Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Gemineye » do 1 aug 2019 10:39

Het is me al veel vaker opgevallen, maar dit jaar ook weer; kleine camping met veel spelende kinderen en auto’s die daar met 20/25km/u (ik hoor ze overschakelen naar de 2e versnelling, dus zo’n soort snelheid zal het zijn..) over de camping rijden.. ligt het nou aan mij? Dat is toch echt heel erg hard? Ik rijd altijd stationair in de eerste versnelling, maar als ik hier zo op de camping kijk ben ik een uitzondering. Jullie ook die ervaring?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door deusjevo » do 1 aug 2019 10:58

25 km uur is inderdaad veel te hard op veel campings en meestal spreek ik daar mensen ook wel op aan dmv een handbeweging dat het wel wat zachter kan.
En vaak wordt er dan een verontschuldigend gebaar genaakt en snelheid geminderd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Chris » do 1 aug 2019 12:19

Ik ben dan vaak die dove en lompe hork die gewoon op het pad blijft lopen als ik een auto achter mij aan hoor komen.. ( te snel)
Ze wachten maar ff...
Wel consequent blijven en altijd doen... ik ben niet ineens morgen weer goedhorend awhoea.gif awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Michel1975 » do 1 aug 2019 13:06

Op de camping in Friesland zijn het voornamelijk de Duitsers(niet allemaal maar als er 1 hard rijdt) die denken dat stapvoets 25 km/u is.
Ik verbaas me iedere keer weer over want verder zijn ze nogal van de regels.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Knaus440 » do 1 aug 2019 14:09

Op de camping waar onze stacaravan staat is stapvoets rijden verplicht. Een minpunt is dat er 1 weg is naar de 400 chalets en stacaravans, die loopt over de toeristen camping, en langs kinderspeel plek.. Dat is wel eens lastig.
Maar er is een streng beleid: een waarschuwing en dan gele kaart, dan rode kaart. Waarbij je niet meer met je auto het terein op kan. Er zijn wel eens strubbelingen maar in het algemeen wordt er rustig gereden.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Erwin1987 » do 1 aug 2019 14:13

Als ik over de camping rijd laat ik altijd alleen de rem los


Erwin
Home-car racer 48

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door janoniem » do 1 aug 2019 14:41

In het voorjaar stonden wij op een camping in Cavalaire sur Mer met niet al te grote plekken, maar wel ruim voldoende parkeerplaatsen. Veel bezoekers gaven daar de voorkeur aan een leuk "terrasje" voor de luifel/tent boven dat blik voor je.
Dat maakt het straatje al een stuk rustiger. Alleen de golfkarretjes wilden nog wel eens stof doen opwaaien.
Ik vind na deze ervaring een verplichting om je automobiel op een (afgelegen) parkeerplaats te stallen, toch wel iets hebben.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door JanP » do 1 aug 2019 14:54

deusjevo schreef:
do 1 aug 2019 10:58
25 km uur is inderdaad veel te hard op veel campings en meestal spreek ik daar mensen ook wel op aan dmv een handbeweging dat het wel wat zachter kan.
En vaak wordt er dan een verontschuldigend gebaar genaakt en snelheid geminderd.
RE.gif
2 Jaar geleden op camping Het Wieskamp was mijn zoon door een "ASO" bewoner bijna aangereden (notabene van een vaste stacaravanplaats), omdat ik een opmerking maakte van zijn snelheid, eerst reed hij behoorlijk hard vooruit, daarna kwam hij vol gas achteruit gereden en mijn zoon opzij moest springen, en ik de akeligste "K" ziektes naar mijn hoofd geslingerd kreeg.

boos.gif :oops: boos.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door j.dreves » do 1 aug 2019 15:19

RE.gif
JanP.
Die was bij mij aan de beurt geweest,eens en voor altijd genezen. thumbup.gif
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door p_vingerhoets » do 1 aug 2019 15:22

Tja wat is hard hë

Is lastig te bepalen op gehoor en zicht schakelen en welke versnelling bepaald niet direct de snelheid
Ik kan in de 1e 2e of 3e versnelling rijden met dezelfde snelheid
Wat is stapvoets, aan opa gemeten met rollator of aan iemand die redelijk doorloopt zoals ik.

Maar ben het met je eens dat het zeker wel langzaam kan op de camping
Auto op een parking kan maar met mij zijn er nog meer die hier ook niet echt voorstander van zijn als daar dan ook weer kinderen rondfietsen of gaan voetballen al heb ik die zoiezo al niet graag in de buurt van mijn auto
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Den Adriaan » do 1 aug 2019 15:27

Ik vind het een merkwaardig fenomeen.
De auto naast de caravan.
Wij staan het liefst op campings waar de auto op gezamenlijke parkeerplaatsen staan.
Het zicht vanuit je caravan is dan rustig en..,.......geen last van hardrijders over de camping.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Erwin1987 » do 1 aug 2019 15:35

Re:
ik dus niet aangezien mensen vaak kinderen de deur los laten doen en ook niet iedereen even netjes met de spullen omgaat.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door nitro68 » do 1 aug 2019 15:41

Laat alleen de rem los.........en rijden we stilletjes electriek over de camping paden.........hard zat vindt ik.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door nitro68 » do 1 aug 2019 15:49

Erwin1987 schreef:
do 1 aug 2019 15:35
Re:
ik dus niet aangezien mensen vaak kinderen de deur los laten doen en ook niet iedereen even netjes met de spullen omgaat.


Erwin
Heb dat aan den lijve meegemaakt, kwam gelukkig net aanlopen.
Zoontje van de buren (jaar of 7) pakt een flinke kiezel van de grond en zonder enige reden wordt die tegen mijn deur aan gekachelt. boos.gif ....met een mooie deuk tot gevolg.
Doet ie anders nooit.....kreeg een standje van zijn ouders dat dat niet mag en de schade is netjes gerepareerd en betaald.
Vond het achteraf voor die mensen vervelender dan voor mij.....best wel lullig als je kind zoiets uitvreet.
Hebben toen maar met de buren een paar biertjes genomen en verder vakantie gaan vieren. kus.gif

Maar ja, als ik nu niet toevallig het gebeuren gezien had......
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Erwin1987 » do 1 aug 2019 15:55

j.dreves schreef:RE.gif
JanP.
Die was bij mij aan de beurt geweest,eens en voor altijd genezen. thumbup.gif
Stoere praat maar daar heb je niks aan hoor, in het ergste geval Kun je achter in een politie auto mee en mis je 2 dagen vakantie en zeker in het buitenland kan dit echt wel eens tegenvallen of naar het ziekenhuis, Ben het er wel mee eens dat dit niet de juiste omgangsvorm is dit soort mensen besteed ik zo min mogelijk aandacht aan.

En @ nitro zoiets inderdaad of een deur er tegen aan of zo.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Micky » do 1 aug 2019 16:08

Gemineye schreef:Het is me al veel vaker opgevallen, maar dit jaar ook weer; kleine camping met veel spelende kinderen en auto’s die daar met 20/25km/u (ik hoor ze overschakelen naar de 2e versnelling, dus zo’n soort snelheid zal het zijn..) over de camping rijden.. ligt het nou aan mij? Dat is toch echt heel erg hard? Ik rijd altijd stationair in de eerste versnelling, maar als ik hier zo op de camping kijk ben ik een uitzondering. Jullie ook die ervaring?
Ik stoor me er ook enorm aan, we kunnen de meiden nauwelijks voor de tent laten spelen, het zijn ook uiteraard steeds dezelfde mensen


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Micky » do 1 aug 2019 16:13

p_vingerhoets schreef:Tja wat is hard hë


Dat lijkt mij heel duidelijk, alles sneller dan rollen met 2-3km/h is gewoon te hard, achter elke tent of auto kan zo een kind het pad op remmen en daar moet je ook vanuit gaan dat dit gebeurd. Volgens mij is het niet zo moeilijk te begrijpen....



Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door PD » do 1 aug 2019 16:22

Wat mij vaak in negatieve zin opvalt, is de snelheid waarmee het campingpersoneel over de camping raast...….. ongeacht of dit op een fiets of in een golfkarretje is whistle.gif

Overigens ook campinggasten op de fiets...….. ze hebben een wijzend vingertje naar een wat te snel rijdende auto, maar op de fiets lijken ze de eindsprint van de Tour te mogen oefenen :( Vooral E-bikers met rotatieondersteuning zijn vaak ware snelheidsduivels...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Erwin1987 » do 1 aug 2019 16:26

Re:

Of met een grasmaaier of tractortje.
Toen we in Italië waren reed er zon treintje en die ging ook stevig over de camping nu ik er zo aan denk.


Erwin
Home-car racer 48

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door DanielW » do 1 aug 2019 16:27

Dat is me ook opgevallen, vooral op een camping waar je eten kan bestellen via de app en laten bezorgen op de kampeerplek, waar de bezorgers op snelle elec fietsen rijden, vol gas over de camping, want ja het is een enorme afstand! En hier eerste versnelling zonder gas lekker laten lopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Michel1975 » do 1 aug 2019 17:10

Micky schreef:
do 1 aug 2019 16:13
p_vingerhoets schreef:Tja wat is hard hë


Dat lijkt mij heel duidelijk, alles sneller dan rollen met 2-3km/h is gewoon te hard, achter elke tent of auto kan zo een kind het pad op remmen en daar moet je ook vanuit gaan dat dit gebeurd. Volgens mij is het niet zo moeilijk te begrijpen....



Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Geen vinger tussen te krijgen. Ik rijdt hier op de rem met beide auto's. Beiden automaat en schuifel zo naar mijn plek toe. En daarna lekker naar het parkeerterrein. Hier op de camping hebben heel veel Duitsers (begin ik weer mrgreen.gif ) De auto pal voor de luifel staan. Daar zou ik toch niet de hele vakantie tegenaan willen kijken.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Den Adriaan » do 1 aug 2019 17:11

En als je goed op let zijn het vaak de vrouwen die te hard rijden!

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door evr66 » do 1 aug 2019 17:35

Nou nou, dacht dat al dat klagen vooral aan wat fb groepen voorbehouden was scratch.gif
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Nimma » do 1 aug 2019 17:40

Ik heb echt veel campings gezien, semi-beroepsmatig ruim 600 en de rest alleen voor de lol. Wat opviel dat hoe groter en luxer de camping, hoe harder sommige mensen rijden. Die hebben denk ik ook elders op aarde overal schijt aan. Zag ze met de vuilniszak in de auto heen en weer naar de stort gaan op campings. En die hadden geen gebrekkig loopapparaat.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door nitro68 » do 1 aug 2019 17:46

Laten wij dan maar het goede voorbeeld geven..... thumbup.gif

Erger u niet, verbaas u slechts.

Fijne vakantie!
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”