Kamperen in Oktober

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Wim Verso » za 12 okt 2019 16:36

RE.gif thumbup.gif knipoog.gif

Maar is ook goed om te weten voor andere mensen, die wat aan de luchtwegen hebben en bovendien krijgen de wanden van de caravan aanslag door de vettige rook van de kaarsen, die je bijna niet waarneemt als de kaarsen branden. scratch.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Daphne » za 12 okt 2019 16:53

RE.gif

Mensen die wat aan de luchtwegen hebben weten dat zelf wel. En verder krijg je in de caravan vettige aanslag van ademende mensen, koken en van alles en nog wat. Een keer de caravan schoonmaken helpt dan heel erg goed weenie.gif :lol:
Dit draadje gaat over kamperen in oktober. Voor ons houdt dat in dat we lekker met een boek op de bank zitten, kaarsjes, wijntje, wat lekkers op tafel en een muziekje op hebben staan. En nou maar hopen dat niemand commentaar gaat geven dat muziek zo’n overlast geeft voor buren en dat we asiociaal bezig zijn cool.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Wim Verso » za 12 okt 2019 16:56

RE.gif

Wij doen dat precies hetzelfde, maar dan thuis. knipoog.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door PD » za 12 okt 2019 17:28

RE.gif
Waarom vervuil je dit draadje dan scratch.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Leentje » za 12 okt 2019 20:12

Ook in oktober kun je heerlijk kamperen. Wij kijken dan of het sanitair evt verwarmd is. Ivm de kortere dagen, gaat er iets meer mee aan tijdschriften, kaarsen en spelletjes. We nemen een dikker dekbed mee en een tweede gasfles. De schoonmaak blijft gelijk: sanitair en keuken brandschoon en de rest komt in het voorjaar voor vertrek weer. Laat je door de voorspellingen niet weerhouden. Het geeft zoveel procent Kans aan op een paar mm regen die vaak in de nacht valt. De caravan staat klaar voor vertrek.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Kamperen in Oktober

Bericht door Carnavalswiertz » za 12 okt 2019 20:17

Ben dit weekend ook weer eropuit. En als het fris wordt lekker de vloerverwarming en/of de Truma verwarming aan. Morgen overigens volgens de weerapp 23 graden en zon, wat wil je nog meer?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Conradi » za 12 okt 2019 21:11

Kamperen in Oktober zou ik niet willen missen. Je bent je bewuster van het weer, omdat je de goede en mindere dagen moet plannen. Dan valt ook weer op dat bij minder weer je thuis al snel besluit binnen te blijven en er op de camping toch op uit trekt.
Koud is het eigenlijk alleen 's ochtends en een caravan heb je zo weer behaaglijk.

Het vuil worden van de caravan vind ik niet meer of minder dan in de zomer. Toe zat 'ie vol vogelmest en hars van pijnbomen. En tja, in de stalling wordt 'ie altijd wat stoffig :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Danielle vermeulen » za 12 okt 2019 21:15

Wij staan momenteel op de camping in Bergeijk, super mooi weer gehad vandaag. Kids hebben zich prima vermaakt met tal van andere kinderen.
Gezellige bezetting hier deze komende week.
Morgen lekker genieten van het mooie weer. Als het later deze week gaat regenen zoeken we het binnen zwembad wel op 😎.
Voor het eerst met de caravan op pad viel me niks tegen. Ben nu behoorlijk afgewerkt dus dalijk lekker mn bed in.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Wim Verso » za 12 okt 2019 21:24

PremiumDiscovery schreef:
za 12 okt 2019 17:28
RE.gif
Waarom vervuil je dit draadje dan scratch.gif
Als je dit draadje goed gelezen hebt, dan kan je eruit opmaken, dat TS niet gaat kamperen deze herfst en zit nu net als wij, lekker thuis met een kaarsje en een wijntje. thumbup.gif knipoog.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door dieseltijger » za 12 okt 2019 22:14

Gewoon gaan. Weet je meteen of je het leuk vindt of niet. En...kamperen is meer dan alleen maar suf in de caravan zitten. Dus zoek een leuke bestemming waar je wat te doen hebt: Dat kan van alles zijn: een leuke stad, een mooi wandel- of fietsgebied, een park met een subtropisch zwembad - je verzint het maar.

Een caravan heb je niet om 'm dichtgesealed achter plastic in de stalling te zetten - maar om te gebruiken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

maran
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 sep 2019 16:22

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door maran » za 12 okt 2019 22:49

Wow wat een leuke reactie's, ik heb ze allemaal gelezen. Wij zijn een echtpaar van 59+ jaar en hebben in het verleden enkele jaren met onze kinderen gekampeerd. Eerst met een vouwwagen en later (2 jaar) met een caravan. Wij kampeerden in Frankrijk en hadden bijna altijd mooi weer. Toen de kinderen niet meer meegingen hebben we alles verkocht en op een andere mannier vakantie gevierd. Nu na 12 jaar hebben we opnieuw een caravan gekocht, het kamperen bleef kriebelen. Zoals ik al schreef halen wij de caravan woensdag op bij de dealer, we zijn vrij t/m de maandag erna. Dat zou betekenen dat we er nu 6 dagen mee weg kunnen, dan zouden we in Nederland blijven. Helaas ziet de weersvoorspelling er niet heel goed uit en hebben we besloten dat de caravan de stalling ingaat. In het voorjaar wanneer er droog/zonnig weer voorspeld gaat worden willen we de caravan uit gaan proberen. We kunnen niet wachten!! Dank voor al jullie reactie's!

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door petronella » za 12 okt 2019 23:16

Wij zijn vorig weekend nog even lekker weg geweest met onze twee hondjes. Het weer was niet al te best maar toch hebben we genoten. Wat al eerder gezegd is, je gaat toch sneller naar buiten op de camping dan dat je thuis bent.
Wij maken het ook altijd gezellig in de caravan, sterker nog..... als we in de zomer in Frankrijk staan en het is erg warm, verlang ik soms naar de herfst.Er zijn campings die heel het jaar open zijn, afgelopen jaar was het het in het begin van het jaar ook al prachtig weer en zag ik op het forum dat oa PD alweer oppad was (heb ik het goed? )
Wij gaan eind maart weer......ook bij ons is de caravan al weer helemaal klaar, zelfs ons bed is al opgeschud.
Wat de kaarsjes betreft: wij hebben candlelight kaarsjes van Phillips, ze zijn oplaadbaar en staan erg gezellig.

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Hans met Troll » za 12 okt 2019 23:46

Oktober.........die mand van de wijn..
ik ken deze camping niet,maar andere,ik heb het als voorbeeld geplaatst
https://www.mosel-camping-platz.de/?lang=nl
wel deze Camping
https://www.suleika-camping.de/nederland/anfang.html
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door mrbullmastiff » zo 13 okt 2019 01:03

Wij gaan de tweede week van november nog weg met de caravan. De bestemming is afhankelijk van het weer.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door PD » zo 13 okt 2019 03:36

petronella schreef:
za 12 okt 2019 23:16
Er zijn campings die heel het jaar open zijn, afgelopen jaar was het het in het begin van het jaar ook al prachtig weer en zag ik op het forum dat oa PD alweer oppad was (heb ik het goed? )
Kan goed kloppen, dit jaar zijn we al op 15 februari begonnen op De Kleine Abtshoeve, samen met VIP. We overwegen nu zelfs om de caravan aankomende winter helemaal niet naar de stalling te brengen en door te kamperen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door petronella » zo 13 okt 2019 09:03

RE.gif groot gelijk, met zo’n luxe caravan is het altijd goed toeven. Je hebt vaak van die mooie winterdagen met strakblauwe luchten. Het lijkt mij ook geweldig om te kamperen in de sneeuw, dan wel in Nederland en ik moet manlief nog even over de streep trekken.
Onze eerste twee caravans waren niet zo geschikt om in de koudere periodes mee weg te gaan, met met onze huidige kan het prima, het is net een klein huisje gezellig en van alle gemakken voorzien, behalve dan vloerverwarming helaas, maar we hebben tapijt en dat is ook lekker warm aan de voetjes. Dat gaat er in de zomer uit.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Conradi » zo 13 okt 2019 12:16

maran schreef:
za 12 okt 2019 22:49
Helaas ziet de weersvoorspelling er niet heel goed uit .....
We staan nu in Saarburg onder Trier. Ook hier waren de weersverwachting erg twijfelachtig. Van de week sloeg de verwachting om en valt er hooguit een drup. Ook dat is typisch Oktober.
Vandaag is het prachtig :wink:

Afbeelding
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door PD » zo 13 okt 2019 18:50

Kamperen in oktober...….. nu overtuigd knipoog.gif haphop.gif
Bijlagen
Collage Valkenburg2 iPad.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door PD » zo 13 okt 2019 18:51

RE.gif RE.gif
Heerlijk toch, wij staan er waarschijnlijk van 23 tot 27 oktober thumbup.gif
Morgen even checken of de kabelbaan dan operationeel is; dat is voor ons wel een voorwaarde,
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door 4Motion » zo 13 okt 2019 20:23

Elk seizoen heeft zijn voor/nadelen, ik vind de herfst prachtig om te kamperen! Ook de kinderen (3en6) kijken er enorm naar uit. Zij vinden een huisje saai, en wij ook mrgreen.gif.

Type camping, voor nu met heel kleine kindjes: binnenzwembad en genoeg indoor voorziening.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door moyzo » ma 14 okt 2019 07:20

Wij hebben ook altijd de "nieuwe" caravan een weekend uitgeprobeerd in najaar. (kust Belgie) Al is het alleen maar om alles te ontdekken/ ervaren: soms mis je bepaalde dingen of dat matras ligt toch niet echt lekker bijvoorbeeld dan kan je nog achter een topper aan voor je 3 weken aaneen gesloten slecht slaapt.
Vooral als je voor het eerst gaat kamperen met een caravan ideaal om te kijken wat je allemaal wel of niet mee moet nemen.
Maar verder genoten van de heerlijke strandwandelingen met een dikke jas aan. Soms even de kachel aan, maar ook momenten lekker in het zonnetje gezeten wat je op dat moment dubbel waardeert.

Wij gaan ook altijd elk jaar vroeg in het voorjaar een uitprobeer weekend doen om te kijken of alles weer goed werkt na de winter en om weer in campingsferen te komen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Ab » ma 14 okt 2019 10:27

Kamperen in Oktober. Ja natuurlijk.
Hetzelfde geldt voor November December.
Je wilt niet weten hoe gezellig dat is met al die wijn en bierfeesten en kerstmarkten. thumbup.gif
Het idiote is dat de campings op populaire plaatsen ramvol zitten.
Geheel tegen ons principe zijn we zelfs genoodzaakt om te reserveren! [aschrik.gif]
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door eurotrotter » zo 20 okt 2019 23:37

sailor wim schreef:
za 12 okt 2019 14:26

Verder met geurkaarsen is de "rook" net zo schadelijk als sigarettenrook.
Veel naar milieu en gezondheids goeroes kijken en luisteren is ook slecht voor je gemoedsrust. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door sailor wim » ma 21 okt 2019 07:37

RE.gif
Paraffine kaarsen zijn gemaakt van een aardolie produkt, en geven Benzeen af bij gebruik.
Een sigaret maakt ook Benzeen bij gebruik.
Benzeen zorgt voor diverse kankers na een tijdje.
Stearine kaarsen hebben dit nadeel niet of in mindere mate.
Maar het is de chemische geurstof die vrijkomt en door de vuurpunt van de peuk en nog een keer verbrand wordt waar ik mijn zorgen om heb.
Maar ik ga ver off topic want lekker genieten in Oktober met de hut is iets waar ik naar uit kijk, later als ik groot ben, O nee ik bedoel mijn kleinkind leerplichtig is en er meer vrije tijd ontstaat voor deze pensionado caravan.gif
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Kamperen in Oktober

Bericht door Daphne » ma 21 okt 2019 08:30

RE.gif

Zijn daar wetenschappelijke bronnen van dat het kanker veroorzaakt? Ik heb niets gevonden behalve Libelle achtige artikelen.

https://www.gezondheidsnet.nl/astma-en- ... s-ongezond
Het maakt niet uit wat er in een kaars zit, het is altijd minder gezond net als veel andere zaken in huis en caravan. Daar is maar één remedie voor: veel kamperen en lekker ontspannen in de buitenlucht haphop.gif (dat overigens ook vol fijnstof zit :oops: )
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”