Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18349
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door deusjevo » do 1 aug 2019 18:38

Quatrodador schreef:
do 1 aug 2019 17:37
Quatrodador.jpg
Handhaving door buren bepaalt
Vertel eens wat meer, vreemde situatie scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38611
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Micky » do 1 aug 2019 18:53

RE.gif

ik vraag me ook af waarom de caravan scheef staat scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door p_vingerhoets » do 1 aug 2019 21:05

Het lijkt erop dat ie anders niet tussen die 2 auto's past
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36204
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Chris » vr 2 aug 2019 14:23

Hoe is het in vredesnaam toch mogelijk...grrrrrrrrrrrrrr
Schrijf ik net: viewtopic.php?p=702566#p702557
En wat denk je, da's dus spelen met je lot.

Wij hebben al 35 jaar dezelfde zeurende, kinderloze, truttige, oubollige, gepensioneerde Vutters en pietluttige achterburen.
Zo'n stel met een stacaravan op een goedkope camping bij Micky in de buurt. ( sorry Micky, zegt niks over jou... maar weest op je hoede voor ze)
Zieken en zeiken dat ze kunnen, anders niets...stonden b.v. nog eens op hoge poten in mijn poort omdat ik de poortdeur niet dicht gedaan had ( kids) en die poortdeur al 3 x geklapperd had.
Stonden ook al eens te teuten dat ze last hadden van de tuinsproeier... die nevelde .. gek he..
Claimden hun "eigen" parkeerplaats op een algemene parkeerplaats... en nu zetten ze de auto steevast bij een andere buur voor de deur, da's makkelijk uitrijden...
Nou ja... zulke zeikers dus...ze kunnen het niet droog houden gewoon.
Gisteravond... ding-dong..de bel... 2 vrouwelijke handhavers voor de deur.
Tja, en een van de drie caravans op dat parkeerterrein is idd van mij...
Gelukkig erg vriendelijk en meegaand, en als ik zaterdag op zondag vertrokken ben is het allemaal prima.
Dus geen strepenjagers gelukkig..
Heel slinks wist ik ze de melder te ontfutselen.... ja hoor... raad eens..
Die waren net thuis gekomen van de camping om de was te doen... elke 2 weken 2 dagen thuis, dan hangt de droogmolen vol met van die witte fuiken... terwijl de tent anders potdicht zit...
Enne... oja... hun auto staat dus nooit op dat parkeerterreintje, maar als ze heel schuin uit het keukenraam kijken kunnen ze het wel zien staan....

Natuurlijk met de andere 2 caravanners gesproken, die wisten ook gelijk welke "aardige buurman" dit bedacht had.
Toch eens een "fijne aardigheid" voor die zeikerts bedenken... laat ze naar een bejaardenhuis ophoepelen.
Ze zijn er nooit en als ze er zijn is het gezeik...

Sorry hoor... ik moest het effe kwijt..jullie waren nu het slachtoffer... weenie.gif weenie.gif
Laatst gewijzigd door Chris op vr 2 aug 2019 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Michel1975 » vr 2 aug 2019 14:42

RE.gif
Gooi het er uit en prop het vooral niet op. Heb ik ook niet gedaan mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7834
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Nimma » vr 2 aug 2019 14:55

Wat een zeikerds lopen er toch nog rond tegenwoordig. Hier in Nimma mag je de hut 3 dagen op dezelfde plek zetten. Dan moet je hem daar weghalen. Desnoods naar de plek ernaast voor weer max 3 dagen scratch.gif
Ik woon ah eind vaneen doodlopende straat aan een pleintje met nog zo'n 12 andere woningen. Onze caravan stond voor het laatst 6 weken voor de deur. Nooit van iemand gehoord dat ze het vervelend/niet zo leuk vinden. Anders weten ze me wel te vinden. Al bijna 40jaar hier een relaxte sfeer zonder de boel plat te lopen. Dat helpt wel.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11203
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door dieseltijger » vr 2 aug 2019 15:03

Wij hebben al 35 jaar dezelfde zeurende, kinderloze, truttige, oubollige, gepensioneerde Vutters en pietluttige achterburen.
@Chris: Wat denk je van een malse moord? Zo'n lekkere sappige, met spetters op de witte muren en lakens.

Het kost je wel je baan en wellicht ook jouw huwelijk, en je hebt wat beperkte bewegingsvrijheid nadien- maar soms maken mensen het slechtste in je wakker.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36204
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Chris » vr 2 aug 2019 15:13

RE.gif
Breng me niet in verleiding... mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

martijn v o

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door martijn v o » vr 2 aug 2019 15:19

Wij wonen ook een een doodlopend stuk. In de buurt zijn er hier 3 caravan bezitters. We spreken met elkaar af wanneer we weggaan zodat er maximaal een caravan tegelijk staat. Gaat al jaren goed. Totdat er nieuwe buren kwamen wonen. Binnen een dag handhaving aan de deur. De caravan had ik opgehaald uit de stalling om hem leeg te ruimen voor de onderhoudsbeurt. Na de onderhoudsbeurt stond hij er weer om op vakantie te gaan.

Uiterst aardige handhavers die netjes kwamen vragen hoe lang de caravan er al stond, en het was natuurlijk geen probleem. Ik vroeg waarom ze waren gekomen en ze hadden een melding gehad. Gewoon te horen gekregen wie dat waren. Ik heb deze mensen een bos bloemen gestuurd met als kaartje: bedankt voor het oppassen van de caravan.

Daarna nooit meer bezoek gehad.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11203
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door dieseltijger » vr 2 aug 2019 15:32

Nou, dat bedoel ik: mensen praten niet meer met elkaar - maar doen dit via de overheid. Lastig, omslachtig en inflexibel.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18977
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Hobby Linka » vr 2 aug 2019 16:55

Chris schreef:
vr 2 aug 2019 14:23
Sorry hoor... ik moest het effe kwijt..
Euuuuu. Ik had je slimmer ingeschat. whistle.gif (geintje awhoea.gif )

Ooit schreef je hier dat je had geregeld dat er een of meerdere parkeerplekken groter zijn gemaakt voor het plaatsen van een caravan.

Dit had ik dus tegen die handhavers gemeld...…..

whistle.gif whistle.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door p_vingerhoets » vr 2 aug 2019 17:47

Hebben de dienders enkele weken geleden niet een wijk in Breda leeg geveegd van caravans en aanhangers ? Heb zoiets mee gekregen via de radio
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Michel1975 » vr 2 aug 2019 18:54

Chris schreef:
vr 2 aug 2019 15:13
RE.gif
Breng me niet in verleiding... mrgreen.gif
mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36204
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Chris » vr 2 aug 2019 19:24

Hobby Linka schreef:
vr 2 aug 2019 16:55
Chris schreef:
vr 2 aug 2019 14:23
Sorry hoor... ik moest het effe kwijt..
Euuuuu. Ik had je slimmer ingeschat. whistle.gif (geintje awhoea.gif )

Ooit schreef je hier dat je had geregeld dat er een of meerdere parkeerplekken groter zijn gemaakt voor het plaatsen van een caravan.

Dit had ik dus tegen die handhavers gemeld...…..

whistle.gif whistle.gif
En dat deed ik dus ook, mijn eigen hut stond juist daarop.
Bleef... het is een openbare parkeerplaats... caravans officieel 3 dagen... maar geen gedonder... laat maar staan.

Wat ik eigenlijk heel onreeel vind... campers mogen WEL weken en maanden blijven staan op de openbare weg... omdat zij wegenbelasting betalen???
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18977
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Hobby Linka » vr 2 aug 2019 19:30

Mag in onze gemeente ook niet volgens de APV. Misschien weten de handhavers dat niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Jan Krukas » vr 2 aug 2019 19:53

Wij hebben wat leuks de caravan staat bij ons voor op een parkeer plek ,geen over buren
Bij ons om de hoek dat is 2.huizen verder heeft deze bewoner een heg +=4mtr hoog dat is
Geen probleem maar hij is ook over het voetpad gegroeid wij heel netjes gevraagt of hij
Zij heg wilde snoeien zodat wij niet meer over de weghoefde te lopen wat op zich niet zonder
Gevaar is,dit liep een beetje hoog op en 2dagen later de handhaving voor de deur wij mochten
Blijven staan want hij moest de volgende morgen naar de stalling het mannetje van de heg had gebeld
Maar toen kwam het leuke er werd gekeken naar wat fietsen en een brommer die op de stoep stond
Dit mocht niet en zo ook naar de heg hij kreeg de opdracht binnen een week de heg te snoeien
Anders werd het door de gemeente gedaan en zou hij de rekening thuis krijgen.

Dus wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in thumbup.gif

Abve

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Abve » vr 2 aug 2019 19:57

RE.gif RE.gif RE.gif

Een camper valt onder dezelfde noemer als een caravan, nl. een kampeermiddel.
Een kampeermiddel mag veelal niet langer dan 3 dagen achtereen parkeren op de openbare weg.
Campers betalen het kwarttarief houderschapsbelasting omdat een camper geacht wordt alleen voor recreatieve doeleinden te worden gebruikt.
Het betalen van belasting is geen argument om langer dan 3 dagen op één plek te staan.

Er wordt hierover misschien niet of minder over geklaagd omdat de bewoners een camper niet als een kampeermiddel zien als bedoeld in de ANPV.
Het maakt dus niet uit hoe groot een camper is. Ook de camperbusjes vallen hieronder.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1221
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door fortissimo » za 3 aug 2019 21:07

Bij ons in de wijk staan er genoeg caravans.
De mooiste vind ik een caravan die altijd overdwars op 2 plaatsen staat tussen een boom en de uitstekende stoep.
Als de eigenaar met de auto thuiskomt, dan plaatst hij deze ook overdwars over de 2 vakken direct naast zijn caravan.
Zodoende zijn er 2 vakken bezet door 2 voertuigen.

Volgens mij nooit problemen mee gehad.

Zelf woon ik in een doodlopende straat met rechts haaks staande parkeervakken en links een stoeprand waar je niet mag parkeren.
Toch wordt er links wel geparkeerd, heel soms wordt hier op gehandhaafd.
Caravans staan echter wel aan de linkerkant en gelukkig wordt daar niet op gehandhaafd (de locatie althans).

Ik zelf heb in het verleden meerdere keren klachten ingediend over een buurman met caravan. Hij liet deze gerust een paar weken staan (max. 3 dagen).
Ik had hem er een paar keer over aangesproken, maar hij voelde zich niet geroepen om deze weg te halen.
Ik vind het zelf geen probleem als hij bijv. zaterdag ophaalt en de volgende zaterdag weggaat. Maar terug komen van vakantie, de caravan 2 of 3 weken laten staan en daarna weer weg te gaan vind ik niet netjes. Zeker niet als er veel te weinig vakken zijn.
Maar de politie (die deed dat hier) doet er verder niet veel aan. Ze gaan praten, komen vervolgens bij mij en meldden dat hij dan aanstaande zaterdag weg ging met de caravan. Tja...

Mijn record is trouwens iets meer dan 3 dagen. Dinsdagavond gehaald, zaterdagochtend vertrokken :o
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Henri Berends
Berichten: 1128
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Henri Berends » do 8 aug 2019 20:54

Nee, we zijn er zeker van dat de buren geen reden tot klagen hebben. We hebben een goede verstandhouding met hen. Maar de locatie waar we ‘m neerzetten is vanaf de doorgaande weg te zien. Een van de handhavers heeft al eens aangegeven dat hij dagelijks voor woon- en werkverkeer meerdere malen over deze weg rijdt. Deze pech hebben we dus.
Maar een collega van hem die de sticker op de caravan had geplakt vertelde ons in een telefoongesprek dat hij de sticker had aangebracht omdat hij de caravan een week eerder ook al op de locatie had gezien. Niet wetende dat we er intussen wel weg zijn geweest….. Sukkel. néh néh.gif
Hij had dus geen sluitende waarneming gedaan. stom.gif
Hem aangegeven dat we geregeld van onze caravan gebruik maken en dat het ons zeker duidelijk is dat de caravan niet langer dan drie dagen op de openbare weg mag staan. Hij zal ‘m zeker vaker kunnen waarnemen voor onze woning.


APV van de gemeente Renkum
Parkeren campers, caravans en aanhangwagens
Campers, caravans, aanhangwagens, etcetera mogen maximaal 3 werkdagen worden geparkeerd aan de openbare weg. Dit geldt ook voor voertuigen langer dan 6 meter of hoger dan 2,60 meter.
Overtreedt u deze regel, dan kan dat leiden tot een boete van € 90,-.
Voor campers kunt u een ontheffing aanvragen voor het parkeren aan de openbare weg. Deze aanvragen worden individueel beoordeeld op basis van verdeling van de beschikbare parkeerruimte en het uiterlijk aanzien.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7834
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Nimma » do 8 aug 2019 21:12

Vandaag voor de deur gezet voor 10 dagen. Geeft hier nooit een probleem.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”