simpark mover standaard vs hd
simpark mover standaard vs hd
goedenavond, iemand hier die de verschillen weet van de hd tov de (oudere) standaard-versie? begreep al van @Ralf dat er wat meer kracht voorhanden zou zijn en dat de stuurunit inmiddels geforceerde koeling heeft (dit laatste is goed te zien natuurlijk)
upgrade was noodzakelijk nadat er wat mosfets uitgefikt waren. dusdanig pak sneeuw dat het even mis ging ondanks de beveiliging :)
upgrade was noodzakelijk nadat er wat mosfets uitgefikt waren. dusdanig pak sneeuw dat het even mis ging ondanks de beveiliging :)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211
Re: simpark mover standaard vs hd
Wij hadden onder onze 2.000 kg enkelasser de XHD heavy duty variant. Deze heeft een extra overbrenging waardoor de maximaal te verplaatsen massa toeneemt van 2.400 kg naar 3.300 kg en de snelheid merkbaar lager is. Wij vonden de XHD echt beresterk; de gewone Easymatic hebben we nooit gehad.
Ik weet niet beter dan dat de Simpark met hydraulisch opzetsysteem (Easymatic en XHD) niet meer leverbaar is en Simpark overstapt naar een elektrisch opzetsysteem. Levering zou al sinds medio 2017 een probleem zijn vanwege patenten ?
Ik weet niet beter dan dat de Simpark met hydraulisch opzetsysteem (Easymatic en XHD) niet meer leverbaar is en Simpark overstapt naar een elektrisch opzetsysteem. Levering zou al sinds medio 2017 een probleem zijn vanwege patenten ?
Laatst gewijzigd door PD op ma 22 jan 2018 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: simpark mover standaard vs hd
heb een handbediende, inmiddels wel een foto gezien van de nieuwe automatische, dus die lijkt er echt aan te komen.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211
Re: simpark mover standaard vs hd
Ter aanvulling:
De motoren van de XHD moeten omgepoold worden aangesloten, dus de plus op de min en omgekeerd... dit omdat vanwege de extra overbrenging de rollen in tegengestelde richting draaien... maf maar waar... Ralf zat er destijds ook even mee te stoeien
De motoren van de XHD moeten omgepoold worden aangesloten, dus de plus op de min en omgekeerd... dit omdat vanwege de extra overbrenging de rollen in tegengestelde richting draaien... maf maar waar... Ralf zat er destijds ook even mee te stoeien
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: simpark mover standaard vs hd
RE.gif
Eigenlijk best logsch als er 1 tandwiel meer in zit, bij 2 tandwielen is de aandrijving dan weer correct en hoef je niet meer om te polen, alleen vreemd dat het niet in de montagehandleiding wordt vermeld (of het stond er wel in maar werd bij montage niet gelezen)
Eigenlijk best logsch als er 1 tandwiel meer in zit, bij 2 tandwielen is de aandrijving dan weer correct en hoef je niet meer om te polen, alleen vreemd dat het niet in de montagehandleiding wordt vermeld (of het stond er wel in maar werd bij montage niet gelezen)
Porsche + Tabbert
Re: simpark mover standaard vs hd
RE.gif
Ik had verwacht dat de draden in de movermotoren dan andersom waren gemonteerd...
Ik had verwacht dat de draden in de movermotoren dan andersom waren gemonteerd...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: simpark mover standaard vs hd
Dat gaat niet.
Sowieso moet je bij een mover de motoren links en rechts ompolen.
De ene motor moet immers linksom draaien en de andere rechtsom.
Productie technisch kan het natuurlijk wel om inwendig de draadjes andersom te zetten, maar dat is niet handig.
Dan krijg je i.p.v. 1 standaard motor een aantal verschillende.
Sowieso moet je bij een mover de motoren links en rechts ompolen.
De ene motor moet immers linksom draaien en de andere rechtsom.
Productie technisch kan het natuurlijk wel om inwendig de draadjes andersom te zetten, maar dat is niet handig.
Dan krijg je i.p.v. 1 standaard motor een aantal verschillende.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: simpark mover standaard vs hd
Nieuwe Simpark is onderweg . 2 versies gewoon en xhd
de gewone 2200 kg xhd 3300 kg . automaat elctrisch . En geen tandwielen meer(ook geen ketting) ( vraag niet hoe dan wel zie hem over 2 a 3 weken zelf ook pas ) snelheid nog sneller 13.8 mtr /p.min .
en juist deze snelheid zorgt er voor hij makkelijk rijd over bobbels kuilen zand grind en sneeuw .
prijs indicatie 1400 a 1500 voor de gewone en 1700 a 1800 voor de xhd uitvoering .
de oude relais kast kan weer niet met de nieuwe maar EVR 66 . Maar je hebt nog omruil garantie Mocht je de nieuwe willen hebben .
de gewone 2200 kg xhd 3300 kg . automaat elctrisch . En geen tandwielen meer(ook geen ketting) ( vraag niet hoe dan wel zie hem over 2 a 3 weken zelf ook pas ) snelheid nog sneller 13.8 mtr /p.min .
en juist deze snelheid zorgt er voor hij makkelijk rijd over bobbels kuilen zand grind en sneeuw .
prijs indicatie 1400 a 1500 voor de gewone en 1700 a 1800 voor de xhd uitvoering .
de oude relais kast kan weer niet met de nieuwe maar EVR 66 . Maar je hebt nog omruil garantie Mocht je de nieuwe willen hebben .
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier
Re: simpark mover standaard vs hd
haha dank je ralf, maar (en als verwacht) hij loopt weer als een zonnetje, keurig werk weer van je!
denk dat ik voorlopig deze laat zitten :) Om nou een slordige 1000 eur neer te tikken om een goede mover te vervangen door een betere/snellere gaat me wat ver:)
denk dat ik voorlopig deze laat zitten :) Om nou een slordige 1000 eur neer te tikken om een goede mover te vervangen door een betere/snellere gaat me wat ver:)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211
Re: simpark mover standaard vs hd
even een sneak preview voor de nieuw simpark mover
https://www.facebook.com/38081650866549 ... =3&theater
gr ralf
https://www.facebook.com/38081650866549 ... =3&theater
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier
Re: simpark mover standaard vs hd
RE.gif Hij is wel heel mooi :)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211
Re: simpark mover standaard vs hd
Ik vind hem er een stuk minder degelijk uitzien dan de huidige
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: simpark mover standaard vs hd
Ken je nagaan wat een plastic kapje doet
de een zegt mooi een plastic kap en de ander zegt minder degelijk .
onder het kapje zit nog steeds re rvs mover hij heeft alleen een jas aan
gr ralf
de een zegt mooi een plastic kap en de ander zegt minder degelijk .
onder het kapje zit nog steeds re rvs mover hij heeft alleen een jas aan
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier
Re: simpark mover standaard vs hd
RE.gif
Vind die kunststof kap wel iets hebben voor bescherming oid en een netter aanzien. Lijkt wel een beetje een kopie van een Kronings mover waar wij er 2 van gehad hebben, die hebben ook de motoren mooi in het kunststof weggewerkt.
Vind die kunststof kap wel iets hebben voor bescherming oid en een netter aanzien. Lijkt wel een beetje een kopie van een Kronings mover waar wij er 2 van gehad hebben, die hebben ook de motoren mooi in het kunststof weggewerkt.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: simpark mover standaard vs hd
klopt en ik zie liever het industriële, behalve bij de Reich dan, de "comfort" kappen zien er daar juist een stuk degelijker uitRalf schreef:Ken je nagaan wat een plastic kapje doet
de een zegt mooi een plastic kap en de ander zegt minder degelijk .
onder het kapje zit nog steeds re rvs mover hij heeft alleen een jas aan
gr ralf
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: simpark mover standaard vs hd
Ik vind het ook wel een beetje Plastic-Fantastic tov mijn oude Simpark XHD.
Truma heeft het voor mij met de XT(4) dan toch net iets mooier aangepakt
Vraagje: Is de Simpark nu wel leverbaar als echte 4x4 of nog steeds 2 enkele movers ?
Truma heeft het voor mij met de XT(4) dan toch net iets mooier aangepakt
Vraagje: Is de Simpark nu wel leverbaar als echte 4x4 of nog steeds 2 enkele movers ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: simpark mover standaard vs hd
Bovendien vraag ik me af waarin deze Simpark nog onderscheidend is ?
De vorige had een uniek en betrouwbaar hydraulisch opzetsysteem... dit lijkt me meer van hetzelfde...
De vorige had een uniek en betrouwbaar hydraulisch opzetsysteem... dit lijkt me meer van hetzelfde...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: simpark mover standaard vs hd
RE.gif
zover was ik er niet eens ingedoken, maar als deze meerwaarde verdwenen is, is het wel erg jammer vind ik
zover was ik er niet eens ingedoken, maar als deze meerwaarde verdwenen is, is het wel erg jammer vind ik
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB