gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
clien
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 12 aug 2018 21:51

gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door clien » ma 13 aug 2018 10:42

beste forum,
graag stel ik mij voor, Nicoline uit Amsterdam. sta nu op een camping in zeeland met een net gekregen Adria 380 (met een sticker van de bovag 1993). ik heb nog nooit eerder gecampeerd dus dat heeft leuke taferelen opgeleverd bij de rest van de camping met het opzetten van de voortent. de mensen van wie ik de caravan kreeg hadden deze nooit gebruikt. nu graag een vraag over het gasstel. 1 pit werkte nooit echt lekker werd me verteld dus ik heb die ander gebruikt. tot van de week met die wind, sloeg de vlam in de voorkant bij de knop. was gelukkig snel uit. nu sta ik hier nog 2 weken. hebben jullie een tip wat nu toe doen om nog te kunnen koken? een los gasstel kopen en in de voortent ? of elektrisch? maar ik zag al in andere gesprekken dat een caravan te weinig volt heeft?
ik heb geen gebruiksaanwijzing vsn de caravan dus geen idee wat deze aankan. alvast super dank voor jullie reactie! een onervaren )naieve?!?😁) campeerster

Gebruikersavatar
ElddisCrusader
Berichten: 116
Lid geworden op: do 1 jun 2017 12:11
Locatie: Vlissingen

Re: gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door ElddisCrusader » ma 13 aug 2018 11:23

Ben zelf woonachtig in Vlissingen. Wanneer je in de buurt staat wil ik best even komen kijken. Het kan goed zijn dat de pit die het nooit zo lekker deed gewoon dichtzit. Wanneer je het gas helemaal niet meer vertrouwd kun je overstappen op electrisch. Wanneer je aangesloten bent op de paal gaat het niet zozeer om het voltage maar gaat het om het maximale aantal amperes wat je kunt afnemen. Meestal heb je 6 Ampere en dan kun je maximaal 1380 Watt aansluiten. Mocht je op Walcheren staan stuur dan even een PB. Dan spreken we af. Groeten en sterkte.
Subaru Forester 2.0XT 2004,Elddis Crusader Hurricane 2007,Truma SX met systeemkast van POWRMOVER,Optima 55Ah,CTEK 7.0,Oyster Vision 2-85

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door Ab » ma 13 aug 2018 14:29

Koop gewoon een kooktoestelletje op gas in een koffertje.
Ik heb er al 2..Net terug uit Canada. Nu heb ik er 3...
Hoewel we 3 uitstekend werkende gaspitten in de camper hadden, er toch weer eentje bijgekocht.
Binnen koken doen we bij voorkeur nooit.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door Hobby Linka » ma 13 aug 2018 14:43

Wij gebruiken deze ook naast het kooktoestel in de caravan. Kost rond de 15 euro bij de Action. Paar gasbusjes er bij (nog geen twee euro per stuk) en je bent voorlopige gered. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door Ab » ma 13 aug 2018 14:45

Die bedoel ik. thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door Hobby Linka » ma 13 aug 2018 15:15

Wij hebben er twee bij ons. Kan je gewoon een avondmaal op klaar maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door Chris » ma 13 aug 2018 17:00

Maar geen te grote pannen opzetten.... da's link...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door Hobby Linka » ma 13 aug 2018 19:03

RE.gif

Dat staat netjes in de handleiding. Maar dat geldt toch voor alles.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

clien
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 12 aug 2018 21:51

Re: gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door clien » ma 13 aug 2018 21:12

dank voor jullie berichten!
dan ga ik iid voor het losse gasstel voor buiten. alleen als het een beetje rottig weer is, minder relaxed. en volgend jaar wellicht het fornuis binnen laten nakijken
ik sta op schouwe duiveland. zoals een ieder op de camping nu, van alle soorten weertypen al voorbij zien komen!

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door WillyL » ma 13 aug 2018 21:21

Hopelijk kon je hulp krijgen van eldiscrusador. Vriendelijk toch die medeforumnaars!

Vermoedelijk een vuiltje in de brandersproeier, dat is een klein koperen vijsje met een klein gaatje erin en zit onder/achhter de kap met de vele gaatjes. Het gaatje kan je proberen uitblazen of met een heeeeeel fijn koperen draadje heeeeeel voorzichtig openmaken. Het gaatje is heeeeel klein en mag niet groter worden, weet dus waar je aan begint.

Terwijl je toch bezig bent, even de datum van de gasleiding checken. Die mag niet te oud zijn wegens mogelijkheid van scheurtjes, en dat wil je zeker niet hebben, boem, boem...

Indien je het niet vertrouwt toch even bij een caravanboer langsgaan, in Zeeland zijn er wel enkele te vinden vermoe ik.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

clien
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 12 aug 2018 21:51

Re: gaspitten doen raar, tijdelijk alternatief?

Bericht door clien » wo 15 aug 2018 20:59

ElddisCrusader schreef:
ma 13 aug 2018 11:23
Ben zelf woonachtig in Vlissingen. Wanneer je in de buurt staat wil ik best even komen kijken. H
nog veel dank voor het aanbod!! dat merk ik hier op de camping, de behulpzaamheid! (en balen dat ik niet in de buurt sta)

ik ga toch maar voor een los gaskookstel.. nu nog een goede vinden.,

Plaats reactie

Terug naar “Gas”