Vraag over Knaus airco aanbieding

Hendrikus C
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 6 okt 2019 21:24

Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Hendrikus C » ma 7 okt 2019 09:26

We hebben afgelopen zomer voor het eerst een caravan gehuurd. Ontzettend goed bevallen en de koe bij de horens gepakt: We gaan een nieuwe Knaus caravan kopen. In die keuze heeft al maanden onderzoek gezeten knipoog.gif Daarvoor ook veel op dit forum gezocht voor informatie. Dank iedereen daarvoor! thumbup.gif

Ik heb nog enkele specifieke vragen. Hopelijk heeft iemand van jullie daar ervaring mee.

Knaus heeft een 'Airco-aanbieding'. Voor 795 euro kun je er een Dometic airco op laten plaatsen. Dat klinkt leuk, maar iedere dealer waar ik geweest ben, praat eigenlijk heel negatief over de airco. "Ja,hij koelt, maar verwacht er niet teveel van" en "Voor dat geld krijg je echt geen andere airco, maar het is geen topairco", is eigenlijk de standaard reactie. Ik pak het op dat als je het koopt je erg goedkoop een goedkope airco koopt. Ik moet nu kiezen of ik dat ding wel of niet wil. Heeft er iemand ervaring mee? Volgens mij had Knaus de afgelopen jaren dezelfde aanbieding. Ikzelf denk voor dat geld kan ik het er wel op laten plaatsen. Maar als ik vraag of de airco veel kabaal maakt of niet goed werkt, krijg ik ontwijkende antwoorden... 1 reactie: Als het regent, maakt het veel kabaal in de caravan vanwege de metalen behuizing. Ik vind het jammer om geen gebruik van de aanbieding te maken omdat ik bang gemaakt ben van de wilde dealer verhalen. stom.gif Aan de andere kant als hij niet goed werkt, veel kabaal maakt en we dan het apparaat maar uitzetten, laat ik het liever weg. Hopelijk heeft iemand er ervaring mee??
Daarnaast kan geeneen dealer mij vertellen waar de airco (en welk type) geplaatst gaat worden. Op de vraag of ze het willen navragen, krijg ik de response dat het per caravan verschilt.

Vraag 2 gaat over vloerverwarming. Aanbieding bij een dealer. Voor weinig geld kun je die er op laten plaatsen. Ik lees hier op het forum dat veel mensen er enthousiast over zijn. Na navraag blijkt er enkel een aan- en uitknop op te zitten. Is dat normaal bij vloerverwarming? Ik was in de veronderstelling dat je het ook warmer kunt stellen. Dit is niet het geval.

Vraag 3 gaat over de voortent. We waren helemaal overtuigd van een Isabella tent. Ja, die is duur, maar we (lees: mijn vrouw) vond hem er veel beter uitzien. Alleen 1 dealer gaf aan dat we veel beter een Brand voortent kunnen kopen. Vanwege het stof wordt de Isabella tent veel sneller vies door regen. Materiaal van de Brand tent is daar beter voor. Is er een Isabella eigenaar die in verleden een andere voortent heeft gehad en er ervaring mee heeft?

Alvast erg bedankt voor de reacties!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Chris » ma 7 okt 2019 10:21

Gek...
Ik heb 2 jaar geleden ook voor de Dometic freshjet 2200 gekozen op de beurs.
Misschien niet de allerstilste, daar heb ik geen vergelijk voor, maar zeker zeer prettig in gebruik.
En, de kap is kunststof....lawaai met regen scratch.gif scratch.gif scratch.gif gek om te horen.
De vloerverwarming heeft 1 stand, de lekkere temperatuur.
Je kan het niet als hoofdverwarming gebruiken, daar is de Truma kachel voor, maar geloof me, het is heerlijk aan de pootjes in de koudere tijden.
Ik heb wel een tapijtset trouwen.
Vloerverwarming is alleen tijdens de bouw te monteren, later niet meer.
Dan kom je in losse componenten.
Simpel, ik ben erg happy met airco en VV...
Beide erg comfortabele opties...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Jan Br » ma 7 okt 2019 10:35

RE.gif RE.gif

Dit is echt weer een geval van slechte dealerverhalen. Niet wat voor jou van belang is staat voorop, maar waaar de betrefende dealer de hoogste marge op krijgt is leading.

1. De airco: Dometic is een prima airco, wij zijn nu met onze tweede airco van Dometic op pad en hij koelt prima en maakt heel weinig geluid.

2. De vloerverwarming: ja alleen aan/uit volstaat. Je kunt met vloerverwarming geen ruimtetemperatuur regelen, daarvoor is de kachel. Vloerverwarming draagt bij aan een vloer die niet meer zo koud aanvoelt. Kouwe voeten, dan voel je je zowiezo koud.

3. De tent. Hoewel Brand een betrouwbaar voortentmerk is, is Isabella toch echt een klasse beter. Laat je hier leiden door welke tent je het meeste aanspreekt en voor jou de beste “value for money” biedt. Kies als het even kan voor een lichtgewicht frame, daar heeft iig Isabella een heel mooie versie van.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door r.obbink » ma 7 okt 2019 10:45

Afgelopen zomer een Dometic Freshjet 1700 laten plaatsen en geen enkel probleem mee gehad

sterker: het ding koelt echt heel goed... in Italie waar het 35+ was werd de caravan teruggekoeld naar 23 graden en dat was heerlijk slapen... gewoon onder het dekbed....

wat wij wel deden is rond 23:00 de airco uitgezet maar 's ochtends tegen 09:00 was het nog heerlijk koel.

dus een beetje vaag verhaal van de dealer... en Dometic is echt geen hakkietakkie merk.. die weten echt wel wat af van airco's
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Wally » ma 7 okt 2019 11:31

Nu is verschillende airco,s met elkaar vergelijken ook niet helemaal correct.

De 1700 en 2200 zijn al voorbij gekomen.
Maar welke Knaus in de aanbieding heeft is (nog) onbekend.

Frans

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Micky » ma 7 okt 2019 11:41

Z moeten je toch op voorhand kunnen vertellen welke airco geplaatst wordt scratch.gif zo niet dan bestelde ik hem niet en liet ik er los 1 plaatsen, of deed het zelf.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Nimma » ma 7 okt 2019 11:43

Dit jaar voor het eerst met vloerverwarming op pad geweest, 4 keer. Heerlijk, moet je zeker doen, comfortabel en in de overgang naar kachel bleef die uit, vloerverwarming aan, was het toch net iets lekkerder dan voorheen zonder, zeker als je er 's nachts eens uit moet thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door mrbullmastiff » ma 7 okt 2019 12:58

Micky schreef:
ma 7 okt 2019 11:41
Z moeten je toch op voorhand kunnen vertellen welke airco geplaatst wordt scratch.gif zo niet dan bestelde ik hem niet en liet ik er los 1 plaatsen, of deed het zelf.
https://www.kampeerencaravanjaarbeurs.n ... estic.aspx
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Micky » ma 7 okt 2019 13:08

RE.gif

thanx, dat is nu dan duidelijk ook al is de prijs anders thumbup.gif
Hendrikus C schreef:
ma 7 okt 2019 09:26


Knaus heeft een 'Airco-aanbieding'. Voor 795 euro kun je er een Dometic airco op laten plaatsen. Dat klinkt leuk, maar iedere dealer waar ik geweest ben, praat eigenlijk heel negatief over de airco. "Ja,hij koelt, maar verwacht er niet teveel van" en "Voor dat geld krijg je echt geen andere airco, maar het is geen topairco", is eigenlijk de standaard reactie. Ik pak het op dat als je het koopt je erg goedkoop een goedkope airco koopt. Ik moet nu kiezen of ik dat ding wel of niet wil. Heeft er iemand ervaring mee? Volgens mij had Knaus de afgelopen jaren dezelfde aanbieding. Ikzelf denk voor dat geld kan ik het er wel op laten plaatsen. Maar als ik vraag of de airco veel kabaal maakt of niet goed werkt, krijg ik ontwijkende antwoorden... 1 reactie: Als het regent, maakt het veel kabaal in de caravan vanwege de metalen behuizing. Ik vind het jammer om geen gebruik van de aanbieding te maken omdat ik bang gemaakt ben van de wilde dealer verhalen. stom.gif Aan de andere kant als hij niet goed werkt, veel kabaal maakt en we dan het apparaat maar uitzetten, laat ik het liever weg. Hopelijk heeft iemand er ervaring mee??
Daarnaast kan geeneen dealer mij vertellen waar de airco (en welk type) geplaatst gaat worden. Op de vraag of ze het willen navragen, krijg ik de response dat het per caravan verschilt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Jan Br » ma 7 okt 2019 13:19

Als de caravan verder naar je zin is, dan is dit zeker een leuke aanbieding. Prima airco voor nette prijs.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door BertJan » ma 7 okt 2019 21:00

airco van domatic de 2200, meestal heeft de knaus airco andere specificatie's. ik ben ook geen fan van de domatic airco, maar hij is niet duur.
(doet hij het is het prima, is hij na 3 jaar defect ben je de pineut en kost het zwaar geld)

ik zou eerder een Isabella kiezen, is veel makkelijker op te zetten en staat netter dan een brand. brand is inderdaad makkelijker schoon te maken.
de Isabella is kwalitatief beter dan de brand reistenten.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door PD » ma 7 okt 2019 21:04

Vreemd verhaal van de dealer; een Dometic is een prima airco, ongeacht of het een B1700 of B2200 is thumbup.gif
Onze B2200 hebben we al sinds 2010, een probleemloze airco en deze wordt zeer intensief gebruikt; inmiddels alweer overgezet naar de 3e caravan.

Vloerverwarming wil je nooit meer missen zodra je het een keer gevoeld hebt (ik spreek uit ervaring).

Qua tent kun je het bij beide merken niet fout doen; eerder een kwestie van smaak. Ik denk dat de kwaliteit van Isabella net iets beter is, maar of je dit merkt...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Daphne » di 8 okt 2019 00:16

BertJan schreef:airco van domatic de 2200, meestal heeft de knaus airco andere specificatie's. ik ben ook geen fan van de domatic airco, maar hij is niet duur.
.
De specificaties zijn niet anders. Het is de Freshjet 2200 met softstart en verwarming.

Ik ben overigens benieuwd hoeveel verschillende Knaus dealers zo anti Dometic airco zijn. De aanbieding zorgt voor veel verkoop.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Ab » di 8 okt 2019 00:48

Afgelopen 11 jaar heb ik altijd Dometic 2200 airco's gehad, en heel veel gebruikt.
De eerste heb ik na 9 of 10 jaar intensief gebruik een nieuwe condensator in moeten zetten. Kosten: ca € 10.
De airco die ik nu heb, is dezelfde ongeveer.
Er is wel het een en ander aangepast/ veranderd in de loop van de jaren.
De airco die ik nu heb, is nu ca 3 jaar oud.
Ik heb ' m overgezet van mijn vorig hok naar het huidige.
In juni de condensorfan kapot.
Mogelijk omdat ik tijdens tijdelijke opslag van de airco een ongelukje had..heb 'm laten stuiteren.
Verder prima tevreden over Dometic airco's.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Hendrikus C
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 6 okt 2019 21:24

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Hendrikus C » di 8 okt 2019 07:17

Daphne schreef:
di 8 okt 2019 00:16
BertJan schreef:airco van domatic de 2200, meestal heeft de knaus airco andere specificatie's. ik ben ook geen fan van de domatic airco, maar hij is niet duur.
.
De specificaties zijn niet anders. Het is de Freshjet 2200 met softstart en verwarming.

Ik ben overigens benieuwd hoeveel verschillende Knaus dealers zo anti Dometic airco zijn. De aanbieding zorgt voor veel verkoop.
Iedereen bedankt voor de reacties. Het helpt als beginnende caravanner om ervaringen te horen.

Ik ben bij 4 dealers geweest. Alle 4 waren minder positief. Ze gaven aan dat je voor dat geld echt nergens een airco kunt laten plaatsen, maar verwacht er niet teveel van. Zo promoten de airco zeker niet om de koop te krijgen. Hij kan overigens alleen koelen. Niet verwarmen. Door 3 dealers bevestigd. Alleen welk type het is, blijft in het midden... scratch.gif

De vloerverwarming ben ik benieuwd naar. We hadden het niet op het lijstje staan, maar met de aanbieding blij.gif

We pakken gewoon de Isabella tent. Overige verkopers waren er juist lyrisch over.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door dieseltijger » di 8 okt 2019 07:24

Verstandig besluit. Leuke aanbieding.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Daphne » di 8 okt 2019 09:08

Vloerverwarming is heerlijk. Wij hadden het bij de vorige caravan (Eriba) daar zaten 3 standen op. Maar daar is Eriba al van af gestapt en levert ook maar 1 stand op de VV. In de huidige Knaus vloerverwarming met 1 aan/uit knop. Ook heerlijk. We zitten nu in Duitsland en de VV is 5 dagen aaneengesloten aan geweest.
Wij hebben zelfs een jaar in de Knaus gewoond tijdens de bouw van ons nieuwe huis. Wat hebben we profijt gehad van de airco (zomer 2018) en van oktober 18 tot april ‘19 is de VV continu aan geweest.

Toen wij onze caravan kochten zei de dealer ook dat de airco alleen kon koelen. Maar bij aflevering even een foto gemaakt van het typenummer en bleek dat er wel verwarming op zat. (Gebruiken we overigens nooit, er zit immers een goede gaskachel in de caravan)
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Ab » di 8 okt 2019 09:10

Ik denk, dat ze de airco niet promoten omdat ze er veel extra ( onbetaald) werk mee hebben.
Normaal kost een airco incl. montage iets van rond de
€ 2000.
Je kunt met je klompen aan voelen dat het voor de aangeboden prijs geld kost..en daar is niemand een promotor van. mrgreen.gif
De vloerverwarming is echt van veel toegevoegde waarde in termen van comfort.
Als je dat eenmaal gehad hebt wil je nooit meer zonder.
Hetzelfde geldt voor de airco..ondanks alle negatieve praat van de dealers. Als de caravan in de zon staat, loopt de temperatuur binnen op tot boven de 40 graden zag ik afgelopen zomer. Met airco aan 22 graden binnen de gehele dag.
Welk type airco bepaal je zelf..
Als je zegt dat je een 2200 wilt, of anders elders gaat shoppen, komt er een Freshjet 2200 op. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Daphne » di 8 okt 2019 09:37

RE.gif

Het is niet de dealer die de airco plaatst. Het wordt al in de fabriek gedaan. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze inkomsten mislopen door zelf airco te mogen inbouwen.

Ik denk dat dealers werk hebben aan mensen die de airco aanbieding nemen maar zich nooit in airco’s hebben verdiept. Ja ze maken geluid, dat horen de dealers als klacht en als de caravan bij de dealer staat blijkt het geluid normaal te zijn.
Indekken door te zeggen dat ze lawaaiig zijn is best slim :lol:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

RiannePp
Berichten: 196
Lid geworden op: di 4 feb 2014 14:29

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door RiannePp » di 8 okt 2019 13:25

Wij hebben in 2016 een Knaus Sport gekocht met zo’n Dometic airco aanbieding, ingebouwd door de fabriek. Wij hebben er wel vanaf het begin problemen mee gehad en dan niet met het koelen maar idd met het geluid. Zelfs een paar keer zo erg dat terwijl de airco aan stond voor het s avonds naar bed gaan zodat het aangenaam zou zijn om te gaan slapen, hij plotseling zo’n geluid ging maken dat het voor ons buiten onder de luifel zelfs storend was. Dus deden we hem op dat moment maar uit. (Ermee slapen ging echt niet)
Een ander storend ding was dat als de airco afsloeg, dat dit in de gehele caravan als een beweging heen en weer gaf. Dit was een tweede reden om hier niet mee te kunnen slapen.
Vanaf het begin vermeld aan onze dealer, die het elke keer bij de vochtgarantie beurt met nog andere service dingen zou proberen te verhelpen. Dit is pas dit najaar gelukt, we hebben hem nu zelfs 4x ‘s nachts tijdens het slapen aan gehad.
Wij zijn er nu heel blij mee, hebben hem eergisteren nog eens aan gehad.
We liggen nu nog bij het zwembad maar zal straks nog even naar het typenr. kijken als we terug bij de cv zijn.
Maar er zijn er wel meer die problemen met de airco hebben gehad, gebruik de zoekfunctie maar eens!
Wat betr. de plaatsing in de caravan zal natuurlijk aan het type liggen, bij ons in het midden.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Chris » di 8 okt 2019 14:41

Knaus laat doorgaans het middelste dakluik, of het dakluik boven de keuken vervallen en plaatsen daar de airco.
Ze hoeven dan geen dakluik te plaatsen, scheelt bij hun ook weer.
De maat van airco en dakluik is exact gelijk, dus meenemen naar een event. volgende caravan is zelfs mogelijk.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Daphne » di 8 okt 2019 15:10

RE.gif

Alleen bij jouw model Chris. Alle modellen met Frans bed hebben geen dakluik boven de as en daar is gewoon een extra gat gemaakt :wink:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

RiannePp
Berichten: 196
Lid geworden op: di 4 feb 2014 14:29

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door RiannePp » di 8 okt 2019 15:55

CF06CE2C-6F5B-4BAD-B25E-A51089ABF7CE.jpeg
Ik kan binnen op de airco niet zien welk type en op het dak niet kijken nu, maar één van deze moet het zijn vd Dometic 2200

Hendrikus C
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 6 okt 2019 21:24

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Hendrikus C » di 8 okt 2019 17:24

Chris schreef:
di 8 okt 2019 14:41
Knaus laat doorgaans het middelste dakluik, of het dakluik boven de keuken vervallen en plaatsen daar de airco.
Ze hoeven dan geen dakluik te plaatsen, scheelt bij hun ook weer.
De maat van airco en dakluik is exact gelijk, dus meenemen naar een event. volgende caravan is zelfs mogelijk.
Ik mag het niet hopen. In het midden zit het Heki dakluik waar je veel licht door krijgt. Zit ook in het Silver Selection pakket en kost volgens Knaus 1000 euro. Scheef gerekend laten ze een luik van 1000 euro weg om er voor 800 euro een airco van 2000 euro in te plaatsen... dat noem ik geen aanbieding knipoog.gif

Bedankt voor het opzoeken van het serienummer. Ik ga eens speuren op internet.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vraag over Knaus airco aanbieding

Bericht door Daphne » di 8 okt 2019 17:47

RE.gif

Het wordt nooit ipv een groot dakluik geplaatst. Het grote dakluik blijft, de airco past ook helemaal niet in het gat van het grote dakluik. Bij ons (500 FVU) is er geen enkel dakluik vervallen. Er is een extra gat gemaakt.

Ik heb het typenummer van onze Dometic Freshjet opgezocht. Het is deze:
76D0891D-A7E8-4450-AC9A-66E23A863FA2.jpeg
76D0891D-A7E8-4450-AC9A-66E23A863FA2.jpeg (34.9 KiB) 1573 keer bekeken
Toen (2016) was de aanbieding € 699,00
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”