Reich Easydriver Safetyre

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Jekihero

Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Jekihero » ma 6 mei 2019 17:57

Zijn er forumleden die opgemeld systeem van Reich al hebben gemonteerd?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Micky » ma 6 mei 2019 18:51

RE.gif

Dit systeem is een kopie van E-trailer.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

richards
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 28 okt 2018 17:40

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door richards » ma 6 mei 2019 21:23

Ik heb hier naar geinformeerd via de dealer. De reactie was dat het nog niet beschikbaar was.Ik heb reich zelf aangeschreven hierover maar nooit een reactie ontvangen
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y

Jekihero

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Jekihero » ma 6 mei 2019 22:05

RE.gif
Daar was ik al bang voor.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door meeder » ma 6 mei 2019 22:20

Enige wat voor Reich spreekt is dat ze stalen ventielen aanbevelen als je de sensoren plaatst. Voor volgens E-Trailer zou dat niet nodig zijn.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Micky » di 7 mei 2019 19:22

RE.gif

is ook niet nodig, ik heb zelf ik schat 5 jaar gereden met rubberen ventielen en sensoren, die buigen gewoon naar buiten en het dopje rust dan tegen de velg.

Als ik zie hoeveel moeite E-Trailer heeft moeten doen om dit project draaiend te krijgen en dan ook nog eens betrouwbaar, zou ik persoonlijk daarvoor kiezen, oh wacht, dat heb ik ook gedaan mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Meminc
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:28

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Meminc » di 23 mar 2021 08:32

Ben benieuwd, iemand inmiddels ervaring met Safetyre? Ik zie dat je voor €99 twee ventielen kan aanschaffen te gebruiken via een App. Qua aanschaf en installatiegemak wel anders dan de e-trailer.
2018 Burstner Averso Plus 520 TL
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Aviva » di 23 mar 2021 08:55

Als er mensen reageren ben ik vooral benieuwd naar hoe de ervaring is met de verbinding tussen de sensoren en de mobiele telefoon in de auto.
Ik vind het voordeel van deze sensoren dat er geen extra schermpje in de auto hoeft geplaatst te worden. Wat ik het voordeel tegenover E-trailer vind is dat je geen extra modules hoeft aan te schaffen of in te bouwen in de caravan.
Maar ben daarom bang dat het signaal niet sterk genoeg is.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door RDDR » di 23 mar 2021 13:49

Ik heb op internet gezocht en kan eigenlijk geen ervaringen vinden. Nu ben ik zeer tevreden met de Reich mover en accu die ik heb, maar goed, dat zegt niet zoveel over dit product.
Vanwege het gebrek aan ervaringen ben ik voor het vrijwel even dure en even simpele Tiremoni systeem gegaan. Ook met een app, zonder verdere toestand.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Aviva » di 23 mar 2021 16:00

[re.gif] moet je niet bij degene die je hebt nog iets aansluiten op een stroomvoorziening in de caravan?
Ook alleen dopjes opdraaien, app downloaden, koppelen en klaar?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Rene_13 » di 23 mar 2021 16:09

[re.gif]

Hier wordt dat uitvoerig besproken!

https://caravan-forum.nl/viewtopic.php ... 61#p810361
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
DanielP
Berichten: 20
Lid geworden op: di 29 aug 2017 12:38

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door DanielP » ma 30 jan 2023 15:50

Ik haal even dit item terug op.We zijn nu een jaar en een half verder en ik vraag mij af of er ondertussen al gebruikers zijn van het reich safetyre systeem.
Als we enkel naar het gebruiksgemak zien is dit een eenvoudig systeem. Ook het inleren van de sensoren gebeurt enkel door het inscannen van de QR code op de sensor.
Er is geen extra dongle nodig, dus ook geen extra stroomvoorziening. En dan ook de prijs ca 100€ voor 2 sensoren tot 6 BAR
Graag had ik van jullie geweten of dit systeem ook naar behoren werkt.
Daarmee bedoel ik vooral de betrouwbaarheid.
Het al dan niet wegvallen van de verbinding tussen smartphone en sensoren.
De refreshmode (hoe snel worden er nieuwe waarden doorgestuurd)en de tijd die nodig is voor de eerste meting verschijnt na vertrek.
Toyota Avensis 1.8 cvt (2015) met Fendt Saphir 465 SQ (2015) aan de haak

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Chris » ma 30 jan 2023 17:03

Sensoren tot 6 bar is krap
Mijn bandendruk is 4.5 bar.
Ik was wat verbaast dat het in de hitte zo snel op 5.5 bar zat
Dan rijden we wel door..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Ab » ma 30 jan 2023 17:27

5,5 bar is heel normaal als je een koude druk van 4'5 bar hebt.
6 bar is voldoende. Hoger als 5,5 bar heb ik nooit gezien.
Ook nooit een heet lopend lager of remtrommel gehad, dus ook nooit een alarm wat afging voor te hoge druk of temperatuur.
Zeker als je met een lagere koude druk rijdt, wat velen doen, is 6 bar max prima.
Het max alarm instellen op 5'8 Bar volstaat.
Dat ga je niet halen denk ik.
6 bar al helemaal niet.
Je bent wel heel erg voorzichtig Chris..
Dat snap ik, maar een caravan is geen vliegtuig hé.. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door SBerend » ma 30 jan 2023 17:50

Wij hebben de Reich. Voldoet ons goed. Terugweg vanuit Italië viel het zo nu en dan even weg. Dat had denk ik te maken dat ik de batterijen niet gewisseld had.. Afgelopen jaar ruim 8140 km en het jaar ervoor ook 5000 km gereden Dit jaar komt er een vers setje in
Temperatuur van de banden is bij ons vanwege temperatuur nooit boven de 5,0 bar geweest. Ook wij hebben gereden rond de 40 gr +. Temperstuur is tevens af te lezen Geen problemen gehad en vooral niet in paniek raken.
Juiste banden met voldoende loadindex, voldoende bandendruk en kuilen en gaten een beetje weet te omzeilen scheelt een heleboel. Maar ook de brandende zon afschermen op de camping of bij huis vermijden.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door WillyL » di 31 jan 2023 04:42

Een extra vraagje. Moet de band (terug) gebalanceerd worden na montage? Al denk ik dat mijn caravanwielen/banden niet gebalanceerd werden bij montage van de nieuwe banden enkele jaren geleden.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door dieseltijger » di 31 jan 2023 06:56

Ja, want een sensor heeft een massa die je niet kan verwaarlozen. En gebruik stalen ventielen.ik heb ooit uitgerekend dat de middelpunt zoekende kracht vergelijkbaar is met zo'n 3,5 kg bij tachtig tot negentig km/u bij mijn velgdiameter - ik dacht 13 inch.

En met 3,5 bar druk in koude toestand volstaat een 6 bar sensor prima zo is mijn ervaring. Ook de bandentemperatuur blijft in de zomer binnen de grenzen. Het is allemaal niet spannend eerlijk gezegd.

Mocht de Reich nog niet zijn aangeschaft: Ik heb voor 4 tientjes op marktplaats een tiremoni gekocht met een aflees unit, inclusief 4 sensoren. Geen patches of smartphone nodig.
Klik op de knop en het werkt. Simpeler kan het niet.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door zilvergrijs » zo 12 feb 2023 18:37

Ik heb dit systeem gemonteerd, juist ook omdat je alleen de twee wielsensoren nodig hebt en verder alleen de telefoon met Bluetooth.
Stilstaand werkt het niet, rijdend na ongeveer 10 meter prima.
Soms duurt het even - schat zo 15 tot 30 seconden - en dan is de waarde per kant met de bandentemperatuur duidelijk aangegeven.
Heb op mijn telefoon de easydriver Safetyre app geïnstalleerd.
Minimum en maximumwaardes kunnen worden ingesteld waarbij in geval van overschrijding de app een signaal geeft.
Zeker geen spijt van.
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door SBerend » zo 10 sep 2023 17:26

Vanmorgen ff een persoonlijke mail behandeld. Maar ook maar even hier. Wij hebben de Reich dit najaar alleen op een oudere GSM gebruikt met alleen de Bluetooth voor de Reich. De GSM had ik in onze Volvo tegen de knoppenpartij staan achter de versnellingspook. Mijn andere GSM werkt via de Bluetooth op de boordcomputer. Werkt echt goed. Heel snel en totaal geen verstoringen.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Ducati 900
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 13 aug 2023 12:17

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Ducati 900 » zo 10 sep 2023 22:18

@zilvergrijs, dat werkt met de Tiremoni ook zo, na een aantal meters te hebben gereden gaat hij uit de ruststand en geeft de juiste waardes.
Ik vind het voordeel van een apart scherm dat je kunt zien wat er gebeurt net als bijvoorbeeld een temperatuur of oliedrukmeter in plaats van een alarm of lampje wat aangaat als er iets niet in orde is met de motor, vaak is het dan al te laat.

Ben.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door SBerend » zo 10 sep 2023 23:13

Zolang wij geen F1 banden,velgen, sensoren en een medewerker met scherm klaar hebben zitten om het te monitoren blijven wij in aantal gevallen te laat. Maar het kan wel helpen om alles veilig en evt op tijd aan de kant te zetten.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door troapel » ma 11 sep 2023 11:13

[re.gif]
Het is altijd beter dan niks! thumbup.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Petare
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 30 okt 2019 16:18

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Petare » ma 11 sep 2023 13:11

Wij hebben het systeem ook op onze caravan. Opzich best tevreden over, alleen de refreshrate is mij nog onduidelijk. Het komt ook wel is voor dat een sensor niet gevonden kan worden tijdens het rijden. Deze instabiliteit van het signaal was in het begin erger, maar afgelopen zomer was het systeem behoorlijk betrouwbaar. Of ze laten minder snel zien wanneer een sensor niet (meer) gevonden is scratch.gif .

Wij hebben het er echt niet op zitten om alles maar in de gaten te houden, we willen alleen tijdig te onderkennen wanneer we een lekke band zouden hebben zodat we evt nog een afslag halen en hopelijk ook schade op de caravan voorkomen.

Telefoon staat bij ons ook achter de pook van de automaat terwijl deze is verbonden is met de auto voor Android auto en Flitsmeister. Scherm met de app van SafeTyre wel aan.

Als ik nu nog is zou kiezen, dan zou ik toch zeker uitwijken naar Tyremoni of E-Trailer. Helaas had Tyremoni leveringsissues en E-trailer is voor alleen TPMS behoorlijk prijzig. Reden voor het uitwijken is toch dat zowel bij Tyremoni en E trailer er een versterker mogelijk is voor het signaal.
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door Ron » ma 11 sep 2023 13:29

Xiaomi heeft ook een dergelijk systeem met losse monitor.
Hoef je ook geen oude telefoon meer te hebben.
Of het functioneerd ?
Geen idee , maar ik vermoed van wel.
https://www.techpunt.nl/nl/xiaomi-70mai ... nitor.html
Ook via andere sites te koop.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Reich Easydriver Safetyre

Bericht door RDDR » ma 8 jan 2024 08:25

Toch maar even door in dit topic in plaats van weer een nieuw maken over TPMS. Ik wil mijn hutje voorzien van TPMS en dan kom je eigenlijk op 3 opties uit:
1) Tiremoni
2) Recih Safetyre
3) E-trailer

Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar E-trailer en dan ook een paar andere dingen van hun erbij. Maar ik loop daar tegen een probleem aan: om gebruik te maken van level indicatie dient de e-trailer op de accu aangesloten te zijn. Echter: tijdens het rijden staat bij mij de accu uit. Ik gebruik een Victron PPP20, die niet autoark is aangesloten, maar alleen voor de mover gebruikt wordt. De accu uit zetten is ook de methode om de mover van spanning af te krijgen.

Als ik hem echter aansluit op het 12V boordnet, dan heb ik weer niets aan sommige andere functies (level, accu spanning) en is het een hele dure en complexe oplossing voor TPMS. Ook de plaats van inbouw is mijn hut een dingentje gezien de accu op een plek zit, die zij niet adviseren.

Dus toch maar naar optie 1 of 2: ik lees weinig over de Reich versie. Dus dan maar weer Tiremoni? Of zijn er inmiddels meer ervaringen?
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”