caravan inventaris, waar te beginnen?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Nimma » wo 10 jul 2019 19:56

Caravan inventaris, waar te beginnen?

Misschien ook wat tips waar te stoppen mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Sofie64 » do 11 jul 2019 11:46

RE.gif


awhoea.gif awhoea.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

IreneH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 23 mei 2019 19:49

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door IreneH » do 11 jul 2019 20:46

Stoppen? Stoppen is voor watjes mrgreen.gif

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Cara-Fan » do 11 jul 2019 23:34

Een tekenpas en anti tekenspray (Groene Linde)

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door jessedew » vr 12 jul 2019 09:39

Danielle vermeulen schreef:
di 9 jul 2019 19:46
jessedew schreef:
di 9 jul 2019 19:13
Danielle vermeulen schreef:
zo 7 jul 2019 07:49
Wat superleuk om dit te lezen allemaal.
Niet om je topic te storen ofzo,
Maar wij hebben ook onze 1e caravan gekocht begin Juni.
Dus ook alles aan moeten schaffen.
De blauw discounter en de grote kampeerwinkel in Schijndel (zit gelukkig om de hoek) waren onze beste vrienden.
Wij gaan eerst met een (geleende) vouwwagen op vakantie dus kunnen we al een deel van onze spullen testen. Voordat we met onze eigen caravan op pad gaan in de herfst vakantie.
O, dat geeft niet hoor mrgreen.gif

Zeker leuk, wat voor heb je gekocht? Waarom ga je er nog niet mee op vakantie? Moet er zoveel aan gebeuren?
Heb nu een aardig beeld van wat we allemaal nodig hebben dankzij de hulp hier ( en mn schoonouders hebben ook nog een kampeeruitrusting die ze niet meer gebruiken, dus die gaan we ook maar eens inspecteren op bruikbare spullen)
Wij mogen de vouwwagen van mn schoonouders lenen en die was al ingeladen voor we de caravan klaar hadden.
Wij hebben een hobby 400kb gekocht.
Alleen het stapelbed klopte niks van en hebben nog geen trapje voor de kinderen om erin te klimmen.
Ja inkopen doen valt niet mee. Ik koop alles wat we nodig hebben en wat ons handig lijkt.
Bewaar alle bonnetjes en wat we niet gebruiken (en nog in de verpakking zit) gaat terug naar de winkel. Hahaha
O wij toevallig ook een Hobby 400kb, haha blij.gif bij ons lijkt het stapelbed wel te kloppen. Wij hebben er 1 uit 1998, met blauwe accenten, dat hebben we allemaal geverfd in wit en donkergrijs, dus is weer bij de tijd. Nog wat vervangings onderdelen bestellen, inventarisatie over de inboedel is bijna klaar, dan idd even naar de action en zijn we er klaar voor.

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Danielle vermeulen » vr 12 jul 2019 20:57

RE.gif

Bij ons zat er een onhandig, zelf gefabriceerd houten... Ja hoe zal ik het noemen?. Niet origineel.
Was er bijna niet uit te krijgen.
Hebben gelukkig een exemplaar uit een '98 kunnen scoren. Voor 2 tientjes.
Even wat balkjes zagen om hem in te hangen als we hem gebruiken. En dan kan hij (Als het ff meezit) ook opgeborgen worden zoals het hoort.

Bij jullie zit er geen trapje bij?
Wel 2 uitval hekjes?

Bij ons maar 1 hekje. En ook maar aan 1 zijde gleufjes om het hekje in te zetten.
Helaas nog geen foto van want het bedje ligt hier op zolder en de caravan in de stalling.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Daphne » vr 12 jul 2019 22:12

Danielle vermeulen schreef:
r.obbink schreef:
wo 10 jul 2019 12:18
Danielle vermeulen schreef:
di 9 jul 2019 19:46


Wij mogen de vouwwagen van mn schoonouders lenen en die was al ingeladen voor we de caravan klaar hadden.
Wij hebben een hobby 400kb gekocht.
Alleen het stapelbed klopte niks van en hebben nog geen trapje voor de kinderen om erin te klimmen.
Ja inkopen doen valt niet mee. Ik koop alles wat we nodig hebben en wat ons handig lijkt.
Bewaar alle bonnetjes en wat we niet gebruiken (en nog in de verpakking zit) gaat terug naar de winkel. Hahaha
hmmm, als ik mocht kiezen tussen de vouwwagen en de eigen (nieuwe) caravan dan had ik de boel omgepakt blij.gif

Maar ik snap dat je nog wat zaken mist, aan de andere kant is het ook leuk om de 'gok' te wagen en dan kom je vanzelf dingen tegen die je mist... je wordt dan venzelf creatief.

Veel plezier in ieder geval!!!! haphop.gif
De relatie tussen mij en mijn schoonouders..... als ik dan weer alles eruit moet halen...
Tja ik hou er over opAfbeelding
Maar het zijn de ouders van jouw partner. Zijn die dan niet blij voor hem dat hij een caravan heeft gekocht. Zij zullen toch ook wel snappen dat je liever met je nieuwe caravan op vakantie gaat.

Sorry ik wil niet stoken maar als ze dit niet begrijpen heb ik het echt met jullie te doen Afbeelding
Veel plezier met je eerste caravanuitje!
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Danielle vermeulen » za 13 jul 2019 11:04

We hebben ook nog problemen met het verhogen van het gewicht van de caravan. We mogen nu maar 100kg laden. Maar omdat hij is ingevoerd moeten we dat via de RDW regelen.
Caravan staat op 1000kg leeg en 1100kg geladen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Chris » za 13 jul 2019 14:59

RE.gif
Ik ben bang dat je hiermee geen succes zal hebben.
Verhogen van aslast is alleen mogelijk als er eerder een hogere MTM in de registers van het RDW staat.
En dat is niet zo bij jullie begrijp ik.

Enne..... hebben jullie de lege caravan al gewogen, ik deed dat eens en schrok met lam.
Lege caravan woog duidelijk meer dan er op het kenteken stond..
Ik mocht nog 35 kg laden officieel.... dan schrik je echt.

Gelukkig weegt men de aslast.. het 3e punt voor het totaalgewicht is de kogeldruk.
Die heb je dus eigenlijk extra aan laadgewicht.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Danielle vermeulen » za 13 jul 2019 20:04

RE.gif

De RDW vroeg ons om een brief op te stellen met daarbij een kopie van het kentekenbewijs. En die gaat morgen op de post. Dus ik ben heel benieuwd.
Laatst gewijzigd door Daphne op ma 15 jul 2019 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door jessedew » zo 14 jul 2019 07:34

Danielle vermeulen schreef:
vr 12 jul 2019 20:57
jessedew schreef:
vr 12 jul 2019 09:39
Danielle vermeulen schreef:
di 9 jul 2019 19:46


Wij mogen de vouwwagen van mn schoonouders lenen en die was al ingeladen voor we de caravan klaar hadden.
Wij hebben een hobby 400kb gekocht.
Alleen het stapelbed klopte niks van en hebben nog geen trapje voor de kinderen om erin te klimmen.
Ja inkopen doen valt niet mee. Ik koop alles wat we nodig hebben en wat ons handig lijkt.
Bewaar alle bonnetjes en wat we niet gebruiken (en nog in de verpakking zit) gaat terug naar de winkel. Hahaha
O wij toevallig ook een Hobby 400kb, haha blij.gif bij ons lijkt het stapelbed wel te kloppen. Wij hebben er 1 uit 1998, met blauwe accenten, dat hebben we allemaal geverfd in wit en donkergrijs, dus is weer bij de tijd. Nog wat vervangings onderdelen bestellen, inventarisatie over de inboedel is bijna klaar, dan idd even naar de action en zijn we er klaar voor.
Bij ons zat er een onhandig, zelf gefabriceerd houten... Ja hoe zal ik het noemen?. Niet origineel.
Was er bijna niet uit te krijgen.
Hebben gelukkig een exemplaar uit een '98 kunnen scoren. Voor 2 tientjes.
Even wat balkjes zagen om hem in te hangen als we hem gebruiken. En dan kan hij (Als het ff meezit) ook opgeborgen worden zoals het hoort.

Bij jullie zit er geen trapje bij?
Wel 2 uitval hekjes?

Bij ons maar 1 hekje. En ook maar aan 1 zijde gleufjes om het hekje in te zetten.
Helaas nog geen foto van want het bedje ligt hier op zolder en de caravan in de stalling.
Bij ons zat er boven idd een hekje bij, onder niet. Even goed nadenken of we dat nog willen, wellicht wel handig, omdat onze kleine bijna 8 maanden is, of we doen hem in een tentje. Een laddertje is niet nodig, de oudste is 3, bijna 4 en klimt voor de lol het liefst op dat bed.

Die gleufjes heb je zo gemaakt, met een boor en een decoupeerzaag, betwijfel of dat origineel is, want zo kan ik het in elk geval ook wel, haha. aan de achterzijde zat er ook nog een opstaande rand, zodat hij aan de raamzijde niet eruit kan vallen.

Wij hebben trouwens ook een teruggekeurd gewicht, van 1350 naar 1200 kg, maar ik ga dat denk ik nog wel laten aanpassen. Een fietsendrager met fietsen op de dissel, een voortent, zit je al snel op 100 kg denk ik. Uiteraard wil ik zo min mogelijk meenemen, maar toch. Voor ons moet het als het goed is geen probleem zijn, het eerder goedgekeurde gewicht staat nog onder F1 op het kentekenbewijs.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Niels83 » zo 14 jul 2019 08:58

RE.gif
Ik heb zelf het stapelbed gemaakt. jongste in het tentje op het bovenbed voor dit jaar in een deryan tentje. deze is 14 maanden. dit ging perfect.

beneden heb ik een telescopisce tentstok een paar cm cm boven het matras gemaakt waardoor de oudste (3,5) er niet uit valt.

volgend jaar moet ik wat nieuws bedenken.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Cara-Fan » zo 14 jul 2019 09:34

Chris schreef:
za 13 jul 2019 14:59
RE.gif
Ik ben bang dat je hiermee geen succes zal hebben.
Verhogen van aslast is alleen mogelijk als er eerder een hogere MTM in de registers van het RDW staat.
En dat is niet zo bij jullie begrijp ik.

Enne..... hebben jullie de lege caravan al gewogen, ik deed dat eens en schrok met lam.
Lege caravan woog duidelijk meer dan er op het kenteken stond..
Ik mocht nog 35 kg laden officieel.... dan schrik je echt.

Gelukkig weegt men de aslast.. het 3e punt voor het totaalgewicht is de kogeldruk.
Die heb je dus eigenlijk extra aan laadgewicht.
In veel gevallen lastig inderdaad. Maar als er een as onder zit die meer last mag dragen en je een typegoedkeuring voor verhoging kan krijgen van de importeur of fabriek kun je hiermee naar het RDW om te laten keuren/verhogen.

Onze caravan is van 1250 kg naar 1350 kg gezet en is nooit terug gekeurd geweest.

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Danielle vermeulen » zo 14 jul 2019 11:49

Hij is terug gekeurd, maar vanaf welk gewicht weten we niet.
Hij is met dit aangepaste gewicht vanuit Duitsland ingevoerd door de vorige eigenaar. Dus hij heeft wel een hoger gewicht gehad met deze as.
Dus dat moeten we nu zien te regelen via de RDW.
een heel gedoe dus.

We gaan het gewicht van de auto ook nog verlagen zodat we in de caravan meer mogen laden als het eenmaal allemaal geregeld is met de RDW

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Chris » zo 14 jul 2019 11:55

RE.gif
Dat laatste zou ik goed over nadenken.....WAAROM ???
Je kan toch het beste de auto zo zwaar mogelijk en de caravan zo licht mogelijk hebben voor een stabiele combinatie.
Waarom dan het autogewicht verlagen???
Tenzij je in de knoop komt met rijbewijs BE misschien???
Lijkt me niet met een caravan in deze gewichtsklasse...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Danielle vermeulen » zo 14 jul 2019 13:31

In de problemen met een BE rijbewijs komen we niet. Daarom hebben we ook deze caravan gekocht.
(Niet wetend dat het zo'n groot probleem zou worden om het gewicht aan te laten passen)
Aangezien we onze hond meenemen, neemt die veel plaats in beslag in de kofferbak.(in een bench)
Als we dan de grote dingen in de caravan kunnen laten scheelt dat veel plaats in de auto.

Aangezien we momenteel maar 100kg in de caravan mogen laden (gasfles/sen, tent,luifel, accu van de mover, extra koelkast) zou de rest in de auto geladen moeten worden.
We hebben ook nog 2 kinderen in kinderstoelen op de achterbank.
Ik verwacht niet van hun dat ze armpjes en beentjes strak houden omdat wij ze auto zo vol willen proppen 🤣

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Daphne » zo 14 jul 2019 14:49

Danielle vermeulen schreef:
zo 14 jul 2019 11:49
]

We gaan het gewicht van de auto ook nog verlagen zodat we in de caravan meer mogen laden als het eenmaal allemaal geregeld is met de RDW
Danielle vermeulen schreef:
zo 14 jul 2019 13:31
In de problemen met een BE rijbewijs komen we niet. Daarom hebben we ook deze caravan gekocht.
(Niet wetend dat het zo'n groot probleem zou worden om het gewicht aan te laten passen)
Net als Chris begrijp ik niet waarom je het maximum toelaatbare autogewicht ook wil laten verlagen. Dat doe je alleen als je geen E rijbewijs hebt en nog steeds boven de 3500 kg komt met de combi. Anders heeft dit geen zin. Je mag geen kilo meer in de caravan laden door het autogewicht op papier te verlagen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Danielle vermeulen » zo 14 jul 2019 16:33

Nu is de combi presies 3500kg.
Dus als het gewicht van de caravan 100kg omhoog kan/mag. Kan het can de auto 100kg naar beneden.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Daphne » zo 14 jul 2019 17:20

RE.gif

Duidelijk Afbeelding. Dus toch een BE probleempje Afbeelding
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door r.obbink » zo 14 jul 2019 17:44

Danielle vermeulen schreef:
zo 14 jul 2019 11:49
Hij is terug gekeurd, maar vanaf welk gewicht weten we niet.
Hij is met dit aangepaste gewicht vanuit Duitsland ingevoerd door de vorige eigenaar. Dus hij heeft wel een hoger gewicht gehad met deze as.
Dus dat moeten we nu zien te regelen via de RDW.
een heel gedoe dus.

We gaan het gewicht van de auto ook nog verlagen zodat we in de caravan meer mogen laden als het eenmaal allemaal geregeld is met de RDW
Als het goed is staat op het kentekenbewijs ook nog het oude gewicht van caravan, dat heb ik ook met mijn Ventana… die mag 1600 KG hebben maar staat nu op 1500 KG (vanwege trekgewicht van de C-Max, die mag max 1500 KG trekken) maar op het nieuwe kentekenbewijs staat ook nog de 1600 KG

Ook op de caravan zelf zit een plaatje met dat gewicht. Zit er geen plaatje op jouw caravan?
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door deusjevo » zo 14 jul 2019 17:56

Daphne schreef:
zo 14 jul 2019 17:20
RE.gif

Duidelijk Afbeelding. Dus toch een BE probleempje Afbeelding
Dus E achter B halen zou een prima oplossing zijn, de beste oplossing wat mij betreft.
Stel dat je pech krijgt met je combi in het buitenland en je krijgt een vervangende auto of caravan die zwaarder is dan de huidige heb je een probleem.
Auto’s met aangepaste maximale gewichten worden niet ruimschoots geleverd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Chris » zo 14 jul 2019 20:03

r.obbink schreef:
zo 14 jul 2019 17:44

Als het goed is staat op het kentekenbewijs ook nog het oude gewicht van caravan, dat heb ik ook met mijn Ventana… die mag 1600 KG hebben maar staat nu op 1500 KG (vanwege trekgewicht van de C-Max, die mag max 1500 KG trekken) maar op het nieuwe kentekenbewijs staat ook nog de 1600 KG

Ook op de caravan zelf zit een plaatje met dat gewicht. Zit er geen plaatje op jouw caravan?
t'Is een invoer caravan... geen "oud" gewicht op het kentekenbewijs, alleen huidig gewicht..

@ Danielle Vermeulen... idd... BE probleem, anders doe je zoiets niet...
Let dan wel op dat je ook de auto niet "te zwaar maakt" ... anders heb je hetzelfde probleem.
Al met al had je idd makkelijker E achter B kunnen halen, was je altijd goed geweest...
Wellicht nogmaals overwegen??

Andere vraag...
Als de caravan dan naar 1200 Kg gaat, zou de auto 2300 mogen wegen max..
Da's een flinke auto...Welke is dat ??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Danielle vermeulen » zo 14 jul 2019 20:53

RE.gif

Idd een ingevoerde caracan zonder oud gewicht.
Wij zijn momenteel niet in de gelegenheid om "even" beide een E rijbewijs te halen.
We willen het dan wel allebei want de gene met E rijbewijs zou maar iets krijgen...
Maar dat zal wellicht in de toekomst wel gebeuren.

Wij rijden een fors s-max benzine. Mag max. 1500kg trekken
Laatst gewijzigd door Daphne op ma 15 jul 2019 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door r.obbink » ma 15 jul 2019 07:37

Chris schreef:
zo 14 jul 2019 20:03
r.obbink schreef:
zo 14 jul 2019 17:44

Als het goed is staat op het kentekenbewijs ook nog het oude gewicht van caravan, dat heb ik ook met mijn Ventana… die mag 1600 KG hebben maar staat nu op 1500 KG (vanwege trekgewicht van de C-Max, die mag max 1500 KG trekken) maar op het nieuwe kentekenbewijs staat ook nog de 1600 KG

Ook op de caravan zelf zit een plaatje met dat gewicht. Zit er geen plaatje op jouw caravan?
t'Is een invoer caravan... geen "oud" gewicht op het kentekenbewijs, alleen huidig gewicht..

@ Danielle Vermeulen... idd... BE probleem, anders doe je zoiets niet...
Let dan wel op dat je ook de auto niet "te zwaar maakt" ... anders heb je hetzelfde probleem.
Al met al had je idd makkelijker E achter B kunnen halen, was je altijd goed geweest...
Wellicht nogmaals overwegen??

Andere vraag...
Als de caravan dan naar 1200 Kg gaat, zou de auto 2300 mogen wegen max..
Da's een flinke auto...Welke is dat ??
Dat snap ik Chris, maar er zal toch ergens wel een plaatje op de caravan zitten die het MTM aangeeft?

Hmmm Ford S-Max … die mag 2500 KG wegen, met alleen B blijft er dan weinig over voor de caravan
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door jessedew » ma 15 jul 2019 09:48

RE.gif

Dat is een vrij hoog gewicht dan, mijn skoda 1.4 tsi met 140 pk mag 1500 kg trekken, echter TMM van de auto is 1800 kg. Dus met een Hobby van 1350 aan de haak kom ik op 3155 uit.

Overigens heb ik me laten vertellen dat BE niet zo veel tijd kost, een zaterdag werkt. (wellicht nog wat theorie).
Laatst gewijzigd door Daphne op ma 15 jul 2019 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”