Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Patman » vr 26 apr 2019 19:00

Mijn tip;

Zorg dat je een zitje binnen hebt, als de kinderen op bed liggen. Onze rondzit is het bed van onze zoon. In het voor en najaar is het snel frisser ‘s avonds en kunnen dan niet binnen zitten. De voortent zetten we er niet aan voor een (lang) weekend.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Chris » vr 26 apr 2019 19:47

Wij hadden in 1987 een Knaus met 2 zitgroepen.
Voorin eentje van 160 cm breed en achterin was ie 150 cm
Voorin had ik twee houten steuntjes gemaakt die de rugkussens in het midden op de tafel steunden.
Zo hadden we twee kleine bedjes van 160 cm.
Perfect voor de ( kleine) kids, en wij hadden de rest van de caravan als de kids in bed lagen.
Wel elke avond alles ombouwen dus.... ook een gedoe hoor.
Helaas bestaat deze indeling niet meer, had wel wat.
Want, toen de meiden naar hun eigen tent verhuisden pikten wij het 160cm brede bed in en bleef de rondzit achter gewoon rondzit.

Maar...
De voorlaatste hut was ook met een stapelbed.
Mijn nakomertje vond het prachtig.
Eigenlijk niet nodig maar een bed extra was ook ideaal om je "zooi" kleren even kwijt te kunnen...of een vriendinnetje mee te nemen.
Totdat ook die laatste de caravan uittrok naar haar eigen domicilie... tent..
Dan heb je een caravan met een totaal verkeerde indeling ineens...
Dus..
Nu twee lengtebedden ..
Zo zie je maar... een caravan verandert niet, je gezin wel.
Er zal dus ooit wel een moment komen dat je wilt veranderen.
Maar nu.. met 5 en 1,5 jaar....Stapelbed... ideaal...
Nog even een foto uit 1995 ofzo....met die 2 dwarse bedjes van 160 cm....
.
Lezen Caravan.jpg
Lezen Caravan.jpg (54.11 KiB) 2674 keer bekeken
Lisanne slaap carav..jpg
Lisanne slaap carav..jpg (49.74 KiB) 2670 keer bekeken
Goh.... wat zag ik er toen goed uit zeg mrgreen.gif ..... en mn meiden... piepjong nog...
Die zijn ondertussen flink volwassen...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Nimma » vr 26 apr 2019 20:01

thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Trisha » vr 26 apr 2019 20:08

Geweldig! Dat was het snorren tijdperk, wie had er toen eigenlijk geen snor mrgreen.gif

Je doet me trouwens wel een beetje denken aan Luigi......

Afbeelding

En ja, een stapelbed is dan een stuk handiger. Mijn dochter vond het ook altijd prachtig om in het stapeldbed te slapen.
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Henny » vr 26 apr 2019 22:36

Het beste...en leukste is echt om bij verschillende grote zaken te gaan kijken mét je gezin en goed onthouden wat je hier voor adviezen hebt gekregen, met dat in je achterhoofd gaan zoeken.....Je was met de kinderen bij opa en oma in de caravan...wat geven die voor advies??

Succes en veel plezier met zoeken, maak er gezellige dagen van! thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door 4Motion » za 27 apr 2019 11:03

Ook wij hebben 3 jaar geleden deze stap gezet.

Mijn vrouw en ik hadden jaren als kind met de caravan op stap geweest met onze ouders. Na een aantal jaar kinderloos andere reizen te hebben gemaakt (vliegtuig / hotel) kwam een caravan opnieuw in de picture sinds de geboorte van onze 2 kindjes (nu 5 en 3). Gewoon een totaal ander gevoel, kan je niet uitleggen aan iemand die nog nooit heeft gekampeerd love.gif!

In onze zoektocht naar een caravan heel wat zaken bezocht waarbij ik erg schrok van de prijzen van recente 2de hands caravans.
Uiteindelijk hebben wij beslist om een nieuwe caravan te kopen: Dethleffs CGO QSK495 met moon grijs interieur. Budgetvriendelijke caravan met stapelbedden en een treinzit. Een lichte "jonge" kleursetting kwa interieur, veel lichtinval dankzij grote ramen, we waren opslag verkocht.

3 jaar geleden speelden volgende zaken ook zeker een rol:
- Gewicht combinatie (rijbewijs B)
- 230 vs 250 breedte (beginners : durf je dit aan? - er is weinig verschil volgens mij weet ik nu)
- Beperking trekgewicht 1500kg en gewicht auto

Intussen hebben we beiden een BE rijbewijs en een nieuwe trekker maar vooralsnog heel blij met de keuze voor deze caravan.

Moesten we, wanneer de kinderen wat groter worden, beslissen om een grotere caravan aan te schaffen dan zijn de kosten met de huidige inruilwaardes zeker te overzien thumbup.gif.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Baukie84
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 22 jul 2018 09:58

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Baukie84 » di 30 apr 2019 15:52

Dag,
allereerst welkom.

Ik las je post en heb de thread gelezen met veel plezier.
Vorig jaar heb ik mijzelf hier aangemeld met bijna de zelfde vragen. Ondertussen een jaar verder met een andere auto en een E rijbewijs en heel veel caravans bekeken. Ik ben er voor mij zelf achter gekomen dat letterlijk gaan kijken wat je mooi en praktisch vind, het beste werkt.
Voor mijn gezin (man vrouw zoontje 2jaar en 1 in de oefenfase) zijn we er achter gekomen dat we vooral praktisch willen. Zo willen wij graag de opstelling van de Hobby 500Kmfe. We zijn nu aan het kijken welke types nog meer deze opstelling heeft en we zijn ze aan het vergelijken al is het een hele zoektocht en brengt het veel plezier met zich mee. Ik ben er al wel achter dat mijn budget wat omhoog moet maar we zijn hard aan het sparen. Veel plezier met je zoektocht.
Groeten Bauke


Toyota avensis 3, 2.0 diesel 2014 - Fendt 490TKM 2005

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door janoniem » di 30 apr 2019 20:13

Een tijd geleden publiceerde de ANWB in hun KCK steeds rond de caravanbeurs een overzicht van (bijna) de gehele caravanmarkt met uitgebreide details per merk en type.
Zoiets zou nog handiger zijn bij een zoektocht wanneer dat ook nog online beschikbaar was.
Helaas kan ik het niet meer vinden, misschien was de inventarisatie te arbeidsintensief.
Wel vond ik het volgende van diezelfde ANWB: Koop je ideale caravan in 22 stappen
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

kdevries_01
Berichten: 11
Lid geworden op: di 23 apr 2019 21:16
Locatie: Alkmaar

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door kdevries_01 » do 2 mei 2019 11:55

Leuk om al jullie adviezen te lezen!
Zeker veel wijzer van geworden.

Inmiddels een sterke voorkeur gekregen voor de Knaus Sudwind 500 FDK.

Zo eentje als deze:

https://www.caravanmakelaardij.nl/carav ... 0-FDK.html

Ook wij zullen dus nog even door moeten sparen.....

Wij hopen dat de markt na de zomer iets 'rustiger' is, dus iets meer aanbod en hopelijk iets lagere prijzen.
We hebben ons er dan ook bij neergelegd dat we deze zomer in een huisje (wel op een camping) zullen vertoeven.

Blijf gerust adviezen geven, wij lezen ze met ontzettend veel plezier!

Baukie84
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 22 jul 2018 09:58

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Baukie84 » do 2 mei 2019 13:32

ah! de zelfde opstelling als de Hobby 500 Kmfe.
Ook wij zijn aan het sparen en proberen in het naseizoen een caravan te kopen. Wie weet komen we elkaar nog tegen.
Groeten Bauke


Toyota avensis 3, 2.0 diesel 2014 - Fendt 490TKM 2005

Gebruikersavatar
Martin79
Berichten: 184
Lid geworden op: di 2 okt 2018 20:23

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Martin79 » zo 5 mei 2019 15:52

Ik denk dat het niet meer uit maakt wanneer je een caravan gaat kopen.

Caravans en campers zijn momenteel zo populair dat de prijzen het hele jaar door redelijk gelijk liggen.

Ik kocht onze Fendt in oktober vorig jaar. Alles wat ik zag was zo verkocht. Ik kwam toevallig een advertentie op facebook tegen en kon gelukkig snel komen kijken.

Vrienden van ons zijn al een tijd bezig geweest. Veel was al verkocht voordat er uberhaupt tijd was om te gaan kijken.

Alles goed in de gaten houden en snel reageren is belangrijk.
Fendt Saphir 470TF bj.2003 met een BMW 525iA Touring bj.2006

CampInge
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 2 jan 2019 09:01

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door CampInge » ma 6 mei 2019 15:47

Wij hebben afgelopen dec onze eerste caravan gekocht dus ook newbee's blij.gif .
Wij zijn inmiddels 2x met onze caravan weggeweest en gaan met Pinksteren weer.
Het stapelbed, treinzit en vast 2 persoonsbed vinden wij ideeal! Om alle eerder genoemde redenen! In de ochtend, als onze dochter wakker wordt gaat ze eerst lekker aan de treinzit knutselen, en op een gure dag hebben we er toch ook lekker zitten eten.

Ons budget lag ongeveer gelijk alleen moest het gewicht iets lager ivm de trekkracht van de auto (die we anders ook weer nieuw moesten aanschaffen en dat vonden we wat overdreven nu we het ineens op onze heupen hadden en een caravan wilden).

Wij zijn bij heel veel dealers op caravanboulevards gaan kijken en de Homecar vonden wij ook prachtig!
Toch is het een Sterckeman Starlett 470 uit 2006 geworden (uit de caravalair fabriek). Qua uiterlijk vonden we hem minder mooi maar voldeed wel aan al onze eisen, niet superluxe, maar wel compleet en nog heel netjes!
Er kwam nog een gezin op zoek naar hun eerste caravan in, dit moest hem worden zeiden ze, helaas voor hun hadden wij hem al! thumbup.gif

Het viel ons ook op dat als we op MP keken naar caravans met kinderkamers of stapelbedden, deze zo verkocht waren, daar zijn wij dus ook niet zo bang voor mocht ie toch weer weg moeten.
We hadden nu wat geld over en een caravan met voortent, zo'n extra tentje aan de zijkant van de voortent (waar je een dubbele slaapcabine in hangen kunt) en een luifel.

Mocht onze dochter binnen een paar jaar niet meer in de caravan willen kan ze in de slaapcabine en klappen we het onderste stapelbed op, maak ik er wel kastruimte oid van.

Veel plezier met de zoektocht, dat vonden wij toch al minstens zo leuk!
Volvo XC 40 Elektrisch - Caravelair Antares 476 family

Baukie84
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 22 jul 2018 09:58

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Baukie84 » ma 6 mei 2019 16:06

Martin79 schreef:
zo 5 mei 2019 15:52
Ik denk dat het niet meer uit maakt wanneer je een caravan gaat kopen.

Caravans en campers zijn momenteel zo populair dat de prijzen het hele jaar door redelijk gelijk liggen.

Ik kocht onze Fendt in oktober vorig jaar. Alles wat ik zag was zo verkocht. Ik kwam toevallig een advertentie op facebook tegen en kon gelukkig snel komen kijken.

Vrienden van ons zijn al een tijd bezig geweest. Veel was al verkocht voordat er uberhaupt tijd was om te gaan kijken.

Alles goed in de gaten houden en snel reageren is belangrijk.
Ik denk dat je daar helaas gelijk in hebt. Ik zal dus wat meer moeten sparen....
Groeten Bauke


Toyota avensis 3, 2.0 diesel 2014 - Fendt 490TKM 2005

Baukie84
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 22 jul 2018 09:58

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Baukie84 » ma 6 mei 2019 16:07

CampInge schreef:
ma 6 mei 2019 15:47
Wij hebben afgelopen dec onze eerste caravan gekocht dus ook newbee's blij.gif .
Wij zijn inmiddels 2x met onze caravan weggeweest en gaan met Pinksteren weer.
Het stapelbed, treinzit en vast 2 persoonsbed vinden wij ideeal! Om alle eerder genoemde redenen! In de ochtend, als onze dochter wakker wordt gaat ze eerst lekker aan de treinzit knutselen, en op een gure dag hebben we er toch ook lekker zitten eten.

Ons budget lag ongeveer gelijk alleen moest het gewicht iets lager ivm de trekkracht van de auto (die we anders ook weer nieuw moesten aanschaffen en dat vonden we wat overdreven nu we het ineens op onze heupen hadden en een caravan wilden).

Wij zijn bij heel veel dealers op caravanboulevards gaan kijken en de Homecar vonden wij ook prachtig!
Toch is het een Sterckeman Starlett 470 uit 2006 geworden (uit de caravalair fabriek). Qua uiterlijk vonden we hem minder mooi maar voldeed wel aan al onze eisen, niet superluxe, maar wel compleet en nog heel netjes!
Er kwam nog een gezin op zoek naar hun eerste caravan in, dit moest hem worden zeiden ze, helaas voor hun hadden wij hem al! thumbup.gif

Het viel ons ook op dat als we op MP keken naar caravans met kinderkamers of stapelbedden, deze zo verkocht waren, daar zijn wij dus ook niet zo bang voor mocht ie toch weer weg moeten.
We hadden nu wat geld over en een caravan met voortent, zo'n extra tentje aan de zijkant van de voortent (waar je een dubbele slaapcabine in hangen kunt) en een luifel.

Mocht onze dochter binnen een paar jaar niet meer in de caravan willen kan ze in de slaapcabine en klappen we het onderste stapelbed op, maak ik er wel kastruimte oid van.

Veel plezier met de zoektocht, dat vonden wij toch al minstens zo leuk!
Ik vind inderdaad de zoektocht ook erg leuk alleen is het wel frustrerend als je steeds naast het net vist. Nog maar een jaartje sparen dan.
Groeten Bauke


Toyota avensis 3, 2.0 diesel 2014 - Fendt 490TKM 2005

CampInge
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 2 jan 2019 09:01

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door CampInge » ma 6 mei 2019 16:54

Baukie84 schreef:
ma 6 mei 2019 16:07

Ik vind inderdaad de zoektocht ook erg leuk alleen is het wel frustrerend als je steeds naast het net vist. Nog maar een jaartje sparen dan.
Ik denk dat de prijs misschien idd niet heel veel scheelt, maar dat ze in het najaar wel minder snel verkocht worden, nu trekt het wel heel erg aan lijkt me. Wij hebben toen ook besloten om de herfstvakantie te geen zoeken en met kerst uiteindelijk gekocht.
Volvo XC 40 Elektrisch - Caravelair Antares 476 family

Baukie84
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 22 jul 2018 09:58

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Baukie84 » ma 6 mei 2019 17:55

CampInge schreef:
ma 6 mei 2019 16:54
Baukie84 schreef:
ma 6 mei 2019 16:07

Ik vind inderdaad de zoektocht ook erg leuk alleen is het wel frustrerend als je steeds naast het net vist. Nog maar een jaartje sparen dan.
Ik denk dat de prijs misschien idd niet heel veel scheelt, maar dat ze in het najaar wel minder snel verkocht worden, nu trekt het wel heel erg aan lijkt me. Wij hebben toen ook besloten om de herfstvakantie te geen zoeken en met kerst uiteindelijk gekocht.
ah kijk er is nog hoop. haphop.gif
Mijn vrouw en ik willen sowieso deze indeling omdat we van iedereen horen dat het zo praktisch is. *Daarom waarschijnlijk ook zo gewild}
Onze auto mag tot 1600 kg trekken dus een hobby kan, maar een knaus ook.
Groeten Bauke


Toyota avensis 3, 2.0 diesel 2014 - Fendt 490TKM 2005

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Patman » ma 6 mei 2019 19:20

Rustig blijven kijken en je niet gek laten maken. Veel mensen doen na de zomer de caravan weg om de stallingskosten niet te laten doorlopen.

annevdsande
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 mei 2019 22:48

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan [emoji3]

Bericht door annevdsande » di 7 mei 2019 23:16

Wij zijn erg gecharmeerd van de dethleffs c’joy 480 qkl. Stapelbed, zithoek en vast bed. Gaan deze week onze vouwwagen hiervoor verkopen en deze aanschaffen. Spannennnnddd :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door r.obbink » wo 8 mei 2019 05:28

RE.gif Veel succes

Wij caravannen al wat langer en voor ons was vorig jaar rond deze tijd onze zoektocht begonnen.

De caravelair 330 had zijn beste tijd gehad en was gewoon aan de kleine kant geworden plus dat voor ons een struikelblok was geworden dat wij niet iedere keer na de zomervakantie de voortent schoon wilden maken in een brandende zon met 35+ graden. Dus op zoek naar een grotere om daar een etuiluifel aan te zetten

Mijn ervaring is dat je tegen een leuke caravan aan moet lopen die 'goed voelt' en dat ik hem bij onze eigen dealer wilde aanschaffen omdat we daar al 30 jaar komen en ontzettend goed behandeld worden en werden in het verleden.
Dat werd dus bijna drie kwart jaar regelmatig op zijn site kijken naar de tweedehands lijst met caravans

Dat gebeurde in oktober vorig jaar toen hij onze huidige caravan (Burstner Ventana 510TS) had staan. Wij wezen kijken en op het moment van instappen voelde het meteen goed en was de keuze snel gemaakt. Wel een mover eronder laten zetten en een etuiluifel aangeschaft. haphop.gif

Na onze meivakantie in Parijs vorige week is de caravan nu weer logeren bij de dealer omdat er een dakairco op komt en wat kleine eufels verholpen moeten worden. We zijn superblij met deze caravan en over een week of 9 vangt de reis aan naar het Lago Magiore en dan gaat de motorboot (rubberboot) ook mee. blij.gif

drie kwart jaar 'zoeken' lijkt lang maar uiteindelijk kom je dan wel tegen wat je hebben wilt en zoekt.

René
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Baukie84
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 22 jul 2018 09:58

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Baukie84 » wo 8 mei 2019 19:03

r.obbink schreef:
wo 8 mei 2019 05:28
RE.gif Veel succes

Wij caravannen al wat langer en voor ons was vorig jaar rond deze tijd onze zoektocht begonnen.

De caravelair 330 had zijn beste tijd gehad en was gewoon aan de kleine kant geworden plus dat voor ons een struikelblok was geworden dat wij niet iedere keer na de zomervakantie de voortent schoon wilden maken in een brandende zon met 35+ graden. Dus op zoek naar een grotere om daar een etuiluifel aan te zetten

Mijn ervaring is dat je tegen een leuke caravan aan moet lopen die 'goed voelt' en dat ik hem bij onze eigen dealer wilde aanschaffen omdat we daar al 30 jaar komen en ontzettend goed behandeld worden en werden in het verleden.
Dat werd dus bijna drie kwart jaar regelmatig op zijn site kijken naar de tweedehands lijst met caravans

Dat gebeurde in oktober vorig jaar toen hij onze huidige caravan (Burstner Ventana 510TS) had staan. Wij wezen kijken en op het moment van instappen voelde het meteen goed en was de keuze snel gemaakt. Wel een mover eronder laten zetten en een etuiluifel aangeschaft. haphop.gif

Na onze meivakantie in Parijs vorige week is de caravan nu weer logeren bij de dealer omdat er een dakairco op komt en wat kleine eufels verholpen moeten worden. We zijn superblij met deze caravan en over een week of 9 vangt de reis aan naar het Lago Magiore en dan gaat de motorboot (rubberboot) ook mee. blij.gif

drie kwart jaar 'zoeken' lijkt lang maar uiteindelijk kom je dan wel tegen wat je hebben wilt en zoekt.

René
Indd, kopen wat je mooi vind en wat goed voelt.
Fijn dat jullie zo goed geslaagd zijn.
Groeten Bauke


Toyota avensis 3, 2.0 diesel 2014 - Fendt 490TKM 2005

Baukie84
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 22 jul 2018 09:58

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan [emoji3]

Bericht door Baukie84 » wo 8 mei 2019 19:04

annevdsande schreef:
di 7 mei 2019 23:16
Wij zijn erg gecharmeerd van de dethleffs c’joy 480 qkl. Stapelbed, zithoek en vast bed. Gaan deze week onze vouwwagen hiervoor verkopen en deze aanschaffen. Spannennnnddd :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Veel plezier! En een foto als u hem heeft. :)
Groeten Bauke


Toyota avensis 3, 2.0 diesel 2014 - Fendt 490TKM 2005

kdevries_01
Berichten: 11
Lid geworden op: di 23 apr 2019 21:16
Locatie: Alkmaar

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door kdevries_01 » di 21 mei 2019 19:40

Jeetje... en ineens hebben wij vandaag de perfecte caravan voor ons gevonden!
We hebben de Hobby on tour 2015 470 KMF gekocht!

De restwaardes van de caravans met stapelbed waren zo ontzettend hoog nog, en het gat in prijs met een (veel) nieuwere zo klein, dat we opa om een beetje hulp gevraagd hebben.
Deze caravan heeft excact de indeling waar we naar op zoek waren. Er zitten een mooie Dorema voortent bij, en van opa hebben we een mover gekregen.

Het chalet op de camping hebben we omgeboekt naar een pitch op de camping.
We hebben zoveel caravans gezien de afgelopen weken, maar deze stapten we vandaag in en we wisten gewoon dat dit onze caravan moest worden!


Dus ik geloof dat we nu bij de club horen! :-)
Bijlagen
Buitenkant Hobby Reinders.png
hobby-ontour-470-kmf-interieur-overzicht-2015.jpg
hobby-ontour-470-kmf-interieur-2015.jpg

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan [emoji3]

Bericht door Jan van Vijven » di 21 mei 2019 19:44

Mooie hut, in Drenthe gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan :-)

Bericht door Re di Coppi » di 21 mei 2019 19:47

Gefeliciteerd!
Daar gaan jullie veel plezier mee hebben.
Dit is dezelfde indeling die wij ook hebben thumbup.gif
V60, Fendt Saphir 510 TFK

kdevries_01
Berichten: 11
Lid geworden op: di 23 apr 2019 21:16
Locatie: Alkmaar

Re: Jong gezin op zoek naar een caravan [emoji3]

Bericht door kdevries_01 » di 21 mei 2019 20:02

Jan van Vijven schreef:
di 21 mei 2019 19:44
Mooie hut, in Drenthe gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We zijn vandaag in Emmen begonnen om een Fendt 495 TK uit 2011 te bekijken, deze was prachtig en had dezelfde indeling maar dit voelde toch niet als onze caravan.
Voor de deur van die dealer zijn we gaan googlen waren we nog meer konden gaan kijken, onze Hobby hadden waren we nog niet eerder tegengekomen op het www maar bleek in Leeuwarden te staan.... dus we moesten een 'klein' stukje terug haphop.gif

500 kilometertjes gereden vandaag, wat je van ver haalt.....

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”