Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1951
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door moyzo » di 18 jun 2019 07:47

We hadden een schotel gekocht maar het uitrichten en alle toestanden daarbij waren we al naar 2 keer proberen zat.
Dat hele ding gaat nu op marktplaats want we hebben het gevonden.
Tip dus die ik graag met jullie wil delen.
We zijn op vakantie niet echt tv kijkers, nieuws volg je toch wel op je smartphone tegenwoordig dus daar hebben we de tv niet meer voor nodig.
Wel hadden we de laptop destijds bij ons met een paar films als het s avonds te koud was om buiten te zitten en we het jokeren even zat waren.
Onze dochter wees ons op Netflix en al snel had ik het door: paar films of goede series downloaden op de iphone en/of de ipad en afspelen op het tv.
door de ipad te verbinden met een apple lightning connector en een hdmi kabel hebben we heel wat gemak gehad deze keer.
https://www.coolblue.nl/product/233180/ ... YnEALw_wcB
Abonnement op netflix zit zo rond een tientje per maand en kun je per maand stop zetten maar ik denk gezien het aanbod van films en series we het thuis ook blijven gebruiken.
Dus vooraf e.e.a. downloaden thuis en gelijk verwijderen voor ruimte op ipad en meestal in de ochtenduren als het wifi netwerk niet zwaar belast was haalde ik een nieuwe film in een minuutje binnen.
Ook de kpn-tv app heb ik op deze manier gebruikt in samenwerking met goede wifi of mijn eigen tijdelijk verhoogde internet abonnement van simyo in de vakantiemaand om gewoon tv te kunnen kijken en roland garros te kunnen zien.
En die schotelset daar komen we wel van af...
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door 4Motion » di 18 jun 2019 07:54

Ook handig is een goede wifi router die het volgende kan: de wifi van de camping versterken en als die niet voldoende is terugvalt op een 4g verbinding.

Wij doen dit met een ez-wifi v4 en een huwaei 4g usb stick met data only kaart.

Een chromecast zorgt voor beeld op de televisie.

Veel kijkplezier!
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5742
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Morgoth » di 18 jun 2019 08:38

Hoe lang ga je op vakantie? Ik wil de pret niet drukken maar die Netflix downloads kun je na een week niet meer kijken. Ik had dit voorjaar het zelfde idee. Download op de iPad en lekker kijken als het 's avonds wat frisser is. Dat ging tot halverwege de vakantie ook prima. Daarna waren ze "over de datum" en waren ze niet meer te kijken.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door DanielW » di 18 jun 2019 08:41

RE.gif

Hij download 's ochtends tijdens weinig bezetting van Wifi netwerk een nieuwe aflevering(en) of film knipoog.gif

Oplossing opzich is prima, ook al is dat echt teveel vijfen en zessen voor mij. Chromecast en 2 smartdevices (tablet/smartphone) waarvan 1 de hotspot is werkt voor ons beter, als we al tv willen kijken... Juist ff lekker dat ding uit, ook voor de kinderen mrgreen.gif
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5742
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Morgoth » di 18 jun 2019 08:52

moyzo schreef:
di 18 jun 2019 07:47
Dus vooraf e.e.a. downloaden thuis en gelijk verwijderen voor ruimte op ipad en meestal in de ochtenduren als het wifi netwerk niet zwaar belast was haalde ik een nieuwe film in een minuutje binnen.
Okee. Ik maakte hierop uit dat thuis de films werden gedownload. Dat werkt dus niet.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Peterknaus
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 20 aug 2018 19:29

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Peterknaus » di 18 jun 2019 09:55

Goedemorgen,
Staan nu in Oostenrijk.
En doen dezelfde truc met Netflix. Downloaden thuis en kijken in de caravan. De houdbaarheidstermijn is 30 dagen.
Maar ook Netflix downloaden via WiFi gaat prima evenals KPN-tv rechtstreeks kijken.
Een en ander digitaal gaat elk jaar sneller en soepeler.
Soms zet ik wel de kwaliteit terug naar laag of normaal en niet op HD, dat kost teveel data via WiFi.

Veel kijk plezier blij.gif
Knaus sudwind 500eu silver selection 2017

Citrorob

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Citrorob » di 18 jun 2019 10:04

Je kunt ook de download 's-nachts of 's-ochtends heel vroeg aan zetten op de camping.
Overdag als honderden campinggasten zitten te appen etc. is het internet vaak veel te traag om te downloaden.
Als je een keer om 4-5u in de ochtend wakker bent en gaat internetten blijkt het ineens net zo snel als thuis te zijn. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5742
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Morgoth » di 18 jun 2019 11:03

Omdat ik na een week al niet meer kon kijken, heb ik even gekeken op Netflix en vind dit:

Bij mijn gedownloade titel wordt het bericht 'Verlopen' weergegeven.

Nadat je een titel naar je apparaat hebt gedownload, kun je deze gedurende een beperkte tijd bekijken voordat deze verloopt. Deze periode hangt af van afzonderlijke licenties en kan per titel verschillen. Bij titels op je apparaat die over minder dan zeven dagen verlopen, wordt op de pagina Downloads in de Netflix-app de resterende tijd weergegeven.

Sommige titels verlopen 48 uur nadat je voor het eerst op Afspelen hebt gedrukt. Zodra je een van deze titels afspeelt, zie je op de pagina Downloads hoeveel uur er nog resteert. Je kunt een gedownloade titel tot deze is verlopen zo vaak bekijken als je wilt.

Als een titel is verlopen, moet je deze vernieuwen. Sommige titels kunnen maar een beperkt aantal keer worden vernieuwd. Titels die niet langer beschikbaar zijn op Netflix verlopen als ze de service verlaten, ongeacht of ze zijn gedownload.


Er zijn dus titels die na 48uur al verlopen zijn, anders hebben een langere "houdbaarheid". Het is maar dat je het weet.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door r.obbink » di 18 jun 2019 11:21

Het is maar wat je gedoe vindt.

Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe satfinder en ik moet zeggen dat ik meestal binnen 5 minuutjes beeld heb.

Ik ben al heel lang lid van canal digitaal en heb een (goedkoop) HD abo (die is nu niet eens meer te verkrijgen :lol:

Kortom de schotel gaat gewoon weer mee, zeker omdat ik niet weet hoe de WiFi op de voor ons nieuwe camping is.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Jan van Vijven » di 18 jun 2019 15:45

Hoezo gedoe? Hier nix geen Netflix gewoon de schotel zonder satfinders binnen 5 minuten beeld...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Conradi » di 18 jun 2019 16:57

Ook ik ben overgestapt van schotel op internet-TV. Zeker als je maar een nachtje blijft, moet je toch de schotel opstellen en uitrichten om bv de Tour te volgen. Internet-TV staat direct klaar. Met Netflix of YouTube kijken we wat en wanneer we willen. Daarnaast heb ik Ziggo, en kan dus ook de F1 volgen thumbup.gif

Er zijn duizend manieren om internet-TV voor elkaar te krijgen. Thuis maken we gebruik van Apple TV en die gaat dus mee op reis :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Roeland
Berichten: 256
Lid geworden op: di 26 aug 2014 22:49

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Roeland » di 18 jun 2019 17:43

Hallo,
Ik zat met het probleem dat de Apple TV niet via een Captive Portal kan inloggen sommige campings hebben dat om in te kunnen loggen op de wifi.
Heb al een ENS202EXT EZ voor buiten om dat te omzeilen en een EAP300 EZ voor binnen mocht het bereik goed zijn. maar heb nu de oplossing gevonden in dit kastje:
https://nl.aliexpress.com/item/NIEUWE-H ... 4c4dU82cQi

voor de mensen met een Ziggo abonnement de ziggo Go app kan je er op instaleren worden en de netflix app is al geïnstalleerd. en kan gewoon via ene captive portal inloggen op de camping probleem is weer opgelost!
Skoda Octavia Combi 3 1.6 TDI CR 150 PK (2016) Dethelfs Camper 460 T (2000)

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Den Adriaan » di 18 jun 2019 17:52

Hier ook in Polen, binnen drie minuten beeld met onze schotel.
Zonder satfinder.
Gewoon even naar het zuiden kijken en een beetje naar links draaien en, voila, beeld.
En al 16 jaar lang!

Gebruikersavatar
Checkin
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 12:03

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Checkin » di 18 jun 2019 21:01

Blijft altijd weer leuk, schotel waterpas neerzetten en de boel uitrichten, leuk tijdverdrijf wat inderdaad na een paar minuten alweer gefikst is. daarna geen gezeur met traagheid van wifi of data beperkingen etc. Schotel blijft een zeer goed middel met uitstekende beeld kwaliteit om Tv te kunnen kijken als het weer te wensen overlaat.
Dethleffs Camper Lifestyle 510 TK - Audi A4 Avant Quattro 272Pk - 400Nm

kok36935
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 17 jan 2018 20:23

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door kok36935 » di 18 jun 2019 22:21

Ook hier een schotel en een abonnement van CanalDigitaal. Opzetten is een fluitje van een cent en zoals hiervoor is gemeld, opzetten en inregelen een kwestie van 5 minuten.
Toch hebben veel mensen toch wel moeite met schotels. Zijn nu 8 weken onderweg in Frankrijk en Spanje en heb diverse mensen zien klooien. Heel vaak te maken met geen of onvoldoende voorbereiding. Overigens denk ik wel dat de schotel de langste tijd heeft gehad. Er zijn onderhand wel goede alternatieven middels mobiel internet
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie caravan.gif

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1951
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door moyzo » wo 19 jun 2019 08:09

Bedankt voor de reacties, we zijn recent terug uit Kroatie en dit was een perfecte oplossing voor de laatste paar dagen in mei met slecht weer. toen hebben we paar keer filmpje gekeken op deze manier.
de plaats die wij besproken hadden ( vooraan aan het water onder behoorlijke pijnbomen vol in de schaduw) heeft geen bereik, je kunt geen schotel uitrichten tenzij je de kabel over en wandelboulevard aan het water zet. Menig kampeerder die een plek voor een nachtje naast ons bemachtigd had ging gelijk weer weg omdat ze geen ontvangst hadden. .. stomme lui want het zicht op de zee en al die langskomende mensen s avonds is veel te magnifiek) Dus dat even ter zijde, een schotel had ik hier niks aan gehad. We kijken eigenlijk nooit tv op vakantie, zitten liever buiten savonds of maken een wandeling naar het dorpje om een terrasje te pakken. In NL gaan we vaak weekenden weg en dan ga ik echt geen schotel opzetten voor een avond.
Dus het was echt even een noodoplossing voor die slechte dagen die er tussen zit.
De downloads waren niet verlopen na 3 weken en afhankelijk ben ik niet van wifi ( heb voor de zekerheid 16 GB op de telefoon tijdelijk voor de vakantie in juni en straks weer in september door tijdelijk mn internetbundel aan te passen bij simyo zodat we ook onderweg goede muziek kunnen streamen enz.)
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Pedro17
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 22:50

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Pedro17 » do 11 jul 2019 06:51

bartG schreef:Ook handig is een goede wifi router die het volgende kan: de wifi van de camping versterken en als die niet voldoende is terugvalt op een 4g verbinding.

Wij doen dit met een ez-wifi v4 en een huwaei 4g usb stick met data only kaart!
Klinkt handig, ik lees bij omschrijvingen niet zo snel dat er ook een 4g kaartje in kan. Hoe werkt dit?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Fred N » do 11 jul 2019 10:57

. We kijken eigenlijk nooit tv op vakantie, zitten liever buiten savonds
instaplace_20190711_104242.jpg
Daarom zetten wij de tv buiten. awhoea.gif

We hadden een schotel gekocht maar het uitrichten en alle toestanden daarbij waren we al naar 2 keer proberen zat.
Dat lees je zo vaak hier.
Je gaat het pas zien als je het door hebt. mrgreen.gif

Hoe een Schotel uit te richten in stappen.
Kijk om je heen, staan er meer schotels opgesteld. (medekampeerders)

Ik gebruik altijd de gratis app Sat Finer Lite

Statief neerzetten
Schotel een beetje uitrichten naar de richting die je ziet vanuit de andere schotels.
2 poten van het statief aan de achterzijde. A+B op het noorden
1 poot staat richting het zuiden C
(statief hoeft echt niet waterpas veel te veel gedoe)

Satelliet zoeken
Astra 1 is sneller en makkelijker op te pakken dan Astra 3

Stappenplan via Astra 1 = 19.2° graden
Zet de tv op kanaal 132 dit is een Duitse sterke zender (Tagesschau 24 HD)
Statief neerzetten zoals hierboven beschreven.
Pieper tussen de schotel zetten.
Nu de schotel langzaam draaien en de schotel achterover of voorover kiepen totdat je een piepje hoort.

Heb je een goed signaal dan vast zetten met de grond pennen.
Maar je wilt naar Astra 3 daar zitten de Nederlandse zenders immers op.
Dan een heel klein stukje naar links draaien tegen de klok in en dan sta je op Astra 3 uitgericht.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Den Adriaan » do 11 jul 2019 17:53

Waarvoor A en B naar het noorden?
Die zet ik zo daar waar de wind van achter op de schotel komt naar voren.
Dit in verband met het omwaaien, ondanks dat ik nog haringen in de gaatjes van de poten van het statief sla.
De schotel naar Spanje is wat groter dan de standaard, vandaar.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Sofie64 » do 11 jul 2019 19:20

thumbup.gif Zo doen wij dat ook aflower.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

IreneH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 23 mei 2019 19:49

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door IreneH » do 11 jul 2019 20:49

Zo blij dat ik nooit TV kijk, boek hoef je tenminste niet te richten mrgreen.gif

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door r.obbink » do 11 jul 2019 21:19

ik doe het ook zo

we kijken niet vaak TV maar af en toe wel (o.a. F-1)

Ik heb sinds jaren de xsarius HD Easy PRO om uit te richten.... binnen een minuut of 5 gewoon beeld.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Fred N » do 11 jul 2019 22:00

Waarvoor A en B naar het noorden?
A en B verplaats je niet je kan zelfs meteen de haringen erin zetten op deze manier kan je de schotel naar achter kiepen om de hoek te zoeken.
De schaalverdeling op de schotel gebruik ik niet.
(Offset hoeken en Elevatiebereik heb je niet nodig)
Ook waterpas zetten doe ik niet.
Ik zie heel vaak dat de meeste kampeerders veel te moeilijk doen.
Dan ga je maar weer helpen en je hebt er weer een kampeervriend bij voor een paar dagen en soms en biertje als dank. mrgreen.gif
De schotel naar Spanje is wat groter dan de standaard, vandaar.
Dat maakt echt niet uit of je een schotel van 40 cm 85 of 95 cm gebruikt de uitvoeing blijft altijd het zelfde.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Hobby Linka » vr 12 jul 2019 09:46

Schotel net opgezet in Spanje. Binnen twee minuten beeld. Hoewel het niet noodzakelijk was want de wifi op de camping is zo goed dat ik met mijn tablet en de Ziggo app gewoon TV kan zien. Maar vanaf aankomend weekend staat de camping vol en zal het anders zijn qua wifi gebruik. En omdat ik de F1 wil zien toch maar even de schotel onder bed uit gehaald.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Geen schotelgedoe meer: over op netflix via hdmi en apple lightning connector

Bericht door Den Adriaan » vr 12 jul 2019 11:15

Een grotere schotel vangt meer wind.
En het kan nog wel eens stormen in Spanje.
Vandaar mijn opstelling van A en B.

Ik kijk nooit of het statief waterpas staat.
Gewoon neer zetten, de hoek is ongeveer 30 graden, beetje draaien of kantelen en hoppa beeld.
Ik kijk wel op de tv hoe veel kwaliteit de ontvangst is.

Kortom, een fluitje van......

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”