Informatie nieuwe camper bezitter.

Alles wat betrekking heeft op campers
Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jacques Bakker » wo 4 sep 2019 13:21

Hallo Allemaal,

Ben van een caravan naar een camper overgestapt. Het is een Knaus Vansation TI geworden die ik half september kan ophalen. Heb een aantal vragen.
Welke levelers (oprij bokken) bevallen het best. Kom zoveel soorten en maten tegen.
Voor wat betreft het verzekeren van de camper. Welke verzekering heeft een goede dekking tegen een gunstige prijs. Dus prijs/kwaliteitsverhouding.
Heb gekeken naar Unive, NKC, Aveco en camperverzekerd. Camper is 4 jaar oud, en natuurlijk heeft de premie ook te maken met de dekking die je kiest. En welke dekking dekt voor een groot deel de lading.
Zie jullie reacties met belangstelling tegemoet.
Alvast hartelijk dank.
Groet, Jacques
Knaus Vansation TI

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Den Adriaan » wo 4 sep 2019 15:32

Beste Jacques, ik denk dat www.camperforum.nl je beste vriend is.
Succes.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door janvijn » wo 4 sep 2019 15:55

Beste Jacques,-
In onze camper periode gebruikte wij UNICO 6 in 1 oprijblokken,- ik heb geen idee wat voor camper je hebt,- maar dit zijn zeer stabiele en draagkrachtige blokken. Het zijn zeker niet de goedkoopste maar daar krijg je dan wel kwaliteit voor.
Verzekering zou ik op diverse plaatsen een opgave aanvragen, gaat vandaag de dag heel eenvoudig middels internet,- wij hebben inmiddels goede ervaringen met ZLM.
mvg.
Jan Vijn

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Diny » wo 4 sep 2019 16:10

Hoy,
De verzekeringspremie hangt samen de schadevrije jaren die je al of niet hebt opgebouwd met je huidige auto's.
Verder met de dekking die je kiest.

Ervaring met verzekeringen in de zin van vergoedingen hebben we niet, omdat we geen schade claimden.

Zowel bij NKC als Camperverzekerd waren we all risk verzekerd.
Bij de NKC zijn we weggegaan omdat het eigen risico bij schade en voor gebruikers van je caravan, zoals kinderen, ineens fors werd verhoogd.
Eerder was het eigen risico bij schade gelijk aan dat van de eigenaar.

Camperverzekerd is goedkoper bij hetzelfde pakket.

Wat levellers betreft: als je nog wat duiten over hebt zou ik het E&P systeem kiezen. Kost rond de €5000 :( maar dan heb je ook wat!
Voorts zijn er allerlei systemen, van de bekende gele Fiamma blokken, Frolli halfronde en verschillende Milenco blokken.
Hoewel we ze wel gebruikten zou ik de gele blokken zonder niveaus niet meer nemen.
Als je ze koopt kijk dan wel even of je de camper variant hebt. Die kunnen meer gewicht dragen.

Op het Camperforum kun je zeker ook je licht opsteken.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jaap van Duijn » wo 4 sep 2019 17:40

@ J. Bakker,

Lees steeds camper forum.
Was ik tot heden ook op sinds mei 2019, omdat we een kamper kochten.
Ook al hadden we veel malen sinds 1988 een camper gehuurd in Amerika en Canada en verder, komen we toch dingen tegen waar we even mee zitten.
Vraag je dat als " nieuweling" hier op caravan forum 99,999% dat je van de mensen hier antwoord krijgt, natuurlijk wle eens plagen, maar iemand te kakken zetten nee.
Op dat kamper forum als nieuweling gelijk in de hoek gedrukt als je maar iets durft te schrijven.
Zeer onvriendelijk - voor mij toch - en de hulp op vragen is alleen het "ouwe" kliekje wat met elkaar aan het berichten is.

Diny zei het al kijk uit met die NKC verzekering, want niet alles is wat het lijkt, met onze 80% bonus malus komen we nu alleen voor ons - geen kinderen er mee weg - al op 1260 € p/jaar, we moesten iets want de camper stond nieuw bij de dealer en precies zoals wij wilden, met de extra's er opzetten binnen 10 dagen geleverd.

Denk ook aan wegenbelasting op tijd aan vragen, eerste brief van RDW was al 860 € per 3 maanden, toch veel en van te voren geschreven en na een maand rond, werd bedrag per jaar (voor echte camper betaal je 25% van originele jaar premie).

Wij namen de E&P level - zat ook onder onze caravan - en hadden geen blokken nodig, trouwens die met stappen van Fiama of zo kosten geen drol, ik dacht 35 €.

Verder elk advies blijft toch altijd wat je zelf ondervonden hebt, maar zeg ik voluit, een caravan en op de camping heeft zijn charmes, geen vergelijk met camper en kamper plaatsen, daar, vind ik, toch veel haantjes gedrag, maar ben je op je zelf en doe normaal moet het lukken, zeker voor ons.
Dit een korte ervaring, kan nog lang door gaan maar je moet zelf ondervinden en lezen denk ik.

veel plezier groeten Jaap van Duijn.

p.s. juist voor het lees plezier ben ik hier op 't forum gebleven en voor het Kipje van mijn dochter die ook bij ons in garage staat.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Diny » wo 4 sep 2019 19:20

@ Jaap
Even iets verduidelijken: omdat er op het Camperforum geattendeerd werd op de eigen risico verandering hebben we, na info bij NKC, de verzekering opgezegd. We zijn daar met een goed gevoel weggegaan, voor zover dat van toepassing is op verzekeringen knipoog.gif
Uiteraard heb je, als verzekerde, de mogelikkheid de polis te lezen als er veranderingen zijn.
Even bellen kan ook en het antwoord was duidelijk en eerlijk.
------------
Als het goed is heeft de dealer het over het zgn kwarttarief voor campers gehad.
Bij nieuwe of geïmporteerde campers moet altijd het kwarttarief worden aangevraagd.
Te veel betaalde houderschapsbelasting krijg je terug, mits binnen een bepaalde termijn aangevraagd.
Jaques, waarschijnlijk staat je camper al op het kwarttarief, als het een Nederlandse camper is.
Wel hierop attent zijn.

Schorsen schijnt vanaf 1 jan. jl ook veranderd.
Staat uitvoerig op de site van de RDW

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jacques Bakker » wo 4 sep 2019 22:41

Hartelijk dank voor jullie reacties en ervaringen. Ga ermee aan de slag. En natuurlijk zoek ik dus ook op het NKC naar informatie. Door veel te zoeken krijg dan zoals werd gezegd veel vrienden.
Knaus Vansation TI

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jaap van Duijn » do 5 sep 2019 06:15

@Diny,

Ik heb niets tegen NKC hoor, verre van dat, zo een grote club kan veel doen (en doet dat ook) voor de camperaar.
Zoals ik ook niets heb tegen de ANWB, al denken wij allemaal gezien de 4 miljoen leden en wat is het 50000 voor NKC, dat ze zaligmakend zijn.
Hoor ik toch al veel van " de ANWB of NKC zegt het, moet dus goed zijn" dat mag net zoals de verzekering papieren lezen voor een ieder in twijfel en of gecontroleerd worden naar haar of zijn situatie.
Onze camper is nieuw en op 24-05-2019 op kenteken gezet. Hoe verdere situatie was weet ik niet, maar camper stond bij dealer in showroom. Het gaf toch enige moeite om die 25% regeling er door te krijgen, "bewijzen dat het een kampeer middel was" werden gevraagd.

En net zoals jullie zullen we ook onze verzekering aanpassen als onze kinderen er alleen mee weggaan een volgend jaar, dit jaar is het onze met alles nog nieuw, maar heb ik geen angst de kinderen waren vanaf baby mee en zo ook de 4 klein kinderen weer komt goed.
En te veel betalen dat is het nu ook weer niet wat we willen.

dank groeten Jaap van Duijn.

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Ab » do 5 sep 2019 13:30

Met de wegenbelasting had ik ook een probleempje.
De camper werd gezien als een personenauto in eerste instantie bij de belastingdienst, nadat het kenteken op naam gezet werd.
Op voorhand had ik al een formulier meegekregen van de dealer, om het om te laten zetten naar campertarief.
Met het advies om het eerst even af te wachten.
Na de eerste blauwe brief dus meteen opgestuurd met een paar foto's erbij van de camper.
Een paar dagen later bericht dat het in behandeling genomen was.
Het omzetten naar kwarttarief liet vervolgens nog een week of 6 op zich wachten..
Maar goed..de reeds betaalde belasting werd verrekend.
De volgende 3 maanden kostten dus niks.
Het schijnt veel vaker voor te komen vlgs mijn dealer.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jacques Bakker » za 7 sep 2019 11:49

Betreft het verzekeren van de camper. Navraag gedaan bij het NKC over het eigen risico als je de camper meegeeft aan je kinderen. Het eigen risico is niet hoger als die van de eigenaar. Ander verhaal is als je de camper wilt verhuren. Daar is een aparte clausule voor met andere eigen risico's
Knaus Vansation TI

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Diny » za 7 sep 2019 15:03

RE.gif
Die regeling is dan teruggedraaid.
Te veel opzeggers destijds?
Ik weet wel dat wij niet de enigen waren.
Ik ben nog met degene die telefonisch de nieuwe regel bevestigde in discussie gegaan, omdat ik vond dat onze kinderen, die gewend zijn met paardentrailers en zwaardere aanhangers te rijden, veel betere chauffeurs zijn dan met name mijn persoontje :oops:
Ze konden geen uitzondering maken. :(
Wij waren verder wel tevreden over de NKC.

Voor verhuur golden steeds al andere regels.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jaap van Duijn » za 7 sep 2019 16:34

@Diny, Ab,

Bleek dat met die wegenbelasting ambtelijk geintje was.
De camper was in Nederland - al wat langer - en er was nog geen 12000.= € BPM op betaald, vandaar kenteken moeilijkheden en ja staats ondernemingen zijn niet snel, zeker niet onderling, dus van 't een, kwam het ander.
Zoals Ab ook zei, de voor 1 jaar betaalde wegenbelasting, minus de eerste 3 maanden werd terug gestort.
De NKC verzekering heeft ook verhelderend gewerkt na een telefoon gesprek, en de kinderen mogen er mee weg, komt omdat wij gekozen hebben voor € 300.= vrijwillige eigen risico op onze allrisk verzekering.
Ja lezen, nog eens lezen en dan nog eens lezen, maar nee toch bellen en vragen naar juist pagina waar een en ander staat, komt toch goed.
We gaan volgend week einde maar weer op pad - we hebben dan beiden 3 dagen vrij.
Maar van af volgend jaar - bij leven en wel zijn - eerste september stoppen we alle 2 met werken (vrouw dan 66 + 3 maand en ik dan 70 + 3 maand) is wel eens genoeg geweest zeker. Al hebben we beiden steeds met plezier ons werk gedaan. en we bleven midden in het leven van werken en omgang staan.
Omdat ik in vroeger jaren voor 9 maanden van huis was (stond mijn vrouw er met de 2 kinderen ook alleen voor), laten natuurlijk steeds korter hebben we toch een ander leven als "een ander gehad", en geen dag spijt maar nu moeten we maar het echt samen gaan doen, komt ook goed na 46 jaar huwelijk kan het toch niet fout gaan.
Zo wetens waardig heden kwijt en die het niet wil weten lees er over heen.
Groeten allen

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jacques Bakker » za 7 sep 2019 17:26

Voor wat betreft de voorwaarden van de NKC verzekering. Ook op het camper forum gelezen dat als je de camper meegeeft aan je kinderen je een hoger eigen risico hebt. Inderdaad teruggedraaid. Mijn conclusie is dan ook dat de opmerking soms uit een ver verleden soms anders liggen. Het beste is volgens mij de meest recente voorwaarden door te nemen. Wat ook opvalt dat er veel negatieve aspecten van verzekeringen op de forums worden gedeeld, lees bijna nooit over de positieve ervaringen van een verzekering. En die zullen er toch ook zijn. En ja de verzekering sluit je af voor hopelijk schade en andere narigheid die je nooit zullen treffen.
Knaus Vansation TI

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jaap van Duijn » do 12 sep 2019 10:38

@Jacques Bakker,
Dan nog even de NKC verzekering, die zouden de bonus malus van onze auto verzekering overnemen.
We hebben daar 80% op onze volledig casco verzekering - wij noemen dat all risk - bleek dat wij niet in een of ander register stonden.
Hadden we alleen de rekening betaald op de auto verzekering en laatste polis blad met alle bekende gegevens, laatst bijgewerkt in 2017 opgestuurd.
NKC sprak dus geen bonus malus korting - pfffffffffff - effe schrikken dan want de NKC eerste rekening van € 1261 per jaar was op basis van 80% bonus malus.
Dus reken maar uit zou dus 80 % duurder worden 6000 euro per jaar, das van de gekke, ook al heb je een goed pensioen toch.
Dan weer auto verzekering aangeschreven hoe hun ons uit dat register konden halen - Bleek allemaal misverstanden, na bleek van schrik dus alles in orde gekomen.
Bedenk dat we 30 mei al op pad waren en de post alleen door onze dochter gelezen werd en wij alles van horen zeggen.
Begrijp er geen bal van alles moet digitaal, maar zulke zaken per post ook met RDW grappen.
Toch goed gekomen.
Maar advies zorg dat je goed auto verzekering recente afschrijving hebt van polis blad en afrekening waar duidelijk de schade vrije jaren en berekende bonus malus staat.
Misschien en geheel onnodige regel.
Kijk alles maar ook alles na voordat je weg rijd bij de verkoper of dealer, en echt alles, van deuren, kasten en sloten, verlichting binnen en buiten, je extra apparaten bijbesteld, is luifel van juiste lengte die je bestelde en zo meer. Wij konden toch 23 punten direct naar voor halen en op aflevering laten zetten. En na 3 weken er mee weggeweest nog eens 11 punten, alles tot tevredenheid opgelost hoor, maar kijk en zeg en schrijf je niets op wat moet je zeggen, jullie krijgen de camper rond deze tijd? zal er niet heel veel van weggaan zijn of direct de rit naar Spanje voor overwinteren, dan kan je straks minder aanspraak maken ik bedoel maar.

Fijne vakanties en natuurlijk veel plezier in goede gezondheid. Jaap van Duijn.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Diny » do 12 sep 2019 11:16

Het lijkt het intrappen van een open deur om te adviseren alles te bekijken en te testen voordat je een koopcontract tekent.
Mankementen noemen in het koopcontract met de aantekening dat e.e.a. gerepareerd moet zijn bij overdracht.

Gebruikte campers/caravans worden nogal eens op de verkoopsites geplaatst zoals ze worden aangeboden door de vorige eigenaar.
Merkt de nieuwe koper ze niet op tijdens de bezichtiging dan hoor je bij een beroep op garantie: 'mevrouw, u hebt geen nieuwe camper gekocht'.
Bij ons kregen we dat antwoord bij wat kleine dingen, de paar ernstiger zaken werden gerepareerd.
Die kleine dingen hebben we destijds zelf laten doen, dat weer wel.

Krijg je 6 mnd. garantie en je koopt vlak voor de winter, dan kun je proberen om de garantie in bijv. maart van het volgende jaar in te laten gaan.
Destijds lukte dat bij de caravan wel, bij de camper niet.

En als je een keer tegen iets aanloopt wat je zelf toch moet laten repareren: door scha en schande word je wijs mrgreen.gif knipoog.gif of
Ondervinding is de beste leermeester :oops:

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jacques Bakker » do 12 sep 2019 12:20

Diny en Jaap,

Hartelijk dank voor jullie uitgebreide reactie.
Zal al jullie punten meenemen als we de camper gaan ophalen.
De polis van mijn autoverzekering heb ik al opgedoken voor het aantal schadevrije jaren.
Moet nog uitzoeken welke verzekering het beste bij ons past. Wat is belangrijk en wat is minder belangrijk. Misschien hebben jullie nog een tip van wat belangrijk is en wat niet. Blijft moeilijk, dat begrijp ik want het ook wat je persoonlijk belangrijk vindt.
We hebben 3 maanden garantie op de camper. Ga inderdaad proberen de garantie uit te stellen naar mei volgend jaar. Alhoewel ik wel vertrouwen heb in deze eigenaar van Spang campers te Hoogeveen.
We gaan eind september en begin oktober een paar weken met de camper op vakantie. Misschien komen we dan nog dingen tegen en die vallen dan nog in de garantie.
Hgr Jacques
Knaus Vansation TI

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jaap van Duijn » do 12 sep 2019 12:40

@Jacques,

Zoals Diny eerder aangaf, er zijn zoveel verschillen.
Denk aan hoe lang krijg je nieuw waarde of aanschaf waarde uitgekeerd, eigen risico, mogen kinderen voor zelfde en met zelfde verzekering rijden.(indien van toepassing).
Wat valt wel en niet onder de verzekering, krijg je bij schade een vervangend vervoer, geld alles in buitenland zoals in Nederland denk eens aan die reis naar Marokko misschien in t hoofd.(is buiten Europa).
Je zegt al zeer persoonlijk, en wat wil je missen aan verzeker kosten.
Wie geeft je meeste korting op schade vrije jaren, en heb je de schade jaren of trede naar beneden vallen afgekocht met verzekering op je auto, heb je dan ook de hoogste bonus malus en gaat die dan mee.
Premie gaat in de honderden schelen.

Wijze raad neen, wel wat je kan uitzoeken en zelf beslissen - groeten Jaap van Duijn

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Diny » do 12 sep 2019 15:59

@ Jacques,
Wees niet teleurgesteld als je die 3 maanden garantie niet opgeschoven krijgt!
Je gaat een paar weken weg en dan kun je alles uitproberen, hoop het niet, maar ook dingen beschadigen.
Een bedrijf kan het risico niet nemen dat een klant ten onrechte een garantie gevalletje eist.

Hiermee insinueer ik niet, dat je niet te vertrouwen bent maar het lijkt me voor een bedrijf niet doenlijk om iedereen op zijn mooie blauwe of bruine ogen te geloven knipoog.gif

Adviseren over verzekeren is een lastige.
Daar waag ik me niet aan!

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door eurotrotter » do 12 sep 2019 16:09

Jaap van Duijn schreef:
wo 4 sep 2019 17:40
@ J. Bakker,


Vraag je dat als " nieuweling" hier op caravan forum 99,999% dat je van de mensen hier antwoord krijgt, natuurlijk wle eens plagen, maar iemand te kakken zetten nee.
Op dat kamper forum als nieuweling gelijk in de hoek gedrukt als je maar iets durft te schrijven.
Zeer onvriendelijk - voor mij toch - en de hulp op vragen is alleen het "ouwe" kliekje wat met elkaar aan het berichten is.

IK zit daar ,ondanks ik geen lid ben van camperforum,wel eens te "bloemkolen" ( luisteren zonder aan de discussie deel te nemen,term uit de Citizen Band)
Klopt als je zegt dat er hier heel veel kennis aanwezig is die graag gedeeld word met anderen,zeker ook met nieuwkomers.
Ik heb echter de indruk dat dat op het camperforum hetzelfde is,van "in de hoek drukken van nieuwelingen"heb ik daar nooit iets gemerkt.

Dat het oude kliekje met elkaar aan het berichten is heb je op ieder forum wel,dat gebeurt hier ook in veel topics,en zolang nieuwelingen geen postings doen zal dat wel zo blijven,maar daar kunnende "vaste posters"niets aan doen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jaap van Duijn » do 12 sep 2019 17:05

@Eurotrotter,

Gelukkig zijn er anderen die wel goede ervaring opdoen.
Kan ook niet anders zag dat het 40000 ste lid of inschrijving gedaan was.
Alleen hoeveel zijn er nog actief.
Blijf toch opmerken dat op dit caravan forum voor minder bekend met caravan techniek goed geholpen worden en niet maar aangenomen word dat een ieder het moet weten.
En natuurlijk ieder mens verschillend en verschillende meningen zullen er blijven, heb je gelijk neen, gaat het erom " ter lering en de vermaak" zeg ik ja.
En wil ik ook nergens en niemand iets te kort doen.
Dacht alleen met beetje kennis dat ik heb anderen en gelijk denkend op pad te helpen.

grtn Jaap van Duijn.

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Jacques Bakker » za 19 okt 2019 14:45

Lijkt mij leuk na al de reacties onze ervaring met jullie te delen van onze eerste trip met de camper.
Het was bijzonder spannend hoe het ons zou bevallen na 45 jaar met de caravan op stap te zijn geweest nu met de camper de wereld verder te verkennen. Verstandig zou zijn eerst een camper te huren om dan eventueel tot aanschaf over te gaan. We hebben de gok genomen deze camper die ons bijzonder aanstond aan te schaffen zonder er eerst 1 gehuurd te hebben. De indeling stond al vast. Enkele bedden en een grote garage en en graag een compacte camper. Deze Knaus Vansation TI voldeed aan al onze wensen.
Na het overpakken van caravan naar de camper zijn we op stap gegaan. Ons eerste doel was een camping aan de Moezel waar we al ruim 40 jaar een week vertoeven. Na hier enkele dagen te hebben gestaan hebben wij ons lijstje met wensen "bezoek Dachau, bezoek kastelen, wijnroute, romantische route en de Alpenroute af kunnen werken. Het rijden is ons echt super bevallen. Je hebt een prachtig overzicht op het verkeer. Omdat wij bijna op alleen maar toeristische wegen hebben gereden hebben we genoten van de omgeving. Een groot verschil caravan/camper is dat je niet zo gefocust bent om redelijk op tijd aan te komen op een camping omdat je met de caravan na aankomst toch nog redelijk wat werk hebt om je te installeren. Met de camper is het aankomen eventueel de luifel uitdraaien een kwestie van een paar minuten en klaar is Kees. Wij hebben gedurende 16 dagen heel veel gezien wat wij met de caravan nooit hebben gedaan. We hebben op 6 campings en 2 camperplaatsen gestaan, 2500 kilometer gereden en 6 landen bezocht. Onderweg veel gestopt om leuke dorpen en steden te bezoeken. Ons formaat camper laat zich heel gemakkelijk manoeuvreren waar dan ook. Wij zochten meestal een camping op omdat we dit toch prettiger vinden dan een camperplaats. Veel gezelliger en de voorzieningen zijn over het algemeen beter. Al met al blijkt onze gok goed uit te pakken. Met name het snel verplaatsen zonder veel werk sprak ons misschien wel het meeste aan. Maar wij kijken met heel veel plezier terug op onze caravan jaren, maar hopen nog veel mooie trips te kunnen beleven met deze camper. Wens iedereen in wat voor kampeermiddel dan ook alvast voor het komende jaar heel veel mooie weer plezier toe.
Hgr Jacques
Knaus Vansation TI

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Diny » za 19 okt 2019 15:33

Mooi om jullie positieve ervaring te lezen thumbup.gif

Dat hoog boven de weg zitten in de cabine vond ik ook een verrassende toevoeging aan het vakantieplezier!

Nog veel mooie reizen gewenst zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door Daphne » za 19 okt 2019 17:37

Fijn dat het goed is bevallen. thumbup.gif aflower.gif

Deze opmerking begrijp ik echt niet. Dit argument wordt altijd aangehaald. Waarom kun je dit met een camper wel en met een caravan niet? Heb je het wel eens geprobeerd? Wij reizen alleen maar op deze manier met caravan. (Behalve de camperplaatsen dan hè)
Jacques Bakker schreef:
za 19 okt 2019 14:45
Een groot verschil caravan/camper is dat je niet zo gefocust bent om redelijk op tijd aan te komen op een camping omdat je met de caravan na aankomst toch nog redelijk wat werk hebt om je te installeren. Met de camper is het aankomen eventueel de luifel uitdraaien een kwestie van een paar minuten en klaar is Kees. Wij hebben gedurende 16 dagen heel veel gezien wat wij met de caravan nooit hebben gedaan. We hebben op 6 campings en 2 camperplaatsen gestaan, 2500 kilometer gereden en 6 landen bezocht.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door PD » za 19 okt 2019 17:42

RE.gif
Inderdaad pure onzin, tenzij je een mini-caravan hebt die je helemaal volstouwt tijdens de rit knipoog.gif

Wij staan veelal niet langer dan 3 dagen op dezelfde camping en hebben echt niet meer opsteltijd dan een camper.... wel hebben we veel meer leefruimte en bovendien lokaal vervoer knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Informatie nieuwe camper bezitter.

Bericht door petronella » za 19 okt 2019 18:06

Wij zetten de caravan met de auto of de mover op zijn plaats, draaien de poten uit met een boor, dakluifel uit, stroom erop en we staan! RE.gif
Als we wat langer blijven de Torino eraan, ook zo gebeurd.
Wij vinden het ook een groot voordeel dat we altijd de auto kunnen gebruiken als we op de camping staan, of een fiets ( als het weer goed is).
Maar, veel plezier met jullie camper.

Plaats reactie

Terug naar “Campers”