vignet zwitserland

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

vignet zwitserland

Bericht door hendrik38 » za 7 jul 2018 07:52

Dag Allen,

Ik heb er al heel wat over gelezen, maar vind nergens een eenduidig antwoord. Liefste wil ik mijn zwitserland vignet niet op het voorraam van de caravan plakken. Bij vouwagens mag je de sticker op een niet zichtbare plek plakken bijv. binnenkant disselbak. De specifieke vraag is: Mag je bij een caravan, ook al heb je een voorraam, het vignet ook op een niet zichtbare plek in de caravan plakken (denk aan binnenkant disselbak of wc luikje).

graag jullie visie
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: vignet zwitserland

Bericht door VIP » za 7 jul 2018 09:49

Wat is er mis met plakken op het voorraam (uiteraard aan de binnenkant).

Wij hebben geen voorraam en plak de sticker aan het voorste raam aan de linkerkant (binnenkant).

Wil je de sticker niet op je raam dan mag je hem ook op de dissel plakken (let op off. niet op de afdekplaat) of je plakt hem op de beplating aan de buitenkant (front).

Als het je gaat om het verwijderen van de lijmresten als je de sticker weghaalt, kun je dit probleemloos met een beetje wasbenzine op een doek verwijderen. Als de lijmresten weg zijn even met een natte doek nareinigen.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vignet zwitserland

Bericht door Micky » za 7 jul 2018 09:55

binnenkant dissel is goed en voldoende.


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: vignet zwitserland

Bericht door eurotrotter » za 7 jul 2018 11:12

hendrik38 schreef:
za 7 jul 2018 07:52
Dag Allen,

Ik heb er al heel wat over gelezen, maar vind nergens een eenduidig antwoord. Liefste wil ik mijn zwitserland vignet niet op het voorraam van de caravan plakken. Bij vouwagens mag je de sticker op een niet zichtbare plek plakken bijv. binnenkant disselbak. De specifieke vraag is: Mag je bij een caravan, ook al heb je een voorraam, het vignet ook op een niet zichtbare plek in de caravan plakken (denk aan binnenkant disselbak of wc luikje).

graag jullie visie
Wo und wie wird die Vignette aufgeklebt?
Die Vignette muss bei Autos auf der Innenseite der Frontscheibe gut sichtbar aufgeklebt sein. Wichtig dabei ist, dass die Sicht nicht behindert wird. Bei Motorrädern und Anhängern muss die Vignette an einer gut zugänglichen Stelle angebracht werden. Absolut tabu ist es, die Vignette mit Klebestreifen oder Folie zu befestigen, sodass sie einfach entfernt und an einem anderen Fahrzeug angebracht werden kann. Wer von der Polizei dabei erwischt wird, zahlt eine Busse von mehreren hundert Franken.


Bron: https://www.comparis.ch/autoversicherun ... nette-2018

OP een goed toegankelijke plaats,dus goed zichtbaar,niet aan de binnenkant van de disselbak of het WC luik,en niet met plakband of in showtasjes.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ferdi

Re: vignet zwitserland

Bericht door Ferdi » za 7 jul 2018 12:46

Re, Dat staat er niet. Een goed toegankelijke plaats, betekend niet dat deze in het zicht geplakt moet zijn. Dus achter de disselkklep op een vast deel is ook goed.
Als ze hem echt willen zien, moet je alleen de klep openen en dat is dus goed toegankelijk.
Zo heb ik deze ook geplakt, op een verzinkte deel van de bodemplaat en perfect zichtbaar.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: vignet zwitserland

Bericht door witjesm » za 7 jul 2018 13:20

RE.gif Klopt hij hoeft niet zichtbaar te zijn! Het is overigens wel handig als dat wel zo is ivm een controle. Belangrijkste is dat hij op een niet verwijderbaar deel wordt aangebracht dus het raam mag officieel NIET. Wat ook absoluut verboden is om er twee op het autoraam te bevestigen.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: vignet zwitserland

Bericht door hendrik38 » za 7 jul 2018 18:21

Duidelijk. Ik vind het gepeuter op het raam gewoon niet heel handig en als het anders kan is het mooier. Dan ga ik hem denk ik aan de binnenkant van de disselbak plakken of op het stalen frame van de dissel.

Dank voor de opmerkingen!
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Ferdi

Re: vignet zwitserland

Bericht door Ferdi » zo 8 jul 2018 06:10

Precies, ik heb ook een bloedhekel aan stickers op de hut.

Voor die keer dat ze het willen zien stap ik wel even uit en maak ik de disselbak wel voor ze open.

Dat ze Zwitserland en Oostenrijk ook maar op de tolbadge erbij zetten, dat scheelt oponthoud en lelijke stickers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: vignet zwitserland

Bericht door perry » zo 8 jul 2018 10:51

witjesm schreef:
za 7 jul 2018 13:20
RE.gif Klopt hij hoeft niet zichtbaar te zijn! Het is overigens wel handig als dat wel zo is ivm een controle. Belangrijkste is dat hij op een niet verwijderbaar deel wordt aangebracht dus het raam mag officieel NIET. Wat ook absoluut verboden is om er twee op het autoraam te bevestigen.
Mijn zwager doet het al jaren 2 sticker op de auto ruit en totaal geen probleem bij de grens.
Ze kijken puur of je een sticker heb zo niet ga je aan de kant of je moet geluk hebben uiteraard.
Dus in de distel ja het zou misschien kunnen maar dan de kans nemen dat ze je aan de kant zetten voor misschien meteen een totale controle.
Wij plakken hem altijd op de auto en 1 op het raam van de caravan vind het geen probleem die op de caravan hem meer moeite die op me auto.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Ferdi

Re: vignet zwitserland

Bericht door Ferdi » zo 8 jul 2018 10:58

Heb ik ook jaren gedaan met 2 stickers op de autoruit.
Maar ze hebben de laatste keer er wel wat van gezegd. Dus toch maar opgevolgd, want wie weet gaan ze de volgende keer je dwingen een derde sticker voor op de caravan te kopen.
Ik rij altijd via de meest rechtse doorgang bij Basel voor aanhangers en touringcars en mag altijd doorrijden. Kans op controle is nihil, als je de juiste algehele uitstraling hebt. 🤣


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: vignet zwitserland

Bericht door Diny » zo 8 jul 2018 11:01

Jammer genoeg moeten er 2 oude stickers van de voorruit losgepeuterd worden.
In een eerder draadje over de stickers werd een link gepost met de mededeling dat je alleen de actuele sticker op je raam mag hebben :(
En aangezien zoonlief + gezin dit jaar wèl naar Zwitserland gaan moet moeders aan de bak mrgreen.gif

Ferdi

vignet zwitserland

Bericht door Ferdi » zo 8 jul 2018 11:42

Koop een sticker schraper, dan ben je zo klaar.
https://www.macturn.nl/product/lijmrest ... r-remover/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: vignet zwitserland

Bericht door Diny » zo 8 jul 2018 16:48

Prima tip thumbup.gif niet aan gedacht.

Hoef ik niet te kopen, eentje bij de schildersspullen!

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: vignet zwitserland

Bericht door Sjakie » do 12 jul 2018 00:00

Wat ik doe voordat ik de sticker erop plak is in een kopje paar flinke klodders dreft pietsie water erbij en op de plek waar sticker komt deftig insmeren. Laten drogen sticker erover plakken en met nat doekje de resten weghalen. Wil je de sticker er later afhalen is het een in 1 ruk eraf.

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: vignet zwitserland

Bericht door Jan Krukas » do 12 jul 2018 11:12

Ferdi schreef:
zo 8 jul 2018 10:58
Heb ik ook jaren gedaan met 2 stickers op de autoruit.
Maar ze hebben de laatste keer er wel wat van gezegd. Dus toch maar opgevolgd, want wie weet gaan ze de volgende keer je dwingen een derde sticker voor op de caravan te kopen.
Ik rij altijd via de meest rechtse doorgang bij Basel voor aanhangers en touringcars en mag altijd doorrijden. Kans op controle is nihil, als je de juiste algehele uitstraling hebt. 🤣


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ferdi ik doe dit al jaren 2 stikkers op het voor raam van de auto, en neem ook de rechter poort in Basel
3x aan gehouden en gewaarschuwd dat het niet mag en dat de politie daar erg streng op is dus volgend
Jaar maar voor een andere plek zoeken of nog een keer proberen? stom.gif denk ik.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: vignet zwitserland

Bericht door Diny » di 17 jul 2018 10:50

Ferdi schreef:
zo 8 jul 2018 11:42
Koop een sticker schraper, dan ben je zo klaar.
https://www.macturn.nl/product/lijmrest ... r-remover/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gisteravond stickers verwijderd met het aanbevolen instrument.
Of het aan de hitte in de camper lag weenie.gif maar de stickers waren er in een mum van tijd, onbeschadigd, af thumbup.gif

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: vignet zwitserland

Bericht door p_vingerhoets » di 17 jul 2018 14:00

RE.gif

Zou toch voorzichtig zijn met het gebruik van dat mes op een caravanraam geeft geheid krassen
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Ferdi

Re: vignet zwitserland

Bericht door Ferdi » di 17 jul 2018 17:29

Ja, maar het ging hier om een voorruit van een camper.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: vignet zwitserland

Bericht door Taan » wo 18 jul 2018 11:02

hendrik38 schreef:
za 7 jul 2018 18:21
Duidelijk. Ik vind het gepeuter op het raam gewoon niet heel handig en als het anders kan is het mooier. Dan ga ik hem denk ik aan de binnenkant van de disselbak plakken of op het stalen frame van de dissel.

Dank voor de opmerkingen!
De sticker is toch gemaakt om aan de binnenkant van een raam te plakken? Dus de zichtzijde plakt. Als je hem op een frame plakt is hij dan nog leesbaar?
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Ferdi

Re: vignet zwitserland

Bericht door Ferdi » wo 18 jul 2018 11:28

Re, Ja hoor, twee zijde zichtbaar in spiegelbeeld en is geoorloofd.
Een raam is niet altijd mogelijk. Neem maar als voorbeeld een vouwwagen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: vignet zwitserland

Bericht door perry » zo 22 jul 2018 11:47

Ferdi schreef:
zo 8 jul 2018 10:58
Heb ik ook jaren gedaan met 2 stickers op de autoruit.
Maar ze hebben de laatste keer er wel wat van gezegd. Dus toch maar opgevolgd, want wie weet gaan ze de volgende keer je dwingen een derde sticker voor op de caravan te kopen.
Ik rij altijd via de meest rechtse doorgang bij Basel voor aanhangers en touringcars en mag altijd doorrijden. Kans op controle is nihil, als je de juiste algehele uitstraling hebt. 🤣


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die controle daar is echt net hoe hun dag is denk ik.
Ik ging nog voor dat ik kids had met me vriendin alleen toen in een opel calibra.
Nou normaal altijd zonnebril af id bewijzen in onze hand enz.
Maar die keer zij had gewerkt en ik was vrij geweest dus zij sliep ik met gang is alles naar Italië.
Bij de grens aangekomen haar wakker gemaakt beetje kletsen en zo de grens over muziekje aan petje op zonnen bril op open uitlaat en open luchtfilter en gewoon rijden alsof er niks aan de hand is.
Wij reden door en keken elkaar aan en zo van huh zijn we nu echt zo door de grens gekomen scratch.gif
Heb het pas in al die keren dat ik daar langs ben gekomen 1 keer dat ze me afremde maar toen kwam ik denk ik iets te hard aan rijden mrgreen.gif
Wij dachten alle 2 meteen van piep en nu dan maar niks we konden gelukkig door
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Ferdi

Re: vignet zwitserland

Bericht door Ferdi » zo 22 jul 2018 12:02

Nu een week geleden ook een rij auto’s en ook met caravan of vouwwagen erachter en wij weer naar de doorgang voor bussen en auto met aanhangwagens.
Beambte was met de controle van de rij bezig en wenkte naar ons dat we door konden rijden.
1 seconde gewacht. Het is net als bij de tolpoortjes, mensen zijn kuddedieren en gaan zonder na te denken in de rij staan.
Ik zou zeggen, zo door blijven doen, dan hebben wij alle ruimte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”