Thetford koelkast

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Hannalena
Berichten: 2
Lid geworden op: za 3 nov 2018 21:41

Thetford koelkast

Bericht door Hannalena » ma 3 jun 2019 23:19

Om een of andere reden stonk de afvoer vd koelkast op gas, rook branderig. Het bleek roet te zijn. Volgens een caravandealer door vervuild gas (BP gasfles ).
Bij mijn eigen caravan bedrijf is de boel door geblazen. Maar helaas het ging weer stinken, dus maar aan de stroomkabel. Ondanks een nieuwe gasfles.Maar na een paar dagen kon ik niet meer koken omdat de gaspitten wel erg miezerige vlammetjes gaven. Ik gebruik de koelkast veel op gas. Nooit problemen gehad. Caravan staat nu te wachten tot het caravanbedrijf tijd heeft.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en/of weet wat er aan de hand kan zijn?

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Thetford koelkast

Bericht door iemand » di 4 jun 2019 11:59

Even een paar vragen voor je

wat bedoel je met miezerig ... klein scratch.gif ?

wat voor kleur geeft de vlam ?

gebruik je de koelkast veel op gas ? wordt de brander vd koekast dan ook om de 1a2 jaar schoongemaakt ?

heb je al een andere gasdrukregelaar geprobeerd ?
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Hannalena
Berichten: 2
Lid geworden op: za 3 nov 2018 21:41

Re: Thetford koelkast

Bericht door Hannalena » di 4 jun 2019 22:57

Dank voor reactie. Vlammetjes alsof je de knoppen op klein hebt staan, dus blauw. Andere drukregelaar leverde niks op . Vorig jaar mei is bovag beurt geweest. Ben in maart weg geweest, koelkast deed het goed op gas en geen roet te zien op afdekrooster.
Blijkbaar is de rookgasafvoer niet goed.. De koelkast deed het, ondanks de stank en roet, wel op gas.
Het doorblazen heeft dus niks opgeleverd.
Kachel doet het prima, maar die heeft zijn eigen afvoer.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”