Luifel voor zowel voortent als caravan

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Cor34
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 mar 2019 10:43

Luifel voor zowel voortent als caravan

Bericht door Cor34 » do 25 apr 2019 16:05

Wie kan mij voorzien van goed advies?

Voor onze Dorema Lugano XL270 voortent willen wij een luifel kopen. Dat is natuurlijk geen probleem....keuze genoeg. Alleen zouden wij graag een luifel willen die we ook zo nu en dan voor de caravan kunnen gebruiken, voor bijvoorbeeld de korte weekenden. Ik heb contact gehad met Dorema en daar werd de Palma luifel geadviseerd. Maar op de vraag of deze dan ook rechtstreeks op de caravan was te gebruiken kwam geen overtuigend antwoord. Het was meer zoiets als....ja het kan....in uiterste noodzaak weenie.gif .

Wie kan ons in de goede richting wijzen? Of misschien is er hier iemand die de Palma luifel ook op de caravan gebruikt?

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Luifel voor zowel voortent als caravan

Bericht door Davendre » do 25 apr 2019 16:25

Wij hebben op zolder een Dorema President Plus liggen incl luifel. Deze luifel kan zowel aan de voortent als aan de caravan gezet worden. Heb persoonlijk niet veel met de pasvorm van de luifel om deze rechtstreeks aan de caravan te plaatsen. Waar de luifel mooi strak aan de voortent hangt, lijkt de luifel aan de caravan veuls te klein.

Maar wij hebben de luifel niet gekocht met het idee om deze rechtstreeks aan de caravan te zetten.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Mistral
Berichten: 303
Lid geworden op: ma 7 jan 2019 15:13

Re: Luifel voor zowel voortent als caravan

Bericht door Mistral » do 25 apr 2019 16:44

De Palma luifel 'past' inderdaad ook aan de caravan. Bij mijn vorige caravan heb ik deze hier wel eens voor de caravan gehangen.

Maar ja, de pees van de Palma is dan natuurlijk wel duidelijk te kort voor de caravan, want de caravan heeft qua pees een aardig stuk meer lengte nodig dan de voortent vraagt.

Het kan, maar eigenlijk past het niet... Je ziet gelijk dat het doek te klein is.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus

Volvodriver

Re: Luifel voor zowel voortent als caravan

Bericht door Volvodriver » do 25 apr 2019 17:52

Inderdaad, de voorgaande verhalen bevestigen al wat ik je wil aangeven.
Het past wel want er zit een pees aan die door dezelfde goot kan als de voortent. Maar het past ook niet. Het dak is dan ook veel te klein gesneden om netjes en strak aan de caravan te zitten.
Ik ben er nooit aan begonnen want ik wil het "netjes" en strak hebben.

Cor34
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 mar 2019 10:43

Re: Luifel voor zowel voortent als caravan

Bericht door Cor34 » do 25 apr 2019 18:56

En zo gaat het mij ook, het moet netjes en strak mrgreen.gif . Maar als dat met de Palma (of andere luifel) geen optie is dan gaan we maar voor 2 luifels.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Luifel voor zowel voortent als caravan

Bericht door Cara-Fan » do 25 apr 2019 19:14

Wij gebruiken onze voortent zonder de inritsbare ramen als caravanluifel voor de korte weekenden. Een losse boogluifel voor de caravan blijft een wens. Maar voor nu een prima oplossing.

Cor34
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 mar 2019 10:43

Re: Luifel voor zowel voortent als caravan

Bericht door Cor34 » vr 26 apr 2019 22:25

Dat is uiteraard een optie. Maar ik wil allebei de opties hebben. Een caravan luifel én een voortentluifel. We hebben de keuze al gemaakt. Om er voor te zorgen dat we er in de zomervakantie maximaal van kunnen genieten kopen we eerst een luifel voor de voortent! En dan later iets voor de caravan, wellicht een zakluifel.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3698
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Luifel voor zowel voortent als caravan

Bericht door Niels83 » za 27 apr 2019 03:56

het is voor zo nu en dan toch?
ik denk dat het dan voor enkele dagen is? boeiend toch dat het niet perfect zit een paar dagen later ben je weer weg.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”