ik zal t zien. Aan de andere kant: het gaat om de balans en een (air-)B&B is natuurlijk onderweg ook zo geboekt.

En anders...een caravan kan natuurlijk altijd, eerst dit zien hoe het bevalt.


Ander puntje is: het kenteken van de caravan staat uiteraard op mijn naam geregistreerd.

Via de site van de RDW kan je bij o.a. brand de registratie van de caravan ongedaan maken.....mits.....

Mits je een bewijs in de vorm van bv een sloopverklaring (officieel demontagebedrijf) of een politierapport hebt.

Beiden heb ik niet : sloop is niet van toepassing en de politie (ik ben er geweest) zegt: Geen zaak voor ons aangezien er geen dader of opzet (voorlopig) is.

Heb de RDW gebeld en die zeggen (standaard antwoord) dat ik zo'n rapport moet hebben en dat ze het verder ook niet weten.

Afgelopen week een verklaring van de stallingseigenaar gehad die (op kenteken en stallings-contractnummer) verklaart dat de caravan verloren is gegaan maar (uiteraard feestdagen) nog geen reactie van de RDW gehad.

Nog een dag of 2 en dan zit 2019 er weer op, ik wens een ieder hier een voorspoedig en reislustig 2020 toegewenst!
Als de thuiskomst het hoogtepunt van de vakantie is dan is er iets fout gegaan.....

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Conradi » zo 29 dec 2019 22:18

RE.gif
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die hebben mij wel'es geholpen met zo'n ambtelijke kastje-naar-de-muur situatie. Één briefje doet dan wonderen :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

erichendri
Berichten: 2182
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door erichendri » zo 29 dec 2019 22:27

Je hebt ook caravannetjes voor achter de fiets.

Overigens, wij huren ook, vaak voor 3 weken in de zomer.
In voorjaar, najaar en winter zitten wij in een appartement.
Hadden wij een caravan in bezit gehad ga je niet zo snel meer naar een huisje.
Alhoewel een landal park gezelliger is dan een hotel of appartement
bij particulieren, campig is wat gezelligheid de top.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19813
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Daphne » zo 29 dec 2019 22:48

PremiumDiscovery schreef:
zo 29 dec 2019 21:43
Wij denken er ook steeds vaker aan om het spulletje te verkopen en andere bestemmingen te gaan bezoeken, maar dan ben je al snel beperkt tot 3 a 4 reisjes per jaar.
Daar denken wij ook aan. Zeker ook omdat onze dochter heel ver weg is gaan wonen en we zonder kinderen en huisdieren alle vrijheid hebben om naar verre bestemmingen af te reizen.
Maar, net 3 dagen hotel achter de rug en we weten weer dat dit niks voor ons is. De caravan blijft voorlopig. [kersthaphop.gif]
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38648
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Micky » zo 29 dec 2019 22:56

PremiumDiscovery schreef:
zo 29 dec 2019 21:21
RE.gif
Klopt, maar ik vond het toch best confronterend wat het kost zonder dat de caravan nog maar 1 nacht op een camping heeft gestaan en we ook nog beide afschrijvingen negeren knipoog.gif Ik ben dan ook maar niet verder gegaan met de berekeningen awhoea.gif

Ik schat in dat vrijwel iedereen zou schrikken wanneer hij/zij deze berekening voor zichzelf maakt...
Waarom denk je dat wij het doen zoals we het doen? omdat wij die kosten het niet waard vinden en net zo van onze vakanties genieten als jullie (dat is de verwachting tenminste mrgreen.gif )

korte rekensom:
Extra motorrijtuigenbelasting 0
Extra autoverzekering 0
Reisverzekering 15
Caravanstalling 102,5
Caravanverzekering 10
ANWB 20,12
Extra onderhoud grote auto 0
Onderhoud caravan 15
Afschrijving trekker en caravan 0

Maandlasten 162,62

Jaarlasten 1951,44

Daar zit de afschrijving van de caravan en auto WEL bij in mrgreen.gif
we komen dan nog relatief hoog uit omdat we een loods hebben ipv een goedkope stalling, de stalling was 220 per jaar, dus zou betekenen:

Maandlasten 78,45

Jaarlasten 941,4
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23464
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door PD » zo 29 dec 2019 23:03

RE.gif
Met een leaseauto en oude lichte caravan kan het inderdaad ook, echter:
PremiumDiscovery schreef:
zo 29 dec 2019 21:38
Klopt, maar er zijn ook heel veel kampeerders met een relatief zware en jonge/nieuwe caravan met een bijbehorende zwaardere auto dan ze zonder caravan zouden rijden....
Ik ben eerlijk dat ik met een kleinere caravan dan een recente 560 niet meer op kampeervakantie zou gaan; is een persoonlijke keuze.
Eigenlijk kunnen we zelfs ons Queensbed niet meer missen knipoog.gif

Voorts ben ik bang dat we net als D & DD de caravan toch gaan missen... maar wie weet, we kamperen alweer 12 jaar en dat is voor ons eigenlijk best lang...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11224
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door dieseltijger » zo 29 dec 2019 23:12

Ja, lastig is dat. Hoewel: af-en-toe ben ik met de motor en een tentje met een club op vakantie. Niets mis mee. Maar feitelijk vereist het een andere manier van vakantie vieren: Gebonden zijn aan een niet te koud en vooral droog seizoen, minder comfort (matje hè....), en het blijf toch wel hard werken - ook met de auto: het gezeul met de spullen en het op-en afbreken.

Maar goed: van groot naar klein of van caravan naar tent gaan vereist een andere mindset en een andere opzet van de vakantie - en dat moet je nou maar nèt leuk vinden.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38648
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Micky » zo 29 dec 2019 23:14

RE.gif RE.gif

ik wist dat je de lease en de oude caravan ging aanhalen knipoog.gif echter schreef ik dat wij niet minder genieten, die lease heb je zelf ook, daar kan een nette caravan achter, ik kan trouwens vergelijkbare kosten houden met een tandem van 7,20 knipoog.gif

Het gaat hier niet om de leeftijd van de hut, maar om realiteit, als je de hut verkoopt en in huisjes oid wilt gaan zitten zijn ze ook niet nieuw als je aankomt mrgreen.gif sterker nog, je bent nooit "thuis".

mijn punt is, jullie kiezen ervoor om het op deze manier te doen, helemaal top, de manier van vakantie houden wat jullie doen kan op geen enkele manier kostentechnisch vergelijkbaar zonder de caravan.

6K per jaar, daar heb je dus nauwelijks 3 weken een stacaravan aan de Franse kust voor, ok dan heb je ook airco, dat dan wel mrgreen.gif

Kortom, zelfs op de manier hoe jullie het doen, ga je nooit een vergelijkbaar alternatief vinden, tenzij je de meeste weekenden van het seizoen thuis gaat zitten....

laten we eerlijk zijn, voor 500 euro per maand extra, hebben jullie een geweldig seizoen, de wintersport erbij zou echt een mooie manier van afronden zijn mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23464
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door PD » zo 29 dec 2019 23:18

RE.gif
Precies dat laatste weerhoudt ons vooralsnog van verkoop, maar de twijfel slaat wel steeds vaker toe...

Kamperen is voor ons tenminste een 2,5m brede 560 en dus 2 ton... dat mag van mijn werkgever dus niet meer... milieu-footprint !
Laatst gewijzigd door PD op zo 29 dec 2019 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38648
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Micky » zo 29 dec 2019 23:22

RE.gif

dan zou ik eerst proberen en nadat het bevalt pas verkopen, op die kosten komt het niet aan.
Wij gaan ook best veel (meerdere keren per jaar) zonder de caravan op reis en toch komen we steeds terug bij het kamperen, juist om dat "thuis" zijn. thumbup.gif

Misschien als je de kosten serieus terug brengt, geniet je net zo veel, maar is de twijfel weg mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23464
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door PD » zo 29 dec 2019 23:27

RE.gif
De twijfel heeft eigenlijk geen financiële grondslag, het is meer de onrust na 12 jaar knipoog.gif

Zoiets van... what's next !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

erichendri
Berichten: 2182
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door erichendri » zo 29 dec 2019 23:32

Afgelopen 4 jaar een boerderijtje gehuurd in zuid Frankrijk.
Omgeving Limoges, straal van ±100 km in de omgeving.
Kost je dan gauw tussen de 1400 en 1800 euro voor 3 weken, zijn
dan wel de laatste 3 weken voor het hoogseizoen.
Maar bij slecht weer kan je niet een stuk verderop rijden zoals met de caravan.
Je mist ook de mensen om je heen zoals op de camping.
Komt ook een klein beetje een onveiligheids gevoel om de hoek kijken.
Ook door de 2 teckeltjes afhankelijk van de tuin, hek nemen we zelf mee.
Denk ook daarbij aan ongelijkvloerse huisjes, trap om naar buiten te gaan etc.
Dit alles wordt erg lastig in een bergachtige omgeving wat wij mooier vinden.
Op een camping heb je dat wel, vlakke plek met gras, bos, riviertje etc.
Deze zomer dus weer een toercaravan gehuurd.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38648
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Micky » zo 29 dec 2019 23:33

RE.gif RE.gif

tja....misschien kamperen jullie te veel en wordt je het zat mrgreen.gif awhoea.gif
Kamperen zit in je bloed, als je toch twijfels krijgt dan is het wellicht een fase van je leven gebleken en wordt het wellicht tijd om door te gaan, die beslissing kunnen alleen jullie maken thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door meeder » ma 30 dec 2019 01:08

Precies, het is een afweging die je alleen zelf kan maken.
Overigens speelt de gedachte denk ik wel eens bij meer mensen. We hebben wel eens een vakantie in Zweden met vrij veel huisjes gedaan omdat het weer te slecht was om de vouwwagen op te zetten. Als je dat kan plannen is het waarschijnlijk prima te doen maar wij gaan op de bonnefooi en dan is het wel eens lastig.
Om die reden een caravan gekocht en het is toch wel lekker om dan je eigen plekje bij je te hebben maar ik sluit ook niet uit dat het zomaar zo kan zijn dat over een paar jaar de caravan er uit gaat.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk


Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11224
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door dieseltijger » ma 30 dec 2019 06:22

Micky schreef:
zo 29 dec 2019 23:33
RE.gif RE.gif

tja....misschien kamperen jullie te veel en wordt je het zat mrgreen.gif awhoea.gif
Kamperen zit in je bloed, als je toch twijfels krijgt dan is het wellicht een fase van je leven gebleken en wordt het wellicht tijd om door te gaan, die beslissing kunnen alleen jullie maken thumbup.gif
Zo simpel kan het zijn. Je bent in ieder geval niet vastgeroest - moet je maar denken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

sailor wim
Berichten: 2689
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door sailor wim » ma 30 dec 2019 08:19

Wat fijn om al die bedragen te zien...
Wat is het bezitten van mijn hut dus een financieel lachertje, tov de boot die ik 24 jaar heb gehad begrijp ik steeds meer..
Eerlijk is eerlijk er staat wel een grotere trekker voor de deur.
De Eclips cross is echt wat duurder in gebruik en bezit tov een Daihatsu Sirion2 met 3 kabouters onder de motorkap.
En ik ervan uit ga dat in 2030 ik voor de hut en de trekker niets terug krijg, gezien mijn niet te positieve gedachten over die tijd.
Dus drink met nipjes en geniet met volle teugen nu.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Michel1975 » ma 30 dec 2019 09:07

PremiumDiscovery schreef:
zo 29 dec 2019 21:38
RE.gif
Klopt, maar er zijn ook heel veel kampeerders met een relatief zware en jonge/nieuwe caravan met een bijbehorende zwaardere auto dan ze zonder caravan zouden rijden....
Voor de meeste geldt dat wel inderdaad. Hier rijden we het liefst, met of zonder caravan in een wat zwaardere auto. Dus ook zonder de hut was de keus op dezelfde auto gevallen. Het is meer dat we rekening moeten houden met de hond. We hebben wel een ruime kofferbak nodig en dan kom je toch al op de wat forsere stations en SUV's uit.

Kamperen is niet goedkoop maar dat is geen enkele vorm van vakantie. Wij hebben 1 caravan op een vaste plek staan. Daarvan weten we dat we per jaar €2.200 betalen. Afgelopen jaar zijn we vanwege onze gezinsuitbreiding in Nederland gebleven dus toen hebben we eigenlijk erg goedkoop vakantie kunnen vieren. Was ook wel relaxed. Uurtje rijden en alles stond er al. En niet geheel onbelangrijk, eigenlijk het belangrijkste, we hadden goed weer. Wij boeken eigenlijk nooit en gaan op de bonnefooi en dat is juist zo lekker aan de caravan. Het voorgaande jaar zijn we lekker met de SMV Frankrijk in getrokken. Alleen omdat het toen zo warm was zijn we een week eerder teruggegaan en hebben de vakantie in Friesland afgemaakt. Juist de vrijheid om te kunnen doen en laten vinden wij erg prettig. Ik word het hele jaar al geleefd dus dan wil ik in de vakantie geen verplichtingen hebben.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23464
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door PD » ma 30 dec 2019 09:34

RE.gif
Die vrijheid is ook voor ons het belangrijkste pluspunt van de toercaravan.

De Disco hebben we uitsluitend voor de caravan gekocht. Die zou er zonder caravan nooit gekomen zijn, al is ernee rijden best een klein feestje en ook voor studentenverhuizingen zeer geschikt gebleken.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Michel1975 » ma 30 dec 2019 09:53

Ook ik kan best genieten van een luxe hotelkamer maar in deze fase van mijn leven vind ik het heerlijk om lekker s'ochtends uit mijn caravan te stappen en het (dorre) gras tussen mijn tenen te voelen. Niets hoeven dat is meer het credo hier. De wijze waarop we kamperen is ook best veranderd in de afgelopen jaren. Waar we in het begin nog boekten en alles meesleepte is het nu meer is minder. Met de SMV hebben we sowieso aan ruimte ingebonden. Maar als we met de SMV op pad gaan is het toch naar zonnige orden en is het alleen onze slaapkamer. Meer dan een airco en een bed heb ik dan niet nodig. De voortent is opblaasbare Karsten die in 10 minuten staat en afgebroken is. Stonden we voorheen weken op een camping trekken we nu wat meer door.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gerrie
Berichten: 1412
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Gerrie » ma 30 dec 2019 19:58

Het niet vooraf boeken is voor ons het grote voordeel van de caravan. In de laatste dagen voor de vakantie bepalen we waar we heen gaan en waar het voor ons het beste weer zal zijn (hopelijk kloppen de weerberichten). Wij huren in de late herfst en winter nog wel eens een huisje en dat is ook prima maar toch anders. Ik ben blij met mijn eigen bed in de caravan. En de kosten, in vergelijking met onze zeilboot valt dat echt mee. Men zegt wel eens, zeilen is onder een koude douche briefjes van 100 verscheuren. En toch is het zo mooi.
Wie het langst leeft, hoort de hele wereld.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Egbert
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 11 sep 2019 16:59

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Egbert » wo 1 jan 2020 12:57

Hallo, wij willen graag een caravan huren. Weet iemand een goed en betrouwbaar adres met voldoende keuze en in het oosten van het land?

Hermanus
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Hermanus » wo 1 jan 2020 14:39

Een grote site voor het huren van caravans / campers.

https://www.camptoo.nl/

Wij hebben het afgelopen jaar een caravan gehuurd via deze site. Werkt zeer goed, en mensen reageren snel op berichten e.d.

De informatie die wij van de verhuurders ontvingen, de mogelijkheid dat wij de caravan van te voren konden bekijken, in éé'n woord fantastisch.

Veel succes met het zoeken.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36298
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Chris » wo 1 jan 2020 15:52

Brrrrr...

Ik lees net over hotelkamers en huisjes huren..
Echt hoor, ik moet er niet aan denken.
Hotels is bijna een straf...
En dan lees je over Leipzig... als ik aan het hotel daar terugdenk... griebels over mn grabbel..
Echt, je dacht dat Duits wel goed zou zijn... ik ben net van de rugpijn af die ik daar opgelopen had.
En dan moet ik maar niet aan de hygiene denken.
Hoe vaak is een hotelkamer of een huisje "Schoon".... ??? echt schoon bedoel ik dan.
Nee... ik hou mn eigen hutje met mn eigen bedje wel..
En dat het geld kost... ok... dat weet je toch? en die houten jas heeft toch geen zakken.
Meenemen is er niet bij.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”