Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
Re: Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
leuke info, waar ik dit 'Ter info' aan kan toevoegen
https://www.middelbos.nl/diensten/reparatie-torsie-as
https://www.middelbos.nl/diensten/reparatie-torsie-as
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
Bij mijn caravan waren de asrubbers ook versleten en de wielstand bleek ook verkeerd.
Lang leve de overbelasting, lees: (te) zware belading, door de vorige eigenaar.
Achteraf was het aan de linkerkant goed te zien dat het “ontspoorde” wiel recht gezet was.
Want wat bleek, de asstomp ws ook krom.
De asstomp is het gedeelte waar het lager, de remtrommel en dergelijke aanzitten.
Na deze vervanging reed de caravan een stuk gemakkelijker.
Dat was merkbaar aan het brandstofgebruik.
Triorep te Scherpenzeel levert topmerk en een goed en eerlijk verhaal.
Lang leve de overbelasting, lees: (te) zware belading, door de vorige eigenaar.
Achteraf was het aan de linkerkant goed te zien dat het “ontspoorde” wiel recht gezet was.
Want wat bleek, de asstomp ws ook krom.
De asstomp is het gedeelte waar het lager, de remtrommel en dergelijke aanzitten.
Na deze vervanging reed de caravan een stuk gemakkelijker.
Dat was merkbaar aan het brandstofgebruik.
Triorep te Scherpenzeel levert topmerk en een goed en eerlijk verhaal.
Groet Antoon
Blij dat ik “besmet” ben met het Subaru virus
Subaru Outback 2.5 AWD 2019 175, PK 235 NM
Knaus Sudwind 500 EU 2005
Blij dat ik “besmet” ben met het Subaru virus
Subaru Outback 2.5 AWD 2019 175, PK 235 NM
Knaus Sudwind 500 EU 2005
Re: Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
Dat was een duidelijke opstelling bij de Triorep stand he Diesel.
Dit plaatje: viewtopic.php?f=80&t=39850#p719306
Ik heb er ook mee staan te spelen en de film die ze hebben bekeken.
Dan snap je het, is het gelijk duidelijk hoe dat te stellen is.
En waarom soms de banden opgevreten worden.
Dit plaatje: viewtopic.php?f=80&t=39850#p719306
Ik heb er ook mee staan te spelen en de film die ze hebben bekeken.
Dan snap je het, is het gelijk duidelijk hoe dat te stellen is.
En waarom soms de banden opgevreten worden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- dieseltijger
- Berichten: 11144
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
Ja, het is een verhelderende opstelling bij Triorep. Leuk bedrijf trouwens.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
Duidelijk en interessant verhaal, dus bij problemen met je assen ga je naar Assen, gelukkig vlakbij huis.
Maar ik hoop dat ik nog een tijdje vooruit kan met een caravan van bouwjaar 2019, met toelaatbaar gewicht
van 2000 kg.
Maar ik hoop dat ik nog een tijdje vooruit kan met een caravan van bouwjaar 2019, met toelaatbaar gewicht
van 2000 kg.
Dat 't joe wieder goud gaait, mooi hé
verder ben ik ook machteloos
verder ben ik ook machteloos
Re: Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
RE.gif
triorep zit toch niet in assen?
Scherpenzeel
triorep zit toch niet in assen?
Scherpenzeel
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
RE.gif
Middelbos in Assen... deze: https://www.middelbos.nl/diensten/reparatie-torsie-as
bedoelde snorpan..
Maar of die ook delta assen kan uitlijnen ?????? geen idee...
Middelbos in Assen... deze: https://www.middelbos.nl/diensten/reparatie-torsie-as
bedoelde snorpan..
Maar of die ook delta assen kan uitlijnen ?????? geen idee...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
Als de Yank een raket naar de maan kan sturen,kan de Rus dat ook wel. RE.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
Hier nog even op aanhaken..Ab schreef: ↑za 16 nov 2019 16:46Zoals ik eerder al schreef, bij mijn oudste aanhanger uit 1975, mankeert er ook niks aan de rubbers.
Bij alle andere ook niet.
Onderhoud wordt elk jaar uitgevoerd door mijzelf of een medewerker.
Asrubbers vervangen is afgelopen 45 jaar nooit nodig gebleken.
Btw..de as met aanrijdingsschade van even terug heb ik vervangen door een nieuwe as. 1500 kg, merk Knott.
Kostte mij maar liefst € 250.
Een nieuwe schommelarm inpersen bij hetzelfde bedrijf als waar TS geweest is was ca € 200 duurder.
Die aanhanger Ab...staat 90 % van zijn leven onbelast geparkeerd.
Niks aan de hand.
Onze caravans staan 90 van hun tijd zwaar bepakt gestald..en 10% misschien wel op 110% onderweg.
Die constante belading doet het..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Indicatoren voor revisie Al-ko rubbergeveerde as
Ja..De laatste 5 of 6 jaar wel..daarvoor had je totaal geen last met Delta of andere assen.
Om aan te nemen dat de problemen die er zijn normaal zijn bij zwaardere belading het hele jaar, wil er bij mij niet in.
Het is zeker weten niet normaal, en ook niet zoals het zou moeten zijn.
Oudere assen gaan 30 tot 40 jaar mee zonder problemen.
Om aan te nemen dat de problemen die er zijn normaal zijn bij zwaardere belading het hele jaar, wil er bij mij niet in.
Het is zeker weten niet normaal, en ook niet zoals het zou moeten zijn.
Oudere assen gaan 30 tot 40 jaar mee zonder problemen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.