Nee, dat lijkt mij ook niet zo’n kunst.
Het zou juist van de zotte zijn als je met zo’n hutje wél problemen zou hebben.
E.T. schreef: ↑wo 15 mei 2019 20:51Ook een onderhoudsbeurt zegt niet altijd alles, in het voorjaar van 2015 de caravan voor een Bovag beurt aangeboden bij de dealer. Toen ik hem terug kreeg vond ik de caravan wat stoterig, maar ik had ook nieuwe banden gemonteerd en caravan die zo goed als leeg was, dus dacht dat het daar aan zou liggen. Uiteindelijk een voorseizoen op de camping in de buurt en in de zomer vakantie richting Zweden.
De hele weg tot net voorbij de Grote belten brug in Denemarken geen last gehad. Vlak na de brug besluiten we even te pauzeren en rijden een parkeerplaats op en bij het gas loslaten hoor en voel ik de caravan bonken. Toen we stil stonden bleek na enig onderzoek dat ik geen remmen meer had op de caravan (bij het aantrekken van de handrem vlog deze bijna tegen de disselbak aan). Uiteindelijk weer gaan rijden en intussen bellen met de dealer, waar hij ook zijn beurt heeft gehad, met de vraag wat dit kon zijn. Kreeg geen duidelijk antwoord. Zelf uiteindelijk maar een bel rondje gaan maken in Denemarken en uiteindelijk konden we in Køge bij een dealer terecht.
Caravan op de brug en zie hier onder het resultaat. Zijn conclusie was helder; niet goed afgestelde remmen. Ter plekke nog contact gezocht met de dealer die hem een beurt had gegeven, die wilde nergens wat van weten. De boel kunnen repareren, nieuwe trommels, voeringen en lagers, ruim € 1.000,- lichter konden we 3 uur later onze reis vervolgen. Uiteindelijk heeft mijn verzekeraar alles netjes vergoed.
571.JPG
648.JPG
653.JPG
Dat is ook het principe van het ITBS systeem,behalve dat dit systeem ook een antislinger module ingebouwd heeft.p_vingerhoets schreef: ↑ma 9 sep 2019 19:22
Dus druk op de cilinder om de oplooprem te blokkeren en bij remmen de druk eraf zodat de caravan mee kan remmen.
Maar dan is het niet de oplossing om de remmen aan te passen maar dat ze leren rijden met een combinatie.
Heb je ooit nog contact gezocht met je dealer bij thuiskomst?E.T. schreef: ↑ma 9 sep 2019 15:53RE.gif RE.gif RE.gif
Zie mijn eerder bericht in dit draadje
E.T. schreef: ↑wo 15 mei 2019 20:51Ook een onderhoudsbeurt zegt niet altijd alles, in het voorjaar van 2015 de caravan voor een Bovag beurt aangeboden bij de dealer. Toen ik hem terug kreeg vond ik de caravan wat stoterig, maar ik had ook nieuwe banden gemonteerd en caravan die zo goed als leeg was, dus dacht dat het daar aan zou liggen. Uiteindelijk een voorseizoen op de camping in de buurt en in de zomer vakantie richting Zweden.
De hele weg tot net voorbij de Grote belten brug in Denemarken geen last gehad. Vlak na de brug besluiten we even te pauzeren en rijden een parkeerplaats op en bij het gas loslaten hoor en voel ik de caravan bonken. Toen we stil stonden bleek na enig onderzoek dat ik geen remmen meer had op de caravan (bij het aantrekken van de handrem vlog deze bijna tegen de disselbak aan). Uiteindelijk weer gaan rijden en intussen bellen met de dealer, waar hij ook zijn beurt heeft gehad, met de vraag wat dit kon zijn. Kreeg geen duidelijk antwoord. Zelf uiteindelijk maar een bel rondje gaan maken in Denemarken en uiteindelijk konden we in Køge bij een dealer terecht.
Caravan op de brug en zie hier onder het resultaat. Zijn conclusie was helder; niet goed afgestelde remmen. Ter plekke nog contact gezocht met de dealer die hem een beurt had gegeven, die wilde nergens wat van weten. De boel kunnen repareren, nieuwe trommels, voeringen en lagers, ruim € 1.000,- lichter konden we 3 uur later onze reis vervolgen. Uiteindelijk heeft mijn verzekeraar alles netjes vergoed.
571.JPG
648.JPG
653.JPG