Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Jaap van Duijn » vr 12 jul 2019 12:33

Den Adriaan,

Vreemd, ik heb en had een schotel van 65 CM met de caravan mee, en moest deze echt met water pas zetten, wel nam ik zelfde stand als U ABC.
Eigenlijk alleen gekomen na de Astra 23,5 voorheen nooit geen erg in waterpas gehad.
Was eens aan het kl..en en sprak mede camperaar mij aan en zegt zet hem eens water pas. Zo gezegd zo gedaan, en inderdaad binnen minuten beeld en 90 //100 % beeld.
Nu zet ik eerst de schotel water pas, dan pas kijk ik bij de buren (als ze er zijn) hoe die staan en weet op de schaal waar ik zit 27 of 30Gr of iets anders en zo meer, dan langzaam rond tot ik lawaai uit de caravan hoor.
Dus werkt prima, misschien heeft U meer en beter gevoel als ik.
Nu een camper met 80cm schotel maar onder een boom doet hij niets, wilde toch zeker zijn en een ruimte onder de douce bak en in de "garage" vrij en keurig verstopt de schotel en 3 poot, mocht niet mee van mijn vrouw, maar toen ze toch utopia kon kijken was de vrede snel gesloten :).
Nu afgelopen 7 weken 2 x gebruikt en ook op deze manier perfect.
En ja die automaat van 80 cm op dak voor wat het weer kost geeft wel binnen 1 minuut beeld en 100/100, en net als altijd je moet vrij zicht hebben.
Blijven kijken en genieten - groeten Jaap van Duijn.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Den Adriaan » vr 12 jul 2019 12:51

Je kan ook naar de Duitse buren kijken, die hebben de schotel op dezelfde stand als wij ollanders met cd.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Jaap van Duijn » vr 12 jul 2019 13:01

Den Adriaan,

Oha, dacht dat die op andere satelieten keken. Zie ze soms zeker 15-20 graden horizontaal van ons vandaan staan naar oosten.
Maar goed om te weten

Bedankt en groeten Jaap van Duijn.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Den Adriaan » vr 12 jul 2019 14:18

O ja, de dubbele kop heb ik vervangen door een enkele, misschien dat het uitrichten dan simpeler is.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Ab » vr 12 jul 2019 14:24

Dat is wel zeker..
Die dubbele kop is ook niet meer nodig.
Wij hebben een automatische schotel.
Afgelopen weken wel eens geen beeld door hoge bomen.
Gewoon F1 gekeken via Ziggo Go op mijn telefoon.
Werkt ook prima.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Rob66
Berichten: 57
Lid geworden op: do 19 jun 2014 14:37

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Rob66 » vr 12 jul 2019 14:56

Den Adriaan schreef:
vr 12 jul 2019 12:51
Je kan ook naar de Duitse buren kijken, die hebben de schotel op dezelfde stand als wij ollanders met cd.
Helaas, niet de juiste info; Duitsers krijgen hun zenders via de Astra1 satelliet op 19 graden oost.
De Nederlandse zenders zitten op Astra3 op 23 graden oost.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Ab » vr 12 jul 2019 15:57

Dat is bijna dezelfde richting..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Den Adriaan » vr 12 jul 2019 17:20

Inderdaad, het gaat om de richting.

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door 4Motion » di 23 jul 2019 18:17

Pedro17 schreef:
do 11 jul 2019 06:51
bartG schreef:Ook handig is een goede wifi router die het volgende kan: de wifi van de camping versterken en als die niet voldoende is terugvalt op een 4g verbinding.

Wij doen dit met een ez-wifi v4 en een huwaei 4g usb stick met data only kaart!
Klinkt handig, ik lees bij omschrijvingen niet zo snel dat er ook een 4g kaartje in kan. Hoe werkt dit?
De ez-wifi v4 heeft een usb poort, daar kan je je iphone op aansluiten op internet te delen maar nog handiger een 4g usb stick waar je een lokale sim kaart in stopt. Wij zijn net terug van kroatie en daar kan je voor 11 euro per week ulimited data prepaid sim aankopen. Werkt perfect!
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

watnu
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 7 okt 2018 18:43

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door watnu » di 23 jul 2019 18:50

Checkin schreef:
di 18 jun 2019 21:01
Blijft altijd weer leuk, schotel waterpas neerzetten en de boel uitrichten, leuk tijdverdrijf wat inderdaad na een paar minuten alweer gefikst is. daarna geen gezeur met traagheid van wifi of data beperkingen etc. Schotel blijft een zeer goed middel met uitstekende beeld kwaliteit om Tv te kunnen kijken als het weer te wensen overlaat.
Een schotel hoeft toch niet waterpas te staan, tenminste ik let daar nooit op en altijd vrij snel beeld.
Voor de mensen die het ook op een snelle manier willen geef ik even een tip die blijkbaar toch niet iedereen weet.
Zoek in het menu van de tv naar signaalkwaliteit en richt dan je schotel uit, die twee balkjes reageren veel sneller dan het tv beeld zelf.
Het helpt natuurlijk altijd wel dat er hier of daar al een schotel staat.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door WillyL » wo 24 jul 2019 10:21

Euh, ik ben geen schotelgebruiker op camping wel op een adres in Spanje en thuis en moet dus toch af en toe schotels richten...


Puur theoretisch dus. Er is een website/app waar je de coordinaten van je locatie ingeeft en die toont dan de richting en hoek voor de schotel. De site toont zelfs ahv googlemaps en satielietbeeld de omgeving en een lijn voor de uitlijning. Enkele maanden geleden heb ik dat nog eens in Spanje moeten gebruiken en het beeld was er dadelijk...
Zet eerst een statief met een poot (C) mooi in de richting zoals aangeduidt door de site (met kompas of rferentiepunten), veranker de statief. En plaast er dan de schotel op met de arm mooi in het verlengde boven poot C. Indien je niet te ver van je vorige stek bent moet de hoek nog kloppen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”