TV in kleine caravan

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Pedro17
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 22:50

Re: TV in kleine caravan

Bericht door Pedro17 » zo 24 mar 2019 21:50

Chris schreef:
za 16 mar 2019 11:55
( Pedro heeft toch een Knaus Sport Silver Selection 400 LK besteld als ik het goed onthouden heb?? )

Nog een "vreemd verschijnsel"..
Vaak zijn 20 en 24 inch TV's z.g. HD Ready....
En dan 22" juist wel FULL HD...
HD Ready is de grootste flauwekul die ooit verkocht is... HD Ready zal nooit HD worden...
Waarom 22 wel en 20-24 niet... geen idee, maar wellicht een tip om op te letten.
@Chris, klopt, afgelopen zaterdag even om het hoekje gekeken bij mijn dealer. Over 2 weken gaan we hem halen en met de pasen voor het eerst mee weg. Spannend!

Qua resolutie. Idd dat zijn soort veredelde kassaschermen die 20" televisies. Op een paar enkele (dure) na veelal niet eens echt HD, jammer en geen idee waarom. De markt voor 20" is heel klein denk ik.
Zaterdag viel mijn op dat dat hoekje voor de tv echt heel klein is. De beugel is fors, dus dit zal echt passen en meten worden. Misschien nog iets met een klein plaatje er tussen om zodoende het 'hart' van de TV wat te verplaatsen. Was van plan nu al een tv aan te schaffen, maar ik wacht maar een tot de Knaus voor de deur staat.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: TV in kleine caravan

Bericht door Chris » ma 25 mar 2019 10:51

AadB schreef:
zo 17 mar 2019 20:11
RE.gif RE.gif
@Chris, jij hebt toch, net als ik, zo’n beugel als TS op de fito laat zien. Die kun je met een klik ophangen. Er afhalen is kwestie van het beugeltje losklikken.
Nee Aad...toch weer anders.
Hij zit ook op een andere plek.
Ik heb er geen foto van helaas,,, maar niet los-klikbaar dus.
Zal er een eentje van maken...foto bedoel ik..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Pedro17
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 22:50

Re: TV in kleine caravan

Bericht door Pedro17 » zo 21 apr 2019 09:40

Even dit draadje weer opengooien.

Ik we zitten inmiddels op de camping. Nog geen TV gekocht. De ruimte die ik voor een tv hebt is echt heel klein. De enige TV die eigenlijk past is een 20 inch van de bekende 'camping' merken. Je bent dan met sat ontvanger en DVD speler al snel 400,- kwijt. En dan heb je dus geen HD beeld, maar een soort HD ready model. Vind dat echt te veel geld voor weinig.

Nu zit ik te denken. Is een tv niet een beetje ouderwets? Heb hier prima WiFi signaal en op termijn zijn de 3G onbeperkt kaartjes (voor bijv. in buitenland) prima betaalbaar en je kan met 1 simmetje je eigen MiFi opzetten. Heb je dan eigenlijk niet al voldoende aan de goede monitor? Liefst bijna randloos. Bijvoorbeeld deze: https://www.coolblue.nl/product/805170/ ... -e223.html prachtig scherm, bijna geen kader en je bent dan vrij je laptop, of een mini pc aan te sluiten. Je kan dan toch ook gewoon de Ziggo app streamen? Evt. een losse DVD speler en/of losse TV tuner voor zolang de jongens nog klein zijn.

Volgens mij is dit een hele mooie oplossing? Geen schotel. Zijn er meer die in plaats van een TV gewoon een goede monitor ophangen?

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: TV in kleine caravan

Bericht door graaf » zo 21 apr 2019 09:52

Misschien een idee je ook eens te oriënteren bij 12volt.nl. (Nautic gear). Voor wat er allemaal in dit segment is, en er aan zit te komen.
Succes
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

TV in kleine caravan

Bericht door thmeyer » zo 21 apr 2019 13:07


Hoi Pedro,

Een monitor is een goed alternatief, maar de link van de monitor die jij laat zien heeft geen luidsprekers, dus het geluid moet dan ergens anders van komen. Zelf maak ik al jaren gebruik van een monitor met ingebouwde luidsprekers. De kwaliteit van geluid is iets minder, maar in een caravan valt dat nog wel mee. Zelf heb ik het geluid van de satelliet-ontvanger van TV- en radiozenders nog eens aan mijn Entertainment installatie van de caravan gekoppeld, zodat het geluid van betere kwaliteit is en de monitor kan bij het luisteren van de radiozenders dan gewoon uitblijven.

Gr. Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Martin79
Berichten: 184
Lid geworden op: di 2 okt 2018 20:23

Re: TV in kleine caravan

Bericht door Martin79 » zo 21 apr 2019 21:06

Als je goede WiFi hebt kan je ook gebruik maken van een Chrome Cast. Die heb ik gekocht voor in de caravan.
Ziggo streamen en je hebt ook youtube en Netflix bij je.
Fendt Saphir 470TF bj.2003 met een BMW 525iA Touring bj.2006

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”