Instellen via Google

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
piefje
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 28 jan 2018 21:45

Instellen via Google

Bericht door piefje » di 6 feb 2018 19:22

Vroeger moest je een route plannen voordat je op pad gaat.

Vandaag de dag is dit met de navigatie niet anders, de kans dat je met je caravan op een karrespoor terecht komt of de snelweg te snel verlaat is aanwezig.

Ik plan mijn route nu via Google maps en pas aan waar nodig, daarna uploaden naar navigatie en klaar is Jef.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Instellen via Google

Bericht door Vino » wo 7 feb 2018 09:11

Maar Jef vergeet, dat niet iedereen technisch begaafd is.Ik ben in dit opzicht "zwak begaafd".Krijg niet eens de telefoons ge-connected op de bleu tooth van de wagen.Dus ik vertrouw maar op de navigatie met hulp van handmatige gegevens op papier.Zelfs de navigatie zit er vaak genoeg naast.Een korte beschrijving in Jip&Janneke taal is welkom.

Met vriendelijke groet.

nerood

Re: Instellen via Google

Bericht door nerood » wo 7 feb 2018 10:34

@Jef, heb je het over aanpassen op een PC?
op een iPad werkt dit niet, ik zie hier niet de “punten” waar Google Support het over heeft in hun help-pagina (https://support.google.com/maps/answer/ ... ktop&hl=nl)

@Vino, bij de ViaMichelin app wil dit makkelijk.
Hier kun je meerdere “steps” invoeren en ook weer makkelijk weghalen.
En je krijgt de vertrouwde Michelin kaart te zien.

Overigens neem ik altijd papieren kaarten mee en maak vooraf een papiertje mee met (jawel) handgeschreven beknopte route.
De ToMTom (bij ons Sensus...) neem ik pas serieus in de buurt van de bestemming.

En euh... hoe kun je zien of, en waar je op een karrenspoor terecht komt...???

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Instellen via Google

Bericht door 4Motion » wo 7 feb 2018 10:55

Google streetview = daaruit kan je vaak veel afleiden mrgreen.gif
Helaas niet beschikbaar in oa Duitsland
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

piefje
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 28 jan 2018 21:45

Re: Instellen via Google

Bericht door piefje » wo 7 feb 2018 12:06

Nah, het is allemaal makkelijker dan je denkt, het kost alleen wat inspanning.

Ik maak op mijn PC een route aan. Ik wil bijvoorbeeld naar een camping in Spanje maar wil niet over Parijs maar over de A4. Ik moet een tussenstop inplannen want ik red het niet op 1 dag. Hier ging het nog al eens mis als ik onderweg een camping zocht, de keren dat is vast stond of op een onverharde straat belande etc.

Via google stippel ik de route uit en pas aan waar nodig, als deze klaar is dat stuur ik die naar de navigatie van de auto. Ik beschik over een RAV 4 welke verbinding heeft met internet en zo de route ophaalt.
Maar ook voor andere systemen bestaat zo iets. https://reisdrift.net/plan-je-sygic-of- ... ogle-maps/ .

Voordeel is je zit achter een grootscherm kan goed inzoomen en zo de straatje vermijden waar je niet met een caravan wilt komen.

piefje
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 28 jan 2018 21:45

Re: Instellen via Google

Bericht door piefje » wo 7 feb 2018 12:08


Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”