Aanschaf dashcam

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Abve

Aanschaf dashcam

Bericht door Abve » zo 13 mei 2018 22:31

Ik overweeg de aanschaf van een dashcam.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, vwb merk, duidelijkheid en opslag/ uitlezen beelden, zijn.

Waarom een dashcam?
Enkele weken geleden reden we met onze combinatie over de A28.
Op enig moment wilde een automobiliste invoegen vanaf een invoegstrook en reed naar links.
Ik reed echter op rechterrijstrook en kon niet uitwijken naar de linkerrijstrook ivm verkeer.
Bovendien had ik dit ook niet gedaan als er wel ruimte op de linkerstrook was geweest.
Ten eerste ben ik dit niet verplicht of sterker nog: het is door de wetgever verboden en ten tweede doe ik dit niet als ik met de caravan rijd.

De dame kon dus niet links invoegen en moest remmen.
In de rechterspiegel zag ik dat ze direkt achter mijn auto wilde invoegen, maar schrok toen ze bemerkte dat er een caravan achteraan kwam mrgreen.gif
Resultaat: nog meer remmen ( ik reed 100 km/u op GPS) en luid claxonneren.
Evenlater haalde ze ons in en een manspersoon op de passagiesstoel maakte obscene gebaren naar mij.
De dame stuurde direkt na de inhaalactie naar rechts en trapte vóór mij op de rem.
Je bent geneigd direkt naar links te sturen en gas te geven, maar het was druk op de linkerrijbaan en dus moest ik ook remmen tot ca 50 km/ uur.
Na een paar honderd meter gaf de dame gas en verdween.
Intussen hadden we uiteraard het kenteken genoteerd.

Dit voorval had ook kunnen leiden tot schade of erger met kans op een heleboel gedoe over de schuldvraag.
Het had bijv. kunnen leiden tot een kop/staartaanrijding, achter mij.
Daarom wil ik gebeurtenissen vastleggen.
Mocht er dan iets gebeuren, kunnen deze beelden gebruikt worden in de waarheidsvinding bij een strafproces en/of financiële afhandeling door verzekeringsmaatschappijen.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van dashcamgebruikes, zoals eerder vermeld.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door PD » zo 13 mei 2018 22:33

Wij zijn vandaag op de Duitse Autobahn "vastgelegd" met zoiets dergelijks door de zoon van VIP in zijn Golf-R...... https://www.youtube.com/watch?v=ONvaL6t ... e=youtu.be

VIP weet er vast meer over te vertellen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Micky » zo 13 mei 2018 22:50

RE.gif

Waar was de dashcam? ik zag alleen opnames door een telefoon of gewone handcamera scratch.gif of had hij hem van de beugel gehaald? beelden zijn wel scherp thumbup.gif

@Abve, ik gebruik vaak de Gopro ervoor maar die is niet perfect aangesloten en gemonteerd, ben ook benieuwd wat er als antwoorden komen, want ik wil er ook al heel lang 1 kopen, heb een tijdje met dat goedkope ding van 3 tientjes gereden die je overal zag, maar nummerborden zijn gewoon niet te lezen, dan heb je er al weinig aan.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Abve

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Abve » zo 13 mei 2018 23:04

RE.gif RE.gif

Weer leuke beelden PD.
Jullie hadden overigens slecht weer.
Wij zijn vandaag ook weer thuis gekomen, zonder regen overigens.

Abve

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Abve » zo 13 mei 2018 23:08

Micky schreef:
zo 13 mei 2018 22:50
RE.gif

@Abve, ik gebruik vaak de Gopro ervoor maar die is niet perfect aangesloten en gemonteerd, ben ook benieuwd wat er als antwoorden komen, want ik wil er ook al heel lang 1 kopen, heb een tijdje met dat goedkope ding van 3 tientjes gereden die je overal zag, maar nummerborden zijn gewoon niet te lezen, dan heb je er al weinig aan.
Daar heb ik overigens ook vragen over:
Krijgt zo’n dashcam altijd voeding via de sigarettenaansteker of kan dit gemakkelijk op een andere wijze gerealiseerd worden?

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Pino » zo 13 mei 2018 23:11

Ik heb een BlackVue DR650. Alleen aan de voorzijde.
Dankzij de cam heb ik vorig jaar een schade van 3200 euro weten te verhalen:
https://www.dropbox.com/sh/jw12bupxo7kc ... T4qGa?dl=0

De beelden kopieer ik 's nachts automatisch via WiFi naar mijn NAS.
Dan kun je altijd nog eens terugkijken wanneer je (zoals ik) de schade pas een tijdje later ontdekt
De cam zit vast op de 12V en schakelt na 12 uur uit (of als de accuspanning te laag is)
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Micky » zo 13 mei 2018 23:25

RE.gif

zit me net in de 750 te verdiepen mrgreen.gif maar ongelofelijk weer, zou ze het niet door hebben gehad scratch.gif scratch.gif

@Abve, je kunt hem het beste aansluiten los van de aansteker en de draad mooi wegwerken, echter de vraag tegenwoordig is dan, waar sluit je hem het best op aan zonder storing te krijgen mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door vso1 » zo 13 mei 2018 23:28

ik heb zelf een meerdere dashcam's gehad en maak juist om jou "redenen" ook gebruik van dergelijke apparatuur.
Echter niet in elk land is dit toegestaan.
Overgens dit soort gedrag word dan ook feilloos vastgelegd .. maar overschreven als je geheugenkaart te klein is.
en als je naar de camera wijst spurten ze vaak ook verder ..


Ik zou zelf adviseren voor een losse unit te gaan, die verwijderbaar is zelf vind ik het erg prettig de types die over/op de achteruitkijk spiegel heen gemonteerd worden.
Let hierbij op dat bv de weergave (voorwaarts) uit te schakelen valt (of standaard uit ..) kleine stukjes tape tegen de knipperende led(s) snachts zijn wel prettig.

Er zijn ook modelen die achterwaarts (rearview) opnemen, vaak zijn deze apart aan te sluiten .. enorm prettig als deze "continue' beeld weergeven zodat je het beeld ook kan gebruiken als achteruit kijk spiegel zodat een volle kofferbak of die persoon in het midden op de achterbank tot last is ;)

Als je besluit op je sleurhut ook een rearview camera te monteren en je eventueel in de kofferbak een stekker zou moeten verwisselen is dit een paar euro extra, je kan dit bedraad tussen sleurhut en auto doen, of draadloos. maar ervaringen varieren. Zo ook te lezen op dit forum.


Wat ik wel merk is dat een 32gb en hoge resolutie + nacht zicht echt wel een must zijn. hoewel je niet veel euro's neer hoeft te leggen via bv chinese websites doe je er wel verstandig aan om goed onderzoek te doen. overgens grotere geheugenkaartjes betekend langer opnemen
sommige hebben GPS (ritten registratie) een accu en noodknop .. de noodknop slaat de laatste x seconden op..
de GPS geeft overgens ook de "snelheid" weer.. natuurlijk moet je een correctie erbij onthouden maar houd dit wel in je achterhoofd.



mijn ervaring zegt:
- als hij maar uit gaat na x tijd wanneer ik hem uit de 12v/usb aansluiting verwijder (mijn Ford laat 12v aanstaan bij contact uit)
- testen met welke "resolutie" hij nog nummerborden goed weergeeft. hoogste resolutie is veel mb per minuut met/zonder geluid
- voor + achter opnemen is erg prettig (meer overzicht bij een ongeluk)


Maar persoonlijk zou ik niet "corrigerend" gedragen op de weg, een navigatie die tijdig de juiste afslag aangeeft in beeld en geluid welke "baan" je moet bezetten. en genieten van je rit doet vaak veel meer plezier. laat je gas los als dit soort mensen inhalen .. rem desnoods alvast gedoseerd .. die 2 minuten "vertraging" die je oploopt zijn minder erg als de frustratie(s) die je wellicht nu ervaart ..

kijk anders naar youtube en "dashcam" .. ellende zat en een noodstop / uitwijk maneuvre is vaak groter in gevolgen dan in je voorganger te parkeren .. want die spurt dan weg en is vaak niet meer te achterhalen, hoewel je reactie menselijk is zou ik liever proberen op zijn achterbank te komen dan mijn noodstop uit te leggen. en balen van gevlogen dader
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Pino » zo 13 mei 2018 23:33

Micky schreef:
zo 13 mei 2018 23:25
RE.gif
zit me net in de 750 te verdiepen mrgreen.gif maar ongelofelijk weer, zou ze het niet door hebben gehad scratch.gif scratch.gif
Wanneer je met zo'n karretje een auto van 2000 kg kan laten bewegen merk je dat echt wel.
Is na mijn aangifte ook vervolgd voor 'doorrijden na aanrijding'. Strafbaar feit.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Micky » zo 13 mei 2018 23:37

camera's met een beeldscherm zijn mi achterhaald en ouderwets, ik hoef gene extra scherm aan mijn voorruit, wil gewoon dat er opgenomen wordt en dat deze info makkelijk toegankelijk is, elke camera waarop de nummerborden niet te lezen zijn, zijn overbodig wat mij betreft.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
richard112
Berichten: 151
Lid geworden op: do 27 mar 2014 20:22

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door richard112 » ma 14 mei 2018 00:31

ik heb zelf ook om dit soort redenen een dashcam aangeschaft.

ik heb nu een mini 0806, deze heeft 2 geheugenslots van max. 128 GB en aardig wat opties qua instellingen. Hij zit nu nog via de 12v van de sigaretten aansteker, maar ik heb via Ali de volgende 2 produkten besteld om hem via de zekeringkast aan te sluiten.

https://nl.aliexpress.com/item/Micro-US ... 0.0.qfrRCa

https://nl.aliexpress.com/item/Add-A-Ci ... 0.0.nlxaAQ

ondanks dat de opnames in het donker iets minder zijn, tot nu toe best tevreden over het apparaatje.
Citroen C5 2.016v + Swift Challenger 500SE + Van der horn voortent

Bantam
Berichten: 252
Lid geworden op: di 3 jan 2017 00:21

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Bantam » ma 14 mei 2018 00:36

Bij de volgende onderhoudsbeurt gaat mijn autodealer een stroomverbinding maken boven de achteruitkijkspiegel. Daar zit stroom voor de plafondverlichting, de automatische dimmer van de spiegel, de camera voor verkeersborden herkenning, ruimte voor een brillenhouder etc. Het enige wat ik ga zien is een USB plug, of iets dergelijks, waar er stroom kan afgetapt worden.
De DOD dashcams, in Full HD, hebben mijn voorkeur, de aankoop ervan moet ik nog doen.

Ferdi

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Ferdi » ma 14 mei 2018 05:03

Pino schreef:Ik heb een BlackVue DR650. Alleen aan de voorzijde.
Dankzij de cam heb ik vorig jaar een schade van 3200 euro weten te verhalen:
https://www.dropbox.com/sh/jw12bupxo7kc ... T4qGa?dl=0

De beelden kopieer ik 's nachts automatisch via WiFi naar mijn NAS.
Dan kun je altijd nog eens terugkijken wanneer je (zoals ik) de schade pas een tijdje later ontdekt
De cam zit vast op de 12V en schakelt na 12 uur uit (of als de accuspanning te laag is)
Hé, dan moet jij ons ook terug kunnen spotten in jou camerabeelden.
Jij haalde ons in toen wij de afslag namen bij Nederweert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
ReneB
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 10 aug 2016 05:09

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door ReneB » ma 14 mei 2018 12:06

Gebruik nu sinds ruim een jaar een DDPAI dashcam. Voor test en info zie
[youtube][https://youtu.be/7OPrYBWCAYc/youtube]
Heb ik destijds gekocht via ebay.
Intussen is er een nieuw model volop verkrijgbaar bij Aliexpress.
Inclusief permanente 12 V voeding ben je voor een kleine € 100 klaar.
Prima ding inclusief WiFi en App. Dus bediening instellingen en terugkijken erg eenvoudig.
Maakt middels een apart aan te brengen (plakken) drukknop foto’s. Leuk voor onderweg....
[image][/image]
Bijlagen
AB18FB7D-46AD-460D-9D90-407C7B5AE470.jpeg
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Pino » ma 14 mei 2018 13:51

Ferdi schreef:
ma 14 mei 2018 05:03

Hé, dan moet jij ons ook terug kunnen spotten in jou camerabeelden.
Jij haalde ons in toen wij de afslag namen bij Nederweert.
Heb meteen gekeken wat ik aan beelden had, maar pas na 15:30
Mijn auto kon vannacht niet voor/in het huis staan en stond net buiten wifi bereik. En door de regen had ik zoveel beelden (beweging detectie), dat hij weer is gaan overschrijven
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Ferdi

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Ferdi » ma 14 mei 2018 13:53

Dat is jammer, Pino. Toch bedankt voor het kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Micky » ma 14 mei 2018 16:22

ReneB schreef:
ma 14 mei 2018 12:06
Gebruik nu sinds ruim een jaar een DDPAI dashcam. Voor test en info zie
[youtube][https://youtu.be/7OPrYBWCAYc/youtube]
Heb ik destijds gekocht via ebay.
Intussen is er een nieuw model volop verkrijgbaar bij Aliexpress.
Inclusief permanente 12 V voeding ben je voor een kleine € 100 klaar.
Prima ding inclusief WiFi en App. Dus bediening instellingen en terugkijken erg eenvoudig.
Maakt middels een apart aan te brengen (plakken) drukknop foto’s. Leuk voor onderweg....
[image][/image]
kun je ook laten zien hoed goed de nummerborden te lezen zijn? en dan met name als het donker wordt?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door VIP » ma 14 mei 2018 16:25

Wij hebben een MiVue 528 HD en werkt perfect.

Hier een voorbeeld van de kwaliteit van gisteren, en dan heb ik niet op HD opgenomen, want dan past er meer op de SD card.

Hij overschrijft vanzelf.

Datum en tijd staan niet ingsteld, inwendige batterij (datum/tijd backup) werkt niet meer.

https://youtu.be/ZN9qeOzFnuI



Voor de filmpjes die ik normaal op Youtube zet: die worden met GoPro's gemaakt.
Porsche + Tabbert

Abve

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Abve » ma 14 mei 2018 17:49

Dank voor de reakties en filmopnames.
De keus wordt er niet gemakkelijker op.
Belangrijk voor mij is dat de geformuleerde doelstelling, nl. preventieve registratie en persoonsherkenning tbv de waarheidsvinding (schuldvraag) en financiële afhandeling verzekeringsmaatschappijen, leidend is.
Het filmpje van Pino is hiervan een treffend voorbeeld thumbup.gif
Ook het automatisch kopiëren naar bijvoorbeeld een NAS spreekt mij wel aan, maar dit ook kan ook via een smartphone app, toch?

Bovenstaande doelstelling betekent ook dat het een kwalitatief goed product moet zijn.
Niets minder dan dat je moet constateren dat het niet goed heeft gewerkt mrgreen.gif
Koop je dan bij een Chinees bedrijf?
Tot nu toe heb ik geen ervaring met Chinese aankopen, maar die ervaring is ruim voldoende op dit forum...
Hoe zit het met garantie etc?
Ik krijg altijd het gevoel van goedkoop = duurkoop.
Daar hou ik niet van... Maar is dit gevoel wel terecht?

Ik wil in ieder geval een betrouwbaar en kwalitatief uitstekend apparaat.
Dit betekent dat voldaan moet worden aan de volgende opties:

- Full HD of Ultra HD /4K tbv helder en duidelijk beeld tbv kentekenherkenning en/of persoonsherkenning,
- G-sensor ivm aanrijding
- Parkeermodus (motion detection) ivm parkeerschade of ander gespuis
- Looprecording ter voorkoming dat het apparaat stopt als de schijf vol is.
- Infraroodsensor - spreekt voor zich
- WiFi ingebouwd - tbv opslag
- GPS-sensor
- Lenshoek vanaf 140 graden
- MicroSD kaart
- 12 -volt aansluiting naar voorbeeld van Bantam

Vergeet ik nog iets?

Is er ervaring met de zgn dual cams (rearview)?
Het is m.i. interessant bij parkeerschades. Maar verder? Een leuke gadget?

Graag reaktie!

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door j.dreves » ma 14 mei 2018 19:22

Heb je hier een simpele filmbewerkings progamma voor nodig , of een duur programma .
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door vso1 » ma 14 mei 2018 20:55

j.dreves schreef:
ma 14 mei 2018 19:22
Heb je hier een simpele filmbewerkings progamma voor nodig , of een duur programma .
nee, als je het op youtube zet ... kan je via youtube bewerken.
Het "aanbod" staat gewoon op de sd kaart
Abve schreef:
ma 14 mei 2018 17:49
Ook het automatisch kopiëren naar bijvoorbeeld een NAS spreekt mij wel aan, maar dit ook kan ook via een smartphone app, toch?
dit soort functionaliteit heet "cloud" feature maar het gaat wellicht niet geheel automagisch .. je zal zelf nog het 1 en ander moeten doen.
in principe stel je het ding in op 1 of meerdere wifi netwerken te verbinden. en de "cloudfeature" doet een upload.
en dus moet het ding ook voorzien zijn van wifi (en je auto dicht bij genoeg om wifi te ontvangen niet te vergeten)

Overgens mocht je een router hebben in je caravan .. met USB poort, dan heb je grote kans dat deze als NAS kan fungeren en kan je deze ook ergens monteren zodat je wifi van je auto kan ontvangen..
Let op .. vergeet niet de copy slag is wellicht niet automagisch (van dashcam naar nas)
Bovenstaande doelstelling betekent ook dat het een kwalitatief goed product moet zijn.
Niets minder dan dat je moet constateren dat het niet goed heeft gewerkt mrgreen.gif
Koop je dan bij een Chinees bedrijf?
Tot nu toe heb ik geen ervaring met Chinese aankopen, maar die ervaring is ruim voldoende op dit forum...
Hoe zit het met garantie etc?
Ik krijg altijd het gevoel van goedkoop = duurkoop.
Daar hou ik niet van... Maar is dit gevoel wel terecht?
tja wat je hier koopt is toch 99,8% kans chinees, enige verschil is dat je hier bij de winkel het product retour kan brengen en geld terug krijgt.
Dit geld voor de bekendere chinese webwinkels ook wel, maar geld retour is soms 3 tot 4 weken ..
Enige wat ik je kan adviseren is maak een lijstje (zoals hieronder) en vind een aantal producten die aan de eisen voldoen. en vraag je af of het prijs verschil het waard is.
Ik wil in ieder geval een betrouwbaar en kwalitatief uitstekend apparaat.
Dit betekent dat voldaan moet worden aan de volgende opties:

- Full HD of Ultra HD /4K tbv helder en duidelijk beeld tbv kentekenherkenning en/of persoonsherkenning,
- G-sensor ivm aanrijding
- Parkeermodus (motion detection) ivm parkeerschade of ander gespuis
- Looprecording ter voorkoming dat het apparaat stopt als de schijf vol is.
- Infraroodsensor - spreekt voor zich
- WiFi ingebouwd - tbv opslag
- GPS-sensor
- Lenshoek vanaf 140 graden
- MicroSD kaart
- 12 -volt aansluiting naar voorbeeld van Bantam
Vergeet ik nog iets?
ik zou zeggen "leesvoer -->" het grote tweakers dashcam topic
maar je lijst is aardig compleet .. maar:
- micro SD (meer dan 32gb/64gb moet kunnen)
- "noodknop" (veilig opslaan van x seconden)
- vaak is een 12v of een lange usb gsm/tomtom kabel ook bruikbaar.
- monitor en bevestiging(en) .. voorwaarts vind ik wel prettig dat ik kan zien wat ik opneem (goeie afstelling) voor de rest mag het scherm uit of weg
- bevestiging(s) opties .. zelf vind ik over de achteruit kijkspiegel wel prettig .. maar mijn 20cm kleinere moeder de vrouw betekend dat zij hem de lucht in moet zetten wil ze de spiegel gebruiken.

vergeet niet de "regels" (wetgevingen) ..in sommige landen mag het niet, kan men "lastig" doen over "in het zicht"..

Is er ervaring met de zgn dual cams (rearview)?
Het is m.i. interessant bij parkeerschades. Maar verder? Een leuke gadget?
Graag reaktie!
ik vind het prettig bij situaties waar ik voorheen niet wegens een blokkade van het zicht door volle achterbak/caravan zou hebben, overgens 10 tot 30,- via chinese webwinkel goedkoper dan parkeersensoren en/of schade(s)
Maar als je schuldvraag/waarnemening etc dan is achterwaarts net zo "belangrijk"

youtube staat vol met dashcam filmpjes (ook alleen NL) zoek op dutchcam of dashcam nl . meeste hebben alleen voorwaarts maar soms zetten ze ook achteruit erbij .. trek je eigen conclusie zou ik zeggen.
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Abve

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Abve » ma 14 mei 2018 21:00

RE.gif
Dank voor de uitgebreide reaktie.
Ik zal het es even bestuderen thumbup.gif

Bantam
Berichten: 252
Lid geworden op: di 3 jan 2017 00:21

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Bantam » ma 14 mei 2018 21:23

j.dreves schreef:
ma 14 mei 2018 19:22
Heb je hier een simpele filmbewerkings progamma voor nodig , of een duur programma .
Soms is er bij de camera een eenvoudig bewerkingsprogramma bij.
VLC heeft een gratis programma, ik heb er nooit mee gewerkt dus ik ken het niet. https://www.videolan.org/vlmc/

Belangrijk is om het teveel aan eentonig beeld weg te gooien.
Ik doe dat met de gratis VLC mediaplayer ( https://www.videolan.org/index.nl.html ). Je kan de filmpjes bekijken en als er een interessant deel is om te bewaren druk je op de rode "Record" knop. Dan wordt er een stukje van de urenlange video uitgesneden en bewaard in de originele kwaliteit.
De originele opnames blijven onbeschadigd, de nieuwe deelkopie moet je ergens gaan zoeken waar Videolan ze opgeslagen heeft. Je kan dat wel instellen.
Dat werkt heel vlot.
Laatst gewijzigd door Bantam op ma 14 mei 2018 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Oenema
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 10:59
Locatie: Meppel (NL)

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door Oenema » ma 14 mei 2018 21:31

Ik heb deze;
https://www.dashcammagazijn.nl/mini-090 ... ra-dashcam

Duo voor en achter op continue stroom met parking guard.
Bevalt mij goed.

Hier aangeschaft nav schade en de dader zich eraf kon maken door aan te geven dat hij het niet was, ondanks 100% zekerheid maar geen sluitend bewijs....
Groet André

"It's an ingenious solution to a problem that should never have existed in the first place"

Afbeelding

[ Hobby 500KMFE - 2007 ]
[ Ford Galaxy 2.0TDCI - 2018 - 209PK ]

Gebruikersavatar
ReneB
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 10 aug 2016 05:09

Re: Aanschaf dashcam

Bericht door ReneB » di 15 mei 2018 09:05

Micky schreef:
ma 14 mei 2018 16:22
ReneB schreef:
ma 14 mei 2018 12:06
kun je ook laten zien hoed goed de nummerborden te lezen zijn? en dan met name als het donker wordt?
B3FB2B24-2E53-4B30-B367-BE4B78310637.jpeg
kenteken vd inhalende Duitse Mercedes is zichtbaar.
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”