Niet Astra 3 kunnen vinden?

Plaats reactie
Rob66
Berichten: 57
Lid geworden op: do 19 jun 2014 14:37

Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Rob66 » di 18 sep 2018 13:45

Sinds vrijdag 14 september is op Astra 3 transponder met frequentie 11719 MHz off-air.
Dit betekend dat er automatische schotels zijn die de Astra 3 niet meer kunnen vinden.
Dit kan het geval zijn bij o.a. de Satenne R2, Mobilsat, Carbest, Alden SSC en Libertas.

Voor de gebruikers van de Satenne R2, Mobilsat en Carbest met het nieuwe touchscreen display, voer de volgende gegevens in en het probleem is opgelost: 12.11000 27500000 Hor 3/4 DVB-S2

Heeft u nog het originele bedieningspaneel, er komt snel nieuwe software met de nieuwe parameters.

Voor de Alden SSC en Libertas zijn de parameters: 12.110 27500 Hor 3/4 DVB-S2

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Diny » di 18 sep 2018 22:58

zucht.gif zucht.gif zucht.gif

't Is, dat de boodschapper hier ook niets aan kan doen, anders ............... zou ik moordneigingen krijgen :oops:

Maar uiteraard: danku.gif voor de tip thumbup.gif

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Diny » wo 19 sep 2018 00:37

Rob,

Eind maart is er een transponderwijziging bij CD geweest. Begin april kregen en we een handleiding om de nieuwe gegevens in te voeren.
Deze komen exact overeen met de parameters die je noemde.

We hebben een automatische Alden schotel.

Het lijkt dat er bij ons niets gewijzigd hoeft te worden.

Heb ik te vroeg gezucht ? knipoog.gif

Rob66
Berichten: 57
Lid geworden op: do 19 jun 2014 14:37

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Rob66 » wo 19 sep 2018 11:49

Hoi Diny,

Als de parameters van de 12110 voor de Astra 3 al in je Alden staan dan hoef je inderdaad niets te doen.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Diny » wo 19 sep 2018 16:35

danku.gif

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door HenkR » do 20 sep 2018 22:57

Dit wordt volgend jaar weer een uitdaging met mijn Satenne R2.
Vorig jaar een geupdate stuurkast moeten aanschaffen. Volgend jaar bij eerste gebruik caravan kijken of het een echte update stuurkast is waarbij ik dmv sc kaartje de nieuwe software er in kan laden. Of dat de update alleen heeft bestaan uit een nieuw tuner gedeelte en ik weer fout zit. weenie.gif
Heb alvast de vraag bij Vadac per mail gesteld.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Rob66
Berichten: 57
Lid geworden op: do 19 jun 2014 14:37

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Rob66 » vr 21 sep 2018 14:08

HenkR schreef:
do 20 sep 2018 22:57
Dit wordt volgend jaar weer een uitdaging met mijn Satenne R2.
Vorig jaar een geupdate stuurkast moeten aanschaffen. Volgend jaar bij eerste gebruik caravan kijken of het een echte update stuurkast is waarbij ik dmv sc kaartje de nieuwe software er in kan laden. Of dat de update alleen heeft bestaan uit een nieuw tuner gedeelte en ik weer fout zit. weenie.gif
Heb alvast de vraag bij Vadac per mail gesteld.
Als je geen sleufje voor een SD kaartje kan vinden in je blackbox dan heb je nog een z.g. DVB-S blackbox. Deze zijn geprogrammeerd voor het herkennen van de transponder met de frequentie 12.168 Vertikaal die wordt gebruikt door de Tjechische provider Skylink. Deze transponder is nog steeds in de lucht dus dat is geen probleem. Maar er gaan geruchten dat deze transponder binnenkort ook uit de lucht gaat of de uitzendnorm wordt gewijzigd van DVB-S naar DVB-S2 omdat ook deze provider de kanalen in HD wil gaan uitzenden. Dan kan je je blackbox wel weggooien want er zijn geen SD transponders meer op de Astra 3.
Een nieuwe DVB-S2 blackbox is dan nodig om je schotel weer te kunnen gebruiken voor de Astra 3.

Voordeel van de nieuwe DVB-S2 blackbox is dat je zelf de nieuwe software kan uploaden in de blackbox en bij aanschaf van het nieuwe touchscreen kan je zelf de nieuwe parameters intoetsen.

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Ed62 » vr 21 sep 2018 17:04

Dit wordt volgend jaar weer een uitdaging met mijn Satenne R2.

Vorig jaar een geupdate stuurkast moeten aanschaffen. Volgend jaar bij eerste gebruik caravan kijken of het een echte update stuurkast is waarbij ik dmv sc kaartje de nieuwe software er in kan laden. Of dat de update alleen heeft bestaan uit een nieuw tuner gedeelte en ik weer fout zit.
Heb alvast de vraag bij Vadac per mail gesteld.


Ik hoop voor je dat Vadac je een antwoordt gaat geven.
Van de zomer ook regelmatig geprobeerd om een antwoord te krijgen.
Er werd steeds terug gewezen naar de website.

Daar ik dit een zeer klantonvriendelijke werkwijze vond ben ik verder gaan zoeken.

Uiteindelijk voor mij een bevestiging gekregen dat de duurdere black box due Vadac afkraakt de enige oplossing is.
Ik hoop voor je dat de bijbehorende box die vadac zegt die dan leverbaar gaat worden ook echt te leveren is. Van de zomer stond er nog op hun site dat deze nog niet leverbaar is.
Je bent dan even duur uit als de nieuwe black box die je kunt updaten
Ben dus benieuwd daar mobytech de samenwerking met Vadac opgezegd heeft.
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op vr 21 sep 2018 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vreemde leestekens verwijderd

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Ralf » di 25 sep 2018 09:03

Schrijven van Mobiltech
bron http://www.mobilsat.expert/Mobiltech-wa ... W-updates/
Dit is ook de website waar de updates gratis te Downloaden zijn . in de brief staat de Italiaanse website. De updates daar corresponderen niet altijd met de NL website . die is voor NL en BE gebruikers accurater .
Bovisio M. 21/06/2018

Dear customers,

we have information about companies offering software or control units equipped with old DVB-S technology.

This is possible because one of our old suppliers has decided to sell updates for Mobilsat software with properties under review of legal proceedings in progress and not yet concluded, which is in fact illegitimate.

It is announced that Mobil Tech, as reported from years in our website http://www.mobiltech.it/en/news strictly declines the use of unauthorized components.

We also inform that the transition from DVB-S to DVB-S2 is the technological evolution followed by every company producing both satellite antennas with automatic pointing and decoders, since all the signals coming from the satellites are being migrated.

Furthermore, the use of unauthorized software places customers and dealers at risk of legal proceedings.



We inform that the control units equipped with the latest DVB-S2 technology, in addition to operating after the closing of the signals with old DVB-S technology, have benefited from general improvements and are equipped with microSD slot in it so you can upload for free every possible update downloadable from the download area of our site (http://www.mobiltech.it/en/download-en/ ... -2008-2014).In addition, the new control unit is compatible with the recent touch screen display in order to benefit, as well as a modern design, of innovative additional features such as the manual insertion of the pointing frequencies and the automatic scan of the pointing transponders directly from the satellite. In this way it is possible to update your control unit always, free of charge, directly from the vehicle, without going to the installer, without the need for PCs, cables or other and without need of waiting an official update from the factory.



We are available for any clarifications.
Best Regards
di Barin Luca & C. s.a.s.

Sede Legale: Via Bassano del Grappa 10/12 - 20814 Varedo (MI)

Sede operativa: Via Brughetti 6 – 20813 Bovisio Masciago (MI)

tel: 0362/544928 – fax: 0362/576478

web: www.mobiltech.it - mail: info@mobiltech.it
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door HenkR » di 25 sep 2018 12:20

Voordat we teveel beschuldigingen gaan uiten, moet ik toch wachten totdat ik weer bij de caravan kom om te zien wat Vadac heeft geleverd qua geupdate kast vorig jaar. Tot op heden geen reactie op de mail waar ik de vraag aan ze heb gesteld.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Ed62 » di 25 sep 2018 14:02

RE.gif

Hallo Henk,

Als je de kast gekocht heb van € 175 of € 139,-- (oude ingeleverd) durf ik je bijna echt wel te vertellen dat je hier niets aan hebt, dit is een ge-update sd kast.
Er worden geen uitzendingen meer gedaan op sd alleen maar in HD.
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op wo 26 sep 2018 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst aangepast.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Ralf » di 25 sep 2018 14:49

kan meevallen als de sd kast een update heeft gehad voor transponder 12168 dan heeft deze geen last van de huidige wijziging die begint pas weer een probleem te worden bij de volgende wijziging . en zal dan niet of nauwelijks meer te updaten zijn .
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Ed62 » di 25 sep 2018 15:26

Het zou kunnen dat je gelijk hebt hoor.
Ik hoop dat wel voor iedereen die een update box heeft van Vadac hoor.

Maar mijn info van de huidige importeur zegt dat alle sd uitzendingen eruit gaan. Misschien al eind van dit jaar.
De importeur kraakt de box van Vadac niet af maar legt het probleem dat kan ontstaan netjes uit.

Enne waarom kraakt Vadac al die andere blackboxen af

Ik ben zelf in ieder geval blij dat ik nog geen beslissing genomen heb en rustig afwacht tot volgend jaar.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door HenkR » vr 26 okt 2018 18:01

Ik had tot mijn spijt schade aan de caravan gereden en moest daarom naar een schade bedrijf. Dit is hetsteld en kon het niet nalaten om meteen de Satenne R2 uit te proberen. Duurde lang met zoeken, maar vond gelukkig nog steeds de satelliet en had beeld. haphop.gif
Dus ondanks niet de dure update kast vorig jaar gekocht, maar die van Vadac dit keer toch blijven werken.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door fendtjeplatin » vr 26 okt 2018 21:33

Ga hier Vadac niet beschuldigen.
Een paar jaar terug Satenne op statief gekocht dus een auto schotel.
Echter een probleem de reciever van Echostarr kon de de toenmalige frequentie van Tvvl niet te pakken krijgen 12722.
Dus langs geen kanten kijken mogelijk.
Foto 's genomen en opgestuurd naar Vadac , het verhaaltje begon dus een nieuw lnb opgestuurd door hun.
(intussen zelf een andere lnb geplaatst en noppes)
Dus nieuwe geplaatst hallo Vadac sorry maar het werkt nog steeds niet.
Ondertussen op internet software gevonden voor die echostarr ( update was voor probleem met signaalmeters op bepaalde frequenties.
Hallo vadac voor de reciever is nieuwe software beschikbaar voor het probleem.
Reactie vadac breng toestel terug naar waar aangekocht wij verwittigen dealer en u krijgt uw centen terug.
Probleem was opgelost voor Vadac en zelf in de kou blijven staan.

Nu een week later een sab reciever gekocht en ja raar maar waar hetzelfde probleem die 12722.
Dit aan Sab gemeld via mail met paar foto's er bij , dag nadien mail terug van Sab met nieuwe software.
Deze software geladen en jawel tot op heden geen problemen meer gehad.

De echostarr net software was niet te laden in de vadac echostar.
Als ik dan nu verhaal lees van veel centjes om een sd box te upgraden half en half.
Wie in dit alles in de fout gaat fabrikant of Vadac die alles beter weten ? den de laatste.

Die 12722 frequentie was de toenmalige tvvl frequentie op astra 19.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Ed62 » za 27 okt 2018 10:57

oor HenkR » vr 26 okt 2018 18:01
Ik had tot mijn spijt schade aan de caravan gereden en moest daarom naar een schade bedrijf. Dit is hetsteld en kon het niet nalaten om meteen de Satenne R2 uit te proberen. Duurde lang met zoeken, maar vond gelukkig nog steeds de satelliet en had beeld.
Dus ondanks niet de dure update kast vorig jaar gekocht, maar die van Vadac dit keer toch blijven werken.


Hallo Henk

Vervelend van die schade.

Maar wij hadden dit jaar ook problemen. BV in Duitsland geen ontvangst maar in Oostenrijk weer wel. (Hetzij op een laag percentage)

Maar Vadac schrijft op hun site dat er dan een kastje bijgekocht kan worden. Dit kastje is al meer dan 1 jaar niet leverbaar.
Ik vraag mij dus gewoon af of dat dit nog gaat gebeuren daar er geen kontact meer is tussen Vadac en Mobiltech.

Het ontvangst probleem zou zich waarschijnlijk pas volgend jaar af gaan spelen als alle veranderingen doorgevoerd zijn.

Ook zijn de reactie van Vadac in mijn ogen zeer slecht. Neem welke andere leverancier dan ook ( o.a willemse en woldwite ) . Die geven wel een reactie op je vraag.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door HenkR » di 30 apr 2019 00:06

Zo het caravan seizoen is voor ons weer begonnen en geen problemen met de Satenne R2 en de UE kast van Vadac. Alles werkt naar behoren.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Jaap van Duijn » di 30 apr 2019 06:46

@rob66,

Met die getallen die je opgeeft kreeg en heb ik geen beeld.
De mijne moeten op 12200 of in die buurt, niet op 11.... en 29900 staan en de schotel echt waterpas.
Dan binnen minuut beeld.
Heb even geen foto bij mij en caravan staat thuis.
Als ik op mijn scherm 27700 of zegmaar 27... zie weet ik zeker geen beeld op alle zenders.
Dit afgelopen zaterdag nog geprobeerd (met de harde wind in Tuitjehoorn iets verschoven zeker).

Jaap van Duijn

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Useless » di 30 apr 2019 08:42

Met een Satenne PS2 in ieder geval nu eens geen enkel probleem gehad. Binnen 1 minuut beeld en geluid! haphop.gif
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Rob66
Berichten: 57
Lid geworden op: do 19 jun 2014 14:37

Re: Niet Astra 3 kunnen vinden?

Bericht door Rob66 » do 2 mei 2019 11:52

Jaap van Duijn schreef:
di 30 apr 2019 06:46
@rob66,

Met die getallen die je opgeeft kreeg en heb ik geen beeld.
De mijne moeten op 12200 of in die buurt, niet op 11.... en 29900 staan en de schotel echt waterpas.
Dan binnen minuut beeld.
Heb even geen foto bij mij en caravan staat thuis.
Als ik op mijn scherm 27700 of zegmaar 27... zie weet ik zeker geen beeld op alle zenders.
Dit afgelopen zaterdag nog geprobeerd (met de harde wind in Tuitjehoorn iets verschoven zeker).

Jaap van Duijn
Dat klopt Jaap,
Die transponder gegevens kan je ook gebruiken, de juiste parameters zijn 12.188 hor. 29900 2/3 8PSK DVB-S2. Dit is een transponder die Canal Digitaal gebruikt waar o.a. NPO1, Net 5 en de regionale op uitzenden.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”