boetes uit buitenland

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: boetes uit buitenland

Bericht door janoniem » di 5 feb 2019 17:45

Al enige jaren geleden in Z-Frankrijk een "bonnetje" onder de ruitenwisser van de Police Municipal;
er ontbrak een ticket achter de ruit, het laagseizoen met vrij parkeren was kennelijk voorbij.
Vrienden meldden dat de Police Municipal nog geen koppeling had met onze RDW.
De procedure daarom maar niet verder bestudeerd en nooit meer iets gehoord.
Inmiddels zal ook de Police Municipal wel "goede contacten" hebben met onze RDW.
Iemand ervaring?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Micky » di 5 feb 2019 18:35

We gaan het meemaken, vandaag in Mönchengladbach geflitst, op de GPS reed ik 72, 60 toegestaan, zal wel weer 20 euro zijn...
flitsmeister stond even niet aan mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Chris » di 5 feb 2019 20:30

RE.gif
Ukkel... daar is die app toch voor ???
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Micky » di 5 feb 2019 21:34

RE.gif

ff met de baas Lunchen en auto's kijken, in en uit stappen en gewoon vergeten :oops:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Morgoth » di 5 feb 2019 22:02

Micky schreef:
di 5 feb 2019 18:35
We gaan het meemaken, vandaag in Mönchengladbach geflitst, op de GPS reed ik 72, 60 toegestaan, zal wel weer 20 euro zijn...
flitsmeister stond even niet aan mrgreen.gif
Pas op hoor. Flitsmeister is in Duitsland verboden. Bovendien geven ze niet de mobiele radarcontroles aan, alleen de vaste.
De politie mag trouwens niet in je telefoon kijken. Dus ontdekking is onwaarschijnlijk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Micky » di 5 feb 2019 22:22

RE.gif

1 het is niet verboden, als dat zo zou zijn, kunnen ze gevarenzones aangeven zoals in Frankrijk
2 dat doet FM juist niet, die werkt met een actieve database, iemand ziet dat er een camera opgezet wordt en klikt op melden, de volgende ziet dat er een camera staat je moet natuurlijk wel actieve gebruikers voor je hebben zitten, maar ook dat kun je in de app zien
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Morgoth » di 5 feb 2019 22:34

Ik weet hoe het werkt. Ik gebruik hem dagelijks. Ik rij ook dagelijks in Duitsland. Hij geeft daar de vaste radarpalen aan maar ik heb nog nooit een melding gehad van een mobile radar.

Wat betreft het verboden zijn: er zijn in Duitsland inderdaad discussies over. De sterke arm zegt dat het niet mag maar er zijn andere websites die stellen dat het wel is toegestaan. Hij mag tenminste wel op de telefoon staan.
Maar goed, al zou het niet mogen, de pakkans is nihil.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Niels83 » di 5 feb 2019 22:38

paar jaar terug een boete gekregen uit duitsland met een kort briefje in het Nederlands daarna een boete van 2 a4tjes met uitleg in het Duits. het was 20 euro of zo wilde ik prima betalen maar nergens een rekening nummer te bekennen.

in kroatie op Peljesac een boete gehad. daar wordt ipv 60 continu 100+ gereden. dus ik reed lekker mee daar waar het kon. maar ineens reed iedereen 30, dus keek ik even links om de auto's. tsjah daar stonden 2 agenten vandaar dus. ik mocht aan de kant want 2 wielen over de doorgetrokken streep. het ging me 30 of 300 euro kosten, dat gingen ze uitzoeken. dus ik zei nog dat het 2 wielen waren, dus de helft toch? vonden zij niet zo grappig als ik.
ik had al 30 euro gepakt want meer zou ik daar niet betalen aan de weg. dus een beetje dom ben ik naar de agent gelopen die het aan het uitzoeken was en zei, 30 euro was het toch? ik heb geen bon nodig hoor. de man deed zijn boekje dicht en zei dank u wel noteerde nog iets en reed weg.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: boetes uit buitenland

Bericht door VIP » di 5 feb 2019 22:40

Micky schreef:
di 5 feb 2019 18:35
We gaan het meemaken, vandaag in Mönchengladbach geflitst, op de GPS reed ik 72, 60 toegestaan, zal wel weer 20 euro zijn...
flitsmeister stond even niet aan mrgreen.gif
Gisteren op de terugweg naar NL nog FM in DLD aan gehad.
Porsche + Tabbert

rverlaek
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 1 apr 2016 18:57

Re: boetes uit buitenland

Bericht door rverlaek » za 9 feb 2019 22:28

Duitsland heeft een eigen 'Flitsmeister' app, dat wisten mijn colega's mij in ieder geval donderdag te vertellen. Of het legaal is weet ik niet, maar ze waren zelf allemaal vrij laks voor wat betreft de verkeersregels.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: boetes uit buitenland

Bericht door meeder » zo 10 feb 2019 00:00

Mijn TomTom geeft in Duitsland ook netjes de flitsers aan.
In Zwitserland doet hij dat niet omdat ze er daar minder soepel mee omgaan.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Micky » zo 10 feb 2019 02:09

rverlaek schreef:
za 9 feb 2019 22:28
Duitsland heeft een eigen 'Flitsmeister' app, dat wisten mijn colega's mij in ieder geval donderdag te vertellen. Of het legaal is weet ik niet, maar ze waren zelf allemaal vrij laks voor wat betreft de verkeersregels.
Blitzer.de maar die werkt voor geen meter, onze Flitsmeister-app is er gewoon te downloaden en werkt ook redelijk goed, echter zijn er nog altijd weinig mensen die flitsers melden, dus de betrouwbaarheid is nog niet top.

als het verboden is in het land, kun je de app gewoon niet installeren voor dat Land, heel simpel
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

martijn v o

Re: boetes uit buitenland

Bericht door martijn v o » zo 10 feb 2019 10:28

Je kunt flitsmeister automatisch laten starten, of op bluetooth of op beweging (beta versie). Dan vergeet je hem nooit aan te zetten.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Micky » zo 10 feb 2019 10:39

RE.gif

dan komt hij niet op het scherm en dat vertrouw ik niet, heb ook telkens problemen met de volume, ondanks dat in de app staat dat het geluid automatisch op 100% moet staan na opstarten, ik luister in de auto via spotify en thuis via sonos, als ik dan de sonos speaker zachter heb gezet staat het algehele volume van de teefoon zachter met als gevolg dat ik door de muziek alsnog flitsmeister niet hoor.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Mzonnet33
Berichten: 336
Lid geworden op: do 11 okt 2018 10:58

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Mzonnet33 » zo 10 feb 2019 10:47

Flitsmeister werkt echt top! Zowel in Nederland als in het buitenland. mrgreen.gif

Verder heb ik ook een Target Blue eye in de auto zitten.
Dit is een legale hulpdiensten verklikker voor heel Europa. De verklikker vangt signalen van het TETRA-netwerk op en geeft deze op ruim 1200 meter door. https://www.blu-eye.eu

Echt een top systeem dat nauwkeurig werkt! haphop.gif
Audi SQ5, White with Black details

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Niels83 » zo 10 feb 2019 11:32

ik merk dat flitsmeister mijn accu leegtrekt. het lijkt steeds mee te draaien..

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Micky » zo 10 feb 2019 12:02

RE.gif

Als je hem gebruikt zou ik idd wel stroom op de telefoon zetten, als hij op de achtergrond zit, verbruikt hij bij Apple geen stroom.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Conradi » zo 10 feb 2019 14:35

Flitsmeister heeft op haar website een overzicht staan welke diensten ze in het buitenland ondersteunen....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Niels83 » zo 10 feb 2019 15:18

Micky schreef:
zo 10 feb 2019 12:02
RE.gif

Als je hem gebruikt zou ik idd wel stroom op de telefoon zetten, als hij op de achtergrond zit, verbruikt hij bij Apple geen stroom.
dat sws maar als het er opvstaat gaat mijn batterij significant korter mee dan wanneer het er niet op staat. valt mij op dat hij vaak nietvuit gaat en dat als er een paar uur later een ambulance voorbij komt fm aanslaat.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Micky » zo 10 feb 2019 15:34

RE.gif

Ik sluit hem sowieso altijd direct af als ik de auto verlaat


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Morgoth » ma 11 feb 2019 13:13

Conradi schreef:
zo 10 feb 2019 14:35
Flitsmeister heeft op haar website een overzicht staan welke diensten ze in het buitenland ondersteunen....
Staat ook een stukje in over Duitsland:

Bestuurders kunnen in Duitsland een boete krijgen voor het gebruiken van een ‘radardetector’. Het is niet duidelijk in hoeverre de politie in staat is om boetes uit te schrijven en automobilisten te vervolgen. Het risico van het gebruiken van onze app in Duitsland is op eigen risico. Wanneer je de keuze maakt om voor de zekerheid in Duitsland geen signalering te krijgen voor flitsers/trajectcontroles/flitspalen, kan je deze Instellingen > Geavanceerde instellingen uitzetten.

Edit.
Even het Target Blue Eye systeem opgezocht. Interessant. Ik kende het bestaan hiervan niet. Maar wel enorm duur zeg!
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Ab » ma 11 feb 2019 13:36

Even een waarschuwing voor Kroatië gangers...
Op heel veel plaatsen is parkeren betaald, of alleen voor vergunning houders.
Met name in de grotere plaatsen.
Dubrovnik bijv.
Betaal parkeerboetes direkt ter plaatse.
Wordt het opgestuurd dan kan het erg duur worden.
Er kan maar zo 150 euro bij komen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Unplugged » ma 11 feb 2019 16:34

Twee jaar geleden in Luxemburg: twee keer geflitst op de 'snelweg' van noord naar zuid, en een bon onder de ruitenwisser voor foutparkeren bij kasteel Vianden (samen met nog een stuk of tien anderen; parkeerverbod over het hoofd gezien).
De snelheidsovertredingen kwamen keurig ( boos.gif ) vanuit Luxemburg, aangetekend zelfs, aan in Nederland.
Van de bon - plaatselijke politie - heb ik nooit meer iets gehoord.

Blijkbaar zijn dat twee verschillende inningssystemen.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: boetes uit buitenland

Bericht door eurotrotter » ma 11 feb 2019 17:01

janoniem schreef:
di 5 feb 2019 17:45
Al enige jaren geleden in Z-Frankrijk een "bonnetje" onder de ruitenwisser van de Police Municipal;
er ontbrak een ticket achter de ruit, het laagseizoen met vrij parkeren was kennelijk voorbij.
Vrienden meldden dat de Police Municipal nog geen koppeling had met onze RDW.
De procedure daarom maar niet verder bestudeerd en nooit meer iets gehoord.
Inmiddels zal ook de Police Municipal wel "goede contacten" hebben met onze RDW.
Iemand ervaring?
OP een bonnetje achter de ruitenwisser moet de politie/verbalisant in Frankrijk,naast het kenteken ook een nationaliteit in vullen.
Indien men dit achterwege heeft gelaten kun je het "ticket"met een gerust hart kapot scheuren.
Als men niet weet van welke database in welk land men moet zoeken houdt t op voor hun.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Conradi » ma 11 feb 2019 20:50

Parkeerboetes zijn vaak 'belasting', net zoals hier. Dat valt buiten de uitwisseling. Dat wilt niet zeggen dat je parkeerboetes kunt negeren. Berucht zijn bijvoorbeeld Kroatische gemeentes die hier parkeerboetes innen via een incassotraject.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”