Naar Kroatië in september

Plaats reactie
marbo
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 21 jan 2013 12:00

Naar Kroatië in september

Bericht door marbo » ma 19 feb 2018 11:32

Wie heeft er ervaring in september met caravan naar Istrië en Dalmatië. Zijn de campings, restaurants e.d nog open of is het er dan en dooie boel. Is de temperatuur nog redelijk. Gaarne tips m.n voor Istrië. B.vd.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door Jan van Vijven » ma 19 feb 2018 16:07

September is op alle vlakken een goede maand om te gaan.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door Fred N » ma 19 feb 2018 17:49

Wie heeft er ervaring in september met caravan naar Istrië en Dalmatië.
Prima tijd. thumbup.gif
Ik weet niet wanneer je in september die kant opgaat.
Tot 10 september is het er nog giga druk, de Duitser zijn dan nog met vakantie [aschrik.gif] de deelstaten Bayern en Baden-Württemberg.

Gebruikersavatar
mogwai
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 11:23
Locatie: Ter Apel

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door mogwai » wo 21 feb 2018 18:49

Wij zijn een jaar of 4 geleden in september naar Istrië geweest.
Ik vond het toen nog veeeeel te druk! Viel me echt vies tegen toen.

Afgelopen jaar eind mei geweest, en dat beviel heel erg goed, alhoewel we Istrië links laten liggen.
Wij gaan meer naar het zuiden.

Komend mei gaan we weer 3 weken
- Er gaat meer boven m'n pet dan eronder!
- Eifelland 500 TKL - Volvo V70 2.4 D5 175 pk automaat

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door moyzo » wo 23 mei 2018 05:41

Wij gaan al jaren lang op rij naar Dalmatie of verder richting Dubrovnik of naar één van de eilanden in september.. we gaan meestal rond 1 september. de eerste week is het nog redelijk bezet op de meeste campings maar je ziet het wel wat leger worden daarna.
Sommige campings zitten nog steeds tjokvol (KRK) Ook als je naar een dorpje wandelt langs een boulevard of zo zie je steeds meer toeristische tentjes sluiten naarmate de maand vordert. Wij vinden het niet erg: in de dorpjes en steden is het nog gezellig druk en de mooiere plaatsen aan zee komen steeds meer vrij op de campings. istrië laten we altijd links liggen dat vinden we totaal niets, te toeristisch, maar wellicht is het daar op dat moment nog wel drukker overal.
Ook gaan we meestal eind mei/begin juni en dan zie je het tegenovergestelde: er gaat steeds meer open en er worden overal van die dagstalletjes opgebouwd. Het ligt er dan qua drukte aan wanneer Bayeren en Baden Wurtzburg vakantie hebben, want dan waan je je nog meer in druk Duitsland, zodra die vakanties over zijn gaan wij meestal.
Qua temperatuur is het heerlijk, wel heel vroeg donker sávonds dus korte dagen in september. Meestal zitten we nog in badkleding aan tafel voor de caravan en als je daarna een douche neemt is het al donker als je terug komt is mijn ervaring.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door Niels83 » wo 23 mei 2018 08:06

1 maal kroatie gedaan eind augustus tot half september.
In istrie
Het was overal nog druk, en idd werd dat langzaam aan naar wat gezelliger druk. Wij hebben dat jaar pech gehad met het weer. 2 keer hebben we lekker op het strand gelegen. Verder was het bewolkt met regelmatig een bui en dan zo'n 22 graden heel veel wind.. De mensen daar vertelde dat het meestal tot eind oktober/ midden november droog en 25+ is behalve als er meer dan 2 dagen flinke regen is dan wordt het minder.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door Jan van Vijven » wo 23 mei 2018 08:13

Alle Kroaten die ik ken klagen over het weer, de zomers worden daar steeds minder voorspelbaar lang en goed.
Maar voor ons, Nederlanders en Belgen, is het daar in september meestal gewoon goed. Meeste garantie heb je natuurlijk in het zuiden.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door Ab » wo 23 mei 2018 08:52

De Kroaten die ik ken zijn net Nederlanders. :lol:
Ze klagen altijd over het weer.
Te heet...te droog..water wordt schaars.. teveel wind enz.
De maand waarin het minst geklaagd wordt is in Februari.
Dat heeft maar 28 dagen.
Maar als Nederlander weet ik na 30 jaar wel dat het in mijn beleving het er over het algemeen veel beter vakantieweer is dan in Nederland. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door Sofie64 » wo 23 mei 2018 12:08

Ab schreef:
wo 23 mei 2018 08:52
De Kroaten die ik ken zijn net Nederlanders. :lol:
Ze klagen altijd over het weer.
awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door moyzo » do 24 mei 2018 12:44

Jan van Vijven schreef:
wo 23 mei 2018 08:13
Alle Kroaten die ik ken klagen over het weer, de zomers worden daar steeds minder voorspelbaar lang en goed.
Maar voor ons, Nederlanders en Belgen, is het daar in september meestal gewoon goed. Meeste garantie heb je natuurlijk in het zuiden.
ook daar hebben we een keer een paar dagen buien gehad in Dubrovnik, je kon de stad niet in, je liep tot en met je enkels in het water, dus dan maar over de muren wandelen, is toch prachtig.
Het watervalpark KRKA was ook door de hevige regens overal overstroomd en veel was afgesloten. Maar het mocht de pret niet drukken, na regen komt zonneschijn. Ik denk dat je nergens garantie hebt wat voor weer het is, gelukkig hoef je in die periode nergens te reserveren, dus kun je altijd nog je reisplannen aanpassen aan het weer. Zo zijn we afgelopen najaar ook in Italie van Toscane naar Ancona overgestoken en hebben zo het noodweer mis gelopen blij.gif
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Marko
Berichten: 14
Lid geworden op: di 31 jul 2018 15:05
Contacteer:

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door Marko » di 7 aug 2018 15:31

Als je de mogelijkheid hebt dan zeker doen, begin september kan het nog steeds iets drukker zijn, maar vanaf half september wordt het al wat rustiger, de Duitsers zijn dan inmiddels naar huis gegaan
Vroem Vroem blij.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Naar Kroatië in september

Bericht door Niels83 » wo 8 aug 2018 14:32

Qua camping is ulika een aanrader. Mooie kleine camping vlakbij de kust. Zwembadje niks geen masaal gedoe. Enige nadeel is dat het zwembad sluit als het restaurant open gaat. Waar je overigens echt lekker kan niet. Dat kun je in alle konobo's maar dit is wel verfijnt en echt lekker.

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”