Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Hey, ik heb een haakse CEE splitter aangesloten op de standaard kabel die de caravan voorziet van elektra. Nu zou ik graag even een paar deskundige blikken hierop geworpen zien :). Ik denk dat het allemaal prima is zo, maar toch... Vooral op de 3e foto zie je waarom ik een beetje twijfel. Het koper zit niet echt OM de schroef heen. Is dit wel oke op deze manier?
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Het is beter de draden aan de andere kant van de schroef in te voeren. Zoals het nu zit, druk je de draad bij het aandraaien onder de schroef uit.
De bruine draad zit er nu maar net onder. Als je de draden aan de andere kant invoert, zit het net even beter.
Heb je de uiteinden vertind? Zo ja, de draden inkorten en blank monteren.
De trekontlasting is ook nog niet aangebracht.
De bruine draad zit er nu maar net onder. Als je de draden aan de andere kant invoert, zit het net even beter.
Heb je de uiteinden vertind? Zo ja, de draden inkorten en blank monteren.
De trekontlasting is ook nog niet aangebracht.
Laatst gewijzigd door Musso53 op ma 3 jun 2019 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Zit er geen gaatje waar je dat snoer (zit er iets van een adereindbusje op?) moet frotten?
Hoort het wel gelijk onder dat schroefje?
Hoort het wel gelijk onder dat schroefje?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Klopt helemaal.Musso53 schreef: ↑ma 3 jun 2019 17:28Het is beter de draden aan de andere kant van de schroef in te voeren. Zoals het nu zit, druk je de draad bij het aandraaien onder de schroef uit.
De bruine draad zit er nu maar net onder. Als je de draden aan de andere kant invoert, zit het net even beter.
Heb je de uiteinden vertind? Zo ja, de draden inkorten en blank monteren.
De trekontlasting is ook nog niet aangebracht.
En door ze aan de andere kant vast te draaien trekt het schroefje ze gelijk aan ipv ze er uit te duwen zoals je al aangaf.
Porsche + Tabbert
-
- Berichten: 309
- Lid geworden op: wo 20 mei 2015 22:05
- Locatie: Rheine (D)
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Ha, die Rogier,
Verstandig, dat je het resultaat even laat beoordelen.
Op de foto‘s kan ik het niet goed zien, maar indien de schroeven in vierkante moertjes gedraaid worden, dan moeten de draden tussen het messing en de moertjes gestoken worden.
Mvg,
André
Verstandig, dat je het resultaat even laat beoordelen.
Op de foto‘s kan ik het niet goed zien, maar indien de schroeven in vierkante moertjes gedraaid worden, dan moeten de draden tussen het messing en de moertjes gestoken worden.
Mvg,
André
Buien vallen niet.
- r.obbink
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
hoi
ik zie dat de draden vertint zijn, dat moet je niet doen
Je moet zowiezo zorgen dat de draden zo strak mogelijk zitten anders heb je kans dat de stekkerdoos gaat knetteren...
Dus even opnieuw monteren
succes
ik zie dat de draden vertint zijn, dat moet je niet doen
Je moet zowiezo zorgen dat de draden zo strak mogelijk zitten anders heb je kans dat de stekkerdoos gaat knetteren...
Dus even opnieuw monteren
succes
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd [emoji3]
Niet vertint, deze klemdingen worden standaard gebruikt. In tegenstelling tot vertinnen kun je dit wel samendrukken tijdens het vastschroeven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
-
- Berichten: 309
- Lid geworden op: wo 20 mei 2015 22:05
- Locatie: Rheine (D)
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
RE.gif
Alleen de TS kan ons daar uitsluitsel over geven.
Zelf zie ik ook een kloddertje tin over dat ˋklemdingetje ˋ zitten.
Alleen de TS kan ons daar uitsluitsel over geven.
Zelf zie ik ook een kloddertje tin over dat ˋklemdingetje ˋ zitten.
Buien vallen niet.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd [emoji3]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Even kabelschoen erop :)
Indien je in de buurt van Amsterdam woont, ik heb een tang om ze er netjes aan te knijpen.
Indien je in de buurt van Amsterdam woont, ik heb een tang om ze er netjes aan te knijpen.
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
bij voorkeur de aarde draad iets langer maken dan de andere twee, als je de draad nu los trekt is de aarde het eerste los.
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd [emoji3]
Velen zullen het niet met mij eens zijn, maar ik heb geleerd dat de schroef klemmen die jij hier nu voor je hebt altijd moet vertinnen of van een ader eind huls moet voorzien. Deze kunnen namelijk tijdens het aandraaien die krachten ook aan. Als je dit niet zou doen dan is de kans groot dat het koper wat in de draad zit stuk gedraaid wordt of beschadigt. Die beschadigingen die daardoor optreden zorgen ervoor dat na verloop van tijd het koper afbreekt wat vervolgens ook weer tot gevolg heeft dat dit deel warmer wordt dan je wilt. Ook krijgt kortsluiting dan meer kans. In aansluitklemmen die je je met een fitting schroevendraaier open en dicht maakt gebruik je geen adereind hulsjes. Deze klemmen werken namelijk met veerdruk en dus het koper niet beschadigt.
Verder ben ik het wel eens wat het aanschroeven betreft. Linksom insteken zodat je tijdens het aandraaien van de schroef de draad dieper de klem in getrokken wordt.
Het is slechts mijn bescheiden mening.
Wellicht heb je iets aan deze tips :-)
Succes en de groeten!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verder ben ik het wel eens wat het aanschroeven betreft. Linksom insteken zodat je tijdens het aandraaien van de schroef de draad dieper de klem in getrokken wordt.
Het is slechts mijn bescheiden mening.
Wellicht heb je iets aan deze tips :-)
Succes en de groeten!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Er zit al een adereindhuls omheen. Alleen past dat niet lekker in deze stekker zo te zien
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
RE.gif
Je gelooft het misschien niet maar onder hoge druk en dat is met zo'n schroefje op hele kleine oppervlaktes al gauw het geval wordt tin vloeibaar.
Als je draadeinden vertint en ze dan strak aandraait gaat het loszitten, is een kwestie van tijd.
Adereinden zijn natuurlijk geen probleem, als je de klemoogjes soldeert ook niet zolang je maar geen druk op tin zet...
Leo
Je gelooft het misschien niet maar onder hoge druk en dat is met zo'n schroefje op hele kleine oppervlaktes al gauw het geval wordt tin vloeibaar.
Als je draadeinden vertint en ze dan strak aandraait gaat het loszitten, is een kwestie van tijd.
Adereinden zijn natuurlijk geen probleem, als je de klemoogjes soldeert ook niet zolang je maar geen druk op tin zet...
Leo
Wij hebben een Eiffelland Holiday special 415 TFM (2003) die word getrokken door een Ford Transit 2.2 cdi 300
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Wow, wat een top-forum hier; zoveel mensen die willen helpen. Top! Hier komt poging twee:
- Draden nu "links" van het schroefje, waardoor vastdraaien de draden alleen nog maar vaster zet
Draden opnieuw gestript; nu dus niet meer vertint
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Ziet er netjes uit, zou alleen de aarde zonder twist aansluiten en inderdaad de trek ontlasting nog even monteren
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Aarde draad 1cm langer dan de rest, mocht de kabel losschieten, dan is de aarde draad de laatste die verbroken wordt. Werd hier boven al eens genoemd, maaar precies andersom beschreven...
Home is where you park it
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
De trekontlasting zet je toch over de buitenkabel heen?
Dat wordt dan wel erg duwen zo.
Dat wordt dan wel erg duwen zo.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Als de aarde uit de twist gaat zou het denk ik net aan gaan.
Je kan de draden namelijk nog iets rustig naar beneden in de behuizing duwen.
Btw, trek ontlasting moet om de buiten kabel idd
Je kan de draden namelijk nog iets rustig naar beneden in de behuizing duwen.
Btw, trek ontlasting moet om de buiten kabel idd
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
Soepele aders NOOIT vertinnen bij gebruik van schroefverbindingen. Na het aandraaien gaan op termijn de verbindingen loszitten!
Of je gebruikt eindaderhulsjes, of zoals op de foto AMP oogjes of vorkjes.
Ik spreek uit ervaring, 49 jaar werkzaam geweest in de electrotechniek.
Ik heb diverse storingen gehad met vertinde aders onder schroefverbindingen. Ooit meegemaakt bij een wasmachine, men had daar een andere stekker aan gemonteerd. Ook de aders vertint. Verbinding was los gaan zitten. Door de hoge belasting van het verwarmingselement was de stekker compleet verbrand.
Of je gebruikt eindaderhulsjes, of zoals op de foto AMP oogjes of vorkjes.
Ik spreek uit ervaring, 49 jaar werkzaam geweest in de electrotechniek.
Ik heb diverse storingen gehad met vertinde aders onder schroefverbindingen. Ooit meegemaakt bij een wasmachine, men had daar een andere stekker aan gemonteerd. Ook de aders vertint. Verbinding was los gaan zitten. Door de hoge belasting van het verwarmingselement was de stekker compleet verbrand.
Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraagd :)
RE.gif
Het onderwerp is: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraag.
Dan verwacht je geen slecht advies, dus alleen de beste oplossing.
Daarom ben ik het met “Wimke” en een paar andere forum-leden eens:
Met eindaderhulsjes en liefst met AMP oogjes of vorkjes.
Dus de laatste foto: NIET GOED !! Dus alleen het laatste advies is juist.
Theo
Het onderwerp is: Haakse CEE splitter aangesloten, even verificatie gevraag.
Dan verwacht je geen slecht advies, dus alleen de beste oplossing.
Daarom ben ik het met “Wimke” en een paar andere forum-leden eens:
Met eindaderhulsjes en liefst met AMP oogjes of vorkjes.
Dus de laatste foto: NIET GOED !! Dus alleen het laatste advies is juist.
Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)