Waarde van een ACSI kaart ?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door janoniem » za 26 mei 2018 17:47

Ik wil TS graag even wijzen, om nogmaals misverstanden te voorkomen, op nóg een Camping Card voorwaarde.....
"Het warme water bij de afwasbakken is niet bij de prijs inbegrepen".
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Stef » za 26 mei 2018 18:09

Maar........ je mag er wel gebruik van maken , indien voldoende op voorraad en niemand kijkt.!

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

koning

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door koning » za 26 mei 2018 18:34

@Mug: thumbup.gif een prikje van mug naar een ongenuanceerde opmerking van PD mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door PD » za 26 mei 2018 18:48

RE.gif
Leef lekker je wantrouwende leventje knipoog.gif Ons glas is wel halfvol blij.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Hobby Linka » za 26 mei 2018 19:09

RE.gif

Die wilde ik net in een ander topic gebruiken. Doe het nu maar niet. Niet origineel meer. Zou crimineel zijn. knipoog.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door PD » za 26 mei 2018 19:11

awhoea.gif thumbup.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door fendtjeplatin » za 26 mei 2018 19:27

PremiumDiscovery schreef:
za 26 mei 2018 05:43
fendtjeplatin schreef:
vr 25 mei 2018 22:52
Neem zelf altijd een foto van meterstanden bij start en vertrek.
Soms kijkt men raar , maar ben dan echt op mijn hoede.
Zijn ze niet echt gewoon hoor dat fotoke.
Wanneer je dit bij mij als campingeigenaar bij aankomst zou doen, mocht je direct vertrekken met je caravan :( Onder het mom van "wanneer je me niet vertrouwt, heb je niets op mijn camping te zoeken"...

Ik ervaar dit als een klap in het gezicht van de campingeigenaar ! Daar zou je eens over na moeten denken whistle.gif
Dus u bent dan niet te vertrouwen als uitbater.
En eerlijk duurt het langst.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door PD » za 26 mei 2018 19:30

RE.gif
Is het echt zo moeilijk te begrijpen scratch.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Toch weer dat halfvolle glas blij.gif
Laatst gewijzigd door PD op za 26 mei 2018 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Hobby Linka » za 26 mei 2018 19:31

Zullen we het weer over de voordelen van de ACSI kaart gaan hebben en niet over het vertrouwen van de campingeigenaar?

Dit item staan niet in de babbelbox. Dus on topic graag.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door PD » za 26 mei 2018 19:32

RE.gif
Mijn zegen heeft het, wat een paranoia weer whistle.gif Het lijkt wel schering en inslag te worden hier op het CF :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

koning

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door koning » za 26 mei 2018 23:15

Kappen nou PD, on topic: ik heb goede ervaringen met de ACSI kaart, nooit een probleem met de electriciteitrekening gehad. Mocht het boven de 4 KWh komen, dan betaal ik dat.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door janoniem » zo 27 mei 2018 05:23

Voor zover ik me kan herinneren van het CC gebruik werd elektra verbruik slechts tweemaal gecontroleerd en niet gefactureerd.
Ergens op de Veluwe werd centraal bij de receptie de meter uitgelezen en werd daarna de betreffende aansluiting afgeschakeld. Voor die tijd een zeer moderne infrastructuur. En misschien niet eens zo kostbaar want personeel voor openen en sluiten van kasten kost ook geld. Je moet wel vertrouwen hebben in de automatisering er achter.
En ergens in Duitsland zei de camping eigenaar bij het openen van de kast voor het aflezen van de meterstanden "Kijkt u even mee". Dat geeft een goed gevoel.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Roland54 » zo 27 mei 2018 12:18

Off topic: Vroeger kwam het veel vaker voor, dat je moest wachten tot dat de campingbaas op z'n fiets aankwam om je aan te sluiten op de stroomkast en bij vertrek wederom op z'n fiets langs kwam om de meter op te nemen en af te koppelen. En als het dan druk was, moest je soms heel lang wachten. Dat vond ik veel irritanter dan extra bijbetalen.

On topic:
Wij hebben de ACSI card al weer zo'n 10 jaar. Als ik al de overnachtingen bij elkaar optelt, dan hebben we heel wat bespaard. Ik vind de het TOP thumbup.gif
In Oostenrijk komen vaak nog extra kosten bij. op een camping van 17 euro komt met twee personen nog eens per nacht 6 euro bij.
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Micky » zo 27 mei 2018 13:37

RE.gif

daarvoor zijn hele mooie sleutels op de markt, 1 setje en je kunt bijna elke stroomkast openen mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Hobby Linka » zo 27 mei 2018 13:48

RE.gif

Dit item staan niet in de babbelbox. Dus on topic graag.

Geldt ook voor jou. knipoog.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Daphne » zo 27 mei 2018 18:48

ElddisCrusader schreef:Wij zijn al jaren in het bezit van een ACSI kaart en we waren daar tot nu toe best tevreden over. Maandag a.s. gaan we weer op pad en we hadden verzonnen om in Flevoland op een camping te gaan staan. Mijn echtgenote had een mooie camping gevonden in de ACSI-gids en dat zou het dus worden. Vervolgens roept ze dat de camping weliswaar 6A stroom levert maar tot een maximum van 4Kwh, vanwege het ACSI-tarief. Dat is overigens altijd nog €17 en dat terwijl het laagseizoen is. Ik heb daarop onderstaand mailtje naar de ACSI gestuurd. Het zal wel niet helpen maar als je ze niets laat weten dan weten ze in ieder geval van niets. Ik reageer vandaag zo pissig omdat ik een paar weken geleden ook al bij een boer stond die in de gids aangaf dat er 6A stroom kon worden afgenomen maar er bij aankomst op wees dat het maximum 4Kwh was. Omdat hij dit niet in de gids had vermeld heb ik aangevoerd dat ik dan weg zou rijden aangezien ik dan met 3 uur stroomverbruik weer klaar zou zijn. Vervolgens mocht ik blijven staan maar de sfeer was natuurlijk een beetje verpest.

MAILTJE
"Wij zijn geabonneerd op de ACSI-card. Wij wilden maandag a.s. naar een camping in aangeeft 6A stroom te leveren tot een maximum van 4Kwh. Die beperking is, volgens de gids, mogelijk. Aangezien onze boiler 950W gebruikt bij het opwarmen is het maar zeer de vraag of ik met 4Kwh toekom. Aangezien jullie het wel voor elkaar gekregen hebben om 2 douches te laten vallen binnen het ACSI-tarief, lijkt het mij een goed idee om de beperking van 4Kwh bij 6A stroom ook te regelen. Het kan natuurlijk ook dat die campings niet meer door ACSI worden opgenomen in hun gids. Thuis betaal ik 20 cent per Kwh, dus ik snap echt niet waarom de eigenaren van campings binnen moeten lopen op een electriciteitstarief. Zeker niet wanneer ze gebruik maken van zonnepanelen. Ik zie niet in waarom ik een tarief moet betalen, bovenop de aansluiting, wanneer ik er voor zorg dat ik NIET boven de 6A uitkom".

Het is niet zo dat we te beroerd zijn om een paar centen te betalen om ergens te mogen staan maar de campings verzinnen alsmaar meer regels waar wij ons aan moeten houden, terwijl die voorschriften, naar mijn mening, steeds minder met kamperen te maken hebben.
Sorry, heb je dit serieus verzonden? Afbeelding ACSI geeft duidelijk aan dat het verbruik van 4 kWh is ingegrepen in het tarief. Net zoals elke dag douchen per persoon en 1 huisdier. Gewoon duidelijk, er wordt niets verzonnen door de campings. En of ze nu 4, 6 of 10A leveren, maakt niet uit, 4 kWh VERBRUIK is in het tarief inbegrepen, punt! Die 2 zaken moet je niet door elkaar halen. Dat je niet meer dan 6A tegelijk gebruikt heeft hier niets mee te maken. Dat niet elke camping een meerprijs rekent voor het meerverbruik is meegenomen. Maar het is geen recht om meer te krijgen zonder bijbetalen.

Wij hebben in de winter meegemaakt dat we door de campingeigenaar werden getipt dat we meer dan 4 kWh per dag gebruikten. Prima, we nemen gewoon wat nodig is en betalen wel bij. De camping leverde 10A maar door de vloerverwarming en Ultraheat kwamen wel boven de 4 kWh per dag. En ze rekenden ook nog een wintertoeslag boven op het ACSI-tarief. Klagen? Nee, het is nog steeds goedkoop met het ACSI tarief.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door Micky » zo 27 mei 2018 21:33

Hobby Linka schreef:
zo 27 mei 2018 13:48
RE.gif

Dit item staan niet in de babbelbox. Dus on topic graag.

Geldt ook voor jou. knipoog.gif
Quilty as charged :oops: mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door eurotrotter » za 2 jun 2018 17:17

PremiumDiscovery schreef:
za 26 mei 2018 05:43
fendtjeplatin schreef:
vr 25 mei 2018 22:52
Neem zelf altijd een foto van meterstanden bij start en vertrek.
Soms kijkt men raar , maar ben dan echt op mijn hoede.
Zijn ze niet echt gewoon hoor dat fotoke.
Wanneer je dit bij mij als campingeigenaar bij aankomst zou doen, mocht je direct vertrekken met je caravan :( Onder het mom van "wanneer je me niet vertrouwt, heb je niets op mijn camping te zoeken"...

Ik ervaar dit als een klap in het gezicht van de campingeigenaar ! Daar zou je eens over na moeten denken whistle.gif
OP camping Mohrenhof in Geslau verzocht de campingbaas zelf om,naast de meterstand in te vullen op het aanmeldingsformulier, een foto te maken van de meter.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

martijn v o

Re: Waarde van een ACSI kaart ?

Bericht door martijn v o » za 2 jun 2018 20:03

Waarde voor ons?

Ik gebruik de boekjes wel eens om een camping te zoeken.
Omdat we in verband met de kinderen in de vakanties op vakantie gaan is er bijna nooit sprake van gereduceerd tarief.
Dat komt nog wel als ze het huis uit zijn.

Wel leuk is dat we in Duitsland stonden en daar het electra apart afgerekend diende te worden. Was ook aangegeven op de site en bij aankomst. Meneer loopt mee om de stekker in een afgesloten kast aan te sluiten.
Na een aantal dagen gingen we weg en meneer loopt mee om de stekker weer los te koppelen, en het verbruik te noteren.
Mijn vrouw liep mee om af te rekenen en ik riep haar na: 18kwh hebben we verbruikt, lang leve de Ali-express-meter.

Tijdens het afrekenen vroeg de man aan mijn vrouw, weet u wat u verbruikt heeft? euh ich denke 18kwh. Dass stimmt genau antwortte der mann.

Meter is dus voor euro 8,51 inclusief transportkosten ook nog geijkt! mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”