beladen van caravan
beladen van caravan
Wij hebben een caravan gekocht , van 6.55 lang en 230 breed .
Op de dissel een fietsenrek voor 2 fietsen .
De vraag is , hoe kom ik dan aan een goede gewichtsverdeling als ik al 2 fietsen voor op heb , en 2 gasflessen voor in .
En dan zit de mover ook nog voor de wielas
Dus eigenlijk zit al het zware voor wielas .
Krijg ik dan geen probleem met de kogeldruk ?
Dat mag toch 75 tot 80 kg. zijn ?
Op de dissel een fietsenrek voor 2 fietsen .
De vraag is , hoe kom ik dan aan een goede gewichtsverdeling als ik al 2 fietsen voor op heb , en 2 gasflessen voor in .
En dan zit de mover ook nog voor de wielas
Dus eigenlijk zit al het zware voor wielas .
Krijg ik dan geen probleem met de kogeldruk ?
Dat mag toch 75 tot 80 kg. zijn ?
Re: beladen van caravan
Heb je de mogelijkheid om 1 fiets in de caravan te vervoeren?
Als wij onze 2 e-bikes meenemen dan gaat er 1 op het fietsenrek op de dissel en eentje midden in de caravan.
Anders komen wij op een te hoge kogeldruk uit van boven de 85kg. terwijl wij ook maar 75 kg, max mogen hebben.
Zo lossen wij dit op.
Als wij onze 2 e-bikes meenemen dan gaat er 1 op het fietsenrek op de dissel en eentje midden in de caravan.
Anders komen wij op een te hoge kogeldruk uit van boven de 85kg. terwijl wij ook maar 75 kg, max mogen hebben.
Zo lossen wij dit op.
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015
Re: beladen van caravan
Je eerste caravan?
Op het forum is echt heel erg veel te vinden over beladen caravan en kogeldruk.
Kijk daar eerst even en kom dan met vragen. Want er is veel te zeggen over laden, en ook de plaats in de caravan. Wat is je kogeldruk nu met lege caravan?
Op het forum is echt heel erg veel te vinden over beladen caravan en kogeldruk.
Kijk daar eerst even en kom dan met vragen. Want er is veel te zeggen over laden, en ook de plaats in de caravan. Wat is je kogeldruk nu met lege caravan?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: beladen van caravan
Wat de kogeldruk maximaal mag zijn hangt af van de auto, trekhaak en de caravan.
Ps: ik heb het onderwerp naar de juiste rubriek verplaatst. Ideeën, opmerkingen en vragen (met betrekking tot het forum) heeft te maken met de techniek van het forum zelf.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16222
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: beladen van caravan
Eerst wegen alvorens te schuiven....wellicht valt het mee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: beladen van caravan
Eerst inlezen hier op het forum, ik denk dat je honderden pagina's aan zoek resultaten hebt als je de trefwoorden beladen en/of kogeldruk invoert.
Dan wegen en gaan vogelen wat het beste is.
Succes!
Dan wegen en gaan vogelen wat het beste is.
Succes!
Re: beladen van caravan
Caravans mogen bijna allemaal 100 kg kogeldruk hebben. Tenminste..van dit formaat.
Wat de auto mag hebben staat op het kentekenbewijs.
Over het algemeen geldt: hou de kogeldruk zo hoog mogelijk. ( van die 2 gegeven gewichten)
De mover voor de wielen heeft hoegenaamd geen invloed op de kogeldruk.
Hooguit een paar kg.
Zelf rij ik met ruim 100 kg als op rails..
Wat de auto mag hebben staat op het kentekenbewijs.
Over het algemeen geldt: hou de kogeldruk zo hoog mogelijk. ( van die 2 gegeven gewichten)
De mover voor de wielen heeft hoegenaamd geen invloed op de kogeldruk.
Hooguit een paar kg.
Zelf rij ik met ruim 100 kg als op rails..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: beladen van caravan
Aan TS..
Welke caravan heb je gekocht??
Je schrijft 6.55 mtr, is dat de opbouwlengte of de totale lengte..??
En direct ook de vraag... waar trek je mee... welke auto / motor / versie..
Dan is er een duidelijker beeld...
Welke caravan heb je gekocht??
Je schrijft 6.55 mtr, is dat de opbouwlengte of de totale lengte..??
En direct ook de vraag... waar trek je mee... welke auto / motor / versie..
Dan is er een duidelijker beeld...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: beladen van caravan
De lengte die ik had gezegd , ( 655 ) is de totale lengte .
De auto die de caravan trekt is een Citroen Picasso 1,8
En deze mag 1300 kg. trekken
De auto die de caravan trekt is een Citroen Picasso 1,8
En deze mag 1300 kg. trekken
Re: beladen van caravan
Ergens op de trekhaak, en/of op de caravan zelf, of misschien op beide zal een typeplaatje zitten met info.
Kentekendocumenten kan ook nog
Daar kan/zal de max kogeldruk op staan.
Dat kan natuurlijk verschillend zijn van de auto en de caravan, maar de laagste is leidend.
Bij mij is de auto het laagst.. die zegt 75 KG.
Dat probeer ik ook echt te realiseren, liever nog wat meer zelfs.
Als ik 85 kg haal, ( da's wat lastig bij mij) dan ben ik blij, want dan rijd de combi als op rails.
Te laag levert een zeer onrustige combi op.
Nu is het ook nog zo dat het gunstig is om de auto ook zwaar te hebben, dus liever de auto op de max en de caravan onder de max.. maar wel een goede kogeldruk.
En ja... de ene auto kan meer laden dan de andere auto.
De ene zal mooi vlak liggen en de andere zal doorzakken.
Franse auto's zijn erg op comfort gericht... dus of die veel kan laden en de kogeldruk nog eens goed op gewicht... dat weet ik niet maar heb een vraagteken daarbij.
Mocht de auto dat niet kunnen hebben is er altijd nog een optie om hulpveren te laten monteren.
Hulpveren werken meestal progressief, dus onbeladen zal je er nauwelijks iets van merken, maar beladen is het veel "steviger' ..
Beetje vuistregel is dus...
Kogeldruk op max...
Auto liever zwaar en caravan licht..
( de auto moet de caravan blijven sturen en niet andersom.)
Kentekendocumenten kan ook nog
Daar kan/zal de max kogeldruk op staan.
Dat kan natuurlijk verschillend zijn van de auto en de caravan, maar de laagste is leidend.
Bij mij is de auto het laagst.. die zegt 75 KG.
Dat probeer ik ook echt te realiseren, liever nog wat meer zelfs.
Als ik 85 kg haal, ( da's wat lastig bij mij) dan ben ik blij, want dan rijd de combi als op rails.
Te laag levert een zeer onrustige combi op.
Nu is het ook nog zo dat het gunstig is om de auto ook zwaar te hebben, dus liever de auto op de max en de caravan onder de max.. maar wel een goede kogeldruk.
En ja... de ene auto kan meer laden dan de andere auto.
De ene zal mooi vlak liggen en de andere zal doorzakken.
Franse auto's zijn erg op comfort gericht... dus of die veel kan laden en de kogeldruk nog eens goed op gewicht... dat weet ik niet maar heb een vraagteken daarbij.
Mocht de auto dat niet kunnen hebben is er altijd nog een optie om hulpveren te laten monteren.
Hulpveren werken meestal progressief, dus onbeladen zal je er nauwelijks iets van merken, maar beladen is het veel "steviger' ..
Beetje vuistregel is dus...
Kogeldruk op max...
Auto liever zwaar en caravan licht..
( de auto moet de caravan blijven sturen en niet andersom.)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: beladen van caravan
Het is allemaal mooi bedacht, maar mijn Toyota Verso 1.8 mag maar 55 kg kogeldruk hebben, auto weegt 1350kg en de caravan beladen 1300 kg, niet dat ik mij daar dan in bepaalde omstandigheden iets van aan trek, maar het feit ligt er wel. Rij in bepaalde omstandigheden met 75/80 kg kogeldruk.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Re: beladen van caravan
RE.gif
Dus ook meer dan toegestaan..
Waarom.. gewoon omdat het een stabielere combi oplevert.
Jou auto mag idd officieel niet veel hebben.... maar kan het best.
Minder moet je zeker niet doen...
Ik denk ook dat de kogeldruk ook bijna nooit gecontroleerd zal worden Wim.
Wel de aslast... de bekende oprij platen.
Dus ook meer dan toegestaan..
Waarom.. gewoon omdat het een stabielere combi oplevert.
Jou auto mag idd officieel niet veel hebben.... maar kan het best.
Minder moet je zeker niet doen...
Ik denk ook dat de kogeldruk ook bijna nooit gecontroleerd zal worden Wim.
Wel de aslast... de bekende oprij platen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
beladen van caravan
Of een (te) hoge kogeldruk erg is voor jouw auto is wat lastig te bepalen maar wordt ook voor een groot deel bepaald door belading van de auto. Als er bv niemand op de achterbank zit en geen gekke dingen in de kofferbak dan zou ik niet wakker liggen van die extra 25kg op de kogel. (Hoewel het natuurlijk niet mag)
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: beladen van caravan
RE.gif
Die auto van ons word in zijn geheel volgestouwd , is een grote laadbak en is dus flink gevuld, met de zwaarste spullen tussen de achterwielen.
Die auto van ons word in zijn geheel volgestouwd , is een grote laadbak en is dus flink gevuld, met de zwaarste spullen tussen de achterwielen.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Re: beladen van caravan
Hoi
Welke caravan heb je nu gekocht? Wat is het ledig en het maximale gewicht.
En dan wat is de toegestane kogeldruk van de caravan en auto. Hier zijn je marges. Essentieel begin punt bij beladen.
Wat voor fietsen heb je. Ik lees hier over het gewicht van een accu ed. Terwijl ik 2 racefietsen heb die samen 18 kilo wegen. Als die mee gaan, gaan die ws op het achterbed.
En dan de laatste vraag wat is je indeling? Een kop, midden of staartkeuken maakt het soms lastiger
In de basis doe je alles van gewicht vanaf de neus tot de as plaatsen. En achterin het lichte spul.
Als je je gasflessen, fietsen en bijvoorbeeld kopkeuken moet compenseren leg je zwaardere dingen achterin. Net zo lang tot je kogeldruk rond de max (liefst iets hoger) is.
Ik heb een midden keuken en kast en compenseer zo de wat zwaardere kogel ruimschoots. Maar dat moet je dus uit gaan proberen en dan met een kogeldruk weger kijken hoe het goed uit komt.
Welke caravan heb je nu gekocht? Wat is het ledig en het maximale gewicht.
En dan wat is de toegestane kogeldruk van de caravan en auto. Hier zijn je marges. Essentieel begin punt bij beladen.
Wat voor fietsen heb je. Ik lees hier over het gewicht van een accu ed. Terwijl ik 2 racefietsen heb die samen 18 kilo wegen. Als die mee gaan, gaan die ws op het achterbed.
En dan de laatste vraag wat is je indeling? Een kop, midden of staartkeuken maakt het soms lastiger
In de basis doe je alles van gewicht vanaf de neus tot de as plaatsen. En achterin het lichte spul.
Als je je gasflessen, fietsen en bijvoorbeeld kopkeuken moet compenseren leg je zwaardere dingen achterin. Net zo lang tot je kogeldruk rond de max (liefst iets hoger) is.
Ik heb een midden keuken en kast en compenseer zo de wat zwaardere kogel ruimschoots. Maar dat moet je dus uit gaan proberen en dan met een kogeldruk weger kijken hoe het goed uit komt.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: beladen van caravan
Kogeldruk is kogeldruk,of je nu je auto wel of niet zwaar belaadt.Gemineye schreef: ↑di 6 nov 2018 21:34Of een (te) hoge kogeldruk erg is voor jouw auto is wat lastig te bepalen maar wordt ook voor een groot deel bepaald door belading van de auto. Als er bv niemand op de achterbank zit en geen gekke dingen in de kofferbak dan zou ik niet wakker liggen van die extra 25kg op de kogel. (Hoewel het natuurlijk niet mag)
Wel moet je er rekening mee houden dat,als je je auto zwaar belaad,én ook een hoge kogeldruk hebt,hierdoor het maximale gewicht van de achteras overschreden kan worden.
En dat word ,bij een asweging onderweg,wél vast gesteld.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: beladen van caravan
en waarom 2 gasflessen ?
ruil hem gewoon elk jaar om voor een volle.
ruil hem gewoon elk jaar om voor een volle.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: beladen van caravan
Een hoop adviezen...
Mijn advies is de typeplaatjes op trekhaak en caravan aanhouden waarbij het niet erg is als je er iets overheen gaat.
Ik heb met mijn Hobby ook het probleem van een te hoge disseldruk ivm E-Bike voorop, reserve wiel voorin en gasfles voorin. Een fiets in de caravan geeft niet voldoende tegengewicht om een veel te hoge disseldruk te compenseren. Er zit voor mij niets anders op dat één fiets op een rek achterop de caravan te zetten. Eigenlijk wil je dit niet maar soms moet je wel.
Mijn advies is de typeplaatjes op trekhaak en caravan aanhouden waarbij het niet erg is als je er iets overheen gaat.
Ik heb met mijn Hobby ook het probleem van een te hoge disseldruk ivm E-Bike voorop, reserve wiel voorin en gasfles voorin. Een fiets in de caravan geeft niet voldoende tegengewicht om een veel te hoge disseldruk te compenseren. Er zit voor mij niets anders op dat één fiets op een rek achterop de caravan te zetten. Eigenlijk wil je dit niet maar soms moet je wel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: beladen van caravan
Dat ligt natuurlijk aan het gasverbruik van iemand. Alleen drie weken voor de zomervakantie kan je zelfs wel twee jaar met een fles als je deze alleen gebruikt voor een beetje koken.
Als je de caravan intensief en in voor en najaar gebruikt red je hen niet met twee flessen. En elke jaar een gasfles omruilen voor een volle is toch zonde van het gas wat er nog inzit. Gewoon laten vullen.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: beladen van caravan
RE.gif
Ik laat niets vullen. Ik ruil om. Een lege voor een volle. Ik heb altijd wel een mogelijkheid om dat te regelen. Daarom ook 2 flessen mee. Laten vullen is voor mij veel omslachtiger. (Geen vulstation in de buurt van huis of werk. Wel een leverancier van de flessen.)
Ik laat niets vullen. Ik ruil om. Een lege voor een volle. Ik heb altijd wel een mogelijkheid om dat te regelen. Daarom ook 2 flessen mee. Laten vullen is voor mij veel omslachtiger. (Geen vulstation in de buurt van huis of werk. Wel een leverancier van de flessen.)
Re: beladen van caravan
Beste mensen , allemaal bedankt voor jullie meedenken .
Het probleem is bij mij gewoon dat ik een leeg gewicht heb van 1020 kg , en ik mag beladen tot 1300 kg.
Maar, en die weegt er ook behoorlijk in . toen wij de caravan kochten , is daar een mover onder gekomen
Dan hebben wij nog een paar ouderwetse degelijke gazelle fietsen
En ook is er dan nog de panorama luifel .
Verder neem je een windscherm mee , van ouderwets sterk tentdoek , met houten stokken .
Ik heb wel 2 lichtgewicht 5 kg . gasflessen , waar er eentje bijna leeg is .
Er werd gevraagd welke caravan en welke lengte wij hadden ,
Het is een Tec Travel King met een totale lengte van 655 cm.
Dus als ik nu de caravan ga wegen met een Reich caravan weger , dan komt het er op neer dat ik nog zo,n 55 kg mag laden .
Wij slapen onder dekbedden , en verder moet er nog kleding , schoenen , en er gaat toch ook nog wel het een en ander in de koelkast ,
en de stoelen en tafel ,enz,
Aangezien wij op Terschelling kamperen , moet je toch altijd rekening houden met heel mooi weer , maar ook kan het koud zijn In Mei , ( dus dikke kleding )
En waar ik ook een beetje van geschrokken ben , is wat ik in de handleiding van mijn Picasso C 4 las .
Daar staat dus dat er maar 60 kg. meer op de trekhaak mag ,
Nu snap ik ook wel , dat ik een heleboel ,, gewicht ,, ook achter in de Picasso kan laden , maar dan nog vind ik het allemaal wat krap
Of ben ik te paniekerig , met de druk op de kogel , en het maximale gewicht , en is het meer van stouw maar in , en zorg dat je zoals vroeger 75 kg
op de kogel hebt ?
Het probleem is bij mij gewoon dat ik een leeg gewicht heb van 1020 kg , en ik mag beladen tot 1300 kg.
Maar, en die weegt er ook behoorlijk in . toen wij de caravan kochten , is daar een mover onder gekomen
Dan hebben wij nog een paar ouderwetse degelijke gazelle fietsen
En ook is er dan nog de panorama luifel .
Verder neem je een windscherm mee , van ouderwets sterk tentdoek , met houten stokken .
Ik heb wel 2 lichtgewicht 5 kg . gasflessen , waar er eentje bijna leeg is .
Er werd gevraagd welke caravan en welke lengte wij hadden ,
Het is een Tec Travel King met een totale lengte van 655 cm.
Dus als ik nu de caravan ga wegen met een Reich caravan weger , dan komt het er op neer dat ik nog zo,n 55 kg mag laden .
Wij slapen onder dekbedden , en verder moet er nog kleding , schoenen , en er gaat toch ook nog wel het een en ander in de koelkast ,
en de stoelen en tafel ,enz,
Aangezien wij op Terschelling kamperen , moet je toch altijd rekening houden met heel mooi weer , maar ook kan het koud zijn In Mei , ( dus dikke kleding )
En waar ik ook een beetje van geschrokken ben , is wat ik in de handleiding van mijn Picasso C 4 las .
Daar staat dus dat er maar 60 kg. meer op de trekhaak mag ,
Nu snap ik ook wel , dat ik een heleboel ,, gewicht ,, ook achter in de Picasso kan laden , maar dan nog vind ik het allemaal wat krap
Of ben ik te paniekerig , met de druk op de kogel , en het maximale gewicht , en is het meer van stouw maar in , en zorg dat je zoals vroeger 75 kg
op de kogel hebt ?
Re: beladen van caravan
RE.gif
15 kg overschrijding op de trekhaak is niet schrikbarend hoor... die trekhaak valt er echt niet onderuit!
Onze Golf mocht ook maar 75kg op de kogel hebben, terwijl wij altijd met ca 90kg kogeldruk reden.
Probeer de zware spullen juist in de auto te vervoeren, zoals je tent en tentstokken. Als je een kratje levensmiddelen meeneemt, ook in de auto.
Zo houdt je weer meer laadvermogen in je caravan.
Wij reden tot vorig jaar met een Caravelair die max 1200kg mocht wegen en leeg 940kg woog (incl mover) dus 260kg laadvermogen. En wij kamperen met een gezin van 4 en ook van alles ging er mee. Kwestie van de belading goed verdelen.
15 kg overschrijding op de trekhaak is niet schrikbarend hoor... die trekhaak valt er echt niet onderuit!
Onze Golf mocht ook maar 75kg op de kogel hebben, terwijl wij altijd met ca 90kg kogeldruk reden.
Probeer de zware spullen juist in de auto te vervoeren, zoals je tent en tentstokken. Als je een kratje levensmiddelen meeneemt, ook in de auto.
Zo houdt je weer meer laadvermogen in je caravan.
Wij reden tot vorig jaar met een Caravelair die max 1200kg mocht wegen en leeg 940kg woog (incl mover) dus 260kg laadvermogen. En wij kamperen met een gezin van 4 en ook van alles ging er mee. Kwestie van de belading goed verdelen.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: beladen van caravan
Is er een dakkoffer beschikbaar? Een C4 Picasso is toch een redelijk grote auto, die hebben meestal ook een groot dak . Ideaal voor bijvoorbeeld de luifel en windscherm, dan zal je denk ik nog ruimte over houden voor wat andere dingen. Of misschien een andere optie; fietsen op het dak als dat even gaat? Als je die zware dingen op of in de auto krijgt zijn zaken als beddengoed, kleding etc naar mijn idee allemaal niet zo belangrijk meer.
Kogeldruk kan wel hoger, maar binnen perken, rucksichtlos verhogen lijkt me theoretisch gezien niet echt verstandig. In absolute zin is 15kg niet zo veel, maar relatief gezien is een verhoging van 50 naar 65 of van 75 naar 90 wel iets anders. In de praktijk zal het waarschijnlijk meevallen .
Kogeldruk kan wel hoger, maar binnen perken, rucksichtlos verhogen lijkt me theoretisch gezien niet echt verstandig. In absolute zin is 15kg niet zo veel, maar relatief gezien is een verhoging van 50 naar 65 of van 75 naar 90 wel iets anders. In de praktijk zal het waarschijnlijk meevallen .
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: beladen van caravan
Beladen van caravan.
Het is meer: Hoe belaad ik mijn auto zo zwaar mogelijk.
En hoe krijg ik mijn caravan zo licht mogelijk, met toch een zo hoog mogelijke kogeldruk.
Beter kan het niet.
Het is meer: Hoe belaad ik mijn auto zo zwaar mogelijk.
En hoe krijg ik mijn caravan zo licht mogelijk, met toch een zo hoog mogelijke kogeldruk.
Beter kan het niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: beladen van caravan
RE.gif
And that's the way the cookie crumbles...
And that's the way the cookie crumbles...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB